• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł połączenia tras na gdańskim Południu

Michał Brancewicz
13 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Plany budowy nowych tras tramwajowych w Gdańsku. Plany budowy nowych tras tramwajowych w Gdańsku.

Zła wiadomość jest taka, że nawet o dwa lata opóźni się powstanie projektu ul. Nowej Jabłoniowej. Dobra, że dzięki temu na styku Nowej Bulońskiej Północnej, Nowej Jabłoniowej i Nowej Warszawskiej może powstać tańszy i lepiej dostosowany do potrzeb mieszkańców węzeł komunikacyjny.



Która inwestycja jest najważniejsza?

W najbliższych latach Gdańsk zamierza zbudować kilka tras tramwajowych i dróg, by dzięki nim połączyć południowe i zachodnie dzielnice miasta z Wrzeszczem. Chodzi o to, by ominąć centrum miasta, które już teraz jest na granicy przepustowości.

Najpierw muszą jednak powstać szczegółowe projekty tych dróg, by później na podstawie tych dokumentów móc ubiegać się o unijne dofinansowanie. Problemy z Nową Jabłoniową sprawiają, że na tym planie pojawia się rysa.

Dzisiaj gotowy jest jedynie projekt Nowej Bulońskiej Północnej, czyli jezdni wraz z linią tramwajową, która stanowić będzie przedłużenie tzw. odnogi w Bulońską zobacz na mapie Gdańska na Morenie i zakończy się na skrzyżowaniu Jabłoniowej z Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Właśnie stamtąd ma zostać wyprowadzona ul. Nowa Jabłoniowa, która kończyć się będzie na ul. Przywidzkiej przy Fashion House. Tym samym pozwoli obsłużyć wiele znajdujących się tam osiedli.

Zerwana umowa i kara

Pierwotnie dokumentacja umożliwiająca ubieganie się o środki na budowę tej trasy miała być gotowa pod koniec kwietnia tego roku. Jednak ze względu na zmiany w koncepcji (linia tramwajowa zamiast między jezdniami została wytyczona obok nich) umowa z wykonawcą została przedłużona o kolejnych pięć miesięcy.

Konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska-Białej i KOMI z Białegostoku, które miało zainkasować za to 1,142 mln zł, nie wywiązało się ze swojego zadania nawet w nowym terminie, dlatego umowa została zerwana.

Przez rok i siedem miesięcy wykonawcy zdążyli właściwie jedynie opracować kilka koncepcji, a na ich podstawie wybrany został przebieg trasy, chociaż - jak się okazuje - nawet on może ulec zmianie. W tym czasie projektanci zainkasowali za swoją pracę ok. 230 tys. zł, ale niemal połowę twej kwoty (114 tys. zł) będą musieli oddać ze względu na nałożone na nich kary.

Nowa koncepcja węzła łączącego trzy trasy

Choć początkowo Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska deklarowała, że nowego wykonawcę dokumentacji projektowej wyłoni do końca roku, teraz okazuje się, że przetarg na to zadanie zostanie ogłoszony na początku następnego roku. Dlaczego?

- W ostatnim czasie sporo się zmieniło. Pojawił się m.in. pomysł wybudowania nowej zajezdni tramwajowej zobacz na mapie Gdańska u zbiegu Warszawskiej i Jabłoniowej [po drugiej stronie pętli w ramach Nowej Bulońskiej - red.]. Dlatego postanowiliśmy zlecić za niewielkie pieniądze dodatkową koncepcję dla tego miejsca - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG. - Skoro pojawił się plan powstania zajezdni to stwierdziliśmy, że budowa dużej pętli jest niepotrzebna i zbyt kosztowna. Niewykluczone, że odstąpimy także od pomysłu budowy skrzyżowania z wyspą centralną.
Koncepcja ma być gotowa w połowie grudnia (w tym miesiącu poznamy też projektantów Nowej Warszawskiej i Nowej Świętokrzyskiej). Wykona ją firma Alter Polis. To spod jej ręki wyszedł zupełnie nowy pomysł przebiegu Nowej Politechnicznej.

Dwa lata później

Te wszystkie zmiany mogą oznaczać potrzebę korekty w specyfikacji przetargowej dla Nowej Jabłoniowej, a w przypadku Nowej Bulońskiej Północnej, której budowa zaplanowana jest na przyszły rok, konieczność stworzenia zamiennego projektu.

Wstępne założenia dotyczące Nowej Jabłoniowej mówiły o rozpoczęciu budowy w 2017 roku. Teraz ten termin stanął pod znakiem zapytania.

- Tego projektu nie skończymy w przyszłym roku. Dzisiaj zakładamy, że opracowanie dokumentacji może potrwać nawet do połowy 2017 roku - przyznaje Bartosiewicz, co będzie oznaczało ponad dwuletnie opóźnienie względem pierwszego terminu.

Miejsca

Opinie (230) 1 zablokowana

  • (5)

    Hit, ze aż nie wiem co powiedzieč. Chyba tylko, że nie mowa została zerwana lecz umowa.

    • 23 15

    • No więc Osowa z Oliwą przegrały swój czas. (1)

      Wybrały stadion zamiast nowej Spacerowej.

      • 2 9

      • Nowa Spacerowa jest zbedna

        Za te pieniadze mozna kazdemu z Osowy kupic mieszkanie w miescie. A jesli ma to byc dla dla mieszkancow Sopotu czy przyjezdnych to poprosze, aby zbudowano to z ich pieniedzy.

        • 20 2

    • (2)

      Nowa Bulonska poludniowa to zlo, zobaczcie przez jakie tereny ma isc, trzeba to chronic. Takich naturalnych miejsc w Gdansku nie ma. A w sam srodek przyrody chca puscic tramwaj. Skandal.

      • 7 18

      • Tramwaj nie smrodzi w przeciwieństwie do waszych gruchotów (1)

        • 7 1

        • jesli ty widzisz w gdansku stare gruchoty to gratuluje :) chyba nigdzie nie ma tyle nowych aut, nawet obcokrajowcy to przyznaja, ze niby taka biedna polska, a nowych samochodow za trzesienie

          • 0 1

  • (3)

    Kluczowy fragment: "opóźni się powstanie projektu". Gdańsk nie ma kasy na tą drogę, a z funduszy pod nowym rządem nic nie dostanie, zwłaszcza na taką typowo wewnętrzną infrastrukturę.

    • 64 32

    • Gadasz bzdury

      • 12 8

    • i dobrze

      • 3 9

    • ??

      co ma nowy rząd do funduszy na drogi w Gdańsku?

      • 10 4

  • prezentujemy tramwaj na Kowale i Szadolki (3)

    Te dzielnice rozwijają się

    • 41 36

    • (1)

      Ano rozwijają, bloki mieszklane rosną jak grzyby po deszczu.

      • 30 0

      • Taa, rozwijają się by chłonąć smród z Szadółek, by kolejne rzesze mieszkańców protestowały przeciwko wysypisku śmieci. Kto im kazał w tej lokalizacji zainwestować i zaciągać kredyt hipoteczny na 30 lat ?

        • 1 3

    • W sprawie Kowal trzeba pisać do Kolbud...

      • 70 2

  • (1)

    Może to i dobrze że te firmy tak nawalily. Nowsza wersja będzie dużo lepszą

    • 25 12

    • to nie firmy nawaliły, wystarczy że inwestor nie uzgadniał dokumentacji i przeciągał temat

      • 4 1

  • zaniedbane osiedle (ul.Piotrkowska) (16)

    A ja sie pytam jak sie WYdostac z ul.Piotrkowskiej na morene czy wrzeszcz bez 2~3 przesiadek ...

    • 42 21

    • W ten sam sposób, który powinienes był przemyśleć, jak kupowałeś mieszkanie.

      • 29 23

    • Odp: (4)

      Samochodem.

      • 18 7

      • pewnie niestety jest to najszybsze :(

        niestety, bo przez to istnieje silne lobby bardzo drogich (w budowie i utrzymaniu) inwestycji infrastrukturalnych.

        • 0 0

      • Znacznie szybciej jest rowerem. (2)

        Zwłaszcza rano. I zdrowiej, i taniej! Życie be samochodu to są dla mnie 2 zachowane rocznie pensje, któych nie wydaję na auto (amortyzacja), ubezpieczenie, paliwo itd. Co roku za to mam 2 tygodnie na Kanarach lub i znakomita wycieczkę a ponadto formę fizyczną :)

        • 4 3

        • A ja mam auto sluzbowe

          Panie kanar

          • 3 2

        • Ty masz dwie pensje w kieszeni,

          a ja nie muszę na takiech pierdoły oszczędzać, zyskuję na czasie, a na rower rekreacyjnie sobie jeżdżę tam gdzie chcę (ostatnio wrkęciły mi się tereny za obwodnicą, szlak hydroelektrowni np.) , a nie tam gdzie muszę

          co kto lubi

          • 0 0

    • 162 (6)

      wiesz jak ? ruszyć śmierdzące d*psko przejść się spacerkiem 15 minut na ulicę przemyską i tam wsiąść w autobus nr 162, a w dni powszednie do godziny 19 jeździ z piotrkowskiej z pętli 164 prosto do wrzeszcza. pozdrawiam. Jak patrzę na tych ludzi, którzy nie raz czekają po 20 minut na autobus żeby przejechać jeden przystanek to śmiać się chce, kiedy oni wchodzą do domu, ja już mam wzięty prysznic i kolację na stole bo poszedłem pieszo, a i po drodze jest sad, polna droga również chodnik zdążysz wypić piwko tak aby żona nie widziała :) po co ma widzieć. lenie !!!

      • 35 9

      • Jak ja wracam do domu to żona woła... Otworzyć ci puszke? ;)

        • 17 4

      • piwko po drodze.... (3)

        Dziękujemy za informację o piciu trunków alkoholowych w miejscu publicznym będziemy patrolować teren.

        • 18 4

        • (1)

          a co to są miejsca publiczne?
          KGP wykazuje się nieznajomością prawa :)

          • 7 0

          • Nie bój się, będzie więzień to i paragraf się znajdzie

            • 5 0

        • Majaczysz. KGP jest w Warszawie i nie patroluje

          • 2 2

      • Pewnie, iść wąskim chodnikiem Warszawszką do tego z wózkiem

        Dzieląc chodnik ze spanikowanymi rowerzystami, którzy mają stracha jeździć po jezdzni

        • 3 2

    • Ryśka... (1)

      118 ->> 162 lub 262. Ilość przesiadek: JEDNA.

      • 8 0

      • liczba przesiadek...

        • 7 0

    • 118 + 162/262 (któryś z nich jeździ wilanowską).

      • 3 0

  • Uwaga na smród z Szadolek na Jabłoniowej!!! (8)

    Fuuuuujjj

    bleeee

    • 87 45

    • latem najgorzej

      • 11 9

    • ten smród to ... (6)

      rozlał się po całym Kraju

      • 8 18

      • smród rozkładającej się peo ... (5)

        rozlał się PO całym kraju, racja :)

        • 22 27

        • (3)

          teraz Kaczor miesięcznicę przeniesie do Gdańska ,a kogo nie będzie to do ukarania ,a i zaczną się testy eksplozji z Tupolewa....Macierewicz hurtowo zakupuje parówki

          • 12 20

          • beka z ciebie nieudaczniku (2)

            kaczor, parówki, musisz być naprawdę kimś nisko w hierarchii społecznej :D

            • 17 10

            • (1)

              przecież wy ludzie ciemnogrodu wybraliście PiS i jego ludzi,a twoja inteligencja pokazuje kim ty jesteś ,bo te parówki to element twojego idola Macierewicza ,on wraz ze swoimi "ekspertami" udowadniali na przykładzie parówek eksplozję w samolocie ...widać pisiory zaczynają być aktywni na portalu ...hwała Kaczorowi zawsze dziewicy i jego kocicy ....hahahah

              • 13 8

              • poprawka...chwała

                • 2 0

        • widać prostactwo ,miernotę i osobę która swoją nieudolność i niepowodzenia w swoim życiu wyładowuje na innych i obwinia innych

          • 0 0

  • najważniejsze żeby zostało to wybudowane (4)

    oby na planach się nie skończyło, dość już partaczy.

    • 38 6

    • ciągnięcie linii tramwajowej pod obwodnice to nie jest dobry pomysł (3)

      tylko dlatego, że "unia daje" na tzw ekologiczny transport a na inne jego formy już nie. Czas dojazdu (telepania się) tramwajem z okolic obwodnicy będzie wystarczająco długi, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z niego. Może w godzinach szczytu zbliży się do czasu dojazdu samochodem, ale poza szczytem będzie to wybór dla desperatów albo osób nie posiadających samochodu. Tramwaj ma sens ale w bardziej zwartej zabudowie, gdzie nie musi pokonywać kilkunastu kilometrów przez łąki i pola.

      • 3 12

      • tramwaj miałby sens przez AK do śródmieścia (2)

        Jazda przez Morenę i Kartuską to dobre 20 min dłużej.

        • 2 3

        • Aktualnie wykonano kilka prostych zabiegow przyspieszajacych tramwaje (liwidacja niepotrzebnych swiatel) (1)

          Na przyszlosc warto pomyslec tez o bezwzglednym priorytecie na swiatlach dla tramwajow oraz w ostatecznosci o likwidacji czesci przystankow i przyspieszeniu samej jazdy (np. do 60-70kmph na niektorych odcinkach, gdzie nie ma ryzyka, ze pieszy/samochod moze kolidowac z tramwajem).

          Na pewno godzina na dojazd ze stogow do Jelitkowa to slaby wynik.

          • 10 0

          • Rowniez jestem za likwidacją przystanków - w obrębie Chema - za dużo

            • 2 2

  • Cóż

    za genialny pomysł, aż się wzruszyłem

    • 18 6

  • Kiedy Nową Świętokrzyska??? (25)

    • 114 18

    • Jak dobrze że wbrew wszystkim doradcom od serca na kupiłem mieszkania na Południu. (23)

      Zapłaciłem za ten sam metraż we Wrzeszczu 100 000 więcej niż na Ujescisku, ale różnica zwróciła się już mi z nawiązką. Dłużej śpię, nie stoję w korkach, bez nerwów, bez samochodu czy przesiadek, bez oczekiwania na urojone plany budowy nowych dróg za ileś tam lat.

      • 31 38

      • ja tam nie narzekam a mieszkam na poludniu (16)

        Nic mi nie smierdzi. Wszystko mam pod nisem, sklepy,fryzjerow,poczte i wiele innych. W korkach nie stoje. Spie dobrze. Korki sa wszedzie o pewnych godzinach wiec to kwestia o ktorej sie do roboty jedzie. We wrzeszczu mieszkalem 22lata.

        • 59 10

        • Nie ogarniam. (7)

          osoby, które mieszkają na południu zawsze piszą, że nie śmierdzi, ja mieszkam na Morenie i są momenty, kiedy zalatuje z Szadółek. Czy ktoś potrafi mi to wytłumaczyć?

          • 20 17

          • Oni sięjuż do tego smrodu przyzwyczaili i im nie śmierdzi. A jak nam raz na jakiś czas zaleci to czujemy...

            • 14 19

          • Może to od wiatru zależy

            Ja mieszkam na Ujeścisku przy Hawla i czasami zalatuje szadółkami, ale ok 10 dni w roku. Może jest to związane z ułożeniem terenu i wiatrami. Inaczej tego wyjaśnić nie umiem ale faktycznie śmierdzi sporadycznie, natomiast jak zaleci to już jest dramat,że się rzygać chce. Nie wiem jak to wytrzymują ludzie którzy mieszkają przy obwodnicy

            • 22 4

          • Kilka razy czułem smród na STARYM CHEŁMIE.

            niestety to nie bliskość wysypiska a to że ostatnio coś tam zostało spiep....e.
            15 lat temu smrodu nawet blisko wysypiska czuć nie było.

            • 11 4

          • Budyń był nawet na samym wysypisku i mówił, że nic nie śmierdzi (2)

            • 6 10

            • że Szczurem Ci się pomyliło (1)

              • 7 0

              • w Gdyni nawet śmietnik pachnie jak Channel 5

                a Słońce Skweru ma 99,9% poparcia. Jest cudnie

                • 7 1

          • jak czasem u Ciebie śmierdzi , to i czasem u nas śmierdzi. Ale zwykle jest to

            późno w nocy lub bardzo wczesnym ranem.Dlatego niektórzy mówią , że nie czują, bo spią w tym czasie.

            • 6 0

        • a ten płacz w raporcie drogowym (1)

          jakie to korki na Małomiejskiej, Havla czy AK

          • 7 0

          • podobny jak na Sobieskiego, Jaskowej, Słowaka a popołudniu na Al Zwycięstwa

            • 4 2

        • No tak, ale ja we Wrzeszczy NIE MUSZE posiadac samochodu (5)

          Rozumiem, ze CHelm czy Ujescisko sie cywilizuja, ale nadal prace raczej masz w rdzennych dzielnicach.

          • 6 2

          • Ja mieszkam na Ujeścisku a z samochodu korzystam sporadycznie w weekendy bo do pracy dojeżdżam tramwajem.

            • 12 2

          • (1)

            jak mieszkasz we wrzeszczu i pracujesz na rynku przy miszewskiego to faktycznie, auto zbędne. tylko czym wozisz kartofle na rynek? taczką?

            • 8 2

            • tak jak ty cebulę

              • 2 0

          • hehe rdzenne dzielnice, 100 lat temu Langfuhr to bylo dopiero zad....

            A do Portu Północnego to masz dalej ode mnie

            • 3 2

          • jak sie pracuje w relacji z klientem to auto jest potrzebne

            • 0 1

      • Wrzeszcz (3)

        halas, stara sypiaca sie zabudowa i specyficzny "warszawsko-praski" przekroj spoleczny....

        • 29 11

        • (1)

          taki klimacik to na Oruni w okolicach Sandomierskiej

          • 11 3

          • polecam Orunię Dolną , Nowy Port , Dolne Miasto

            • 11 1

        • ta bo Wrzeszcz to tylko Wajdeloty?

          co za mentalny osioł

          • 7 4

      • zależy gdzie kto pracuje. Mieszkam na południu, pracuję na południu. To po co (1)

        kupowac chatę na Wrzeszczu ?

        • 15 4

        • praca na całe życie

          • 7 0

    • To jest nie potrzebna inwestycja

      • 4 10

  • gdyby nie ECS i stadion (30)

    Dawno by juz te drogi powstały, podziękujmy Adamowiczowi

    • 156 80

    • andrzej (6)

      ECS było finansowane przez budżet Państwa. A co do stadionu to uważasz że nie potrzebny? Za Adamowiczem trampki możesz nosić kolego.

      • 44 25

      • Gadasz jak typowy gdyński rybi łeb. (3)

        Stadion to jeden symboli Gdańska i jesteśmy z niego dumni.

        • 31 19

        • symbolem Gdańska to jest: (2)

          żuraw nad motławą
          3 krzyże
          żurawie w stoczni. chociaż one to raczej są symbolem upadku przemysłu.

          a to żółtawe nieporozumienie za grubą kasę to może być symbolem bezczynności prokuratury.

          • 30 31

          • (1)

            Trzy Krzyże to ty masz w Warszawie, pseudogdanski Sledziu

            • 24 20

            • 13 osob aktualnie nie wie, ze policzenie krzyzy na placu solidarnosci nie sprawia, ze to "Plac 3 krzyzy" :)

              • 20 2

      • ECS to spółka. Teraz minkul wycofa się z finansowania

        Budyń zostanie z rąsią w pełnym bursztynowym nocniku...

        • 9 12

      • A budżet Państwa to z skąd się bierze?

        Ufoludki dają kasę? Kolejny leming.

        • 11 6

    • może zamiast siedziec w domu trzeba było iść zagłosować?

      • 17 0

    • dziekuje Adamowiczowi (5)

      Ja chodzę na stadion i się ciesze ze jest.a te ulice mnie nie interesuja bo tam nie mieszkam wiec jestem zadowolony z wyboru Adamowicza

      • 24 17

      • nie dziękuję adamowiczowi (4)

        Ja nie chodzę na stadion i się nie cieszę, że jest. A te ulice mnie interesują, bo tam mieszkam, więc nie jestem zadowolony z wyboru Adamowicza.

        • 16 22

        • debilny antyfanie debilizmu

          Chciałeś błysnąć ciętą ripostą a sam nie jarzysz o co mu chodzi.

          A ja jestem Zenek, mam 88 lat i nie jeżdżę na rowerze. Po co więc zły budyń zmarnował tyle siana na drogi rowerowe.

          • 3 10

        • Jesli chodzi o Poludnie Gdanska to jestem niezadowolony, ze w ogole powstalo (2)

          Miasto powinno byc kreowac wizje rozwoju miasta. Mamy wiele terenow w Srodmiesciu ciagle niezabudowanych. Letnica, Okolice Brzezna, Zaspy i Wrzeszcza. Tam nalezalo umiescic co najmniej polowe "poludnia".

          Niestety miasto dawalo pozwolenia budowlane w szczerym polu i teraz wszyscy musimy za to placic.

          Co do stadionu - gdyby nie Euro nie mielibysmy N. Slowackiego, Sucharskiego, POG, remontu lotniska i kilku innych waznych inwestycji infrastruukturalnych. To znaczy, kiedy w koncu pewnie tak, ale nie naraz, nie tak szybko.

          • 12 4

          • Nieprawda.

            Miasto niemoglo zablokowac budowy ot tak sobie musieli by placic odszkodowania tez z naszych podatkow.

            • 0 0

          • Gdyby nie Południe

            to Śródmieście by umarło.

            • 0 0

    • słoiki,lemingi jak można być dumnym ze stadionu? (6)

      A co ten pomnik głupoty i niegospodarnosci dla nas robi? Jak już to mogą być tylko ze swojego warszawiacy bo ten ich na siebie zarabia imprezy są tam non stop!Ten stadion to pomnik głupoty,niegospodarnosci i arogancji władzy ,było i jest 100 innych ważniejszejszych inwestycji !!Wszyscy mówili i pokazywali przykłady,ze nas na niego niestać,i będzie przynosił ogromne straty!!I dokładnie tak jest stadion przynosi kilkadziesiąt milionów straty,dodatkowo kolesie co mieli dbać o imprezy nic nie robią a biorą kilka milionow rocznie!!!Imprezy które organizują przynoszą kolejne straty!!! Chcecie lemingi stadion to płać po 300 zł za bilet na lechie!! Z własnej kasy pokrywające straty ,bo przez stadion brakuje na wszystkie inwestycje!!! Stadion stoi pusty i generuje straty to worek bez dna!!!!

      • 12 20

      • (5)

        powielasz stare i durne pitolamento które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

        • 11 6

        • poza wyzwaniem niemal nic do powiedzenia (4)

          bo taka jest rzeczywistość,dalej żyj w matriksie budynia :)

          • 4 12

          • Kolego, to ty wyzywasz wszystkich od lemingow i sloikow (3)

            A potem na odpowiedz kogokolwiek reagujesz "nie wyzywaj". Zalosne.

            Stadion mial istotna role w tym, ze Gdansk dostal Euro. Euro Polsce moglo sie nie oplacac. Natomiast jesli juz musielismy je zorganizowac, dobrze ze odbywalo sie w Gdansku. gdansk na tym duzo zyskal.

            Podpowiem, a propos "lemingow", za PiS podjeto decyzje o organizacji Euro.

            • 14 4

            • tak leming gdy były igrzyska dla ciemnego ludu to stadion ieuro (2)

              byli zasługa PO,po euro gdy zostały tylko długi i cały cas przynoszące straty to jest to wina Pisowców!i jeszcze jedno leming niema znaczenia czyj pomysł po stadion w Gdańsku to marnotrawstwo pieszy podatnika wiec gdy by go budował Jawor czy inny to zawsze była by to głupota i narnotrawstwo!Leming zawsze zdradza się właśnie tym wszyscy co potrafią myśleć samodzielnie muszą dla niego być z PiS.Dla mnie niema znaczenia jaka partia tylko jakie czyny i efekty@!!Leming usprawiedliwienie każda głupotę byle to była głupota jego ukochanej partii,nadzczescie się to zmienia i ludzie otrzeźwieli.

              • 3 13

              • A czemu niby Euro to było marnotractwo

                Proszę wypisz mi co przez Euro zmarnowano w Gdańsku, a ja poniżej Tobie wypisze, co dzięki temu powstało :

                - Nowa Słowackiego i Nowa Sucharskiego (+ powstający tunel) - otrzymaliśmy na to fundusze tylko dlatego, że była to infrastruktura dotycząca Euro2012
                - rozbudowa lotniska - fundusze także zostały skierowane z myślą o Euro, gdyż badania nie wykazywały aż tak znacznego skoku w lotach z Gdańska, a raczej umiejscawiano nas na 5-6 miejscu w Polsce.
                - olbrzymi rozwój turystyki, gdyż przed Euro poza Niemcami i Rosjanami pozostałe narodowości to były marginalne.
                - nowe hotele i hostele to właśnie na Euro zostały one oddane, a wcześniej one tak nie powstawały. Twierdzisz, że są puste to pogadaj z ludźmi szukającymi miejsc na nocleg i się zdziwisz.

                Powiedzmy sobie szczerze, Gdańsk przed Euro rozwijał się dość wolno, a po Euro mimo wielu opóźnień w inwestycjach to każdy widzi, ile się zmienia i w jakim tempie.

                • 8 4

              • ten leming w kazdym zdaniu umieszczony bez sensu to jakas skaza umysłowa?

                poza tym, ze to jeden wielki bełkot pisany przez analfabete, który nie zna ojczystego języka, to wtrąca dziwne słowo, ktorego nie rozumie. Meczysz kolego, najpierw opanuj składnie, ortografie, poczytaj troche, a później udzielaj sie na forum. Teraz to na spacer idź, albo zrób sobie dobrze, ale nie męcz innych próbą czytania tego co usiłujesz nieudolnie przelac w formie pisma.

                • 3 2

    • (6)

      Gdyby ktoś pomyślał, to one w ogóle by nie powstały, a ludzie nie mieliby mozliwości na osiedlanie się na terenach o tak słabej infrastrukturze gdy w mieście jest wiele dobrze skomunikowanych terenów pod zabudowę mieszkaniową... To wstyd dla miasta, że planuje w taki sposób, ze prawie w centrum mamy ogródki działkowe a gdzieś na obrzeżach nowe osiedla. Później będzie trzeba wszystko utrzymywać...

      • 6 4

      • A proszę wskaż mi te tereny .... (5)

        Gdzie można było osiedlić powyżej 50.000 i proszę nie pisz o zaspie i przymorzu tam właśnie już miejsce się kończy.

        • 4 2

        • (4)

          Myślałem o okolicach stadionu, czyli tereny do Hallera i okolice między Brzeźnem, Letnicą i Nowym Portem. Czyli głównie ogródki działkowe, okolice zasypanego jeziora, tereny "kolejowe". Są drogi, są tramwaje, cześciowo nawet SKMka, wkrótce szybki wyjazd tunelem poza miasto. Dojazd do śródmieścia, do parków biurowych czy uczelni ~20 min. Plaża i tereny rekreacyjne w pobliżu.

          • 7 0

          • niezdrowy teren (2)

            Sasiedztwo ciezkiego posocjalistycznego przemyslu, duze zanieczyszczenie powietrza (dymiace kominy EC, portservice, przeladunki na wolnym powietrzu siarki i nawozow, skladowane na powietrzu granulaty popiolow z EC - takze faktycznie wysmienity teren na osadnictwo...
            Faktycznie tereny na poludniu Gdanska sa najlepsze pod budowe mieszkan, zdrowe i dobrze przewietrzane. Jedyny mankament to odor Szadolek ale to z powodu nieudolnosci zarzadzajacych tym zakladem.

            • 6 4

            • PortService za kilka lat zostanie przeniesiony. Reszta, hmm chętnie zobaczyłbym wyniki badań bo tak się składa, że paradoksalnie przy PortService może być lepsze powietrze (o ile nie smrodzą) niż w centrum a to dlatego, że jest lepsza wymiana powietrza znad morza.

              • 1 0

            • To jeszcze sprawdź sobie warunki anemometryczne panujące u nas, potem jeszcze raz spójrz na mapę i nie pisz głupot.
              Przez znakomitą większość roku wieją u nas wiatry z sektora północno-zachodniego, a to oznacza że wspomniane tereny między Hallera a Marynarki Polskiej leżą po nawietrznej stronie względem terenów przemysłowych, natomiast Gdańsk Południe to zawietrzna strona wysypiska śmieci. Faktycznie, "idealne" tereny na mieszkalnictwo.

              • 3 0

          • Prawda.

            Swietny teren szkoda ze nie zostal wzkorzystany.

            • 2 0

    • czy kazdy pieniadz mozna przerzucic dowolnie? Nie ma tak, ze jest budzet i dysponujemy dowolnie. JEst kasa na drogi, jest kasa na inne rzeczy. Nie mozna nimi dowolnie zonglowac.

      • 1 0

    • Gdyby nie stadion, to żadna z tych dróg by nie powstała

      Zrozum, że stadion umożliwił uzyskanie dofinansowania dla wielu tras w Gdańsku i gdyby nie one, to jeszcze byśmy budowali tamte drogi, a skoro tamte budowalibyśmy to na te by nie starczyło.
      Z budżetu to byśmy g...o zbudowali i zrozumcie to wreszcie. To to Euro2012 i Stadion właśnie umożliwiły taki rozwój dróg. Jeżeli twierdzisz, że nie to zobacz ile udało się zbudować Gdyni, bo ona właśnie nie miała takiego kopa inwestycyjnego w postaci Euro2012 jak miał Gdańsk.

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane