- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (120 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (114 opinii)
- 3 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (62 opinie)
- 4 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (357 opinii)
- 5 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (128 opinii)
- 6 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (318 opinii)
Nowy odcinek autostrady A1 w centrum Polski
Kierowcy korzystający z autostrady A1 otrzymali właśnie do dyspozycji jej nowy, 4,5-kilometrowy odcinek, między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem. To pierwszy oddawany po okresie zimy odcinek nowej jezdni na tej autostradzie. Dotychczas kierowcy mogli na tym odcinku korzystać z 7-kilometrowej nowej betonowej jezdni. Teraz tych kilometrów jest już prawie 12.
12 kilometrów betonowej nawierzchni, ale bez ciągłości
Oddany w piątek odcinek nie jest jednak bezpośrednim przedłużeniem już istniejącej betonowej jezdni. Pojawi się między miejscowościami Parzniewice i Norbertów w woj. łódzkim, czyli w odległości blisko 7 km od już używanej przez kierowców jezdni betonowej.
Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych.
W lipcu i sierpniu kolejne odcinki A1
Cała betonowa jezdnia wschodnia autostrady na wysokości między Piotrkowem i Kamieńskiem ma być, według deklaracji wykonawcy, firmy Mirbud, dostępna jeszcze w czasie wakacji.
Kolejny, 4-kilometrowy odcinek w kierunku południowym od istniejącej jezdni betonowej ma zostać oddany na początku lipca.
Następny, 2-kilometrowy, ostatni na południe odcinek do granicy kontraktu w Kamieńsku - do końca lipca.
Brakujący odcinek o długości 6,7 km ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia.
Gdy to się stanie, cała stara jezdnia tzw. "gierkówki" przejdzie do historii, a kierowcy na całym łódzkim, 64-kilometrowym odcinku budowanej A1 będą mieli do dyspozycji nową betonową nawierzchnię.
Od października po dwa pasy w każdą stronę
Mimo to jeszcze do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Trójmiasta oraz jeden w kierunku Katowic.
Dopiero 1 października wprowadzony zostanie układ 2+2 - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Ostatni odcinek A1 ma być oddany do użytku jesienią 2022 roku
Opisywany odcinek jest jednym z kilku powstających obecnie między Tuszynem pod Łodzią i Częstochową (łącznie 80 km).
- Odcinek Tuszyn-Piotrków ma być gotowy do listopada 2021 r.
- Odcinek Piotrków-Kamieńsk ma być gotowy do września 2022 r.
- Odcinek Kamieńsk-Radomko ma być gotowy do listopada 2021 r.
- Odcinek Radomsko-Częstochowa ma być gotowy do czerwca 2022 r.
Jeśli terminy założone w kontraktach zostaną dotrzymane, na początku jesieni 2022 r. gotowa będzie cała, 584-kilometrowa droga, od Rusocina pod Gdańskiem do granicy z Czechami w Gorzyczkach.
Opinie wybrane
-
2021-06-18 20:03
No niby fajnie. (20)
Ale z powodu przyjetego modelu mamy najdrozsze auutostrady w Europie.
Przejazd 2x w roku na wakacje to nie problem, ale korzystac codziennie no. na dojazdy do pracy to sie nie oplaca.- 185 23
-
2021-06-21 19:49
Droga
to jest ta autostrada od Kulczyka. Czep się sld i psl to oni zwarli taki kontrakt.
- 0 0
-
2021-06-20 13:41
Kup auto elektryczne. Nie dość, że dużo tańsza eksploatacja to lada moment A1 będzie dla EV darmowa.
- 1 1
-
2021-06-19 09:51
Nie zgodzę się (2)
W Francji za 138 km płacisz 11,30 Polska nie jest najdroższa
- 11 2
-
2021-06-20 13:39
do Chorwacji
pojedź to zobaczysz ile się płaci - u nas jak za darmo oprócz kulczykowej A2
- 1 0
-
2021-06-19 16:21
2 czy 3 pasy?
- 0 3
-
2021-06-19 08:04
Nie pisz głupot. Wyjedź raz do tej Europy i zobacz jakie są ceny w niektórych krajach, które nie mają winiet.
- 9 1
-
2021-06-19 07:13
Się nie opłaca... Tobie nie, mi nie, ale komuś się opłaca
- 11 0
-
2021-06-18 23:07
(3)
Mój wykładowca dojeżdża na UG z Bydgoszczy samochodem. Podziwiam go za dojazd na 8 i o 15 koniec. Wydawać 60zł za samą autostradę to dużo, a doliczyć jeszcze koszt paliwa to naprawdę musi mieć dochodową pracę.
- 10 2
-
2021-06-19 09:55
Może bierze sobie pasażerów na BlaBlaCar
Ta aplikacja to super sprawa. Z Bydgoszczy do Gdańska przeważnie około 20 lub więcej, bierze trzech i już ma minimum 60
- 2 1
-
2021-06-19 03:59
Odp
Do zjazdu na Bydgoszcz A1 kosztuje około 17zl a nie jak piszesz 30. Takie małe sprostowanie.
- 23 0
-
2021-06-18 23:14
Zarabia 300 zł za h
Plus powołanie
- 15 0
-
2021-06-18 22:38
Aha, tak, najdroższe.. akurat (2)
Weź, sprawdz sobie jakie ceny obowiązuja w róznych krajach a potem dopiero komentuj. A tak to powtarzasz dziennikarskie bzdury, od lat funkcjonujące w obiegu medialnym, a nie mające za wiele wspólnego z rzeczywistością.
- 16 31
-
2021-06-19 19:02
No. Patrzę wlasnie na ceny winoet w Austrii i Czechach. (1)
- 4 0
-
2021-06-20 01:43
Mniejsze kraje, inna historia
Sieć autostrad w Czechach jest połowę mniejsza w proporcji do populacji. W Austrii autostrady to historyczne inwestycje. W Polsce wiele odcinków powstało w formule partnerstwa z prywatnymi podmiotami, w zamian za koncesję na pobór opłat. Dzięki temu można było zbudować setki kilomentrów, na które w państwowej kasie nie byłoby pieniędzy.
rozwiń...Sieć autostrad w Czechach jest połowę mniejsza w proporcji do populacji. W Austrii autostrady to historyczne inwestycje. W Polsce wiele odcinków powstało w formule partnerstwa z prywatnymi podmiotami, w zamian za koncesję na pobór opłat. Dzięki temu można było zbudować setki kilomentrów, na które w państwowej kasie nie byłoby pieniędzy.
Jak system dojrzeje, a koncesje wygasną, to będzie mozna przejść na system winietowy, w celu poboru relatywnie mniejszych opłat na utrzymanie istniejących dróg.- 3 5
-
2021-06-18 20:12
(5)
Ale płatny jest tylko kawałek A1
- 12 17
-
2021-06-19 09:52
Dokładnie
- 0 0
-
2021-06-18 21:14
No nie tylko, płatny jest przede wszystkim kawał A2 i A4 też (2)
- 23 0
-
2021-06-18 22:56
(1)
Ale A1 tylko kawałek
- 6 10
-
2021-06-19 06:58
1/4 długości
Jedna czwarta długości, to nie jest mały kawałek!
- 10 0
-
2021-06-18 20:19
No do Torunia. Taki niezły kawałek.
- 33 4
-
2021-06-19 07:45
W Polsce ludzie bogaci widocznie, że stać ich na A1 (33)
Ja jak muszę już jechać to jadę w stronę Torunia darmową drogą 91, nie dość że oszczędzam 30 zł na autostradę to jeszcze ok 4 l paliwa na 100 km.
- 46 105
-
2021-06-20 22:14
i kilka fotek za 200 zł
Suma wychodzi wtedy in minus
- 1 0
-
2021-06-20 13:31
oszczędzasz paliwo bo jedziesz wolniej a 30 zł kilka razy na rok to nie problem.
Dla mnie ważniejsze jest to, że do Torunia dojeżdżam w ok 1h (jadąc ok 150 kmh) niż 2h+ po drodze z ciągłymi ograniczeniami.
- 2 0
-
2021-06-20 11:43
Bez przesady, czasami liczy się czas.
- 1 0
-
2021-06-20 08:33
A ty opancerzonym transporterem jeżdzisz?
- 0 0
-
2021-06-19 17:54
A ja
jade na prad i nie place za autostrade a prad mam za darmo
- 2 4
-
2021-06-19 12:45
DK91 - całkiem przyjemna droga.
Robię podobnie w okresie wakacji i długich weekendów. Spostrzeżenia identyczne :)
- 9 2
-
2021-06-19 11:09
Nie kompromituj się (2)
Za te zaoszczędzone 30 zł kup sobie na rynku lekko przechodzone pepegi i chodź z trampka. To dopiero będą oszczędności.
- 11 4
-
2021-06-20 10:58
Masz rację
Udowodniłeś mi, że jazda A1 jest bez sensu :D
- 4 0
-
2021-06-19 14:06
Dobra rada z trampkami
Ty pewnie nosisz converse za 250 zl a nogi śmierdzą tak samo jak w pepgach za 30 zeta. Podobnie z jazdą, jeden pojedzie a1, drugi boczna i dojadą do tego samego miejsca w jakim czasie na polskich drogach to loteria
- 7 6
-
2021-06-19 10:48
Przecież Morawiecki ogłosił że Polacy są piękni, młodzi, zdrowi i bogaci. (1)
- 15 3
-
2021-06-19 11:22
Oprócz marud POwskich
którym wątroba gnije zamiast cieszyć się życiem!
- 12 7
-
2021-06-19 09:17
Jeździsz ciężarówką?
W samochodzie osobowym różnica będzie poniżej 1 l / 100 km o ile nie jeździsz jak wariat.
- 6 6
-
2021-06-19 09:13
A ike razy musisz sie zatrzymac ? (1)
By potem znowu nabrać prędkości? Stać w korku ? Wyprzedzić zawalidrogę. Paliwa zużywasz w tym czasie więcej. Klocki i tarcze też swoje dostają No i czasowo jest dużo gorzej
- 15 4
-
2021-06-19 16:59
Bez przesady.
A ile spalisz paliwa i zużyjesz tarcz i klocków hamulcowych stojąc na bramkach do opłat, po to aby uiścić opłatę za "usługę" "szybkiego" i "bezpiecznego" przejazdu?
- 1 9
-
2021-06-19 09:01
(4)
Nie policzyłeś jeszcze ile jest fotoradarów na tym bezpłatnym odcinku i jakie jest prawdopodobieństwo, że ci zrobią fotkę.
- 10 11
-
2021-06-19 10:38
Ilu Wolaków w traktorach, często pijanych na rowerach, dzieci, psów itp (3)
Miłej jazdy 5km/h
- 11 4
-
2021-06-19 13:57
A ilu na zderzaku siedzi (2)
Bo ile byś na autostradzie jechał zawsze znajdzie sie pajac mrugający światlami a po wyprzedzeniu hebel, bo kara musi być.
A teraz gwóźdź, wypadek i kilometry korka, godziny stracone, pieniądze wtopione, nie ma jak i gdzie zjechać czy zawrócić.
Wystarczy popatrzeć na obwodnicę a zjazdów jest więcej i krótsze odcinki.- 4 4
-
2021-06-19 16:37
Głupich nie sieją... (1)
Podobno sami rodzą się...
Ale jaki banan na gębie, jak taki cymbał stoi w korku na bramkach, bezcenne :)- 4 4
-
2021-06-22 06:18
Kto stoi ten stoi.
he he
- 0 0
-
2021-06-19 08:00
Autostrada to komfort i bezpieczeństwo (6)
Jak Cię nie stać to tłuczesz się bokami. Ba! Dzięki temu że jeździsz golfem a nie porsche oszczędzasz sporo na utracie wartości samochodu.
- 38 10
-
2021-06-19 08:17
Bezpieczniejsza ale nudna
- 13 1
-
2021-06-19 08:16
Nie traci a zyskuje (4)
Dwie godziny które musiałby przeznaczyć na zarobienie 60 zł netto. Tyle kosztuje przejazd w obie strony.
Co lepsze jechac autem sluchając muzyki czy zapitalać w pracy?
Pomijam wyjazdy służbowe które wrzuca sie w koszty firmy.- 11 9
-
2021-06-20 13:36
Przejazd nie kosztuje 60 netto a 60 brutto. Rozumiem, że nie znasz różnicy pomiędzy netto a brutto. (1)
Poza tym mając firmę wrzucam taki przejazd w koszty
1) odliczam 50% VAT
2) odliczam dochodowy
Czyli zamiast 60 płacę realnie ok 45 pln.- 0 1
-
2021-06-20 18:10
pomyśl chwilę nad tekstem który komentowałeś
kolejny geniusz napisze że ma w du`..e ile kosztuje bo zapłaci pracodawca a stojąc na autostradzie w korku po kolizji to się będzie cieszył z nadgodzin
- 1 0
-
2021-06-19 09:15
Faktycznie 2 h w pracy dłużej za przejazd (1)
Nigdy wcześniej tego nie liczyłem jednak liczby dają do myślenia. 30 zł x 8h x 20 dni = 4800.
Wniosek każdy kto zarabia mniej niż 4800 na rękę pracuje ponad godzinę na przejazd w jedną stronę.
Jak zarabiasz 9600 to na przejazd pracujesz 30 minut czyli wychodzisz na zero.
Oczywiście jest jeszcze ryzyko wypadków i mandatów ale to zależy od tego jak jeździsz.- 6 0
-
2021-06-19 14:12
Mała poprawka
6000 zł brutto, średnia krajowa.
- 0 0
-
2021-06-19 07:53
I tracisz półtorej godziny (6)
- 42 7
-
2021-06-20 10:29
Super (4)
Za PO obiecywali za PiS budują
- 6 27
-
2021-06-20 11:05
No jasne (3)
Najpierw sprawdż ile km autostrad i dróg szybkiego ruchu wybudowano za PO a ile za PIS. O drogach zaczętych za PO a teraz przypisywanych sobie nie wspomnę.
- 17 4
-
2021-06-20 11:11
za PO to dużo zaczęli, ale nie dokończyli (2)
dawali kontrakty włochom, a ci później schodzili z placów budowy np. odcinek nowe marzy - bydgoszcz na s5 który powinien być gotowy od 3 lat, to samo z innymi odcinkami na s3.
- 4 13
-
2021-06-21 16:12
Za SLD zaczęli i 8 lat nie starczyło..
- 1 1
-
2021-06-20 13:33
Rozumiem, że przetargi wygrane przez Chinczykow za rzadow PiS idą w niepamięć ?
- 13 2
-
2021-06-19 10:34
Lub więcej
- 23 4
-
2021-06-18 21:24
Artykuł sponsorowany ? (17)
Po pierwsze to modernizacja , rozbudowa a nie nowa droga. Po drugie oddają fragment jednego pasa w ograniczonym zakresie. Drugi będzie za około dwa lata. Po trzecie organizacja budowy i ruch fatalna. Uparli się budować w śladzie starej drogi pod ruchem zamiast na pusty polach obok. Skutek gigantyczne korki, wypadki śmiertelne itp.
- 97 86
-
2021-06-20 21:24
puste pola ?
- 0 0
-
2021-06-19 14:18
niedlugo Pis bedzie oglaszac sukces jak skosza trawe przy juz istniejacych autostradach
no i oczywiscie przyjedzie Pinokio, zeby przeciać wstegę na okolicznosc ukończenia koszenia trawy.
- 9 2
-
2021-06-19 12:55
dobrze mówisz byczku
- 0 0
-
2021-06-19 12:44
gdyby to wszystko było takie proste.... (2)
Wszystko pięknie, tylko że droga po nowej trasie wymaga nowych gruntów. A to nie dość że koszty to i czas - to trzeba wykupić! Za pewne do budowy w śladzie istniejącym, też teren trzeba pozyskać, ale to na pewno o wiele łatwiej.
- 5 2
-
2021-06-19 15:01
Błędne wyliczenie (1)
A raczej założenie do wyliczenia. Liczysz tylko kosztu budowy, nie uwzględniając strat firm i ludzi którzy tamtędy jeżdżą. Każda godzina stania w korku to straty. Pomnożone przez kilkadziesiąt tysięcy pojazdów dziennie i straty liczymy w milionach. Razy 4 lata tego bałaganu wychodzą miliardy
- 2 5
-
2021-06-19 16:18
Aby było lepiej, musi być... gorzej
Wychodzę z powyższego założenia. Równie dobrze, można nie robić nic i pozostawić jak jest. Tylko wtedy byłoby narzekanie, że nic nie robi się.
Pozyskanie gruntów to jedno (jedno z wielu zagadnień). Ale wcześniejsze i późniejsze decyzje administracyjne (w tym środowiskowe) to jest droga przez mękę. Idę o zakład, że budowa w istniejącym śladzie to remont lub modernizacja, a nie budowa czegoś nowego od podstaw. A to wiele zmienia.- 1 1
-
2021-06-19 08:21
Tak czy siak to tempo budowy niedługo przegoni czas budowy piramidy heopsa (2)
- 15 3
-
2021-06-19 11:24
tempo jest dostosowane do możliwości rynku (1)
zaważyłeś, że żaden polski podwykonawca się nie żali na płatności?
Za 8 lat będzie wybudowane wszystko z obecnego planu! Wszystko!- 4 8
-
2021-06-19 18:47
Kacz-Towers także?
Stępki nie mogą ruszyć a ty mi tu próbujesz wmówić że oni za 8 lat wszystko wykonają.... Wszystko to może wykorzystają, ostatni grosz.. tak że będziemy zadłużeni jak żaden inny kraj na świecie .
- 8 2
-
2021-06-18 22:33
Polecam słownik techniczny. (7)
A tam wyjaśnienie co to modernizacja, rozbudowa etc. Sponsorowany przez kogo?
- 11 5
-
2021-06-19 14:58
Sponsorowany ponieważ
Bardzo podobne artykuły pojawiły się na kilku popularnych portalach . Dodatkowo nie piszą ani słowa o problemach jaki powstały przez ten sposób budowy, a jest ich wiele. A o modernizacji pisze dlatego, że tam jest już droga cała praca polega na rozbiórce starej i budowie nowej. Nowe drogi dla mnie to np. Obwodnica południowa Gdańska czy trasa kaszubska
- 5 3
-
2021-06-19 09:06
Przez propagandę neoprl (5)
- 10 5
-
2021-06-19 10:24
GW i TVN to nie neoprl (4)
to to samo co prl tylko ramię w ramię z komuchami w europarlamencie
- 8 14
-
2021-06-19 18:54
Piszesz jak skrajny homofob, czyli tak naprawdę kryptogej (2)
Nazywasz wolne media "komuchami" a tak naprawdę socjalistyczne myśli stosuje aktualny rząd i jego telewizja której pozazdrościł by sam gebels...
- 5 2
-
2021-06-21 13:45
(1)
gw i tvn - wolne media buahahaha wolne żarty.
- 0 1
-
2021-06-22 06:22
Nie he he głupi rechot tylko podaj choć jeden argument, że jest inaczej
Ale realny, a nie stanowisko lub przekaz dnia z Nowogrodzkiej.
- 0 0
-
2021-06-19 10:32
Napisał Wania z Moskwy
- 7 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.