- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (161 opinii)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (103 opinie)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (176 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (88 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (447 opinii)
O zmianach klimatu podczas spaceru w Oliwie
Będzie zarówno o zmianach klimatu, jak i lokalnych próbach przeciwdziałania ich skutkom. W najbliższy czwartek, 16.07.2020 r., o godz. 17 rozpocznie się spacer z cyklu "Robi się gorąco. Sąsiedzkie koło ratunkowe dla klimatu". Potrwa ok. 1,5 godziny, a jego trasa będzie wiodła po projektowanym zespole przyrodniczo-krajobrazowym w Oliwie. Wstęp wolny.
Urzędnicy z Wydziału Środowiska
Warto podkreślić, że dyskusja podczas spaceru nie będzie miała charakteru wyłącznie teoretycznego. Uczestnicy spaceru będą mieli możliwość kontaktu z osobami, które mają kompetencje do realnych działań w zakresie przeciwdziałania skutkom zmian klimatu. Być może podczas rozmowy z nimi uda się także przekonać ich do jakiegoś oryginalnego i skutecznego przedsięwzięcia.
- Zaczyna się robić naprawdę gorąco. Skutki katastrofy klimatycznej są coraz bardziej odczuwalne, również w miastach. Ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak ulewne deszcze, bardzo silne wiatry, fale upałów zdarzają się coraz częściej, również w Gdańsku. Porozmawiamy o tym, jak Gdańsk dba o zieleń w mieście w kontekście skutków zmian klimatu. Będzie to świetna okazja, aby zadać przedstawicielom Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku dotyczące tej problematyki pytania - zachęca Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Poznaj teren nowej atrakcji w Oliwie
Spacer rozpocznie się o godz. 17 przy bramie głównej parku Oliwskiego i potrwa ok. 1,5 godz. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, a uczestnicy nie muszą rejestrować wcześniej swojej obecności. Co ciekawe, podczas spaceru będzie można nie tylko porozmawiać o kwestiach związanych z klimatem, ale również zapoznać się z terenem planowanego obszaru ochrony przyrody. Uwaga: organizatorzy zwracają uwagę, że trasa nie jest przystosowana dla dziecięcych wózków oraz osób niepełnosprawnych.
- Spacer będzie przebiegać po terenie projektowanego zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Dwory Oliwskie" w Oliwie, którego większość znajduje się na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Pracownicy Wydziału Środowiska, którzy poprowadzą spacer, tak wyznaczyli jego trasę, aby pokazać walory przyrodnicze tego terenu i opowiedzieć, jak zmiany klimatu mogą na niego wpłynąć. Porozmawiamy również o tym, jakie rozwiązania mające na celu ochronę tego terenu przed degradacją są wpisane do Miejskiego Planu Adaptacji do Zmian Klimatu - uzupełnia Sieliwończyk.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (132) 2 zablokowane
-
2020-07-15 15:34
Lubie zmiany. (15)
Fajnie, że u nas jest coraz cieplej. Za parę lat będzie ciepło jak w Hiszpanii. Idę dorzucić do pieca.
- 37 74
-
2020-07-15 16:01
moze byc unas cieplo jak w Hispzani tylko dgdybys miała rozum i tam była choc raz (7)
ze tam maja piękne plaże czysta krystalicznie wode i piękną błękitną wodę w morzu ,A unas raz ze jest brunatno zielona to gdy tylko robi się cieplej nie mozna do niej wejść bo jest skazona glonami .
- 9 14
-
2020-07-15 16:26
Nie mam rozumu. (6)
Woda jest u nas brunatno zielona bo za dużo szamba się wylewa z twojej klawiatury.
- 15 9
-
2020-07-15 17:14
No i jeszcze szambo z Warszawy spuszczone,
Z Gdańska też było spuszczone. POstępowi towarzysze
- 15 8
-
2020-07-15 20:11
(4)
Bałtyk to morze wewnętrzne i szybciej tworzą się algi w dodatku dożywiane nawozami z pół uprawnych - gnojówka głównie. Znaczy, im więcej mięsa jesz, tym więcej nawozów.
- 4 4
-
2020-07-15 23:36
co za bzdury (1)
a Adriatyk to morze zewnętrzne
- 4 4
-
2020-07-16 08:53
Nie ma sensu gadać z tobą. Morze Śródziemne wymienia wodę stale przez Cieśninę G bez konieczności zaistnienia pewnych hydrologicznych warunków jak to jest z wymianą między Bałtykiem a Morzem P, a Śródziemne jest kilkakrotnie, do kilkanaście razy głębsze i algi mają słabsze warunki w mocniej zasolonym i bogatszym gatunkowo morzu.
Nie ma to nic z lewactwem do czynienia, a codzienne żarcie mięcha jest czym jest, jest nienormalne i efektem są właśnie algi w każdym jeziorku i Bałtyku.- 1 1
-
2020-07-16 06:18
To tymi nawozami nawozi się bydło, (1)
czy może jednak rośliny dla wegetarian?
- 2 3
-
2020-07-16 08:58
Halo, halo, nawozy te to gnojówka z produkcji mięcha dla twojego macdonalda a rośliny wcale tej gnojówki w tej ilości nie potrzebują. Ta gnojówka jest rozlewana mimo to, bo gdzieś trzeba ją zutylizować a popis nie da rady zamienić tego w gaz, nie mówiąc już o bezpiecznej utylizacji.
- 1 1
-
2020-07-15 16:12
No strasznie u nas ciepło (3)
Połowa lata a tu po 20-23 stopnie.
- 11 5
-
2020-07-15 17:15
(1)
No i gdzie to ocieplenie???....
- 6 8
-
2020-07-15 22:15
Zawsze zastanawia mnie jak upośledzonym trzeba być by cos takiego pisać- wydaje ci się ze globalne ocieplenie oznacza ze każdego dnia w każdym miejscu bedzie cieplej??
- 6 2
-
2020-07-15 20:13
Ocieplenie globalne nie oznacza równomiernego ocieplenia wszędzie. Niektóre regiony jak nasz mogą właśnie przez ocieplenie globalne być okresowo w strefie wpływów z Artktyki, przez chłodniejsze wody i powietrze.
Natomiast największy obecnie problem w tej fazie ocieplenia, to susze w północno-wschodniej Europie.
Nauka zna cykle zmian klimatu i bierze wszystko pod uwagę. Ocieplenie na dzisiejszym poziomie nie byłoby wielkim problemem, gdyby nie szybkość zmian ostatnich 100 lat.- 7 3
-
2020-07-15 17:13
oleju do głowy dorzuć...
- 9 0
-
2020-07-15 22:59
Cieplej powiadasz...
- 2 0
-
2020-07-16 09:17
Dlaczego miasto intensyfikuje zabudowę górnego tarasu?
żeby się przygotować do zmian klimatu? przestańcie kłamać
- 0 0
-
2020-07-15 15:37
Jak się wycina Puszczę Białowieską i popiera produkcję energii z węgla to klimat się zmienia ......... (24)
- 77 76
-
2020-07-15 15:41
(5)
o tym nie usłyszymy w tvp;)
- 22 17
-
2020-07-15 15:44
Jasne, że nie (4)
Takie rzeczy jak ochrona praw zwierząt, czy ocieplenie klimatu usłyszymy w każdych mediach czy to w TVN, Onet czy Polsat. Tylko w TVP o tym nie mówią.
- 22 20
-
2020-07-15 15:47
(3)
Prawa zwierząt?
- 9 15
-
2020-07-15 17:16
Zoopolis im się marzy, ludzi do zwierząt chcą zrownac (2)
Bolszewiki jewropejskie
- 12 14
-
2020-07-16 09:06
(1)
Ale przecież małpy homo sapiens rządzą światem co z boku wygląda jak na filmie o szympansach w dżungli.
- 2 2
-
2020-07-16 12:44
Jeżeli uważasz się za małpę.....
- 0 1
-
2020-07-15 15:50
Cieszmy się, że mamy węgiel i uzywajmy go rozsądnie,
żeby i dla prawnuków starczyło.
Będą nam głęboko wdzięczni.- 19 10
-
2020-07-15 16:03
zmienia sie bo ty trujesz swoim 20 letnim blachszrotem (2)
- 12 6
-
2020-07-15 16:59
ten 20 letni blaszak mniej syfu w eksploatacji wywala
niż to nowe badziewie z tworzyw sztucznych. które testowane jest w laboratorium w kontrolowanych warunkach - czyli takich, które w realu nie występują...za co VAG gdyby UE działało jak należy przestał by istnieć - bo tak było by na bank z inna firmą, która robi takie przewały
- 9 5
-
2020-07-15 19:07
Energia z węgla więcej.
- 2 3
-
2020-07-15 16:13
I dlatego mamy połowę lata i temperatury 20-23? (2)
- 9 11
-
2020-07-15 22:18
(1)
Tak trudno ci zrozumieć ze globalne ocieplenie nie oznacza ze wszedzie bedzie goręcej?? Nie chodziłes do szkoły??
- 8 4
-
2020-07-16 16:28
To dlaczego nazywasz to globalnym ociepleniem? Twoje wyjaśnienie sugeruje miejscowe lub częściowe ocieplanie klimatu. Ale, teraz jest moda eko......
- 0 0
-
2020-07-15 16:13
Maliniak, martw się Parkiem Reagana i deweloperką w Gdańsku. (1)
- 16 4
-
2020-07-15 16:57
Maliniak pracuje w strukturach pewnie i rabat z budyniem tam dostał na nowe M4
albo i 3 xM4
- 10 2
-
2020-07-15 16:56
Technik ty to chyba za dużo jarasz albo pijesz
Polecam lekturę o próbie prywatyzacji Lasów Państwowych która była ukradkiem przez rudego przepychana w 2014, za co między innymi dostał od wyborców kopa w d***
- 13 4
-
2020-07-15 17:17
Technik a jak Niemcy rozwijają energetykę węglową to ci nie przeszkadza ??? (1)
- 11 7
-
2020-07-16 10:19
Przeszkadza
- 2 0
-
2020-07-16 09:02
Puszcza (3)
Co do puszczy to proszę jechać i zobaczyć jak jest zaatakowana przez kornika w tej chwili gdzie są ludzie którzy w tamtym czasie tak bronili wycinki chorych dżew. Powinny zato ponieść pełną odpowiedzialność.
- 1 4
-
2020-07-16 10:31
ja byłam w Puszczy (2)
na początku czerwca. Nie ma szczególnie dużo suchych drzew, a lokalsi zgodnie mówią, że wycinka Puszczy to zbrodnia, po prostu lasy państwowe chcą położyć swoje pazerne łapska na pieniądzach żeby budować sobie jeszcze bardziej wypasione posiadłości zwane "leśniczówkami" . Wystarczy posłuchać co na ten temat mają do powiedzenia naukowcy i przyrodnicy, a nie TVP i TV Trwam...
- 4 1
-
2020-07-16 15:19
to leśnicy dbają codziennie o lasy a nie naukowcy (1)
- 1 1
-
2020-07-17 10:23
leśnicy dbają
hahahaha, chyba tak jak hodowcy dbają o swoje zwierzątka przeznaczone na rzeź. O których mówią że są jak ich rodzina, po czym biorą kasę w kieszeń i się odwracają na pięcie.
- 0 0
-
2020-07-16 09:25
wolisz żeby wszystkie drzewa w puszczy uschły z powodu kornika?
byłeś tam ostatnio? widziałeś co tam się dzieje?
- 1 5
-
2020-07-16 11:19
W Trójmieście
to klimat zmieniają głównie deweloperzy, ręka w rękę z urzędem.
- 2 0
-
2020-07-15 15:42
przedewszystkim (4)
spontaniczne łąki to bzdura mająca na celu skuteczniejsze podtruwanie społeczeństwa
- 19 60
-
2020-07-15 15:56
Lepiej wszystko zabetonujmy i wykarczujmy? Zgadłem szanowny Panie deweloperze?
- 19 5
-
2020-07-15 17:13
krretyn, bo zakładam, że jesteś facetem... (1)
- 7 2
-
2020-07-15 17:56
A wy tak towarzyszki feministki możecie dyskryminować
Kogoś wg płci ??????
- 6 3
-
2020-07-15 23:23
Patrząc na takie wpisy
to z tym podtruwaniem to może być coś na rzeczy
- 4 0
-
2020-07-15 15:46
(7)
Klimat się zmienia, jak wykres sinusoidalny. Nie siejcie strachu i nie wróżcie zagłady.
- 59 45
-
2020-07-15 15:49
strach
to kasa ;) więc jest to opłacalne ;)
- 5 10
-
2020-07-15 16:50
Tak, zmienia się. W całej historii +-2st (4)
Teraz jesteśmy 4st nad tą sinusoidą.
- 9 7
-
2020-07-15 17:58
(1)
Ile lat ta historia pomiarów trwa, że daje podstawy, do tak jednoznacznych wniosków?
- 6 7
-
2020-07-15 18:07
Oni tego nie chcą zrozumieć
Pomiary od 100, 150 lat. Archeoklimatolodzy badają klimat sprzed tysięcy lat i mają inne zdanie.....
- 6 1
-
2020-07-15 18:04
2 stopnie w całej historii ??? Doucz się kolego (1)
A potem dyskutuj, o Grenlandii słyszałeś ?
- 3 6
-
2020-07-16 14:26
co z nią?
- 0 0
-
2020-07-15 17:07
to nie klimat, tylko odczyty temperatury
mają wykres podobny do sinusoidy, ale trend średniej jest wzrostowy. To jest właśnie zmiana klimatu. I nie mylcie wreszcie klimatu z temperaturą!
- 10 4
-
2020-07-15 15:46
(8)
Mnie najbardziej bawi pokrętność koncernów samochodowych;) Wiem, że mój komentarz spotka się z falą bólu tyłka, ale nie mogę się powstrzymać;) Powiedzcie mi jak to jest możliwe, że koncerny będąc świadome wzrostu wrażliwości ludzi na ekologię promują (jeszcze raczkujące technologicznie) napędy hybrydowe i zarazem przerzucają się w coraz większym stopniu na produkcje paliwożernych wielkich suv-ów i innych miejskich "terenówek" targetowanych na nowobogackich i utrzymanki?
- 65 7
-
2020-07-15 16:02
odpowiedź jest banalna
aby sprzedać SUVy twardogłowi urzędnicy wymuszają na koncernach sprzedaż odpowiedniej ilości hybryd i innych tworów
- 11 1
-
2020-07-15 16:25
Porównaj sobie tzw. Ślad węglowy w związku z utylizacją (1)
Obu rodzajów pojazdów. Ogniwa z hybrydy nie da się zutylizować bez znacznych szkód dla środowiska.
- 4 7
-
2020-07-15 17:15
Litu zaczyna brakować
Więc niedługo skończy się jak z akumulatorami ołowiowymi - ponad 90% odzyskiwania.
- 3 0
-
2020-07-15 16:52
Spytaj EU (1)
To unia europejska narzuca normy spalin które są wyjątkowo niekorzystne dla małych samochodów. Suzuki właśnie ogłosił, że musi wycofać model Jimny, Fiat ma duży problem z normami do 500, a Mx5 zdrożała od stycznia o 30 tys, tylko ze względu na kary nałożone przez EU. Obecne normy spalin promują Suvy i Crossovery z 2 litrowymi R4. To nie wina producentów, to wina unii europejskiej.
- 8 2
-
2020-07-15 20:07
Raczej koniunktura i opłacalność. Kto ma kase, kupuje SUV. A małe auta rzekomo nie opłacają się dla producenta. Zrobią wsio abyśmy jeździli czołgami zwanymi SUV.
- 6 0
-
2020-07-15 17:04
Napęd hybrydowy nie jest technologią raczkującą. (1)
Jest pewien koncern motoryzacyjny który ma w swojej ofercie auta hybrydowe (HEV) w sprzedaży komercyjnej już od 1997roku. W Polsce samochody tego typu można już było kupować od 2003roku. Tak więc nie jest to raczkująca technologia ;) Do poprzedniego komentarza: akumulator z hybrydy typu (HEV) tzn nie Plug-in (PHEV) podlega w 100% recyklinkowi, akumulator taki nie posiada żadnych rzadkich metali. Drugi ważny argument "za" jest też taki ,że taki akumulator niklowo wodorkowy zostaje w samochodzie praktycznie przez cały cykl "życia" samochodu :)
- 6 0
-
2020-07-15 22:20
Co to jest recyklink?
- 0 3
-
2020-07-15 19:09
Bo się zrobiła głupia moda na nie, jak w USA. Co do hybryd czy elektryków - postęp, ale elektryki nie powinny być przyszłością, dopóki energia jest wytwarzana z węgla.
- 1 1
-
2020-07-15 15:48
Troska o środowisko jest wysoce chwalebna (1)
O klimat - oznacza zawracanie Wisły kijem.
Świat zmienia się cyklicznie i rady na to żadnej nie ma, a większość "pomysłów" w tej mierze ma na celu nabijanie kabzy pomysłodawcom.
Nie tym lokalnym, rzecz jasna, którzy mogą mieć całkiem dobre chęci i uczciwe zamiary.
Ale globalnym.
Nie dajmy się zwariować.- 37 21
-
2020-07-16 08:28
Tak, zmienia się
Gdyby nie działalność człowieka, to w tej chwili klimat by się... ochładzał. I to w dużo wolniejszym tempie.
- 2 0
-
2020-07-15 15:48
Gdzie te ocieplenie klimatu ja się pytam (4)
moi drodzy I kochani bo chyba nie tyczy się północy, lata z roku na rok zimniejsze...
- 33 47
-
2020-07-15 15:51
(2)
Idź na spacer, to Ci wytłumaczą. Skoro są strajki klimatyczne, to chyba jest ocieplenie, co nie?
- 7 10
-
2020-07-15 16:28
Zróbmy strajk przeciwko kulistości Ziemi (1)
Chyba od razu zrobi się płaska :)
- 11 4
-
2020-07-15 18:29
I Kaczfi zostałeś trafiony swoją własną bronią
- 0 5
-
2020-07-15 20:44
a zimy coraz zimniejsze, co? szczegolnie ostatnia..
- 6 1
-
2020-07-15 15:49
przypominam, że jeszcze w latach 80tych wieszczono globalne oziębienie (8)
gdy na południu europy odnotowywano lokalnie rekordy niskich temperatur i nieoczekiwanych opadów śniegu...
co można wnioskować po raptem 30latach obserwowanych niby to "ociepleń"?- 42 20
-
2020-07-15 15:52
(2)
Chodzi o zaburzenia w pogodzie.
- 1 3
-
2020-07-15 16:14
I jakie jest teraz zaburzenie (1)
Że 20-23 stopnie mamy zamiast ciepłego lata?
- 7 5
-
2020-07-16 08:29
Nie, to że drugi rok z rzędu mamy suszę
- 4 0
-
2020-07-15 16:05
bo to nie o troskę o klimat chodzi a o to by na tej ideologii zarobić (3)
koncesje, prawa emisji itp. opłata od co2
- 11 6
-
2020-07-15 19:11
(1)
Klimat klimatem. Trzeba myśleć też o tym, że tak ukochane przez ludzi benzynowe silniki przestaną mieć sens, bo ropa i inne paliwa się skończą. Co wtedy? Jak nic nie wymyślą do tego czasu to w pewnym momencie wszystko stanie.
- 1 3
-
2020-07-15 19:33
gdzie byles przez ostatnie 20 lat? ;D
- 1 0
-
2020-07-16 14:29
grawitacja to też ideologia?
- 0 0
-
2020-07-16 08:28
Kto wieścił?
- 1 0
-
2020-07-15 15:57
Eksperci jak z koziej d*py trąba.Czyli kolesie na stołkach urzedu miejskiego z polityka dopasowana do władz miasta (1)
popiuerwsze władze miasta maja gdzies ochrone klimatu środowiska i zdrowie mieszkańców miasta bo ich interes to ponad wszystko interes polityczny!! Betonbowanie terenów zielonych jest szkoda dla środowiska .rozwijanie marnowanie setek milionów na rozbudowę i ułatwienia blachosmrodów w mieście to jest sprzeczne z ochroną klimatu!! kupowanie przestarzałych dieslowskich autobusów z Turcji do komunikacji to jest szkoda na srodowisku i klimatu!!
Rozbudowa parkingów i betonowanie rozjechanych trawników to jest szkoda dla klimatu i środowiska.
A te wszystkie działanie to tylko pozorne pod propagandę która nic nie w nosci ze oni niby dbają o klimat !! Można tak podawac tysiące przykładów kolejnych jak sobie sami zaprzeczają !!- 43 12
-
2020-07-15 22:33
Najwięcej szkody powodują regulacje i betonowanie rzek i cieków wodnych oraz osuszanie bagien i mokradeł.
To jest największą szkodą dla środowiska i cała Polska teraz wysycha. Bilans wodny mamy taki jak Egipt albo Kazachstan. Za 30 lat zamiast lasów i upraw będziemy jednym wielkim stepem tak jak Mongolia. Przez własną głupotę.
- 3 2
-
2020-07-15 15:57
Niekoszenie trawy żeby oszczędzić (5)
Nazywane ekologiczną łąką miejską. Ludzie to dadzą sobie każdy kit wcisnąć.
- 55 43
-
2020-07-15 17:40
Hodowla kleszczy i lenistwo ! (3)
Wysokie trawy miejskie to 100 kleszczy na m2. Mniejsze miejscowości w pomorskim to wiedzą i bardzo dokładnie koszą. Wygląda jak w Bawarii i Szwajcarii a w GD to Bangladesz lun Indie!
- 12 15
-
2020-07-15 18:07
Akurat w Szwajcarii się mało kosi w miastach (1)
A jak już się "kosi" to często to robią krowy lub inne kozy albo owce. Nie do pomyślenia w Polsce
- 12 7
-
2020-07-16 10:13
Ściema. Nieważne kto kosi czy traktorki czy steki mordowane po dwu miesiącach życia. Eko koszenie to sprytne alibi, a w efekcie nie ma owadów bo nie mają na czym lądować, znaczy czego żreć, a wtedy nie ma ptaków, gleby i wody zatrute nitratem, lasy w szalecie boazeria "eko" itd itd.
- 0 0
-
2020-07-16 08:30
Zrobiono badania na ten temat
I w koszonej trawie znaleziono nawet więcej kleszczy, niż niekoszonej.
- 4 0
-
2020-07-16 08:33
Niekoszone łąki lepiej trzymają wilgoć i mają większą bezwładność cieplną
Wiedzieć powinien to każdy, kto potrafi przez sekundę pomyśleć. Zresztą, nietrudno zrobić samemu eksperyment, żeby to sprawdzić. Chcesz się z tym kłócić? Łąki miejskie mają bardzo duży sens.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.