• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych

Maciej Naskręt
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Przedszkole znajduje, jak i droga do niego znajduje się w strefie TEMPO 30.

Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. zobacz na mapie Gdańska prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.



Czy należy poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Unruga?

1 września przy ul. Dąbka zobacz na mapie Gdańska otwarte zostało Przedszkole nr 83 dla ok. 175 dzieci. Inwestycja kosztowała miasto 11 mln zł. Rodzice, których pociechy tam chodzą, zwrócili nam uwagę na oznakowanie.

- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.

Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka. Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • Po co biegać jak (5)

    można skakać?

    • 11 17

    • Tak, powinni tyczki rozdawać, (2)

      i oczywiście rozbieg zrobić.

      • 3 3

      • (1)

        Myślę że malowanie pasów przed szkolami i przedszkolami w strefie 30 jest niewykonalne ponieważ przekracza to wyobraźnię urzędnika. On się oprzeć paragrafów jak dziewica grzywy konia. Nie ma żartów!

        • 3 7

        • Poza wyobraźnią

          jest przestrzeganie przepisów przez kierowców. Strefy 30 i 20 są miejscami w których w każdym możliwym miejscu może wyjść pieszy, dziecko, czy zwierze, dlatego nie przypadkiem znajdują się w dzielnicach stricte mieszkaniowych. Ale po co jeździć zgodnie z prawem, skoro można kogoś zabić? To przecież bardzo modne w tym kraju, tak jak wjeżdżanie pod koła pociągom, bo szlaban to tylko niepotrzebna przeszkoda na drodze.

          Przepisy są dla słabych i lewaków.

          • 4 1

    • (1)

      ale przeciez biali nie potrafia skakac :)

      • 5 2

      • Jam skoczył przez bramę

        jednym susem z motorówki.

        • 0 2

  • (17)

    żeby strefa 30 działała potrzebne są liczne fizyczne ograniczenia prędkości bo zawsze znajdą się kretyni jadący 50/h - wtedy nie potrzebne są żadne pasy bo można przechodzić przez ulicę w dowolnym miejscu

    • 82 17

    • Odrowadzam dziecko z rana.. (6)

      i większości kierowców się wtedy bardzo spieszy. Może przez większość dnia jest tam spokój, ale akurat z rana nikt ograniczeniem się nie przejmuje

      • 14 4

      • To naucz dziecko (5)

        Żeby rozglądało się zanim wejdzie na ulicę, a nie bezmyślnie biega byle gdzie byle jaj byle do przodu i samochody rozjezdzaja dzieciaki

        • 16 32

        • To naucz kierowców, że w strefie 30 jeździ się 30km/h.
          Nawet jak takiemu debilowi dziecko znienacka wybiegnie przed maskę (co jest immanentną cechą strefy 30), to taki debil zdąży zahamować.

          • 28 8

        • szkoda, że kretynów za kółkiem

          policja nie chce niczego nauczyć, bo na ich chęć do nauki nie ma co liczyć

          • 13 4

        • dziecko można jeszcze nauczyć jednak gamoni za kółkiem juz raczej nie, ciekawe jakim cudem mają uprawnienia skoro nie znają przepisów

          • 6 4

        • Dorosłego świadomego kierowcy nie nauczysz żeby nie przekraczał prędkości, a dzieciaka nauczysz. taaa

          • 13 1

        • Ale dzieci do przedszkola nie chodzą same ...

          Dzieci do przedszkola są odprowadzane (dzieci przedszkolne nie mogą poruszać się bez opiekuna) i opiekun chyba potrafi ocenić sytuację na drodze. Więc o jakie zagrożenie DLA ODPROWADZANYCH dzieci chodzi? Chyba, że są odprowadzane przez osoby z grupy tych, które dziwią się, że zimą pada śnieg, a żeby przejechać przez miasto to GPS włączają i skrzyżowania bez sygnalizacji świetlnej omijają, itd. Dokąd zmierza ten świat. Ludziom żyje się zbyt wygodnie i do głowy dostają.

          • 11 4

    • Fizyczne ograniczenia prędkości to nie tylko progi zwalniające (4)

      Są inne równie skuteczne metody wymuszania ograniczenia prędkości, np. wyznaczanie miejsc postojowych po różnych stronach jezdni, przez co auta muszą jechać wolno slalomem albo inne zwężenia na jezdni, wymuszające wyhamowanie.

      Wystarczy brać przykład z innych krajów które skutecznie ograniczają w ten sposób prędkość. A u nas tylko progi i progi. A potem zawieszenie do wymiany. A okoliczni mieszkańcy słuchają przyjemnych dźwięków dum-dum-wrrrr....

      • 24 4

      • Podstawa to rowerzysci (2)

        Raczej mało który jedzie powyżej 30 więc skutecznie spowalniają ruch.

        • 10 2

        • (1)

          oliwska Czyżewskiego ma 30 km/h
          ma wiele przejść dla pieszych, ale gdy jeżdżę tamtędy rowerem,
          zawsze widzę innych rowerzystów-chodnikowców
          i niewielu w wieku poniżej 10 lat

          • 2 0

          • nie kazdy moze byc tak twaedy jak ty

            • 1 0

      • nie wiedziałem

        szczerze to nie wiedziałem, że w strefie 30 można przekraczać jezdnie w każdym miejscu dowolnie jak się chce, tak zrozumiałem teraz, rajt ? bo ludzie idą tam jak chcą czasami, pomimo przejścia przy przedszkolu bajkowym i szkole sportowej idą sobie kawałek dalej to samo do biedry idą sobie na obniżeniu choć nie ma tam przejścia, mogą faktycznie, bo ja zawsze trąbie

        • 2 6

    • (2)

      Cała ta droga jest fizycznym ogranicznikiem prędkości - po tych płytach szybciej jeździć nie polecam. :P

      • 8 5

      • Zapraszam. Pobserwuj sobie przed godziną 8:00 w powszedni dzień tygodnia to zobaczysz co kierowcy wyprawiają.

        • 5 1

      • Kierowcy na tym zakręcie jeżdżą średnio 60km/h, więc strefa tempo 30 to fikcja.

        • 9 4

    • kontrola ,predkosci i zabierac prawo jazdy... (1)

      ale zaraz lament ,przeciez jachalam tylko 80 bo sie brajanek z tajronem do przedszkola spoznia... a ja mam horom curke

      • 11 5

      • tajron? o kufaaa nie słyszałem jeszcz ahahahaha buuahaahah bełeheheh hihhiih

        zsikałem się prawie :) jaka beka tajron, tajruś:P to jak tylda ~ od matyldy hahaha

        • 3 3

  • (6)

    Kiedy Sienkiewicza na Kamiennej Gorze bedzie przejezdna. Czy nie da sie?

    • 25 4

    • (1)

      daj na to kasę

      • 1 8

      • zbieraja na sylwestra, potem moze w nowym roku zrobia jak sie cos zostanie

        • 6 0

    • Możesz zawsze pogodzić biegłych i specjalistów z urzędu wojewódzkiego

      • 1 8

    • Zapytaj PiSowska holote z Urzedu Wojewodzkiego.

      • 3 8

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 9 0

    • Nigdy, tam będzie deptak

      Dreptak

      • 3 0

  • (1)

    Nie przypominam sobie artykułu o tym ze powstało tam przedszkole. No ale jak pasów nie na to zaraz pismaki coś wysmarują

    • 18 22

    • Mnóstwo razy było o tym przedszkolu, ale jak nie wiesz co napisać to chociaż głupoty napiszesz

      • 3 1

  • po tych płytach nie da się szybko jechać (4)

    • 45 10

    • Golfikiem sie da

      • 6 4

    • w osowej jest kilka takich ulic plytowych i uwierz mi co chwila widze kogos w Q7 co popyla 100 na godzine

      • 12 4

    • Tam już asfalt wylali

      • 0 2

    • ojjj da się da, i wyprzedzać także, choć jest zakaz.

      • 0 0

  • w takich miejscach powinna być z zasady określona strefa zamieszkania (5)

    i fotoradary

    • 22 17

    • I toalety i bar podmiejski.

      • 10 0

    • stacja benzynowa i... (1)

      jakaś mini galeria.

      • 9 0

      • I teren ogrodzony

        Druten kolczastym by debile z niego nie mogły wyjść

        • 2 0

    • Nieprzestrzegają ograniczenia do 30km/h

      To postawmy strefę zamieszkania gdzie max prędkość to 20km/h, wtedy na pewno będą przestrzegać...

      • 9 2

    • Taaa bo akurat przecietny kierowca wie co to "strefa zamieszkała"

      Idź się popytaj... każdy ci odpowie ....yyyyyyyy....eeeeee...... ze co?

      • 1 1

  • Na tych płytach można i tak jechać max 30-40 (1)

    ...szczególnie na tym zakręcie. Choć zdarzają się tacy, którzy jadą szybciej, ścinając zakręt, gdyż trzymają kierownicę jedną ręką - wiadomo, druga trzyma telefon. Ale takim to pasy nie pomogą.

    • 45 5

    • Jak po takich płytach leciałem 90 k/h to mi się olej w misce zważył.

      Chodzi o słynną berlinkę na Czersk - wszystko prawie już zalane asfaltem ale jeszcze jest krótki odcinek.

      • 0 0

  • Pinezki albo progi zwalniające załatwią sprawę. Nie mydlmy sobie już oczu, ze kierowcy przestrzegają gdziekolwiek 30km/h. Niestety, prawo wszędzie trzeba egzekwować u nas albo mechanicznie albo ekonomicznie.

    Poza tym jest znak "Agatka", może tego nalz

    • 28 14

  • Tak kochani wyglądają drogi w naszej Gdyni (6)

    Bangladesz!

    • 30 7

    • przeczytaj

      atykul jeszcze raz :)

      • 4 2

    • bangla deszcz

      • 0 0

    • ale artykuł dotyczy Gdańska (3)

      czytać ze zrozumieniem

      • 3 0

      • Gdańska powiadasz... (2)

        Ciekawe gdzie o tym jest napisane? Pragnę zauważyć, że w Gdyni też jest ul. Płk. Dąbka i Unruga obok siebie.

        • 1 2

        • Gdańska

          Tak się złożyło, że też obok siebie. Podpowiem, że na Zakoniczynie w Gdańsku - sprawdź na mapie - zdziwisz się bo nie tylko Unruga i Dąbka są w tej okolicy - podobny zestaw ulic co w Gdyni na Obłużu.

          • 2 0

        • Panie "Mądralo", w którym miejscu w Gdyni krzyżuje się ul. Dąbka z ul. Unruga? Bo moim zdaniem one są równoległe i nie mają nigdzie puntu wspólnego... No chyba, ze za krótko tu mieszkam. Zresztą nie wiedziałam, że Gdynia podlega pod Urząd miejski w Gdańsku...

          • 5 0

  • (3)

    Zrobią pasy jak kogoś potrącą :(

    • 21 14

    • Bo na pasach nikogo się już nigdy więcej nie potrąci...

      • 9 0

    • Przeciez tam jest strefa 30

      • 3 2

    • To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

      To co likwidujemy przejscia? No i przejazdy kolejowe ..

      Paradoksalnie na przejazdach kolejowych jest najwiecej wypadków z uchialem pojazdow
      kolejowych.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane