• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wiadukty i mosty w Trójmieście

Maciej Naskręt
29 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W ostatnich latach w Trójmieście powstały ogromne obiekty drogowe i kolejowe - estakady, wiadukty i mosty. Sprawdziliśmy, które z nich są najdłuższe.



Najdłuższy most na świecie ma 55 km i znajduje się w Hong Kongu. W Trójmieście daleko nam do takich wyników, ale mamy kilka obiektów, którymi możemy się pochwalić.

Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej zobacz na mapie Gdańska - 2,7 km



Estakada drogowa na Lipcach. Estakada drogowa na Lipcach.
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią. Obiekt powstał w ramach budowy wartej 1,3 mld zł Południowej Obwodnicy Gdańska. Ułatwia nie tylko wjazd na górny taras Gdańska z poziomu Żuław, ale także po drodze ominięcie bezkolizyjne linii kolejowej i Traktu św. Wojciecha. Estakada przechodzi też nad Kanałem Raduni.

Obiekt został oddany do użytku w 2012 r.

Estakada Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni - 2,4 km



Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni.
Obiekt był budowany w dwóch etapach. Budowę trasy rozpoczęto 30 sierpnia 1974 roku. Pierwsza część prac zakończyła się w latach 80. ubiegłego wieku. Kolejny etap robót były prowadzony pod koniec lat 90. Po ich zakończeniu estakada wydłużyła się do 2,4 km estakady i łączy dzisiaj ul. Morską z ul. Dąbka.

Estakada kolejowa przy lotnisku zobacz na mapie Gdańska - 940 m



Estakada kolejowa przy lotnisku w Gdańsku. Estakada kolejowa przy lotnisku w Gdańsku.
Estakada powstała w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej trasy z Wrzeszcza do Osowej. Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów wykorzystano ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów.

Obecnie znajdują się na niej dwa tory i jeden przystanek na wysokości lotniska. Obiekt został oddany do ruchu w 2015 r. Docelowo zostanie na nim dobudowana jeszcze elektryfikacja.

Most wantowy zobacz na mapie Gdańska - 380 m długości



Most wantowy w Gdańsku. Most wantowy w Gdańsku.
Gdański most posiada najdłuższe, bo 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 380 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.

Opinie (108) 7 zablokowanych

  • Naj naj naj... A najstarszy ze wszystkich mostów/wiaduktów w trójmieście to który? Małe wyzwanie... ;) (14)

    • 45 6

    • Zielony Most przy przy Bramie Wyżynnej [Brama Kogi] (2)

      • 14 7

      • Raczej przy Zielonej;) (1)

        • 21 0

        • 1 m3 betonu waży 2300 kg.

          Razy 16,5 tys m3 to daje prawie 38 tys ton. A jeszcze dodaj stal, asfalt itd.
          To ile w końcu waży ten most wantowy?
          No chyba, że ktoś ten beton wyniósł w reklamówce.

          • 1 1

    • Najdłuższy niewybudowany chodnik w mieście? (4)

      Najdłuższa dziurawa ulica?

      • 14 18

      • To kategorie dla Gdyni

        • 41 7

      • w Gdyni nie ma ulicy bez dziur i/lub kolein i/lub zapadnietych studzienek (1)

        • 19 5

        • to trosce o ciebie zebys mial o czym pisac nigdy niewychodzacy z domu biedaku

          • 1 1

      • chyba wzdłuż Kielneńskiej na Osowej

        • 0 0

    • Gdzie Rzym, a gdzie Krym.

      Chyba raczej Zielony Most, przy Bramie Zielonej. Wyżynna jest przy budynku LOT.

      • 15 0

    • Kamienna Śluza
      Dolne Miasto

      • 3 0

    • (1)

      Ulubiony wiadukt dzbanow z prawkiem nieznajacych znakow - przy operze bałtyckiej

      • 12 1

      • Co wy z tymi dzbanami, porąby?

        • 0 0

    • Zbuduj wielki przeszklony terminal

      i zasłoń go wiaduktem a od środka zaklej nieprzezroczystą folią - będziesz super

      • 6 1

    • Most a w zasadzie dawny przepust nad rzeczką Kaczą w nasypie po dawnej linii kolejowej z Gdynii do Kokoszek.Na sklepieniu tego przepustu są strzałki i napisy:Gdynia 1920 i Kokoszki 1921.Dojazd ul Olkuską i dalej w lesie droga idzie po koronie dawnego nasypu i w dole jak sie ukarze rzeczka wystarczy zejść stromo w dół.To miejsce jest widoczne z pociągu PKM,jak drzewa są bez liści,na wysokości osady Krykulec.

      • 5 3

  • No normalnie szacun...... (3)

    • 33 4

    • Nie ma o czym pisać, zima :D (2)

      • 5 4

      • wczoraj mówiłeś że dzisiaj zatrzęsie się ziemia:))) (1)

        • 1 1

        • to chyba o te mosty chodzilo zreszto caly czes sie albo i nie

          • 2 0

  • (9)

    Estakada Kwiatkowskiego,dziekujemy Panu Gierkowi.Od tego czasu b.słabo a aut 100 razy wiecej...A obwodnica powinna miec juz dawno 5 pasów w jedna i drugą.Podobnie brak kolei na Obłuże,tunelu na Puckiej itd itp.Ale widać tak wszystkim pasuje.Wieczny remont Morskiej,koleiny,korki.Ciekawe czy ktoś kiedyś w końcu to poprawi.

    • 93 44

    • co szczurek zrobił dla transportu z portu przez 25 lat przy korycie?? (2)

      • 14 6

      • Nic ale ludziom widać tak pasuje.

        • 23 3

      • Postawił na przeładunki węgla - Do transportu nie są potrzebne drogi....

        Wystarczy wiatr we właściwym kierunku.

        • 13 1

    • zgoda 100%

      Ale ludzie mysla, ze "wspaniale sie Gdansk i Trojmiasto rozwija"....a to zapasc od 20 lat, swiat ucieka...

      • 11 7

    • Halo tu ziemia (3)

      Wiesz urodziłem się po czasach Gierka i z tego co pamiętam to za jego czasów to tylko zaczeli estakadę, Była zbudowana i oddana do użytku sekcja pomiędzy dzisiejszą ulica Morską a ul. Wiśniewskiego, W stronę Obłuża to nie było nic, pamiętam jak jednej zimy samochód przebił rachityczne bariery i spadł z estakady tam gdzie powinny być dalszy ciąg. Chyba za Cegielskiej dobudowali odcinek Wiśniewskiego w stronę Obłuża ( na pewno lata 90-ąte ). Potem, około 2006? Zbudowano leśny odcinek estakady pomiędzy Morską a obwodnicą. Wszystkie odcinki po 90 roku budowało miasto, tylko nie pamiętam, za którego z Prezydentów Gdyni. Ostatni odcinek był dofinansowany ze środków unijnych. I kilka ciekawostek. Estakada została wymyślona w trakcie projektowani Gdyni w latach 20, miała być początkiem autostrady Gdynia - Lwów. Do dziś nie jest drogą krajową ani nawet wojewódzką więc jej budowa i utrzymanie jest finansowane z budżetu miasta. Tyle w temacie, że miasto nic dla portu nie robi

      • 16 4

      • dużo miasto robi, jak sam napisałeś ostatnia inwestycja w 2006 roku...

        • 9 3

      • miasto ma spore "zaslugi" w tym, że estakada jest powiatowa... (1)

        A głównie to konflikt z drogowcami, którzy nie chcieli jej dokończenia w postaci lesnego odcinka. Woleli przedłużać obwodnicę. Biorąc pod uwagę co tam się dzieje, nie były to obiekcje bezzasadne.
        Jednak talenty mediacyjne miasta zwyciężyły i niezaleznie od opcji rządzącej, estakada stale jest powiatowa...
        Co do odległego źródła pomysłu tej drogi, trochę się on kłóci z pomysłami na zrobienie z Oksywia wyspy. Ale jakoś na te wyspę trzeba by sie dostać, to i estakada może była elementem tego pomysłu...

        • 4 0

        • Odsyłam do przepisów

          Według ustawy estakada powinna być droga krajową bo prowadzi do przejścia granicznego, kolejne rządy nie chcą przejąć jej od miasta. Estakada jest droga w eksploatacji i to blokuje pieniądze ma inne bardziej miejskie inwestycje drogowe. Niestety Prezydent Szczurek jest niezależny względem kolejnych opcji rządowych i to jest główna przyczyna blokowania przejęcia drogi przez kolejne administracje centralne. Niestety funkcjonuje długa tradycja tępienia niezależnej lokalnej inicjatywy w Polsce. Także nasze tradycyjne piekiełko. A co do przedwojennego projektu to cześć estakady nad janal portowym miała być zwodzona.

          • 2 3

    • O obudził się

      I znowu komentuje

      • 2 0

  • Budować budować wszystko w trójmieście ma być (1)

    Największe żeby przyciągnąć jak najwięcej turystów moi drodzy i kochani.

    • 41 23

    • ???

      Ty znowu tu ???

      • 6 1

  • Ale news.. (2)

    To teraz czekamy na listę/ranking najdłuższych przejść dla pieszych, albo najszerszych ścieżek rowerowych

    • 49 17

    • (1)

      Siedzisz na kanapie i masz za złe.

      • 1 3

      • A klikajac wstawia Naskretowi chleb na stol.

        • 0 0

  • a kiedy drogi z największa ilością dziur na m2? (6)

    i ranking trolli z ich wynagrodzeniem za wpis ? janusz ch. sven, the bill, pani billowa i inni?

    • 72 9

    • Mi nikt nie płaci

      Chociaż mogliby podliczyć kto ile miał tu postów, sam jestem ciekaw

      • 4 11

    • dziury w drodze to chyba największe osiągnięcie szczura.

      • 6 1

    • Ja robie za free w czynie społecznym.A me dzieci bill,billowa i reszta nie wiem.Sa dorośli,żyją własnym zyciem.

      • 2 6

    • Dodaj Maliniaka !!! (1)

      Ile bierze ?Jeszcze się nie przyznał !

      • 3 0

      • to były oficer ub któremu Kaczyński obciąl emeryturę

        • 0 0

    • Ekspert?

      Wszyscy trolują ale ja, ekspert od dziurawych dróg - nie. Wszyscy opłacani ale ja, ekspert nie. Ja tak z czystej zawiści, prawda? Nie podoba ci się u nas, to wracaj do siebie.

      • 0 0

  • (9)

    moja ulubiona estakada w Gdyni i myślę że mieszkańców też

    • 34 5

    • Ranking ulubionych remontów dylatacji

      Mój ulubiony remont był w 2012. Ludzie szli wzdłuż obwodnicy pieszo

      • 7 3

    • korki ale Stepa powiedział że droga czerwona nie jest potrzebna. (5)

      • 8 1

      • Nie wiem, kto to Stepa, ale miał rację. (2)

        Gdańsk i Trójmiasto potrzebuje dużych zmian w komunikacji, ale nie uda się w milionowej aglomeracji rozwiązać problemów komunikacyjnych dając priorytet samochodom.

        Za drogo, za dużo przestrzeni i za mało skalowalne.

        • 0 12

        • Należy wprowadzić zakaz wjazdu samochodów.

          To rozładuje korki i rozwiąże problemy.
          Młodsi na rowery, starsi na wózki inwalidzkie.

          Trolejbusy do muzeum, Piesiewicz na Starowiejską.

          • 8 3

        • należy powiedzieć wprost

          nie stać nas na komunikacje zbiorową i chyba nigdy nie bedzie.
          Wypada mieć komunikację ale jeśli zostawić ją na pastwę rynku, autobusy będą jeżdzić puste, bo ludzi nie będzie na nie stać. Tak się dzieje w wielu krajach UE a tłumaczy się to chęcia ujeżdzania rowerów. Z drugiej strony, dotowanie powoduje, ze przewoźnik ma pasażera głeboko w... poszanowaniu i jeździ ile chce i kiedy chce...
          Bo tyle zapłacił mecenas..

          • 1 0

      • (1)

        jesli chodzi o droge czerwona to jej budowe blokuje pis, podczas kampanii wyborczej horal powiedzial ze jak on zostanie dyktatorem gdyni to centrala odkreci kurek i da pieniadze na ta niezwyle potrzebna portowi droge, oczywiscie korzysci odnioslaby tez gdynia bo transport ciezki omijalby estakade i nie trzeba by dokonywac tak czesto remontow co pozwoliloby zaosczedzic znaczne sumy

        • 0 1

        • Horal jest psychiczny, nie wiedziales?

          • 0 0

    • (1)

      A jest inna?

      • 0 0

      • Węzeł Pokoju

        "Trochę" krótsza ale jest...

        • 1 0

  • Dlaczego.. (1)

    .niektóre obiekty nie mają wpisanych nazw (a posiadają)?
    A gdzie autorzy projektów?
    Dlaczego każdy pokaz mody szumnie ogłasza nazwy projektantów najdziwniejszych "ubrań" a jeśli chodzi o spektakularne osiągnięcia w dziedzinie techniki to jest 'no name'?

    • 43 4

    • To logiczne

      Kobiety mają nazwy na 32 kolory różowego. Moda skierowana jest dla Kobiet- więc wszystko musi być nazwane. Technika w większości zajmują się faceci - którzy mają w du....e jak to będzie się nazywać.

      • 0 0

  • :( (1)

    to zasługa dobrego gospodarza...

    • 25 12

    • szczura?

      • 4 1

  • Szczerze? Teraz tylko wspólna taryfa i komunikacja by się przydała! (9)

    Zorganizować wspólne inwestycje i tak:

    - poszerzyć obwodnicę trójmiasta

    - zbudować zakończenie obwodnicy do Redy

    - wybudować wzdłuż obwodnicy linię kolejową od Pruszcza (wraz z modernizacją dawnej linii kol. w Juszkowie z połączeniem Pruszcza) do Gdyni Chyloni

    - dążyć do budowy obwodnicy metropolitalnej wraz z ograniczeniem ruchu ciężkiego na obecnej obwodnicy na odcinku Gdynia-Karwiny - Kowale/Gdańsk-Orunia

    - Przejęcie SKM przez samorządy (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gd., Wejherowo, Rumia i Reda) i obsługa tylko w kierunkach: 1) Wejherowo-Sopot/Lotnisko-Pruszcz, 2) Gdynia-Gdańsk - jako dodatkowy wspomagacz głównego ciągu.

    - Wprowadzenie ograniczeń w ruchu w ścisłych centrach miast

    - Stworzenie parkingów Park&Ride przy każdym węźle i dążenie aby do każdego dojeżdżał oprócz autobusu w zależności Gdynia-trolejbus, Gdańsk-tramwaj

    - MZKZG jako nadrzędny organizator, z departamentami obsługi miast: Gdańsk-Pruszcz, Gdynia-Sopot, Wejherowo-Reda-Rumia

    • 73 8

    • PKM powinna jeździć z Gdyni Oksywia do Tczewa. (1)

      • 5 1

      • Proszę bardzo - zaraz podzielimy istniejące składy.

        Wypada jeden co 3.5 godziny..... w godzinach 9:30 - 17:00, z przerwą od 11:30 do 14:00.

        • 8 0

    • Niestety albo jedno, albo drugie (5)

      Albo poszerzanie obwodnicy i budowa wielkopojemnych dróg przecinających osiedla, które i tak się zatkają za X lat, albo inwestujemy w transport zbiorowy. Transport zbiorowy nie parkuje na chodnikach, zabiera mniej miejsca i mniej syfi. Także wspólna taryfa i organizator o których piszesz to priorytet, ale jednocześnie pierwszy krok. Potrzeba inwestycji w kolej i buspasy, nie w autostrady. Nawet bezpłatny przejazd nie zachęci do przesiadki do autobusu który stoi w korku tak samo długo co wygodne auto.

      • 5 0

      • Wszystko Super

        Ale sam sobie jeździj tym transportem zbiorowym.

        Pięć przesiadek, 2 godziny w jedną stronę.

        Dlatego dalej będę wjeżdżał turbodieslem do centrum. Turbodiesel dojeżdża w 35 minut

        • 5 1

      • Dokładnie (3)

        Szczególnie, że:
        1. Nie stać nas na obie opcje
        2. Jesteśmy społeczeństwem starzejącym się, emerytury będą coraz niższe, starsze osoby zostaną całkowicie wykluczone z życia w mieście zbudowanym pod samochód.

        • 1 1

        • nie stać nas na żadna opcję (2)

          a ludzie zostaną komunikacyjne wykluczeni cenami przejazdów zbiorkomem a nie drogami.

          • 2 0

          • ale na stadion, ecs i inne koszmarki nas było stać? (1)

            • 0 0

            • "stadion, ecs i inne koszmarki"

              Są dla swoich, komunikacja zbiorowa jest dla... plebsu...
              Jedyny pożytek, to prezesura i wymiana sprzętu...

              • 0 0

    • Popieram

      Słuszne postulaty.
      Pozytywne, o zasięgu większym niż jedno miasto. Aglomeracja nie może funkcjonować w oderwaniu od siebie poszczególnych jednostek

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane