Obniżą jezdnię, bo autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

17 czerwca 2017 (artykuł sprzed 4 lat)
Patryk Szczerba
Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy. Więcej zdjęć (1)

Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Pod wiaduktem przejadą samochody o wysokości do 3 metrów oraz tylko niektóre autobusy.

fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Obniżenie jezdni ulicy Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pozwoli przejechać gazowym autobusom pod wiaduktem kolejowym przy stadionie. Obecnie na trasę linii w kierunku Witomina kierowane są pojazdy starszego typu. Prace projektowe mają rozpocząć się w najbliższych miesiącach.



Dwa lata temu pisaliśmy, że nowo zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Mniejszy komfort dla pasażerów

W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Pasażerowie linii W, 121 i 192 są więc wożeni autobusami starszej generacji. Przewoźnicy świadczący usługi dla ZKM Gdynia twierdzili, że rozmowy dotyczące rozwiązania problemu rozpoczęły się w 2007 roku, gdy na gdyńskie ulice wyjechały pierwsze gazowce, ale do konsensusu nie doprowadziły.

Przedstawiciele ZKM bezradnie rozkładali ręce, tłumacząc, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta, a na Witomino i tak jeżdżą nowe autobusy - tyle, że na innych liniach.

Jednocześnie dwa lata temu odrzucali propozycję, by autobusy zmieniły trasę z pominięciem wiaduktu, tłumacząc, że zmiany byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów i kosztowne. W międzyczasie okazało się, że korki na ul. Małokackiej są tak duże, że autobusy i tak popołudniami jeżdżą często objazdem, skręcając za wiaduktem w ul. Olimpijską.

Rozwiązaniem kłopotów z korkami ma być buspas, którego stworzenie na szerokiej ul. Małokackiej nie wymaga dużego nakładu pracy. Powstanie prawdopodobnie jeszcze w tym roku, dzięki czemu jest szansa, by z Redłowa przez Witomino na Chwarzno i Wiczlino jeździło więcej autobusów.

Rozwiązaniem obniżenie jezdni

Urzędnicy zaczęli też myśleć o kłopotach z wiaduktem kolejowym. Od dawna twierdzili, że szans na jego przebudowę nie ma ze względu na skomplikowany charakter inwestycji i koszty. Znaleziono inne, prostsze wyjście, czyli obniżenie ulicy Stryjskiej tak, by mogły się tam zmieścić wszystkie autobusy. Początkowo również takie rozwiązanie było jednak odrzucane, ale ekspertyzy zostały wykonane i dają nadzieję na zmiany.

- W najbliższym czasie rozpoczną się prace projektowe - zapewniają urzędnicy z gdyńskiego magistratu.
Na czas remontu trzeba będzie zamknąć przejazd i wytyczyć objazdy. Jak będzie wyglądała organizacja ruchu, kiedy rozpoczną się prace i ile potrwają, okaże się w najbliższych miesiącach, po tym, gdy będzie gotowy projekt.
Problemy z przejazdem mają też samochody ciężarowe. Poniżej film z sierpnia 2016 roku
Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobra decyzja?
65%

zdecydowanie, jedyna możliwa w tej sytuacji

20%

tak, ale obawiam się, że inwestycja potrwa latami

15%

nie, lepsza byłaby zmiana trasy autobusu, który mógłby zabrać więcej pasażerów

zakończona

łącznie głosów: 1361

Opinie (129)

  • Obniżcie samochody a wiadukt niech zostanie. (6)

    • 68 40

    • (1)

      Obniżyć drogę, tak! Przypomina mi to jako żywo film "Co to konia obchodzi"...

      • 11 3

      • Proponuje premie i jakiś medal dla tych wszystkich którzy zaprojektowali, zaakceptowali i pozwolili wybudować ten bubel

        Tak po milionie dla każdego "mundrali" ale batów!!!!

        • 2 0

    • Nie musze chyba pisać że to stek kłamstw- z drugiej strony stadionu identyczny wiadukt kilka lat temu poszerzono i przebudowano.

      Widzę że muszę opracować formułkę krytykującą władze gdyni i robić tylko kopiuj wklej. Jak można tak obrzydliwie kłamać? Władze nie chcą świeckiego stadionu z dobrym dojazdem- infrastrukturą- taka jest prawda. Gdyby

      Widzę że muszę opracować formułkę krytykującą władze gdyni i robić tylko kopiuj wklej. Jak można tak obrzydliwie kłamać? Władze nie chcą świeckiego stadionu z dobrym dojazdem- infrastrukturą- taka jest prawda. Gdyby sukienkowi mieli tam jakiś biznes choćby skup jagód- to kredyt we frankach by wzieli i zrobili szeroki dwupoziomowy tunel. Droga z witamina do chwarzna ma rekordowe w skali przejście dla zwierząt- coś jak dla migracji miliona gnu w afryce- tyle że doktryna brunatnych i sukienkowych zezwala na marnowania kasy w lesie ale na potrzebny wiadukt przy stadionie to się nie da- himalaje hipokryzji w tym kurniku są zdobywane codziennie.

      • 18 6

    • rozwiązaniem jest wyłącznie wiadukt zwodzony (1)

      • 13 1

      • a na dachu autobusów koniecznie należy umieścić jeszcze ze cztery anteny satelitarne i akwarium + neon z rybą

        jak za parę lat w jakiś szalony urzędnik zdecyduje się na zakup piętrowych autobusów to co? może od razu głęboko kopać.

        • 4 0

    • No to jak jeszcze zamkną tą drogę

      To z dojazdem na witomino i dalej będzie horror.
      Dodatkowo, czy podczas deszczowych dni nie będziemy miec powtórki z rozrywki jak przy moście na "franki cegielskiej"?- regularne podtopienia ?

      • 3 0

  • (12)

    No proszę, zbudowano w gdyni za niski wiadukt, teraz trzeba ulicę obniżać (ja też chcę 100 minusów)

    • 66 37

    • Gdynia

      Kilka lat temu, przed remontem, autobusy mieściły sie. No ale nasz genialny architekt, specjalista od kładek i tuneli dla pieszych, często zawala...

      • 25 8

    • Wiadukt zbudowano (7)

      Jak w Polsce jeździły jeszcze autobusy Jelcz " ogórki" a ciebie zapewne nie było na świecie.

      • 32 11

      • Wydaje mi sie, ze (1)

        jeszcze wcześniej. Że to obiekt przedwojenny, z czasów budowy magistrali węglowej. Podobnie zresztą jak ten z lat dwudziestych na wzgórzu.

        • 20 3

        • ale wtedy pewnie kostka brukowa leżała ~30 cm niżej.... teraz nasypali podsypki nanali betonu i aincwaltof.

          • 5 6

      • Kiepska teoria (1)

        Tyle że Jelcze były wyższe niż obecne niskopodłogowce.

        • 7 7

        • Ale bez zbiorników

          Jelcze mialy 2,90 m, a Many ze zbiornikiem 3,20 m

          • 5 0

      • ale jelcze byly wyzsze od obecnych niskopodlogowych

        • 6 2

      • Kontra (1)

        Tak się składa ze to było jakieś 10 lat temu... ale rozumiem ze jesteś fanem Szczurzej ekipy - ja nie.

        • 4 6

        • 11 lat temu nie było drogi na witomino czy kolei na Kaszuby?

          • 5 1

    • a ja chce moje 100 milionów (2)

      • 3 3

      • Idź do Kaczyńskiego, może da ci posadę w enerdze lub PZU (1)

        • 6 5

        • Pod warunkiem, że jesteś córką takiego leśniczego

          • 5 0

  • ) (7)

    A nie łatwiej podnieść most?))

    • 17 63

    • Jasne (1)

      Niech pociągi mają pod górkę

      • 16 0

      • ...i tak mają.

        Zamiast kosztownego remontu proponuje nową wizualizację nowego wiaduktu.

        • 8 1

    • Nie

      • 8 6

    • Nie, nie łatwiej

      • 11 6

    • Łatwiej jest podnieść tobie IQ

      • 24 4

    • A czytał artykuł?

      • 2 3

    • powinni go zburzyć i połozyć nowy,

      taki płaski jak kładka, przecież to nie jakaś nie do wykonania sprawa. Całkiem niedaleko taki jest.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.