- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (115 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (233 opinie)
- 3 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (73 opinie)
- 4 Zatrzymani za narkotyki (i nie tylko) (23 opinie)
- 5 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (72 opinie)
- 6 Zarzuty za oślepianie pilotów śmigłowca (132 opinie)
Nie ma szans na autobusy miejskie na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta powoli przeistacza się w drogę wewnątrz miasta. Za tym nie idą jednak zmiany w komunikacji i ewentualne uruchomienie linii autobusowych. Urzędnicy przekonują, że nie ma takiej potrzeby, a samo połączenie byłoby nieatrakcyjne ze względu na częste korki.
- Mieszkam na osiedlu Wiszące Ogrody , a pracuję w Parku Handlowym Matarnia . Dzisiaj dojazd autobusem zajmuje mi się ponad 40 minut i wiąże się z uciążliwą przesiadką na rondzie turbinowym , gdzie między przystankami trzeba pokonać znaczny dystans. Ta sama trasa samochodem zajmuje mniej niż 15 minut. W jaki sposób ma to zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej? - pyta pan Andrzej, czytelnik Trojmiasto.pl.
Pani Beata, nasza czytelniczka, zwraca natomiast uwagę na brak połączeń między obiektami handlowymi wzdłuż obwodnicy.
- Obwodnica stała się właściwie wielkim pasażem handlowym - niemal przy każdym węźle istnieje centrum handlowe, ale dostanie się z jednego do drugiego bez auta to rzecz praktycznie nie do wykonania w rozsądnym czasie. Przykładowo - dojazd z Fashion House do Auchan, a więc dostanie się tylko do "sąsiedniego" węzła, wymaga cofnięcia się aż do ul. Jabłoniowej lub nawet Łostowickiej . Jeszcze gorzej wygląda podróż, gdy chcemy dostać się [z Fashion House - dop. red.] do Osowej - trzeba przejeżdżać przez dolny taras.
Te argumenty nie przekonują jednak urzędników. Zdaniem Zarządu Transportu Miejskiego komunikacja miejska prowadzona po obwodnicy ze zjazdem na każdym węźle na najbliższy przystanek nie sprawdzi się.
- Obwodnica Trójmiasta jest bliska wyczerpania swojej przepustowości. Podczas wakacyjnych weekendów "bito" tam rekordy dobowej liczby pojazdów. Praktycznie był to jeden wielki korek. Ponadto prawie codziennie występują zdarzenia drogowe w postaci kolizji, generujące zatory drogowe. To sprawia, że linia autobusowa funkcjonująca na znacznym odcinku obwodnicy byłaby narażona na niepunktualność i nieregularność - przekonuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
W opinii ZTM, wadą takiej linii jest także wydłużony czas przejazdu ze względu na brak wygodnego powrotu na obwodnicę po wykonaniu kursu do najbliższego przystanku.
- W obrębie większości węzłów nie ma w pobliżu przystanków możliwości zawrócenia np. na Matarni lub Osowej. Trasa taka byłaby zatem dłuższa niż prowadzona równoległymi drogami - dodaje Zomkowski - W naszym przekonaniu należy dążyć do modelu wykorzystania szybszego i pewniejszego transportu szynowego (PKM) zintegrowanego z dojazdową komunikacją autobusową, ponieważ nie same węzły obwodnicy są celem podróży pasażerów, lecz osiedla i tereny usługowe położone w znacznej odległości od tych węzłów.
Również odległości do pokonania na węźle Karczemki, zdaniem ZTM, dyskwalifikują pomysł skierowania autobusów do Karczemek przez węzeł przy centrum handlowym , a następnie "główny" węzeł z obwodnicą i Trasą W-Z . Byłaby to alternatywa dla obecnego układu linii i krążenia autobusów po ul. Kartuskiej celem dostania się na Trasę W-Z.
- Długość tras autobusów przez "ślimaki" jest niemalże identyczna jak aktualne trasy autobusów, a czas przejazdu proponowaną trasą może być nawet dłuższy, co wynika z zakorkowania dróg dojazdowych i możliwości wystąpień zdarzeń utrudnień na obwodnicy (kolizje, wypadki, awarie) - wyjaśnia zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Miejsca
Opinie (273) 2 zablokowane
-
2015-10-12 11:16
To Polska jest w ruinie czy nie? (6)
Bo już się pogubilem. Jak patrzę na te kilometrów korki przy centrach handlowych i masę ludzi z pełnymi koszulkami przy kasach.
- 7 0
-
2015-10-12 11:35
W sobotę po południu zajechałem po drodze do Riwiery (3)
Jedną rzecz chciałem kupić. Parking podziemny pełen po sufit, wszędzie wyświetlało się okrągłe "zero". Miejsca tylko na zwykłym pomiędzy Riwierą a "irokezem" i to tak bardziej od strony hali sportowej. No kryzys jak urwał nać.
- 4 0
-
2015-10-12 11:56
(1)
Czyli ponieważ 1% miasta parkuje samochodami pod centrum handlowym to znaczy że wszystkim żyje się dobrze?
Wracaj do tego gimnazjum dziecko.- 5 3
-
2015-10-12 12:33
Ćwiczymy czytanie zrozumieniem
Nie napisałem "wszystkim żyje się dobrze". Napisałem tylko, że jak na kryzysowe czasy, to jest podejrzanie pełno w centrach handlowych. To tylko jedno z wielu, a we wszystkich sytuacja wygląda podobnie.
- 1 1
-
2015-10-12 12:10
biedota robi zapasy na zimę, chrust też zbierają
- 0 1
-
2015-10-12 12:09
jak się napełnia koszulki? (1)
- 0 0
-
2015-10-12 12:33
Zapewne słownikiem telefonu komórkowego...
- 2 0
-
2015-10-12 11:16
autobusy do centrów handlowych
autobusy do centrów handlowych to dobry pomysł. Np mógłby jeździć autobus ze starej Oliwy do hipermarketu Selgros z narzędziami w Osowej klienci byliby zadowoleni a i sklep może zarobiłby ciut więcej pieniędzy.
- 1 1
-
2015-10-12 11:23
bzdety (1)
Dlaczego na terenie Gdyni po Obwodnicy mogą jeździć autobusy K i X? W Gdańsku OD ZARAZ: Orunia Górna - Łostowice Świętokrzyska - Kowale - Fashion House - Obwodnica - Port Lotniczy!
- 12 3
-
2015-10-12 17:37
popieram
Po liczbie wkurzonych ludzi przesiadających się we Wrzeszczu bądź na Potokowej (162/227) na niezsychronizowane (w teorii może i tak, w praktyce nie) 110/210/122 też sądzę że to byłby hit.
- 4 1
-
2015-10-12 11:24
ratunkiem dla miasta jest poprawa warunków dojazdu rowerem do stacji PKM
nie wszyscy skorzystają z tej opcji, ale jeśli wielu skorzysta, to innym będzie dużo łatwiej korzystać nawet z samochodów.
- 2 2
-
2015-10-12 11:50
zjazd na obwodnicę w Kiełpinku
przywrócić zjazd na obwodnicę obok femax i będzie można zrobić linię autobusową Kiełpinek - Matarnia. Przy okazji szybki dojazd z obwodnicy do PKM.
- 4 1
-
2015-10-12 12:17
Kowale -> Matarnia, ponad godzina jazdy autobusem! (1)
A obwodnicą 10min, nie ma szans, żebym przesiadł się na komunikację miejską przy takich różnicach. Zaznaczę, że mówię o dojeździe do pracy.
- 10 2
-
2015-10-12 12:45
Każda praca przy obwodnicy wyklucza dojazd samym ZKM
Nie tylko ze względu na brak sensownych dojazdów, ale także ze względu, na słabą częstotliwość kursowania ZKM w tamtych kierunkach.
A miejsc pracy jest tam coraz więcej :
Magnacka , Staropolska w Kowalach + okolice Fashiona
Karczemki okolice Auchan
CH Matarnia , ale i druga strona czyli całe zagłębie Budowlanych i Nowatorów, Park Maszynowa itd. - Drugą stronę poprawia PKM, ale brakuje lini ZKM od pętli przez całe to "zagłębie".
Słowackiego i Lotnisko - Tu sporo zmienia PKM :).
Owczarnia, gdzie jest sporo firm, a jest kompletnie zapomniana przez ZKM i obsługiwana jedynie przez Osowę.
CH Osowa oraz firmy po drugiej stronie obwodnicy.
To jasno pokazuje, że ilość firm wzduż obwodnicy jest olbrzymia, a wszyscy tam dojeżdżają autami. Co gorsze w większości ogłoszeń o pracę wymagane jest prawo jazdy i auto, bo pracodawcy nie chcą mieć problemu z pracownikami dojeżdżającymi ZKM, gdyż oni szybko rezygnują.- 6 1
-
2015-10-12 13:00
Jest bardzo potrzebna taka linia!
Ostatnią opcję w ankiecie zaznaczają chyba tylko kierowcy samochodów, którzy nigdy nie skalali się korzystaniem z komunikacji miejskiej.
- 2 1
-
2015-10-12 13:14
pkm (1)
przy osiedlu wiszące ogrody powstała pkm. do matarni to zaledwie jeden przystanek. może nie jest on przy samym centrum, ale lepsze to niż 40 minut w autobusie.
- 2 0
-
2015-10-12 14:20
Ale nie CH Matarni :P
Ta Matarnia leży akurat po drugiej stronie obwodnicy. i jeszcze kawałek.
- 0 0
-
2015-10-12 13:15
Obwodnia a komunikacja
Uważam że na całej długości obwodnicy powinien kursować autobus i przy każdym węźle dać możliwość mieszkańcom przesiąść się . W przypadku uruchomienia autobusu przez obwodnice wielu kierowców by przesiadło się z samochodów do komunikacji miejskiej . Dziś mieszkańcy górnych tarasów Gdańska czy Gdyni, aby móc się między sobą skomunikować , muszą zjeźdzać do centrum miasta bądź w skrajnych przypadkach przesiadać się do 4 razy . Uruchomienie autobusu przez obwodnice nawet pilotażowo pokazało by czy jest to projekt ekonomiczny i służący mieszkańcom naszej aglomeracji . Panowie i Panie z za biurek wsłuchajcie się w potrzeby mieszkańców , a nie wskazujcie że korki na obwodnicy to problem , problemem jest nic nie robienie w tej gestii . Kiedyś prywatne linie działające dla Reala i Auchana byly dużym ułatwienie dla mieszkańców . Jeszcze kilkanaście lat temu aby z Osowy móc się wydostać , prywatny deweloper uruchomił linie autobusową , bo urzędnicy nie widzieli potrzeby . Więc Państwo siedzący za biurkami uruchomcie program pilotażowy autobus na obwodnicy . Panowie Prezydenci ( Adamowicz i Szczurek ) prosimy o pomoc .
- 7 2
-
2015-10-12 13:25
autobusy by staly w korkach? (2)
Jakby ZTM było punktualne... mieszkam przy slowackiego. Tu nawet nie ma co patrzec w rozkład.
- 4 3
-
2015-10-12 15:39
(1)
no bardziej glupiej wypowiedzi, gdzie jedno potwierdza drugie i zarazem samo przeczy sobie to dzisiaj jeszcze nie przeczytałem . Mysl to nie boli.
- 0 4
-
2015-10-13 03:17
masz na myśli, ze autobusy jadące slowackiego to te ktore jada zjazem z obwodnicy? Otóż spóźnione są wszystkie. Nawet te które jadą krótką, 9przystankową linią z niedźwiednika czy matemblewa.
Jak cała reszta i tak stoi w korkach to ja nie widze problemu aby w przypadku zatoru na obwodnicy i tamte stały.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.