• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przedszkole bez przejścia dla pieszych

Maciej Naskręt
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Rodzice dzieci z pobliskiego przedszkola dziwią się, że w drodze do placówki nie ma wymalowanych pasów na jezdni.
  • Przedszkole znajduje, jak i droga do niego znajduje się w strefie TEMPO 30.

Rodzice domagają się przejścia dla pieszych przez ul. Unruga. zobacz na mapie Gdańska prowadzącego do przedszkola. Ich zdaniem odprowadzane tamtędy dzieci narażone są na niebezpieczeństwo. Jednak ulica leży w strefie Tempo 30, gdzie z zasady nie maluje się pasów, bo auta poruszają się z ograniczoną prędkością.



Czy należy poprawić bezpieczeństwo pieszych na ul. Unruga?

1 września przy ul. Dąbka zobacz na mapie Gdańska otwarte zostało Przedszkole nr 83 dla ok. 175 dzieci. Inwestycja kosztowała miasto 11 mln zł. Rodzice, których pociechy tam chodzą, zwrócili nam uwagę na oznakowanie.

- Brakuje przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulicy Józefa Unruga z ulicą Stanisława Dąbka. Nie ma tu też znaków, które uprzedzałyby kierowców samochodów o tym, że przechodzą tędy dzieci. Brakuje także progów zwalniających. Wygląda to tak, jakby zupełnie zapomniano o bezpieczeństwie - mówi jeden z rodziców.
Okazuje się, że brak wymalowanych i oznakowanych przejść nie jest przypadkowy. Na ulicach: Unruga i Dąbka obowiązuje strefa Tempo 30. Tak więc brak przejścia dla pieszych jest w tej lokalizacji świadomym działaniem drogowców wynikającym zarówno z przepisów, a te nakazują ograniczanie przejść wyłącznie do ulic podstawowego układu komunikacyjnego, jak i doświadczeń.

Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka. Niedawno otwarte przedszkole przy ul. Dąbka.
- Polityka kształtująca bezpieczną infrastrukturę pieszą oraz racjonalne podejście do wyznaczania przejść spowodowały w Gdańsku ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych o ok. 25 proc., a liczby zabitych i ciężko rannych pieszych o ponad 50 proc. - podkreśla Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach. To sprawia, że przejścia dla pieszych są paradoksalnie najbardziej niebezpiecznymi miejscami dla pieszego. To właśnie na nich jest najwięcej wypadków i ofiar.

- W strefach Tempo 30 ułatwiamy pieszym przekraczania jezdni na przykład przez obniżanie krawężników co ma miejsce na ul. Unruga i ul. Dąbka - mówi Wawrzonek.
Urzędnicy zapewniają, że niezależnie od przedstawionych argumentów przeanalizują zasadność zastosowania w tej lokalizacji rozwiązań spowalniających ruch, co jest głównym elementem strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

- Przeprowadzimy tam badanie ruchu pod kątem liczby i prędkości z jaką poruszają się tam pojazdy - deklaruje Wawrzonek.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • Owszem, to strefa 30, ale drogowcy zapomnieli o tym że miejsca gdzie ludzie przechodzą ulicę leży na ostrym zakręcie, na wzniesieniu, a widoczność ograniczają skarpy. Przechodzenie w tym miejscu jest bardzo niebezpieczne, mieszkam na ul. Dąbka i codziennie tamtędy chodzę. Przez ulicę trzeba wręcz przebiegać, bo samochodów nadjeżdżających od strony ul. Człuchowskiej po prostu nie widać. Przejście tamtędy w godzinach szczytu to masakra.

    • 5 1

  • Masło maślane (1)

    Czy jakimś szczególnym problemem jest podanie informacji pełnej , ze przedszkole jest w Gdańsku ?
    Jakimś dziwnym trafem ulice Unruga i Dąbka są w Gdyni również.

    • 9 0

    • To samo

      chciałem zasugerowac.
      Ja rozumiem że autor wie co chce napisać i o czym pisze, ale to wcale nie oznacza, że odbiorca rozumie ten zamysł.
      Z tego co kojarzę, to dobra praktyka dziennikarska jest, aby przed publikacja tekst przeczytał ktoś trzeci, właśnie dla wylapania tego typu baboli.
      Na Trójmieście zdarzają się one niestety często.

      • 0 0

  • To zróbcie tak

    Jak będzie tamtędy przechodzić dziecko jakiegoś radnego albo urzędnika to krzyknijcie chodź dam ci czekoladę. teraz jest dobra pora bo szybko robi się ciemno i zobaczycie jak szybciutko tam pasy namalują i znaki postawią.

    • 2 0

  • Co to za miasto?

    Kolejny artykuł, z którego nie wynika o jakim mieście mowa. Dopiero gdzieś pod koniec, z kontekstu można wywnioskować...

    • 2 0

  • Przesada nadopiekuńczych rodziców

    Bez przesady z tymi progami , droga dziurawa jak ser i jeszcze progi , rodziców pogięło już w tych roszczeniach !

    • 6 5

  • ??? (1)

    A po co jakieś badania. Pasy przed przedszkolem być powinny i tyle. Namalować, postawić znaki i już. Cała filozofia.

    • 7 1

    • A potem postawią tam straż miejską

      I będą walić mandaty wszystkim tym którzy przejdą przez ulicę w innym miejscu niż pasy

      • 1 0

  • Trochę wyobraźni! (1)

    Jestem rodzicem i takie podejście urzędników jest kompletnie bez wyobraźni! Czego małe dziecko uczy się w przypadku takiego wspaniałego podejścia jakie prezentują nasi urzędnicy? Proste: może przechodzić w każdym miejscu drogi, niezależnie czy jest przejście czy nie. Jak wytłumaczyć dziecku, że tu może przejść w każdym miejscu, ponieważ pan/pani urzędnik zdecydował, że jest to droga Tempo 30 więc można, nic mu się nie stanie. Ale na innych drogach już musi szukać przejść dla pieszych. Masakra! Małe dziecko tego nie zrozumie, poza tym skąd pieszy ma wiedzieć, że akurat tu jest ograniczenie do 30-tki a na innych drogach 50, 70 etc?! Może to wyjaśnią nasi wspaniali urzędnicy. Jeszcze 3 uwagi: to przejście znajduje się na ostrym zakręcie i to pod górę więc nawet jadąc 30 km/h można nie zauważyć pieszego (szczególnie w nocy) - kto wykonuje przejścia na zakręcie i do tego nie stawiając żadnych znaków ostrzegawczych? Druga kwestia to, że inne przejścia w tej strefie (a obejmuje ona większość Ujeściska i Zakoniczyna) są odpowiednio oznakowane a to akurat nie musi być? Jak kierowca ma to zrozumieć, że większość przejść jest oznakowana i wiadomo, że w ich obrębie trzeba szczególnie uważać, ale są też takie, które w ogóle nie są oznakowane (poza cudownym obniżonym krawężnikiem, ktory ma wskazywać na przejście). Trzecia uwaga: przejście przejściem ale jak zwykle (znowu brak wyobraźni urzędników) nikt nie przewidział, że mieszkańcy bloków przy ul. Dąbka w celu dojścia do przystanków przy ul. Wieżyckiej będą woleli iść stroną drogi gdzie mają krótszą trasę. Dlatego zamiast przechodzić przez to przejście i nadkładać drogi chodnikiem większość chodzi wydeptaną ścieżką tuż przy krawędzi pasa.

    Naszym urzędnikom życzę trochę konsekwencji i DUŻO wyobraźni!

    • 6 4

    • Pokażcie mi jednego który respektuje to ograniczenie

      • 1 0

  • Ciekawe... (1)

    "Inżynierowie ruchu podkreślają, że w strefach Tempo 30 pieszy powinien móc przekraczać jezdnię w każdym miejscu. Nadmierne wytyczanie przejść dla pieszych skutkuje brakiem należytego zachowania się kierowców w tych lokalizacjach."

    Uwierze wam, kiedy zlikwidujecie przejscia dla pieszych na Swietojanskiej.

    Ile to sie taki inzynier musi naglowic, zeby wymyslic usprawiedliwienie dla nierobstwa.

    "Would do anything to do nothing" - jak mawiaja w Londku Zdroju.

    • 5 0

    • ty

      a na swietajonskiej jest strefa 30?

      • 0 0

  • Jest wiele szkół i przedszkoli przy których przydałyby się przejścia

    Lub inne zabezpieczenia pomagające w dotarciu do owych placówek

    • 1 0

  • a

    od kiedy w obrebie skrzyżowania wyznacza sie przejacis dla pieszych , jest streaf 30 do tego wiec niech barany jezda tyle ile jest wskazane!!!

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane