- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 2 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (46 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Nowi dyrektorzy w urzędzie odpowiedzialnym za inwestycje
Do ekipy urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska dołączyły nowe osoby. Pracę od 1 lutego rozpocznie tam trzech wicedyrektorów (w tym dwóch nowych), których powołał Karol Kalinowski, nowy szef jednostki. Zastępcy mają przynieść "zmianę na lepsze". Na efekty ich zatrudnienia trzeba będzie jednak poczekać kilkanaście miesięcy.
Teraz dołączają do niego nowi wicedyrektorzy, którymi zostali: Katarzyna Jaskuła, Anna Mańkowska i Wiesław Galikowski [choć ten ostatni pełnił już wcześniej tę funkcję - dop. red.]. Nowi zastępcy obejmą stanowiska od 1 lutego. Ale zmian kadrowych będzie z pewnością więcej.
Poprzedni dyrektor także miał trzech zastępców.
Zespoły opiekunów, kierownicy projektów i wicedyrektorzy
- Wprowadzamy zmiany w naszej strukturze, by pracować efektywniej i skuteczniej. Aby usprawnić realizację i podnieść jakość inwestycji, każde zadanie będzie miało swój zespół opiekunów z poszczególnych obszarów. Nad sprawnym działaniem zespołu czuwać będzie kierownik projektu, który będzie odpowiadał za zadanie na wszystkich jego etapach - od momentu jego planowania, przygotowania, realizacji, do odbioru - czytamy w komunikacie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Pieczę nad wszystkim będzie miał dyrektor naczelny - Karol Kalinowski i jego nowi zastępcy: Katarzyna Jaskuła, Anna Mańkowska i Wiesław Galikowski. Na efekty trzeba będzie poczekać kilkanaście miesięcy, bo realizacja projektów budowlanych to wymagający i długotrwały proces, ale wierzymy, że dzięki wprowadzonym zmianom i doświadczeniu, które posiadamy - będą to zmiany na lepsze.
Jak z kolei zapewniła prezydent Gdańska, która odbyła już spotkanie z nowym zespołem, cała trójka wicedyrektorów "posiada bogate doświadczenie zawodowe i kompetencje do pracy".
Kim są i za co odpowiadają wicedyrektorzy DRMG?
Katarzyna Jaskuła będzie zarządzać w DRMG pionem zadań liniowych. Jest absolwentką Politechniki Gdańskiej wydziałów Budownictwa Lądowego oraz Zarządzania i Ekonomii. Ukończyła też studia podyplomowe w zakresie Zagospodarowania Przestrzennego oraz Zarządzania Projektami Budowlanymi.
- Od 11 lat pracuje dla gminy miasta Gdańsk. Doświadczenie związane z przygotowaniem i realizacją przedsięwzięć budowlanych zdobywała w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Współuczestniczyła przy realizacji największych inwestycji gminnych, takich jak: kładka na Wyspę Ołowiankę, wiadukt Biskupia Górka. Mówi o sobie, że jest konsekwentna w działaniu i nie akceptuje ignorancji - wskazuje Agnieszka Zakrzacka, rzeczniczka DRMG.
Katarzyna Jaskuła zastąpi z-cę dyrektora ds. liniowych Ewę Zielińską, pełniącą tę funkcję od marca 2015 r.
Anna Mańkowska będzie kierować pionem kubaturowym. Jest absolwentką Politechniki Gdańskiej Wydziału Chemicznego oraz podyplomowych studiów MBA w specjalności Zarządzanie Strategiczne Programami i Projektami na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
- Doświadczenie w kierowaniu zespołem, prowadzeniu działań w środowisku projektowym, a także działaniach promocyjnych, edukacyjnych i informacyjnych zdobywała m.in. w Zakładzie Utylizacyjnym Sp. z o.o. w Gdańsku oraz w Grupie Energa, gdzie była współodpowiedzialna za wdrożenie strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu oraz przygotowywanie raportów społecznych dla grupy kapitałowej. W Gdańskiej Infrastrukturze Społecznej pełniła funkcję dyrektora ds. inwestycyjno-technicznych, sprawując nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych. Lubi aktywny wypoczynek, podróże, poznawanie nowych ludzi i kultur - informuje Zakrzacka.
Anna Mańkowska zastąpi Jarosława Kińczyka, pełniącego obowiązki dyrektora od marca 2015 r.
Zobacz też:
Ważne zmiany dla mieszkańców Trójmiasta. Inwestycje 2021/2022
Wiesław Galikowski będzie natomiast odpowiedzialny za budżet i planowanie. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu, ekonomistą. Od 10 lat jest związany z DRMG, odpowiedzialny za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu. Wcześniej pełnił funkcje menedżerskie w branży energetycznej i instalacyjnej.
Od lipca 2016 r. pełnił funkcję z-cy dyrektora ds. planowania i budżetu. Funkcję tę będzie pełnił również po zmianie struktury organizacyjnej DRMG, która jest obecnie na etapie przygotowania.
Nowy dyrektor od początku zapowiadał zmiany
Karol Kalinowski, już obejmując stanowisko, zapowiadał, że będzie chciał do DRMG wprowadzić powiew świeżości i zmianę w sposobie zarządzania urzędem, a co za tym idzie - zmiany w strukturze jednostki.
- Moim celem jest pracować w modelu, w którym zadbamy zarówno o efektywność projektów, jak i współpracę wszystkich interesariuszy. Wierzę, że taki model mogę wdrożyć, pracując na stanowisku dyrektora Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Chciałbym, aby instytucja ta była postrzegana jako jednostka, która zarządza inwestycjami w sposób sprzyjający rozwojowi miasta i współpracy wszystkich stron zaangażowanych w projekty inwestycyjne - mówił wtedy Kalinowski.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-25 15:08
I to jest bardzo dobra wiadomość! (8)
Wkrótce się okaże czy tylko dla dyrektorów czy również dla mieszkańców.
- 162 30
-
2022-01-26 22:56
Fajny tytul, nowi ludzie od inwestycji w mieście
Chyba inwestycji we własne portfele z pieniędzy gdańskich podatników
- 2 2
-
2022-01-26 11:50
(1)
kolejne darmozjady urzędniczę - który z nich prowadził prywatna firmę z sukcesem - się pytam?
- 6 2
-
2022-01-27 17:38
Mysle ze zaden by nie dał rady
- 0 1
-
2022-01-25 21:51
Juz wiadomo ze to króliczki na wczesniej przygotowane stołki zalezne od władz Gdańska
- 9 0
-
2022-01-25 17:16
niech zaczną od parkingu przy UCK
- 17 2
-
2022-01-25 16:50
Z zawodu
Jestem dyrektorem.
- 43 2
-
2022-01-25 15:33
Trzy kałmuki? (1)
- 23 4
-
2022-01-26 06:54
Stuk, puk i tłuk
- 6 1
-
2022-01-25 18:39
"Na efekty ich zatrudnienia trzeba będzie jednak poczekać kilkanaście miesięcy." żart czy kabaret??? kurcze gdy zatrudniaja robola to oczekują efektów jego pracy tu i teraz a zastępcy dyrektora za ponad 300 dni. A efektem będzie ich zwolnienie i wypłata wielotysięcznej odprawy. Może trzeba zwolnić obecnego dyrektora by zatrudnił ludzi których efekty pracy będą widoczne za miesiąc.
- 15 0
-
2022-01-25 16:23
Doświadczenie w sektorze prywatnym (4)
Szkoda, że wciąż są to osoby znajdujące się od nastu lat na karuzeli urzędowej, nieznające realiów biznesowych, odpowiedzialności finansowej, czy konsekwencji niedotrzymywania terminów. O egzekwowaniu kar od wykonawców nie wspomnę. Z drugiej strony żaden dobry menadżer nie zejdzie z pensji, żeby pracować w takim grajdole, chyba że dla idei.
- 175 8
-
2022-01-26 08:09
Tych poprzednich to CBA powinno wyprowadzić w kajdankach
To nikomu niepotrzebne biuro. Adamowicz stworzył sobie strukture do łapówek od developerów. Planowaniem powinny sie zajmować prywatne firmy zewnetrzne z wizją i spoza regionu. W Takiej małej aglomeracji zawsze będą powiązania.
- 6 3
-
2022-01-25 19:26
Święta racja. Tam menadżer z prawdziwego zdarzenia może robić w czynie społecznym. XD
- 6 2
-
2022-01-25 18:50
(1)
Chyba byś się zdziwił ile ci ludzie tam zarabiają za to czego nie robią. Zapewniam cię że może ci szczęka opaść. Wystarczy że wejdziesz na BIP urzędu i zobacz sobie ile zarabiają dyrektorzy jednostek samorządowych.
- 22 3
-
2022-01-25 22:18
Np. Ile?
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.