• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W nocy naprawa spękanej jezdni na obwodnicy

MKo
31 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Za uszkodzenia nawierzchni na obwodnicy odpowiadają nie awarie czy wypadki, lecz wysokie temperatury i zatory drogowe na ekspresówce. Za uszkodzenia nawierzchni na obwodnicy odpowiadają nie awarie czy wypadki, lecz wysokie temperatury i zatory drogowe na ekspresówce.

W nocy ze środy na czwartek na obwodnicy między Straszynem a węzłem Południe zobacz na mapie Gdańska w kierunku Gdyni pojawią się drogowcy, by naprawić uszkodzoną nawierzchnię, która niedawno była remontowana. Powodem powstania dziur i spękań mają być wysokie temperatury i korki.



Czy zdarza cii się zgłaszać zauważone awarie na drodze?

Na uszkodzoną nawierzchnię na obwodnicy kierowcy i nasi czytelnicy zwrócili uwagę na początku tygodnia. Między Straszynem a węzłem Południe w kierunku Gdyni pojawiły się dziury i spękania nawierzchni.

Inni kierowcy twierdzili też, że na jezdni zalega smar lub wylane płyny eksploatacyjne, jakby w tym miejscu doszło do kolizji lub awarii dużego i ciężkiego pojazdu.

Pojawiły się sugestie, że w weekend obwodnicą mógł przejeżdżać wojskowy sprzęt albo uszkodzenia spowodował nocny transport nowego tramwaju Pesy do Gdańska.

19:31 30 LIPCA 19

Uszkodzona nawierzchnia na obwodnicy (9 opinii)

Co sie stało z prawym pasem obwodnicy trójmiasta od Straszyna w kierunku Gdyni?? Dziury i pęknięcia. Czolgi jechały?
Co sie stało z prawym pasem obwodnicy trójmiasta od Straszyna w kierunku Gdyni?? Dziury i pęknięcia. Czolgi jechały?


- Codziennie jadę w nocy w stronę Gdańska i wcześniej tego nie było, dopiero dzisiaj. Myślałem na początku, że z zawieszeniem coś się dzieje - napisał w Raporcie z Trójmiasta jeden z kierowców.
- Jeżdżę praktycznie codziennie w dni robocze na tym odcinku. W piątek tego nie było. Od poniedziałek jest dramat. Nie wiem jak przez weekend można było doprowadzić do takiego stanu - dodał inny z czytelników.
O uszkodzenia na drodze zapytaliśmy Piotra Michalskiego, rzecznika prasowego gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządcy trójmiejskiej ekspresówki. Jak się okazało przyczyną nie są ani czołgi na obwodnicy, ani transport tramwaju, ani tym bardziej wypadek czy awaria ciężarówki.

- W ostatnim miesiącu były naprawiane i uzupełniane szczeliny na jezdniach obwodnicy Trójmiasta - wyjaśnia Piotr Michalski. - Wszystko było w porządku. Jednak po występujących w ostatnich dniach wysokich temperaturach i zatorach drogowych na jednym z naprawianych odcinków (węzeł Gdańsk Południe w kier. Gdyni) okazało się, że te prace na tym fragmencie trzeba poprawić. Wykonawca zrobi to najbliższej nocy. Ewentualne utrudnienia w ruchu będą w zasadzie nieodczuwalne dla kierowców.
MKo

Opinie (88) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Widać różnice jakości asfaltu na różnych odcinkach obwodnicy, (9)

    stary etap Chylonia - Osowa (z wyłączeniem estakady) trzyma się od dziesięcioleci. Reszta naprawiana co parę lat. W sumie i tak lepiej niż S7...

    • 71 2

    • (5)

      wysokie temperatury ?? aha ciekawe. Jazda to będzie jak przyjdzie prawdziwy remont, strach pomyśleć do kąt będzie sięgał korek, bo jakby nie było nic nowego nie budują

      • 1 12

      • (2)

        pewnie do kąt rybackich

        • 29 0

        • Do Kątowni jedź albo do kąta !

          • 4 0

        • polska w ruinie

          • 2 1

      • Ładnie władasz polszczyzną.

        • 17 0

      • Dokładnie

        Wysokie temperatury to były jakiś czas temu, ostatnio było po 20 kilka stopni. To są upały? To dlaczego zeszłego lata nic takiego się nie stało/działo?

        • 0 0

    • przyczyna spękań (1)

      To sprawa składu mieszanki podyktowaczynanej przez GDDKiA. Ale oni się nie przyznają.

      • 4 0

      • "podyktowaczynanej " - do tego tez bym sie nie przyznał

        • 7 1

    • jakość

      " Powodem powstania dziur i spękań mają być wysokie temperatury i korki,,
      Wynika z powyższego ,że to śmiechu warte !

      • 0 0

  • (2)

    Stan dróg to porażka, polecam wszystkim stronę na fb -kontakt Gdańsk można tam pisać i wszystko zgłaszać

    • 6 7

    • (1)

      Porażka to zidiociali kierowcy.
      Gdzie można to zgłaszać?

      • 7 2

      • AAA aaa mam dziere z pupie, komu to zgłosić?

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Szkoda, że te nasze (3)

    drogi zawsze mają problem:lato bo gorąco zima bo zimno...
    Do pioruna z czego oni to robią? Tyle siana to kosztuje to niechaj zrobią jak należy. Domy bloki chałupy są zbudowane i trzymają się latem i zimą, nikt nie mówi że taki klimat.
    Niemce mają jakoś to rozwiązane a ten sam klimat

    • 39 6

    • (1)

      Oczywiście.
      W Niemczech bywasz regularnie i oczywiście oni nie remontuje dróg, zwłaszcza na autostradach...

      • 10 2

      • dokładnie, Niemcy wynaleźli drogi niezniszczalne

        ale one kosztują nieskończenie dużo pieniędzy

        • 1 5

    • Bez przesady z ta krytyka

      Ludzie bez przesady z tymi roszczeniami i krytyka . Obwodowa była remontowana 20 lat temu to jest i tak cud ze to tyle wytrzymało biorąc pod uwagę ile aut i przeładowanych tirów po niej śmiga

      • 1 0

  • (5)

    Jechałem przed chwilą, masakra jak na Białorusi.

    • 20 5

    • (4)

      Ty nigdy poza województwem nie byłeś, więc co wiesz o Białorusi?

      • 8 4

      • Jego zasięg to kartuzy-gdansk-kartuzy w vw t4

        • 9 2

      • (2)

        Cała Europe zwiedziłem pajacu

        • 2 5

        • (1)

          Google maps się nie liczy.
          Ps. Za miesiąc znów szkoła

          • 7 3

          • Brak słów na twoją głupotę

            • 1 1

  • (10)

    Nie można było wybudować betonowej drogi tylko asfaltową?

    Zalety budowy dróg o nawierzchni betonowej są niepodważalne.
    Po pierwsze mają wysoką nośność, która znacznie przekracza wymagany obecnie limit 11,5 tony na oś. W ich przypadku nie występuje zjawisko koleinowania z czym mamy do czynienia w opcji asfaltowej.

    Znane są w Europie niemal 100-letnie(!!!) drogi z nawierzchnią betonową w całkiem niezłym stanie.

    • 29 12

    • (1)

      To chyba apel do Pana Gierka.
      Ekspercie, Teoretyku.
      Ile km takich dróg wybudowales?

      • 4 9

      • Oj duzo, do tylu zliczyc nie umiesz.

        • 0 0

    • (4)

      Skoro takie świetne, to dlaczego ich się masowo nie buduje?

      • 7 8

      • (1)

        bo są droższe, i zrobienie takiej drogi wymaga więcej wysiłku.
        U nas i tak to się nie sprawdzi,raz że za drogo, dwa nie ma kto to wybudować bo nikt pewnie się nie zna, trzy i tak by zrobili że by się rozleciało to tygodniu

        • 8 5

        • U nas najlepsze inwestycje to słomiane inwestycje... byle jak, byle drogo, byle za kasę państwową albo UE... przecież to podatników więc to nic nie kosztuje. Jak tam odcinki 7-mki co zarząd sobie premię przyznał podczas gdy drogi fizycznie nie było? Fajnie tak kaskę z nikąd przytulić, nie trzeba się narobić, tu się spółkę stworzy, tam potem upadnie, zobowiązania ktoś tam przejmie, a że firma nic nie posiada bo wszystko wynajmowała to co zabiorą? Interes po polsku.

          Co do betonowych dróg, to fakt są głośniejsze, ale wytrzymalsze. Ale po co robić coś na lata, przecież trzeba serwisować i naprawiać, interes się kręci. Poza tym, drogie polskie dzbany budowlane, skoro jest taki problem z drogą betonową (że trudno, że drogo) to aż strach pomyśleć że chcą wybudować u nas elektrownię atomową, a elementy konstrukcyjne podstawy reaktora to kto w takim razie wyleje na wysokim poziomie technologicznym? Może z asfaltu odleją, a dziury lepikiem się zalepi...

          • 4 0

      • Z powodu wyższej ceny.

        • 5 0

      • Bo są w ujęciu krótkoterminowym drogie Geniuszu ?

        • 2 1

    • Niestety

      nie masz racji. Drogi z betonu cementowego są trudne i drogie w budowie, zazwyczaj głośniejsze od asfaltowych i trudne do naprawy. Nawet w Niemczech gdzie były bardzo popularne buduje się coraz więcej nawierzchni z SMA albo DA.

      • 10 1

    • a jesteś gotowy na zamknięcie obwodnnicy na 2-3 lata?

      budowa betonówki wymaga rozorania całej konstrukcji do podstaw, do tego wiadukty i cała infrastruktura... Nie no, przecież śpimy na pieniądzach a rząd sypie hojnie miliardami na woj. pomorskie jak nigdy dotąd haha

      • 0 0

    • Tak, ale koszty bieżącego utrzymania i napraw są zdecydowanie większe (uzupełnianie spoin, naprawa spękań, łuszczeń itp.). Ponadto betonowe nawierzchnie mają dużo mniejszą odporność na błędy i odchyłki przy wykonawstwie, a jaką jakość wykonawstwa mamy, chyba każdy wie. Oba rodzaje nawierzchni mają swoje plusy i minusy.

      • 2 0

  • (6)

    i tak nikt nie uzywa skrajnie prawego pasa.
    osobiscie, wole nim wyprzedzac niz czekac na lewym az wyscig zolwi sie skonczy

    • 14 7

    • (5)

      Też tak mam.
      I też mam vw b5.

      • 2 2

      • (4)

        Fajnie, gdyby nie 500-konne porsche to może byś mi jakoś dogryzł :).

        • 1 3

        • (3)

          Witam kolejnego posiadacza Porsche na tym forum, poza nimi często są też ci od nowych aut z silnikami od v6 w górę...
          Innych tu nie spotkałem.

          • 9 0

          • V6 (2)

            Ja m V6 ale Fiata, nie wiem czym się wliczam do grona ale prawym też wyprzedzam :)

            • 0 1

            • (1)

              Za tani i za stary.
              Czyli... Nie

              • 2 0

              • Ja mam Jeepa Grand Cherokee i mam gdzies stan drog.

                • 0 0

  • (2)

    Wojska amerykańskie niszczą Obwodnicę!

    • 18 12

    • Lepiej się prześpij

      :-)

      • 2 2

    • ruskie krety zrzucone z okrętu podwodnego zakopanego w czarnym lesie

      • 3 0

  • ciekawe (4)

    bo w innych krajach od ciepła jakoś asfalt nie pęka

    • 41 2

    • Ok
      Dobrze znać opinie kogoś co był na olinklusiw w Egipcie.

      • 4 4

    • Gdyby Hiszpanie używali tych materiałow co w PL to już ich transport by nie istniał (2)

      bo musieliby zamknać wszystkie drogi. A tak, latami upały non stop po 30-35 stopni a droga piękna i gładka. Można? Oczywiście. Ale u nas trzeba kilku urzędasom w łapę dać, albo wykonać po kosztach na gów...materiałach, aby się szybko nachapać, więc koszta rosną, a jakość spada. To polandia moi drodzy.
      U nas wystarczy tydzień ciepła, aby urzędas tłumaczył partactwo i brak kontroli nad wykonaniem. Masakra

      • 6 4

      • Jesteś tak tępy, że szkoda pisać więcej.

        • 5 6

      • W Hiszpanii w większości kraju nigdy nie ma mrozów, które przy pomocy wody rozsadzają nawierzchnię dróg.

        • 2 0

  • Kiedy obwodnica metropolitalna? (1)

    Właśnie się zaczęło.....

    Korek jak smok

    • 14 1

    • a kiedy zmiana rządu?

      Ta inwestycja jest kolcem w oku dla obecnie nam panujących i nie będzie jej dopóki Jarek...

      • 1 0

  • Leśny odcinek Słowackiego ma już ponad 15 lat (6)

    I nie był nigdy remontowany. Korki są tam codziennie.

    • 50 2

    • Byl tylko frezowany, bo było za ślisko. (1)

      Ale może to nie naprawa.

      • 11 2

      • No właśnie

        Słowackiego musiała zostać "nadziurkowana" żeby odzyskała przyczepność. Była bowiem kompletnie "wyłysiała" od przejeżdzających aut przez ponad 15lat, ale dalej nie było na niej żadnego ubytku w postaci dziur czy pęknięć. Była to chyba pierwsza taka operacja w Gdańsku, ponieważ drogi tyle zazwyczaj nie wytrzymują. I to jest właśnie fenomen jakości tej drogi i dowód na to, że można budować na długie lata.

        • 15 0

    • Ale co tak w ogóle chciałeś powiedzieć?
      Pomijam fakt, że słowackiego to miasto, a nie gddkia

      • 5 2

    • pewnie dlatego, ze jest CIEŃ od lasu haha (1)

      pewnie dlatego, ze jest CIEŃ od lasu haha

      • 5 1

      • Chyba orła cień

        • 3 1

    • Sprawdź sobie

      Sprawdź sobie ile jeździ ciężkich ciężarówek po Obwodnicy a ile po Słowackiego i wyciągnij wnioski czemu jedna z tych dróg lepiej się trzyma.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane