W związku z rosnącą liczbą zakażeń i obawą przed zachorowaniami na COVID-19 ZKM w Gdyni zdecydował o przywróceniu w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni stref bezpieczeństwa i o wyłączeniu ciepłych guzików. W Gdańsku zdecydowano się tylko na to drugie rozwiązanie. Jak tłumaczy magistrat, wyłączenie przedniej części pojazdu znacznie ogranicza pojemność pojazdów i może powodować większy tłok w autobusach i tramwajach.
O przywrócenie stref bezpieczeństwa we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej między pasażerami a prowadzącymi pojazdy zaapelowali we wtorek, 18 stycznia, związkowcy gdyńskiej komunikacji w piśmie skierowanym do wiceprezydent Gdyni Katarzyny Gruszeckiej-Spychały.
Stanisław Taube z Komisji Współdziałania Związków Zawodowych zwrócił uwagę na rosnącą liczbę zakażeń na COVID-19 wśród pracowników komunikacji, a także na negatywne prognozy ministra zdrowia dotyczące piątej fali koronawirusa.
W środę, 19 stycznia, odnotowano ponad 30 tys. nowych zakażeń (w tym 2,3 tys. na Pomorzu).
- Wnioskujemy o wyłączenie pierwszych rzędów siedzeń i oznaczenie ich strefą buforową. Wnosimy również o wstrzymanie sprzedaży biletów przez kierowców autobusów i trolejbusów - napisał Taube i podkreślił, że wprowadzenie powyższych obostrzeń jest zgodne z oczekiwaniami gdyńskich kierowców obawiających się znacznego wzrostu zachorowań.
Na reakcję Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdyni nie trzeba było długo czekać, bo jeszcze tego samego dnia Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni, podpisał zarządzenie, na mocy którego ponownie wyłączono z użytku pierwsze drzwi w pojeździe, wyznaczono też strefy bezpieczeństwa przy kabinie kierowcy (między szybą działową a tylną ścianą kabiny kierowcy) oraz zawieszono działanie ciepłego guzika (wszystkie drzwi poza pierwszymi mają być otwierane przez kierowców).
Co ciekawe, mimo przywrócenia stref bezpieczeństwa i wyłączenia pierwszych siedzeń utrzymano sprzedaż karnetów biletowych przez kierowców. Z kolei na wyświetlaczach kierunkowych we wszystkich pojazdach podczas przejazdów ma być prezentowane hasło "Gdynia się szczepi".
Gdańsk nie planuje, ale analizuje
Jak mówi nam Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, ZTM nie planuje wprowadzania stref buforowych przy kabinach kierowców i motorniczych.
- Nie jest też brane pod uwagę wyłączenie z użytku pierwszych drzwi w pojazdach. Natomiast do odwołania na przystankach będą otwierane automatycznie wszystkie drzwi w autobusach i tramwajach, co służyć będzie lepszemu przewietrzaniu pojazdów - mówi Sieliwończyk.
Jednocześnie w środę ZTM w Gdańsku przekazał operatorom polecenie otwierania wszystkich drzwi w pojazdach przez prowadzących.
- W przypadku przystanków warunkowych pasażer nadal musi zasygnalizować przyciskiem chęć wysiadania - natomiast jeśli autobus zatrzyma się już na przystanku "na żądanie", to kierowca ma obowiązek automatycznego otwarcia wszystkich drzwi. Wyłączenie pierwszych drzwi z użycia spowodowałoby, że wnętrze pojazdów byłoby mniej skutecznie przewietrzane, co w warunkach pandemii nie jest korzystne - dodaje Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Według ZTM wydzielenie strefy buforowej ograniczyłoby przestrzeń pasażerską i spowodowałoby dodatkowe zagęszczenie osób w pojeździe.
- Trzeba pamiętać, że nie obowiązują w tej chwili limity napełnienia pojazdów - a to oznacza, że tyle samo pasażerów musiałoby się pomieścić na mniejszej powierzchni - dodaje Zomkowski.
Z myślą o bezpieczeństwie osób prowadzących pojazdy ZTM w Gdańsku znacząco zmniejszył sprzedaż karnetów biletowych w autobusach. W tramwajach możliwości kupna biletu w ogóle już nie ma.
- Kontakt osoby prowadzącej z pasażerem został dzięki temu ograniczony. Sprzedaż karnetów pozostaje utrzymana jedynie w ok. 15 proc. autobusów na liniach, które obsługują sąsiednie gminy, gdzie nie ma biletomatów - przypomina Sieliwończyk.
W okresie od stycznia do listopada 2020 r. wartość sprzedaży biletów przez aplikacje mobilne wyniosła: 8,6 mln zł, a w analogicznym okresie 2021 r. - 16,1 mln zł.
- Ten sposób zakupu biletów jest najszybszy i najwygodniejszy. Do wyboru pozostaje sześć aplikacji - przypominają urzędnicy i zaznaczają, że stref buforowych nie ma między innymi w Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Wrocławiu czy Katowicach.
Zomkowski: - Oczywiście obserwujemy sytuację związaną z liczbą zakażeń. O wszystkich zmianach dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej będziemy informować na bieżąco.
- Czy strefy buforowe sprawiają, że w komunikacji czujesz się bezpieczniej?
-
18%
tak, poza tym to ułatwia pracę kierowcy, który może skupić się na prowadzeniu pojazdu
-
64%
nie, to pozorne działania, które nie mają większego wpływu na reżim sanitarny
-
18%
trudno powiedzieć, do zakażenia wirusem może dojść wszędzie
łącznie głosów: 2052
Zobacz także
Opinie wybrane
-
2022-01-19 12:05
Wiecej autobusów (18)
Może należy zwiększyć częstotliwość autobusów 154,162,213,113 oraz tramwajów.
MłodzieżMoże należy zwiększyć częstotliwość autobusów 154,162,213,113 oraz tramwajów.
Młodzież wróciła do szkoły i naprawdę jest ścisk w środkach lokomocji , a poza tym jeżdżą bez maseczek i źle reagują jak zwróci się im uwagę.
Prosze zwiększcie częstotliwość,
Maria- 211 29
-
2022-01-19 12:11
Plus (6)
175, autobus, tysiące nowych mieszkań przy Niepołomickiej i Świętokrzyskiej. Panno Dulkiewicz, proszę przejechać się tą trasą w godzinach szczytu, ok?
- 24 5
-
2022-01-19 12:14
Ok
- 12 0
-
2022-01-19 12:21
Lepiej nie , sierota znowu jakas
Nogę złamie.
- 9 8
-
2022-01-19 16:32
Ona ma to gdzieś
- 9 3
-
2022-01-19 17:54
Tam to PKSem się jezdzi
- 2 2
-
2022-01-19 19:50
Rowerami
Ola proponuje jeździć rowerami
- 3 3
-
2022-01-20 00:12
Mieszkań nie równa się mieszkańców! Poza tym co was ciągnie tak daleko od miasta? Wciąż są to bloki,
Mieszkań nie równa się mieszkańców! Poza tym co was ciągnie tak daleko od miasta? Wciąż są to bloki, ale na zad.piu. Większość pewnie i tak podatki płaci w Tczewie czy Elblągu a oczekujecie od miasta, żeby kupił nagle 100 kolejnych autobusów tylko dla was...
- 4 0
-
2022-01-19 12:18
Mario, zapewne jesteś kolejną bereciarą, ktora tka nos gdzie nie trzeba.
- 13 16
-
2022-01-19 12:42
Oczywoście , GAiT ma extra 600 kierowców i 300 autobusów na każde głupie żądanie
- 15 11
-
2022-01-19 15:14
PKM
PKM-ka ... tam to się dopiero dzieje przy tych częstotliwościach jakie teraz zafundowali. W
PKM-ka ... tam to się dopiero dzieje przy tych częstotliwościach jakie teraz zafundowali. W godzinach szczytu ludzie jak kartofle. Żadne obostrzenia nie pomogą .
- 5 4
-
2022-01-19 16:22
kupisz potrzebne autobusy (1)
i zapłacisz kierowcom pensje?
- 3 6
-
2022-01-20 10:07
Morawiecki jakoś dał radę ...
swoim pracownikom daje podwyżki i premie bez ograniczenia teraz - na covid
- 3 0
-
2022-01-19 16:32
113 213
To się ledwo mieszczą na przebisniegowej hahaha nie licz na więcej autobusów!
Um ma gdańszczan w ________- 7 3
-
2022-01-19 17:42
Itu jest największy problem Bo ludzie leżą sobie na plecach (1)
- 0 1
-
2022-01-21 12:12
Ja czasem tak zarucham, jak mloda i chetna przede mna stoi
- 0 0
-
2022-01-19 20:52
realizujemy Narodowy Program Walki z Covid
Tak, tak.
Natychmiast dokupić autobusy , zatrudnić grupę kierowców . Niestety to z budżetuTak, tak.
Natychmiast dokupić autobusy , zatrudnić grupę kierowców . Niestety to z budżetu miasta a więc z naszych podatków.
I dobrym rozwiązaniem by było aby dla tych co nie znaleźli miejsc, podstawić taksówki. Na koszt miasta.
A może zwyczajnie wyrzucić na zbitą mordę pasażerów bez maseczek?
A może dostępność do kumunikacji masowej tylko dla posiadających paszport kowidowy ?- 2 3
-
2022-01-20 06:33
Dokładnie podwyżki nie wywalczyli to pREZES dał im strefy żenada a ludzie jeżdżą w ścisku jak sardynki
- 1 0
-
2022-01-20 11:14
raczej mniej..albo wcale
Zyjmy lokalnie i wirusy nie rozniosa sie. to takie trudne by zrozumiec?
Ja bymZyjmy lokalnie i wirusy nie rozniosa sie. to takie trudne by zrozumiec?
Ja bym powiedzial, ze całkowita rezygnacja z komunikacji publicznej w Gdańsku.
Aha. Wiecej ruchu i to pomaga. :)- 0 0
-
2022-01-19 13:18
Poprawne noszenie masek w pojazdach. (72)
W pierwszej kolejności należałoby bezwzględnie wymagać aby każdy w pojeździe miał poprawnie założoną
W pierwszej kolejności należałoby bezwzględnie wymagać aby każdy w pojeździe miał poprawnie założoną maseczkę. Nie masz maseczki - nie jedziesz. Jest to najprostsza metoda ograniczająca przenoszenie się wirusów. Jeśli ta metoda jest niewystarczająca wówczas należy rozważać inne sposoby.
- 218 197
-
2022-01-19 13:24
(28)
Te maseczki są tak skuteczne jak zamykanie lasów. Wirus rozprzestrzenia się po wszystkim wokół, a
Te maseczki są tak skuteczne jak zamykanie lasów. Wirus rozprzestrzenia się po wszystkim wokół, a ludzie wierzą dalej w zbawienną funkcję maseczek, które często noszone są tygodniami. I nie jestem żadnym koronasceptykiem, bo zachorowałem i nie było to nic przyjemnego.
- 77 23
-
2022-01-19 13:35
Noś maski te które są skuteczne tj ffp2 i ffp3 (16)
- 16 40
-
2022-01-19 13:48
ffp3? Jeszcze mi sufit na głowę nie spadł, żeby wydawać 60zł na kaganiec (13)
- 49 18
-
2022-01-19 14:08
(7)
Ale jak wymagają spodni do restauracji to już jesteś jak najbardziej za?
- 19 32
-
2022-01-19 14:18
tak jestem za, widok gaci jakiegoś obcego typa jest odrażający, dlatego ludzkość wymyśliła ubrania (4)
widok czyjejś odsłoniętej twarzy nie jest odrażający więc nie trzeba jej zasłaniać. Nie ma to
widok czyjejś odsłoniętej twarzy nie jest odrażający więc nie trzeba jej zasłaniać. Nie ma to również sensu w przypadku wirusa, o śmiertelności poniżej 0.3%, którego przeciętna ofiara ma średnio 76lat i nowotwór albo inną śmiertelną chorobę przy której koronawirus to szczegół a straszy się nim dzieci, młodych i ludzi w średnim wieku bez żadnych chorób
- 45 14
-
2022-01-19 15:01
widok twarzy przeciętnego antyszczepionkowca też nie jest najprzyjemniejszy (1)
Z tym, ze brak spodni to tylko kwestia estetyki. Brak maseczki jest zagrożeniem zdrowotnym.
Nie można też palić w autobusie.- 17 41
-
2022-01-19 16:59
jak ktoś ma nowotwór albo 80lat na karku to rzeczywiscie jest zagrozeniem
Dla reszty ludzi, czyli pewnie cos kolo 95procent populacji, jest zagrozeniem marginalnym. Dlatego
Dla reszty ludzi, czyli pewnie cos kolo 95procent populacji, jest zagrozeniem marginalnym. Dlatego przymis noszenia maski w przypadku korony jest bez sensu.
- 15 5
-
2022-01-20 08:21
jak zwykle sami najmądrzejsi w tym kraju
i jak zwykle ten kraj przoduje w najgorszych statystykach
- 4 3
-
2022-01-20 09:01
Zmienisz zdanie jak będziesz miał 76 lat.
O ile dożyjesz. Czego Ci serdecznie życzę.
- 2 6
-
2022-01-19 17:24
Co ma piernik do wiatraka
- 4 2
-
2022-01-20 06:20
szkoda że nie wymagają testu na iQ powyżej 100pkt
to w ogóle by tych maseczkowców nie było w ani w komunikacji miejskiej ani w restauracjach.
- 6 4
-
2022-01-19 15:00
czyli (3)
- opony zimowe nie są skuteczne!
- jeśli kupisz takie, które mają jeszcze bieżnik, zamiast- opony zimowe nie są skuteczne!
- jeśli kupisz takie, które mają jeszcze bieżnik, zamiast założyć, co znalazłeś w lesie czy odziedziczyłeś po dziadku to są skuteczne
- co!? wydawać tyle pieniędzy! Przecież nawet ludzie z nowymi zimówkami mają wypadki!!1
Ach, ci antyszczepionkowcy.- 14 25
-
2022-01-19 16:11
(1)
Przyrownywanie opon zimowych do *ceryfikowanych* masek (a nie tego chnskiego g..a z Allegro) to juz
Przyrownywanie opon zimowych do *ceryfikowanych* masek (a nie tego chnskiego g..a z Allegro) to juz jest taki poziom abstrakcji, ze zadaję sobie pytanie co trzeba miec w glowie, a raczej czego nie miec, aby tworzyc takie polaczenia.
- 20 6
-
2022-01-19 16:24
analogia w sumie dobra
- 3 5
-
2022-01-19 16:35
Skoro masz mózg czemu go nie używasz ?
Powinni za to karać
- 5 2
-
2022-01-19 20:24
Na ebay mozna kupic juz za 3 euro za sztuke, za 30sztuk placilem 35euro.
- 0 4
-
2022-01-20 05:29
Ffp2 skuteczna? (1)
Hahaha poczytaj najpierw o klasach masek a potem wypisuj "mondrosci"
- 3 2
-
2022-01-20 11:24
FFP2, FFP3 ewentualnie 95. BUŹKA
- 0 0
-
2022-01-19 14:00
(10)
Brednie. Nauka jest jednoznaczna: maska chroni.
- 18 36
-
2022-01-19 14:46
Gdzie to napisali? (1)
- 19 4
-
2022-01-19 16:24
w piśmie świętym
- 13 2
-
2022-01-19 15:24
(2)
Chyba przedandatem. Bo te szmatki w żaden sposób nie chronią przed wirusem a dobrej jakości maskę ma
Chyba przedandatem. Bo te szmatki w żaden sposób nie chronią przed wirusem a dobrej jakości maskę ma może co 30osoba. Już pomijam fakt że większość nie potrafi zdjąć i założyć poprawnie maski a o czasie jej użytkowania już nie wspomnę np. Mam znajomego co się podnieca że nosi maseczkę ffp3 szkoda tylko że ta sama od miesiąca xD albo wystarczy zobaczyć na polityków którzy podczas wystąpień na mównicy zdejmują maskę i kładą ja obok w miejscu gdzie wcześniej ktoś łapkami dotykał a później cyk na pysk sobie zakłada xD
- 19 4
-
2022-01-20 10:11
lepiej Ministrowie na konferencjach maski założone /choć do dziennikarza mają po 10m/
a jak na ivent PiS wpadł poseł braun i zrobił ministrowi PiS+ wojewodzie PiS+ i zgromadzonym gęsto
a jak na ivent PiS wpadł poseł braun i zrobił ministrowi PiS+ wojewodzie PiS+ i zgromadzonym gęsto tam PiSakom ... zdjęcie bez obowiązkowych maseczek
/widać covid-rozporządzonka i maseczki są dla plepsu/- 4 0
-
2022-01-21 07:30
Mandaty są bezprawne. Sąd umorzył już trzy ktore dostałem i odmówiłem przyjęcia.
- 2 0
-
2022-01-19 16:40
Id iota
- 4 4
-
2022-01-19 16:41
Z maskami jest tak samo jak ze tym (1)
Ze mówili szczepionka powstrzyma wirusa, uchroni od śmierci. Hahaha uchroni od choroby!
- 18 1
-
2022-01-19 18:58
podobno chroni przed ostateczną konwulsją.
A wystarczy doczytać dokumentację upublicznionąpodobno chroni przed ostateczną konwulsją.
A wystarczy doczytać dokumentację upublicznioną składaną przez firmy i tam jest napisane, że od początku było napisane, że nie będzie chroniła przed zakażeniem i transmisją. To nie jest tak, że ktoś nie wiedział, że coś badano i czegoś się dowiedzieliśmy. Mamy do czynienia z w pełni wyreżyserowanym spektaklem.- 8 4
-
2022-01-19 17:27
(1)
Ty lepiej nie ściągaj bo na taki ryj nie można patrzeć
- 8 2
-
2022-01-21 07:32
Pokaż swój ryj szpetny trollu :)
- 0 1
-
2022-01-19 13:42
czytałem ostatnie badania i wychodzi na to, że koronawirus może przenosić się przez wszystkie otwory ciała (4)
ja oprócz maseczki noszę prezerwatywę przez cały dzień. Tydzień temu przyjąłem trzecią dawkę.
ja oprócz maseczki noszę prezerwatywę przez cały dzień. Tydzień temu przyjąłem trzecią dawkę. Oczywiście do tego dystans i dezynfekcja. Pozdrawiam wszystkich medyków walczących z tą straszliwą pandemią
- 16 13
-
2022-01-19 14:10
Przede wszystkim załóż gogle. Wirus po za nosem i ustami najszybciej zaraża przez oczy.
- 18 0
-
2022-01-19 16:25
nosisz prezerwatywę na głowie? (1)
- 12 2
-
2022-01-21 07:33
Czytaj ze zrozumieniem.
- 0 0
-
2022-01-19 18:08
Marek z 3005, to pewnie pisał haha
- 3 1
-
2022-01-19 14:06
Jeszce przylepić po bokach plastrem (3)
Otwory w maskach wielkości mikrona, a wirus ma wielkość milionowej części metra, naprawdę do podstawówki na matematykę.
- 13 4
-
2022-01-19 14:09
(2)
Tyle że wirus przenoszony jest wraz z nośnikiem, a maska chroni przed przenoszeniem tego właśnie nośnika.
- 10 11
-
2022-01-19 15:26
A zwłaszcza ta co jest co chwilę zdejmowana chowana do kieszeni i następnie ponownie zakładana xD
A zwłaszcza ta co jest co chwilę zdejmowana chowana do kieszeni i następnie ponownie zakładana xD albo taka noszona przez miesiąc ale ffp3 więc szkoda wyrzucić po jednym użyciu xD
- 14 2
-
2022-01-21 07:34
Maska chroni Twoj mózg przed myśleniem :) Niedotlenienie mózgu, normalna rzecz.
- 2 0
-
2022-01-19 14:44
Nowe komunikaty w ztm (10)
Ludzie nie reagują już na monotonne komunikaty o obowiązku noszenia maseczek,przez krótki czas w
Ludzie nie reagują już na monotonne komunikaty o obowiązku noszenia maseczek,przez krótki czas w autobusach była inf o założeniu maseczki lub opuszczeniu pojazdu, na niektórych to działało, może na opornych i obojętnych zadziała komunikat:kierowca nie odjedzie z przystanku dopóki wszyscy nie zaloza maseczek ...
- 6 26
-
2022-01-19 14:59
kierowca ma wykonywać swoją pracę czyli jeździć po wyznaczonej trasie i stawiać się na czas na przystankach
- 31 2
-
2022-01-19 17:49
.... (1)
Hahah przecież wariat z 3005 już tak robi. Pozdro Mareczku Janosiku. Jeździć nie umiesz. Bramę w
Hahah przecież wariat z 3005 już tak robi. Pozdro Mareczku Janosiku. Jeździć nie umiesz. Bramę w zajezdni blokujesz, to chociaż poczujesz się ważny, że będziesz stręczył ludzi maseczkami.
- 11 1
-
2022-01-23 17:34
Napiszcie proszę jaki woz jutro czy pojutrze będzie mieć ten kovidiota to będzie mnie mieć na wozie
Napiszcie proszę jaki woz jutro czy pojutrze będzie mieć ten kovidiota to będzie mnie mieć na wozie zobaczymy czy dalej będzie tak kozaczyc;) Sprawa cywilna gwarantuje mu
- 0 0
-
2022-01-20 09:08
Kilka razy widziałem jak kierowca linii 189 wyprosił gamoni bez maseczek (za to w słuchawkach) z autobusu. (3)
Świadomi i oczytani covidosceptycy wysiadając wykrzykiwali jakieś wulgarne komendy o szybkim oddalaniu się.
- 0 3
-
2022-01-20 10:14
niech się cieszy życiem nadgorliwy id***ota ... bo mogli kosę mu posłać
i kto by potem mu rodzinę wykarmił? morawiecki z sasinem?
- 3 0
-
2022-01-21 07:37
Mnie by nie wyprosił gamoniu. Z liścia mógłby zebrać a Ty zaraz po nim covidowy oszołomie :)
- 2 0
-
2022-01-21 11:16
To fajnie ma, jak dla mnie moze stac. Krzyczec, czy co chce, a bede siedzial i udawal, ze go nie ma.
- 1 0
-
2022-01-21 07:35
To będą opóźnienia. Nigdy nie zakładam maski i nikt mnie do tego nie zmusi.
- 3 0
-
2022-01-21 11:14
To niech stoi, pospiewamy cos, zapalimy. A i tak nie wyjde i nie zaloze tej szmaty
- 2 0
-
2022-01-23 17:32
No to wszyscy będziecie stali bo ja nie wysiade i nie założę! Poczekamy wszyscy sobie z 2 godz na
No to wszyscy będziecie stali bo ja nie wysiade i nie założę! Poczekamy wszyscy sobie z 2 godz na przyjazd Policji. Gratuluje wszystkim rozumu. Pomyslec, ze barany do wszystkiego co im Pan każe robią. Zenada . Ta plandemia pokazała ilu kret... w jest w społeczeństwie łyknęli każdy kit z TV ;(
- 0 0
-
2022-01-19 14:58
uff dobrze, ze nie trzeba mieć biletu, tylko założoną maseczkę i można jechać
- 18 0
-
2022-01-19 16:17
Gdyby te maski miały działać to "zdyscyplinowane" kraje pandemia by ominęła (4)
A tu proszę - patrz Austria czy Niemcy. Sanitaryści tak się zachwycają że grzecznie tam noszą i co? Wirus swoje.
- 22 2
-
2022-01-19 16:50
No właśnie... (3)
W Europie jest różne podejście do tak zwanych "restrykcji". W Szwecji masek nie trzeba, w Niemczech
W Europie jest różne podejście do tak zwanych "restrykcji". W Szwecji masek nie trzeba, w Niemczech jak ci się w metrze zsunie maska to reszta pasażerów gotowa cię zlinczować. U nas - różnie, jedni noszą, drudzy nie noszą. A najśmieszniejsze, że we wszystkich krajach, niezależnie od stosowanych "restrykcji" statystyki zakażeń i zgonów w przeliczeniu na milion mieszkańców są bardzo podobne. Jakieś wnioski, miłośnicy maseczek?
- 16 5
-
2022-01-19 18:40
Podobne? (2)
Niemcy - 1.4 tys śmierci per 1mln populacji
Polska - 2.7 tys.
No faktycznie podobne.- 5 8
-
2022-01-19 18:57
Bo u nas każda śmierć jest podpinana pod Covid.
To się po prostu opłaca szpitalom.
- 8 4
-
2022-01-20 05:34
Bo w Polsce nie umierają ludzie na nic innego... ktoś zginie pod kolami samochodu? Covid(bo przecież
Bo w Polsce nie umierają ludzie na nic innego... ktoś zginie pod kolami samochodu? Covid(bo przecież covid wepchnął) i cyk jest premia dla lekarza wypisującego akt zgonu
- 3 1
-
2022-01-19 16:34
A po co mieć maskę na twarzy? (2)
Skoro wirus jest tylko w nosie hahaha bo z nosa robią wymazy a w buzi przecież to nic nie ma hahaha
Skoro wirus jest tylko w nosie hahaha bo z nosa robią wymazy a w buzi przecież to nic nie ma hahaha obłuda i kłamstwa ludzie chleb za moment z 10 zł a wy się bawicie w pandemie bzdur
- 13 5
-
2022-01-20 10:34
sam osobiście minister zdrowia PiS publicznie powiedział (1)
- Jako lekarz z całą odpowiedzialnością mówię, że maseczki przed niczym nie chronią... one nie
- Jako lekarz z całą odpowiedzialnością mówię, że maseczki przed niczym nie chronią... one nie pomagają, one nie zabezpieczają przed wirusem, nie zabezpieczają przed zachorowaniem
- to czemu ludzie je noszą?
- Nie wiem!- 4 0
-
2022-01-21 11:20
Bo sa i**otami, temu nosza
- 0 0
-
2022-01-19 16:47
Nie cierpię maseczek (1)
Niewygodne, duszą, drażnią skórę, stresują. To odbieranie ludziom wolności.
- 17 4
-
2022-01-20 10:35
sr**ć wolności
ale już niedługo choroby i grzybice jamy ustnej i płuc - zaleją śmiertelnie cały kraj
- 2 0
-
2022-01-19 17:00
Dolkladnie,potrójną na ryj żeby w ogóle nie oddychać.Ole.
- 9 2
-
2022-01-19 17:05
Ja mam kwit za 300 ze nie moge i co mi zrobisz? Wzywaj patrol za to jest mandat
- 9 2
-
2022-01-19 17:12
Dokładnie,szmata na ryj i morda w kubeł.Ole.
- 4 6
-
2022-01-19 17:45
Hahah
Kloskowski, to ty?
- 0 2
-
2022-01-19 19:46
Tydzień temu bariera 50 proc. zaszczepionych wśród zakażonych w ciągu tygodnia została przełamana w
Tydzień temu bariera 50 proc. zaszczepionych wśród zakażonych w ciągu tygodnia została przełamana w tygodniu od 4 do 10 stycznia. W następnym tygodniu jest jeszcze gorzej gorzej dla zaszczepionych. Rok temu przewodniczący Rady Medycznej i główny doradca premiera ds. pandemii prof. Andrzej Horban powiedział, że zaszczepieni nie będą zarażali koronawirusem, bo sami nie będą zakażeni. Rzeczywistość szybko zweryfikowała słowa tego eksperta. Jak już pisaliśmy kilka dni temu w tygodniu pomiędzy 4 a 10 stycznia 2022 r. było 86 871 wykrytych zakażeń. W tym: w pełni zaszczepieni: 45 943 czyli 52,9 % niezaszczepieni: 40 928 czyli 47,1% W kolejnym tygodniu wygląda to jeszcze gorzej dla grupy zaszczepionych. Pomiędzy 11 a 17 stycznia 2022 roku pozytywnych wyników testów na koronawirusa było 110 743. W tym: w pełni zaszczepieni: 62 323 czyli 56,28 proc. niezaszczepieni: 48 420 czyli: 43,72 proc. Warto dodać, że w grupie niezaszczepionych ministerstwo uwzględnia także zaszczepionych tylko jedną dawką przy dwudawkowym preparacie, oraz tych, którym od pełnego szczepienia nie minęły dwa tygodnie. Zgony już klasycznie: prawie 30% to pełna szpryca
- 6 0
-
2022-01-19 23:20
Zacznij od polityków!!!
- 1 0
-
2022-01-20 04:57
Gazowac antyszczepionkowcow (1)
Niech nie zabierają nam naszej strefy życiowej!
- 2 4
-
2022-01-21 07:45
Mózg masz zagazowany tępy trollu :)
- 1 0
-
2022-01-20 06:11
Chcesz to noś
A czy jak były inne jakieś wirusy 5 lat temu, to też nosiłaś/eś maseczkę w komunikacji miejskiej?
A czy jak były inne jakieś wirusy 5 lat temu, to też nosiłaś/eś maseczkę w komunikacji miejskiej? Zapewne nie, bo miałeś/aś gdzieś to pewnie. Także nie rozumiem twojego toku myślenia. Ja nie zmuszam żebyś ty nosił/a także innych też nie zmuszaj
- 4 0
-
2022-01-20 07:12
zapomnisz maseczki
i sam/a co zrobisz jadac do pracy szkoly?,,nie masz nie jedziesz"i wtedy przypomnisz sobie swoj
i sam/a co zrobisz jadac do pracy szkoly?,,nie masz nie jedziesz"i wtedy przypomnisz sobie swoj komentarz a do szkoly dzieciaki specjalnie beda sie spozniac bo zapomnial maseczki:-)
- 3 2
-
2022-01-20 11:12
Ja bym powiedzial, ze całkowita rezygnacja z komunikacji publicznej w Gdańsku.
Wiecej ruchu i to pomaga. :)
- 1 1
-
2022-01-21 11:11
Nie zaloze, a pojade i co mi zrobisz? Wiesz, gdzie sobie wsadz ta maseczke
- 1 0
-
2022-01-19 11:38
(27)
Ja akurat jestem za zakazem sprzedaży biletów. Kierowca jest od prowadzenia, a nie od sprzedaży. Po
Ja akurat jestem za zakazem sprzedaży biletów. Kierowca jest od prowadzenia, a nie od sprzedaży. Po za tym to się przekłada na opóźnienia już na samym początku. Wejdzie 7 osób spoza Gdańska na pętli w Jelitkowie i zaczną kupować bilety niezależnie od siebie i już mamy opóźnienie z 5 minut. Powinni też załatwić biletomaty na każdym przystanku tak to nie byłoby problemu.
- 329 44
-
2022-01-19 11:48
ale dlaczego 7? a nie 5 albo 10? (8)
- 7 18
-
2022-01-19 11:57
(7)
bo np na Westerplatte potrafi się ustawić kolejka 50 osób
- 11 2
-
2022-01-19 12:32
To dlaczego nie piszesz 50 albo 70? (6)
- 4 5
-
2022-01-19 12:55
bo siedem to liczba magiczna (5)
nie wiedziałeś? A ogólnie gość ma rację. Sprzedaż biletów przez kierowcę jest niebezpieczna i czasochłonna.
- 16 1
-
2022-01-19 13:10
"Sprzedaż biletów przez kierowcę jest niebezpieczna"
Dokładnie, przecież nawet dzisiaj"Sprzedaż biletów przez kierowcę jest niebezpieczna"
Dokładnie, przecież nawet dzisiaj mówi się o tym śmiertelnym wypadku, w którym sprzedawca autobusu stojąc na przystanku i wydając bilet zginął w tragicznych okolicznościach!- 3 8
-
2022-01-19 15:39
(3)
To niech na każdym przystanku będzie biletomat ale taki oczywiście działający i wtedy można wprowadzić zakaz sprzedaży biletów przez kierowcę.
- 5 3
-
2022-01-19 17:16
Masz telefon (2)
Tam sobie kup bilet.
- 5 5
-
2022-01-19 19:49
To jest wymuszanie "zesmartfonowania" społeczeństwa. Mieszkam w okolicy ul. Jabłoniowej. Biletomatu nie ma na żadnym z najbliższych mi przystanków.
- 3 5
-
2022-01-19 22:20
Nie każdy korzysta z aplikacji, a swoją drogą, ja w sieci nie udostępniam danych swojej karty bo
Nie każdy korzysta z aplikacji, a swoją drogą, ja w sieci nie udostępniam danych swojej karty bo mogę się narazić na transakcje oszukańcze. Wolę za wszystko płacić gotówką
- 4 2
-
2022-01-19 12:08
(9)
Biletomat jest niestety kosztowny. Jeden to 6-cyfrowa kwota. Przy mniejszej kasie dla samorzadow raczej to niewykonalne.
- 3 9
-
2022-01-19 12:31
Budżety samorządów co roku większe tylko "włodarze" wydają na głupoty typu rydwan itp... (3)
- 6 8
-
2022-01-19 14:02
(2)
Jeden biletomat kosztuje wiecej niz rydwan. A teraz policz, ile jest przystankow... To, co napisalam wyzej, moze minusowac tylko ignorant.
- 4 3
-
2022-01-19 15:40
(1)
Kosztuje mniej to po pierwsze a przy zakupie większej ilości można jeszcze uzyskać niższą cenę
- 2 4
-
2022-01-19 20:11
Ponad 200 tys. kosztował 3 lata temu, ignorancie.
- 2 2
-
2022-01-19 12:56
No to naciskać na bilety w aplikacjach. 90% ludzi może się nimi posługiwać. (3)
tylko niech to będzie banalne w użyciu, a nie doładowania.
- 8 5
-
2022-01-19 14:05
(2)
Kazdy, kto swobodnie poslugje sie smartfonem, i tak kupuje w aplikacji. Chocby z tego powodu, ze
Kazdy, kto swobodnie poslugje sie smartfonem, i tak kupuje w aplikacji. Chocby z tego powodu, ze niekoniecznie posluguje sie gotowka. Uwazam jak dojade za niedorobiony produkt, ale i tak wole to niz brac kase z bankomatu, zeby miec drobne na bilet ;)
- 4 3
-
2022-01-19 15:42
(1)
Nie kupuje w aplikacji. Ogólnie bez sensu jest sposób aby kupić bilet trzeba specjalnie instalować
Nie kupuje w aplikacji. Ogólnie bez sensu jest sposób aby kupić bilet trzeba specjalnie instalować aplikacje która wymaga podania tysiąca danych. Dlaczego nie ma możliwości zakupu online biletu bez konieczności podania wszelkich danych osobowych?
- 8 4
-
2022-01-19 16:27
dziwne, ja żadnych danych nie podawałem
- 4 2
-
2022-01-19 22:21
I tak wydają w błoto kasę na mniej istotne rzeczy więc od paru biletomatów nie zbiednieją. Płace podatki i tego wymagam
- 0 0
-
2022-01-19 12:31
mieszkalem na poludniu anglii (2)
jedno wejscie do autobusu i wszyscy kupuja bilet u kierowcy - nic sie nie spoznia i wszyscy
jedno wejscie do autobusu i wszyscy kupuja bilet u kierowcy - nic sie nie spoznia i wszyscy zadowoleni, do tego kazdy jak wchodzi mowi dzien dobry i kierowca zawsze odpowiada - u nas oczywiscie problem
- 18 5
-
2022-01-19 13:48
Też tam mieszkałem, kultura obsługi i podejście pasażerów faktycznie jest tam zdecydowanie na plus.
Niemniej czas podroży przez sprzedaż biletów jest dłuższy a i z punktualnością to też różnie tam
Niemniej czas podroży przez sprzedaż biletów jest dłuższy a i z punktualnością to też różnie tam bywa.
Takie rozwiązanie dobrze się sprawdza na liniach podmiejskich i dalekobieżnych gdzie przystanki są znacznie dalej niż w mieście a wymiana pasażerów mniejsza.
Dla tego większość dużych europejskich miast nie stosuje takiego systemu. Anglia jest jednym z nielicznych wyjątków.- 3 4
-
2022-01-19 16:26
Kwiatek Ci nie odpowie. Waldek Cię zwyzywa.
- 1 2
-
2022-01-19 13:16
w krakowie sa biletomaty w tramwajach i autobusach to jest rozwiazanie kierowca powinien tylko uzupelniac stan na petli
- 7 2
-
2022-01-19 13:19
Nie załatwia i trza albo kupować przez telefon albo dostać u kierowcy za 3.80. W gratisie wyzwiska ze strony kierowcy.
- 3 2
-
2022-01-19 14:40
ZTM Gdańsk powinien wprowadzić możliwość płacenia kartą za bilet w pojeźdźie, można wziąć przykład z Wrocławia.
- 5 0
-
2022-01-19 22:17
To nie koncert życzeń, a twoja opinia nikogo nie interesuje
- 0 0
-
2022-01-24 15:39
automaty powinny być także w tramwajach i autobusach
Biletomaty na przystankach to jedno, ale w Warszawie i Wrocławiu można kupić bilet w autobusie w
Biletomaty na przystankach to jedno, ale w Warszawie i Wrocławiu można kupić bilet w autobusie w automacie. To ogromne ułatwienie dla pasażerów, którzy wbiegają w ostatniej chwili do nadjeżdżającego tramwaju czy autobusu.
- 1 0
wszystkie opinie (389)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.