• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Patryk Szczerba
11 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pod wiaduktem mogą przejechać jedynie autobusy starszego typu, co zdaniem przewoźników można zmienić, modyfikując trasę kursowania niektórych linii. Pod wiaduktem mogą przejechać jedynie autobusy starszego typu, co zdaniem przewoźników można zmienić, modyfikując trasę kursowania niektórych linii.

30 nowo zakupionych autobusów nie może zostać skierowanych na linie kursujące pomiędzy Witominem i Redłowem. Z powodu urządzeń zamontowanych na dachu, nie mogą przejechać pod wiaduktem kolejowym przy ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni. Rozwiązaniem byłaby zmiana ich trasy lub obniżenie jezdni w tym miejscu, na co nie ma na razie szans.



Czy trasa objazdowa autobusów w tym miejscu to dobre rozwiązanie?

Nie tylko samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, ale także nowe autobusy MAN i Solaris, zakupione ostatnio przez komunalne spółki przewozowe za kilkadziesiąt milionów złotych, nie mogą jeździć pod wiaduktem przy ul. Stryjskiej.

Spowodowane jest to zamontowanymi na dachach elementami. W przypadku pierwszej marki autobusów gazowych chodzi o zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Na Witomino tylko starsze autobusy

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji, co nie podoba się samym przewoźnikom, chcącym - jak zapewniają - w pierwszej kolejności pomóc pasażerom.

- Wystarczyłoby zorganizować inaczej trasę, kierując autobusy zjeżdżające z Witomina w stronę ul. Olimpijskiej, a później Łużycką i z powrotem na ul. Stryjską. To byłoby zasadne posunięcie o tyle, że w tym rejonie miasta powstaje wciąż wiele biurowców, więc pasażerów by nie zabrakło. Obecnie przystanki dla tych linii są od tych budynków znacznie oddalone. Nie muszą to być regularne kursy, wystarczy chociażby kilka - wyjaśnia Stanisław Taube z Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.

Jak dodaje, konsultacje w tej sprawie trwają od czasu wprowadzenia autobusów gazowych do eksploatacji w 2007 i 2008 roku, bo wiadomo było od początku, że taki problem pojawi się. Bez rezultatu.

Wiadukt do przebudowy, pasażerowie nie chcą zmiany trasy?

Przedstawiciele ZKM Gdynia tłumaczą z kolei, że zdecydowano się eksploatację starszych autobusów w tym miejscu ze względu na ograniczenia wiaduktu w Redłowie, zdając sobie sprawę, że nowsze pojazdy nie będą mogły tędy pojechać. Na zmiany nie ma co liczyć.

- Propozycje dotyczące zmiany trasy linii nie są brane pod uwagę z trzech powodów. Byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów, chcących dojechać do stacji SKM Redłowo jak najszybciej. Druga sprawa to kwestia finansowa. Objazd zwiększyłby kwoty, które trzeba płacić przewoźnikom na 1,5-kilometrowym odcinku ulicami Olimpijską i Łużycką. Większy dystans oznaczałoby konieczność szukania oszczędności na innych liniach, czego nie chcemy. Poza tym dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Wiadomo, że przebudowa wiaduktu, która rozwiązałoby problem prędko nie nastąpi, choć jest w planach inwestycyjnych miasta. Doraźnym rozwiązaniem mogłoby być obniżenie jezdni w tym miejscu o ok. pół metra. Wtedy autobusy mogłyby przejechać bez problemu. Nie rozważano jednak takiej możliwości. Zarząd Dróg i Zieleni co prawda przeprowadzał odwierty konstrukcji jezdni, jednak prace służyły w głównej mierze sprawdzeniu stabilności wiaduktu.

To nie pierwsze kwestie sporne związane z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w tej okolicy. Pętla przed wjazdem na ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni wciąż pozostaje wykorzystywana przez pasażerów w nikłym stopniu. Kilka lat temu przez krótki czas właśnie tam zatrzymywały się niektóre kursy, m.in. linii 192. Pasażerowie jednak szybko zniechęcili się do pomysłu przystanku w tym miejscu, dając do zrozumienia, że te powinny pozostać tylko na wiadukcie.

Nie brakuje takich, szczególnie wśród zmotoryzowanych, którzy przekonują, że warto przemyśleć jeszcze raz tę decyzję, bowiem zatrzymujące się autobusy tamują w tym miejscu ruch. Podobne problemy stwarzają piesi, zmuszeni do przechodzenia przez ulicę. Przechodnie bywają też dla kierowców widoczni w ostatniej chwili, zwłaszcza, gdy na przystanku stoi autobus i wychodzą zza niego na zlokalizowane nieopodal przejście.

Czytaj też: Rowerowa dziura w Redłowie zniknie jesienią

Opinie (164) 10 zablokowanych

  • Kursy przez łużycką dobry pomysł (4)

    Chociaż kilka rano i po godzinie 16.

    • 95 7

    • Antyszczur (1)

      Wszelkie nawijki, kursy na okrętkę, wyrównawcze postoje i inne takie cuda to zawsze zły pomysł, gdyż kluczowy jest czas przejazdu na dłuższym odcinku. ZKM lubuje się w tych dziwach. Pan T. stary komuch niech nie ściemnia o dobru pasażerów, bo to jest akurat ostatnia rzecz, o której on myśli. Jego jedyny cel to dotrwać na związkowej ciepłej posadce do emerytury, od czasu do czasu zgłaszając postulaty zwiększające koszty dla miasta.
      Akurat często korzystam z linii 192 i nie uważam, żeby brak gazowych manów na tej linii był jakimś problemem. Dlatego moim zdaniem artykuł raczej na wyrobienie wierszówki.

      • 19 10

      • wyrównawcze postoje

        A co to takiego?

        • 1 5

    • niech

      Zrobia im tam przesiadke hehe

      • 9 0

    • Ten wiadukt to hańba! Przy stadionie tak niski i wąski wiadukt to kompromitacja miasta.

      W tym miejscu było wiele wypadków w tym śmiertelny, lata temu autobus najechał na głowę motocyklisty w tym miejscu. Kibice wychodzący ze stadionu idą chodnikiem o szerokości ok 1 m- co to są za standardy? Dzibuti? Erytrea? a może średniowieczna teokratyczna dyktatura która rozwój uważa za największe zagrożenie dla siebie. Szeroki wysoki wiadukt to symbol szatana, bluźnierstwo wobec boga i brak pokory, pycha. amen

      • 7 3

  • (19)

    A ja myślałem że najpierw się sprawdza, a potem kupuje.

    No tak, ale ja myślałem.

    • 230 32

    • (5)

      Mala zmiana trasy nie jest chyba aż takim problemem?

      • 13 15

      • FP (4)

        Jeśli autobusy nie mogą przejechać pod wiaduktem i nikt nie pomyślał o tym w czasie budowy to tak, jest to problem. A podobno ci ludzie rządzą nami, bo są od nas mądrzejsi...

        • 8 3

        • (2)

          gdzies te stare musza przeciez jezdzic, 30 nowych pojdzie na inne trasy. I tak i tak nie da sie wszystkich tras nowymi oblozyc. Nie wiem co za problem...

          • 10 4

          • otóż to!

            Nie wiem, po co ktoś ten temat wziął na tapetę. Pewnie władza nie taka głupia i od początku wiedziała, że na omawianą trasę te autobusy nie wjadą.

            • 1 3

          • Taki, że to ogranicza możliwości dysponowania autobusami. Gdyby tam mogły jeździć nowe to mogłyby też przecież jeździć te stare. A tak na tę trasę trzeba rezerwować stare, bo nowe nie przejadą

            • 2 2

        • A wiesz w którym roku

          Wybudowano ten wiadukt??
          Więc poczytaj dowiedz się a następnie pisz.

          • 4 0

    • (4)

      Tak robi myślący człowiek, wydając swoje ciężko zarobione pieniądze. Cudze pieniądze Państwo wydaje lekką ręką :)

      • 29 4

      • Puścić tamtędy niższe autobusy (3)

        I po kłopocie .

        • 7 7

        • No przecież tak robią

          • 14 0

        • obniżyć zawieszenie, założyć niskoprofilowe opony, obniżyć dach (1)

          szwagier tak w golfie z 89 roku zrobił i mu chodzi ładnie, pod szlabanem nawet wejdzie przed pociągiem, ale po browarach na trzeźwo nie idzie mu:P

          • 25 0

          • Jak bedzie go sprzedawal to daj znac :)))))

            • 3 0

    • problem znany od lat, najpierw sie mysli potem pisze

      • 11 0

    • a może najpierw liczy, planuje, buduje i na końcu kupuje. Lecz po co i tak nie z MOJEGO

      • 9 2

    • witamy

      W gdyni hehe
      Wszystko tu mamy male
      Nawet prez

      • 11 8

    • A ja myslałem ze najpierw sie mysli zanim publicznie pochwali swoja głupotą! (3)

      To sa autobusy na gaz i inaczej nie moga byc zbudowane.Czyli według ciebie mieli kupic stare trujace diesle jak w budyniolandi bo jakis wiaduk zbudowany x lat temu jest za niski!To takie modne ze leming chwali sie swoja głupotą!Zakup tych autobusów niepoldega dyskusji!!Chodzi tylko oto ze powinni wczesniej sie zasanowic nad rozwiazaniem czy przebudowa czy inna trasa.

      • 6 15

      • (2)

        Budyniolandia ma tramwaje oprócz turbodiesli :) większe niż trolejbusy i nie stoją w korach.

        • 15 4

        • Ale stoją przed wiaduktem (1)

          co najmniej raz w miesiącu, jak kolejny chytrusek zerwie trakcję.

          • 2 3

          • Obojętnie, co wymyślisz, zawsze może być przestój / awaria z takiej czy innej przyczyny.

            • 6 0

    • Najpierw sie smaruje pozniej kupuje :-))))

      .

      • 6 0

  • (6)

    Nowoczesne miasto? Wiadukt do remontu!

    • 57 18

    • ??? (2)

      Co to znaczy do remontu, może jaśniej, jaśnie Panie? Przebudować go nie przebudujesz, jedynie obniżyć jezdnię. Znowu koszty no i utrudnienia w ruchu przez i tak zap... centrum Witomina.

      • 12 5

      • (1)

        Remontując cokolwiek w budownictwie może być jednocześnie przebudowany pewien fragment ,np. wiaduktu !!!

        • 3 1

        • Ty, budowlańcu od łopaty... Trzeba by nowy projekt inżynierski machnąć.

          • 1 1

    • Wiadukt jest świeżo po remoncie...

      • 6 4

    • Wiadukt

      Należało by wybudować nowy wiadukt, od razu na 4 pasma ruchu. Wielokrotnie widziałem "zakleszczone" ciężarówki. Droga też nie jest bezpieczna, gdyż nagle zwęża się i zaskakuje zamiejscowych kierowców.
      To chyba przedwojenna konstrukcja dla furmanek.

      • 5 7

    • Nie "remontu", lecz przebudowy

      • 4 1

  • Taki problem na siłę. (3)

    Są autobusy starszego typu, nie można powiedzieć, że niewygodne. Zgadzam się z p. Gromadzkim - najważniejszy jest szybki dojazd do stacji SKM Redłowo.

    • 83 16

    • (1)

      Sztuczny problem . Gdynia jest w czołówce jeśli chodzi o komunikację miejską . Jakoś cały czas tą trasą jeździ mnóstwo ludzi i nikomu wiadukt ani wysokość autobusu nie przeszkadza , trasa z centrum Witomina do peronu skm. Mega szybka .

      • 4 5

      • Przestań z tą propagandową czołówką. Nawet nie rozumiesz rankingów, które czytasz. Zacznij odróżniać przewoźników od organizatora przewozów, bo przewozy są daleko daleko za polską czołówką.

        • 4 3

    • Wystarczyłoby przyspieszyć odjazd z Leśniczówki, aby te minuty na objazd stadionu zrekompensować czas dojazdu do SKM. Tam w ZKM pracują jednak teoretycy a nie praktycy.

      • 1 2

  • Stary PRL-owski wiadukt, wiadomo. (21)

    W Gdyni są chociaż ekologiczne i oszczędne autobusy na gaz CNG i elektryczne trolejbusy. Gdańsk truje mieszkańców starymi gratami 'ropnymi' :(

    • 38 86

    • (1)

      Wystarczy obniżyć jezdnię o 0,5 m

      • 14 7

      • A odwodnią krasne ludki (nie mylić z zielonymi)

        • 2 3

    • Kulą w płot . (7)

      Gdansk truje w szczególności "ropnymi" tramwajami :)

      • 37 7

      • Gdańsk truje spaloną ropą, codziennie setki autobusów puszczają w powietrze tony spalin (4)

        Musimy tym zatrutym powietrzem oddychac, tu w Gdańsku jest najwyzszy wskaznik zachorowań na nowotwory

        • 15 29

        • (3)

          Nie zachorowań tylko wykrywalności, to po pierwsze. Po drugie nie jest najwyższy. Po trzecie po Gdyni też w większości jeżdżą diesle, autobusy CNG to ułamek taboru a rolę trolejbusów w Gdańsku spełniają tramwaje, nie stojąc przy tym w korkach.

          • 24 8

          • gdynia (1)

            To patologia ktora wylewa swoje zale w 3miescie

            • 22 12

            • Widać po pisowni ową "patologię" i jej pochodzenie .

              • 4 1

          • wow, jak pieknie podsumowane

            • 7 1

      • ale niema sie codziwic ze lemingi z budyniuolandi nawet jak ich sie do rury wydechowej diesla bedą zadowolone (1)

        Tak budyn nas zatruwa bo musiał dostac włape od koleisa który mu sprzedaje od lat mietki najgorszej jakosci z Turcji! Ma gdzieś mieszkańców liczy sie dla niego tylko kasa..Ale lemingi w koncu maja juz zatruty mózg spalinami!!Gdańsk ma jeden znajgorszych wynicków zatrucia spalinami ito zasługa władz miasta która nieche wprowadzic ekologicznych i cichego transportu jaki jest juz wiekszosci miast w Polsce!!

        • 8 11

        • Kolejny pieniacz

          Gdzie ty żyjesz człowieku? I w jakich miastach ty byłeś. Jeżdżę trochę po Polsce i widzę że Gdańsk ma jeden z najnowszych taborów jeśli chodzi o komunikację. Każdy autobus ma kime. Co do tych twoich spalin to trójmiasto ma właśnie najczystrze powietrze z dużych miast PL. Widzę głową juz wyprawa jakaś dziwna propagandą. Fakty a nie bujdy pisz

          • 15 4

    • Te ropniaki są chociaż średnio o 10 lat młodsze od taboru Gdyni.

      • 18 10

    • Nie jestem pewien na sto

      procent, ale wydaje mi się, że ten wiadukt powstał w ramach budowy magistrali węglowej a więc sporo przed wojną.

      • 14 1

    • dawno w Gdansku nie byles (3)

      • 12 6

      • Może bezrobotny?

        • 7 1

      • leming ty przestań z wazeliną bo mieszkam w Gdańsku (1)

        • 4 13

        • "lemingu"!

          Naucz sie obrazac ludzi w jezyku polskim, albo milcz nieuku.

          Kiedy zwracasz sie do kogos uzywaj wolacza (taki przypadek).

          Inna sprawa, ze mowienie o lemingach jest intektualnym uklonem dla Hofmana (to on propagowal to pojecie). Brawo. Piekny guru.

          • 12 1

    • stary PRL - a trzyma się lepiej niż 3/4 "wolnościowych" produkcji (2)

      • 4 4

      • tak za tego PRL bylo cudownie... (1)

        jakim cudem ludzie, ktorzy zyli w tamtej Polsce tak bardzo chcieli zmiany i tak mocno strajkowali...

        • 6 1

        • Chcieli zmiany, ale na lepsze

          Gdyby wiedzieli jak Polska będzie wyglądała 25 lat po tych zmianach na pewno by nie strajkowali.

          • 2 2

    • dokladnie tak jest własnie oto chodzi jeden wiadukt na jednej trasie !

      zgadzam sie wystarczy obnizyc jezdnie bo to ze to maja byc autobusy na gaza czy elektruyczne niepodlega dyskusji!!

      • 4 1

    • A w Gdyni to nie jeżdżą stare rzęchy w rodzaju pseudomercedesów czy neoplanów, za krórymi śmierdzi i które słychać z odległości kilometra. Na śmiech mnie zbiera, gdy słyszę o nowoczesnej komunikacji w Gdyni.

      • 5 4

  • Trzeba było myśleć wcześniej. (3)

    Trzeba było wymusić na PKP przebudowę tego mostu przy okazji modernizacji szlaku Kościerzyna - Gdynia, a nie teraz. Ten most dawno powinien być rozebrany i postawiony nowe. Spójrzcie na zdjęciu jaki tam jest chodnik - na 50 cm. Jak są obok mecze nikt nie chodzi chodnikiem, wszyscy chodzą ulica. Przecież chodnikiem na ten stadion ludzie szli by miesiąc :)

    • 81 14

    • Hehe, wymusić na PKP (1)

      śnij dalej;-)

      • 5 3

      • właśnie przez taki niedasizm jest jak jest

        przy okazji tej inwestycji, wiele mniejszych gmin wylobbowało sobie w PKP, aby mosty u nich były przebudowane na bardziej funkcjonalne, albo, tam gdzie były przejazdy w poziomie szyn powstały mosty... ale tam widocznie ktoś ruszył tyłem do PKP a nie siedział na stołku i mówił nie da się :)

        • 1 1

    • Jaki most? Nad Kaczą?

      • 7 1

  • no znowu niedasizm... przecież nowe autobusy na tej trasie to mniejsze koszty, więc spokojnie będzie taniej (1)

    przeliczyć jeszcze raz to! a nie ślepo płacić za kilometr. lajzy, nic dla tych biednych ludzi nie zrobią, jak nie muszą.

    • 22 12

    • Czyli ZKM ma zapłacić PLK za przebudowę, to sugerujesz?

      • 4 0

  • Remont/przebudowa wiaduktu w tym momencie to wg mnie strata pieniędzy które zostały wydane na trwającą na tym odcinku torów modernizację linii kolejowej. Można to było zrobić wcześniej w ramach tej modernizacji. Tym bardziej, że jego przebudowa jest w planach miasta. Ale z drugiej strony widząc rozmach i wysyp gdyńskich inwestycji w ostatnim czasie to zbyt duże przedsięwzięcie dla UM.

    • 43 0

  • Z tymi kosztami to tak średnio. (2)

    Bo jak autobus LPG pojedzie to będzie taniej mimo że dalej. Ale ten starszy też będzie jeździć gdzieś... teraz. Ale docelowo jak znikną stare i będą tylko wysokie to będą zmuszeni coś zrobić. Teraz to raczej nierealne.

    • 17 3

    • Nie mamy autobusów LPG, tylko CNG.

      • 1 1

    • do tego bedzie więcej pasażerów

      bo ludzie z tych biurowców też chcieli by dojechać do przystanku kolejki, więc zapłacą za podwózkę i kasy będzie więcej

      • 1 0

  • Kabriolety zrobić. (2)

    • 83 0

    • - zamontowac mniejsze kola autobusom (1)

      • 4 0

      • - spuszczać powietrze z opon, a za wiaduktem podpompowywać :) Znajdzie się robota dla paru pompiarzy (a może pomperów?)

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane