• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa linia i perony na trasie z Trójmiasta do Słupska

Maciej Naskręt
19 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tunel pod Morską po remoncie zyska windę
Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony. Oprócz budowy dwutorowej linii, PKP zmodernizuje też perony.

Kolejarze nadrabiają opóźnienia w rozwoju aglomeracyjnych linii z Trójmiasta. Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii łączącej Trójmiasto ze Słupskiem. Opracowanie techniczne będzie kosztowało spółkę PKP PLK prawie 30 mln zł. Po realizacji projektu w 2023 r. podróż ze Słupska do Gdyni ma skrócić się z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.



Czy z nowej linii skorzystają mieszkańcy Trójmiasta?

W piątek w urzędzie wojewódzkim władze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie dwutorowej linii kolejowej z Trójmiasta do Słupska. Opracowanie techniczne wykonają dwie firmy. Pierwsza, Egis będzie odpowiedzialna za odcinek między Trójmiastem a Lęborkiem. Za swoją pracę zainkasuje kwotę 17,4 mln zł. Firma BPBK natomiast zajmie się projektem odcinka z Lęborka do Słupska za kwotę 12,4 mln zł.

Oba projekty mają być gotowe pod koniec 2019 r. Wtedy rozpocznie się faza realizacji, która może potrwać nawet do 2023 r.

- Trójmiejski węzeł kolejowy jest bardzo ważny. Ruch towarów będzie powoli przenosił się z dróg na kolej. Rośnie zapotrzebowanie na dostęp do kolei. Słupsk, który mówi o pewnym wykluczeniu, powinien być dzisiaj usatysfakcjonowany. Linia poprawi im dostęp do Trójmiasta, jak i w drugą stronę - mówi wiceminister infrastruktury, Kazimierz Smoliński.
Fragment wyznaczony do budowy. Fragment wyznaczony do budowy.

100 km trasy do przebudowy



W ramach inwestycji zostanie opracowana dokumentacja dla przebudowy łącznie 100 km linii. Ponadto modernizację przejdą aż 22 stacje i przystanki kolejowe. Zmienią się perony m.in. w Gdyni Chyloni, Rumi, Redzie, Wejherowie, Lęborku czy Słupsku.

Inwestycja przewiduje budowę 18 i modernizację 7 bezpiecznych przejść pod torami. Ponadto w ramach przedsięwzięcia ma być łącznie zaprojektowanych 47 obiektów mostowych.

Całość inwestycji może pochłonąć nawet 2 mld zł. Współfinansowanie dla tego przedsięwzięcia przewidziano ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podróż ze Słupska do Gdyni bez zatrzymania skróci się nawet o 25 minut, czyli z 1 godziny i 18 minut do 53 minut.
Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.` Planowane inwestycje kolejowe w województwie pomorskim.`

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • tszeba jakoś zarabiać !!!!!!!! (7)

    • 9 21

    • Dlatego zarabiamy! Dla swoich i naszej partii nie ma przeszkód! (2)

      Teraz Ku...a My - PISuary! U mnie Misiek Misiewicz zarabiał 50 tysiaków miesięcznie ale jacyś dziennikarze się dopatrzyli - mendy jedne nie dadzą zarabiać! A ja mojemu Miśkowi nawet medal wybiłem!

      • 12 10

      • Artykuł o linii kolejowej, a ten bazgrze o jakimś Misiewiczu. (1)

        O Misiewiczu słyszała już cała Polska i to 10 razy. Napisz lepiej coś konstruktywnego na temat wspomnianej w artykule inwestycji. Czy też temat zbyt trudny do ujadania?

        • 11 5

        • co się dziwisz jakoś nikt za skandal z misiwiczem i innymi misiewiczami nie przeprosił polaków szkód nie naprawił, wymazać gumką z pamięci? nic się nie stało Polacy nic się nie stało

          • 7 4

    • Trzeba poznać ortografię.

      • 4 5

    • ubhahhaha takiego babola jescze nie widzialem

      nowy level dyslekcji , thats nice

      • 2 5

    • ano czeba!

      • 4 2

    • moze podwyzsza pincet plus

      • 4 2

  • kiedy skm do Słupska? dojezdzam tu do pracy! (8)

    • 38 50

    • SKM = kolej miejska (6)

      Kolej MIEJSKA jak nazwa wskazuje jeździ po mieście. A nie 100km przez pola i lasy
      Do Słupska pospieszne i regionalne.

      • 71 15

      • chłopcze, to jedno województwo, tworzymy jeden organizmy. masa ludzi dojeżdża z Wejherowa, Leborka, Słupska... (5)

        • 23 35

        • Trójmiasto = Słupsk, Lębork, Wejherowo!

          a nie jakis tam Gdańsk, Sopot czy Gdynia

          • 28 17

        • każden by chciał pracować w trójmieście

          trój, trzy, Gdańsk Sopot Gdynia, więcej miejsc wolnych nie ma; przeprowadź się albo się tłucz codziennie, sori taki mamy klimat :D

          • 15 7

        • nie rozmawiaj z idiota ...i to w dodatku zakompleksionym

          • 5 9

        • Tak dlatego istnieje kolej podmiejska

          SKM nawet nie obłsuguje jeszcze dzielnic typu Orunia co jest skandalem a ty chcesz słupsk

          • 32 2

        • i dla takich powinny być regioekspresy

          jak na Mazowszu: piętrusy ciągnięte/pchane przez lokomotywy na trasie Słupsk - Elbląg, postoje ograniczone, co godzinę przez cały dzień, co pół w szczycie

          • 4 0

    • Do Słupska powinny jeździć pociągi regionalne

      1. Składy SKM powinny być dostosowane do ruchu miejskiego
      2. Mieszkańcy Słupska dostaną szybsze połączenie. Dzięki pominięciu przystanków takich jak Śmiechowo, Janowo, Cisowa czy Grabówek i dzięki składom przystosowanym do prędkości 120 km/h będzie można dojechać do Gdyni, Sopotu i Gdańska o wiele szybciej

      • 22 2

  • (9)

    Kto pamięta "piętrową biwakową" linię z Gdyni z przesiadką w Somoninie, do Kartuz i dalej do Sierakowic z przystankiem w Garczu, z którego szło się z plecakiem na pole biwakowe do Chmielna?

    • 136 9

    • Albo piętrus do Bydgoszczy

      Przez Koscierzynę - wysiadka Olpuch i na piwak

      • 55 0

    • To se ne vrati ;) (1)

      • 30 2

      • a dlaczego?

        jak będzie drut, to i pewnie pociągi się pojawią

        • 1 1

    • Pamiętam jak biletu "kupowalo się" u konduktora, piękne czasy

      • 16 1

    • Albo Gdynia-Chojnice przez Męcikał :-) (1)

      • 14 1

      • ale tak się jeździć da nadal

        • 2 0

    • Pamiętam jak wsiadałem często w osowej do tego Pociągu :) łezka się w oku kręci wczesne lata i połowa lat 90 ;)

      • 4 0

    • Jak sie dalo urwac z ostatniej lekcji to lapalem sie na 14:28, jak nie to 15:35.

      Ten drugi bardziej napakowany pracownikami stoczni, ale za to rozrywkowy - karty, wino itp.

      • 3 0

    • Z Gdyni odjezdzal o 16 42.A wysiadalo sie w Olpuch-Wdzydze:)

      • 2 0

  • tymczasem tzw. SKM (7)

    Skansen Kolei Miejskiej
    bez zmian

    • 86 19

    • (1)

      Nie no weź! Podnieśli przecież ceny biletów, żeby w przyszłości kupić nowe/nowy jeden skład.

      • 13 3

      • Juz w 2378 roku przejda do fazy planowania przetargu na opracowanie warunkow przetargu

        Na nowy sklad.

        Sztuk jeden.

        Z odzysku.

        • 1 3

    • SKM (2)

      SKM jest osobnym przedsiębiorstwem . Już dawno nie jest koleją.

      • 3 8

      • (1)

        no przecież zostało napisane, że nie jest koleją. Jest skansenem

        • 14 2

        • Zazdrośni że nie w klubie ?

          Jest kastą i basta

          • 2 0

    • Umowa na wiele lat = nowy tabor (1)

      Jeśli SKM dostanie umowę na obsługę linii na 15-25 lat wtedy uzyska zdolność kredytową i dostanie kredyt na nowe jednostki. Kiedy umowa jest na jeden rok żaden bank nie da kredytu, nie ma mowy o datacjach unijnych itp.

      Umowa może być z klauzulami o wprowadzeniu nowego taboru w konkretnych terminach, z karami i z możliwością jej rozwiązania jeśli SKM nie zastosuje się do jej postanowień. Ze względu na procedury przetargowe itp. opcja nowego taboru to drugi-trzeci rok obowiązywania takiej wieloletniej umowy.

      • 5 3

      • dofinansowania są do działalności i pomysłów

        a nie do umów.
        Kto inny może dostać umowę na komunikację w Trójmieście?

        • 6 1

  • (2)

    bez zatrzymania 53 minuty, czyli pendolino, a reszta bez zmian? dalej 3 godziny?

    • 52 8

    • Nawet lepiej aby obecne SKMki (czy tam regio), nie rozpędzały się za bardzo, bo przy 100km/h ma się wrażenie odlatywania.

      • 4 1

    • a ci z malych

      to jak dojada do pracy??

      • 1 0

  • "az" 25 minut szybciej i prawie 2 mld - mistrzowie ! (9)

    Wiedza jak zapewnic sobie pelna kieszen :)

    • 51 59

    • Bo pisuary dobrze wiedzą jak przytulić publiczną kaskę!

      • 18 18

    • (2)

      Nie szybciej a krócej.

      • 13 1

      • A to jakas róznica głupio - mądry człowieczku? (1)

        • 4 13

        • zasadnicza różnica buraku

          • 3 1

    • Obecnie TLK z Oliwy do Słupska jedzie 1h i 57 minut, z czego 30 minut stoi w Gdynii :P

      • 14 1

    • Kolejny fachowiec od siedmiu boleści. (3)

      Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Głównym założeniem inwestycji jest dobudowa drugiego toru w celu podniesienia przepustowości. Obecnie ruch do Słupska dusi się na jednym torze i ciężko jest poprawić ofertę i dołożyć nowe połączenia. W dodatku linia ma być modernizowana w taki sposób, aby bez większych inwestycji można było podnieść w przyszłości prędkość do minimum 200 km/h.

      • 13 1

      • (1)

        Jedno nie wyklucza drugiego. Wiadomo, że obecna jedna linia dusi się. Ale tyle lat robót i raptem 25 minut oszczędności? I to jeszcze bez uwzględnienia przystanków, które zwiększą czas przejazdu. I te magiczne "w przyszłości", czyli kolejne 25 lat czekania. A pociągi jak jeżdżą 80km/h tak tyle będą jeździć...

        • 2 6

        • 30% to mało?

          • 2 3

      • istniejaca

        infrastruktura kolejowa powstala w latach 1987-88.Przez te lata nawierzchnia i obiekty ulegly degradacji i nie robiac nic doprowadzono by do wydluzania czasu przejazdu z iwagi na bezpievzenstwo.Wydajac duza kase na modernizacjr linni niejako przy okazji dostosowuje sie ja do obecnych potrzeb i standardow europejskich.....

        • 7 0

  • 100 km to powinno się w 30 minut przejechać szybkim Pendolino (5)

    53 minuty to zdecydowanie za długo

    • 61 18

    • (1)

      Taa ale przy idealnie prostej linii bez przystanków, stacji i przejazdów kolejowych po drodze. No i na dłuższym dystansie.

      • 12 2

      • Zauważ, że te 53 minuty, to, jak zaznaczono w artykule, podróż "bez zatrzymania". Czyli 100km przejeżdża ze średnią prędkością ~100km/h. A do tego dojdą jeszcze przystanki. I nagle z 53 minut robi się 1,5 godziny.

        • 4 3

    • A co ty tam chcesz mieć?

      Kolej magnetyczną?

      • 6 0

    • pkp (1)

      zrobią ci pendolino to bedziesz pyszczył/a że za drogo bo ty ztych tak źle a tak nie dobrze albo zupa za słona

      • 4 2

      • 123 zł za przejazd 100 km to mało?
        Bo tyle kosztuje bilet pendolino ze Słupska do Gdyni

        • 4 6

  • Pod koniec 2019 r. będzie gotowy projekt rozbudowy 100-kilometrowej linii (3)

    aaaaa dopiero projekt w 2019,
    potem przetag w 2025
    a budowa jak dobrze pójdzie w 2042r...

    ;-)

    • 108 8

    • Wybory idą więc trzeba coś obiecać....a lekarzom damy kaskę w 2168 roku!

      • 8 11

    • zrobisz szybciej?

      to extra,stan do przetargu !

      • 3 1

    • Ty chyba trafisz na święte obrazy jak taki prorok jesteś

      • 2 1

  • Kto jeszcze dziś do Słupska jeździ i po co? (12)

    Przecież w Gdańsku wszystko jest, czego wam ludzie jeszcze brakuje? Niepojęte są dla mnie niektóre decyzje, wpływ kontekstu na podjęte decyzje wykonawcze, no szczyt absurdu.

    • 32 116

    • Myślenie nie boli. (2)

      A nie pomyślałeś o tym że Słupsk leży w granicach administracyjnych woj. pomorskiego a co za tym idzie wszystkie sprawy czy to w Urzędzie Wojewódzkim czy Sądzie Wojewódzkim załatwia się niestety w Gdańsku .

      • 24 5

      • Czyli to pociąg bardziej dla mieszkańców Słupska. Można się było tego spodziewać. (1)

        • 10 14

        • Mistrzu, tą trasą jeździ masa pociągów dalekobieżnych.

          Dzięki dwóm torom będzie ich mogło jeździć więcej. Już są relacje Białystok - Szczecin, Łódź/Wawa/Kraków - Kołobrzeg, są też inne, do tego dochodzą sezonowe w czasie wakacji. Czasem trzeba wychylić nosa poza własny grajdołek i pomyśleć bardziej globalnie...

          • 23 3

    • Każdemu wolno być idiotą, Tobie również (1)

      • 18 9

      • Wygrałeś tym komentarzem!

        • 6 3

    • Edzio, byłes tam kiedyś? Chłopie, wyobraź sobie, ze niektóre pociągi jeżdżą w dwie strony Z punktu A do punktu B i z punku B do punku A. Może mieszkańcy Słupska chcą przyjechac do Gdańska np do lekarza, załatwic sprawe w urzedzie lub turystycznie

      • 21 3

    • Brawo

      Gdansk ponad wami rzadzi gdynia i sopotem

      • 3 6

    • wracaj do lekcji, ale wcześniej wytrzep kapucyna

      • 6 6

    • Typowy gdański seba... Na tej krainie szadółek świat się nie kończy...

      • 7 3

    • mało siana

      w Gdańsku nie ma pracy sam zarabiam 4 000 netto i uważam, że to mało

      • 6 1

    • plaża

      W Gdańsku nie ma takich czystych, niezaludnionych plaż jak w okolicy Ustki. Myślę,że makabryczny zgiełk, hałas Trójmiasta będzie kierował ludzi w tym kierunku. Pewnie Pan spyta za chwilę : " Za takie pieniądze??!!!!". Jest kasa, trzeba inwestować , bo 2020 roku odetnie się kurek z UE...;-)

      • 2 0

    • gocha

      A może my wieśniaki z prowincji chcemy czasem pojechać w jakimś celu do wielkiego fantastycznego trójmiadta

      • 3 0

  • (3)

    A co z dodatkową linia SKM na trasie Gdańsk - Pruszcz - Tczew ?

    • 30 5

    • Ciasna zabudowa na Oruni torpeduje temat. (2)

      Koszty gigantyczne. Ale moim zdaniem warte poniesienia, bo w końcu w drogi też się pompuje mnóstwo kasy.

      • 6 2

      • A może zmiana podejścia do tematu... (1)

        Zamiast wywalać kasę na dodatkowe tory ograniczyć ruch towarowy z Bydgoszczy do Gdyni przez Gdańsk na rzecz połączeń przez starą węglówkę, a na pasażerskie połączenia do Tczewa zakupić tabor o V dop 160-200 km/h przez co zmniejszy się czas zajęcia szlaku i zwiększy przepustowość. Dodatkowo poprawi to czasy dotarcia z Tczewa do Gdańska! A tak: nowe tory a stare pociągi- wydana kasa, a żadnej radochy dla pasażerów- stare rzęchy, częste awarie, smród w upał, mróz zimą......Się rozmarzyłem jak nasz premier kochany Dyzio Marzyciel

        • 11 1

        • dokładnie

          z Gdańska Głównego da się odprawiać pociągi co 3 min., a PKP p..li o "braku przepustowości"

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane