• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna. Jest wniosek GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej

Maciej Naskręt
27 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji opracowanej dla gdańskiego oddziału GDDKiA.


Do RDOŚ wpłynął wniosek gdańskiego oddziału GDDKiA o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej. Drogowcy liczą, że decyzja ujrzy światło dzienne w połowie przyszłego roku. Wariant optymistyczny zakłada oddanie drogi do ruchu pod koniec 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wpłynął wniosek gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 33-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej.

Przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Mieszkańcy i instytucje z terenów, przez które będzie przechodzić nowa droga mogą teraz składać wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące planowanej budowy. Ponadto można się zapoznać z raportem środowiskowym dla nowej trasy, na podstawie którego będzie wydana decyzja środowiskowa.

Budowa której drogi jest dla Ciebie najważniejsza?

Czytaj też: Koniec sporu urzędników o Trasę Kaszubską. Decyzja środowiskowa wiosną.

Wariant optymistyczny zakłada, że oddanie drogi do ruchu nastąpi pod koniec 2018 r. Część kierowców może być rozczarowana tak odległym terminem, dlaczego tak długo muszą czekać?

- Od 4 do 6 miesięcy powinna potrwać procedura wydania decyzji środowiskowej. Wtedy przystąpimy do opracowywania koncepcji programowej planowanej drogi, która zajmie nam kolejny rok. W połowie 2015 r. ogłosimy zamówienie w formule "projektuj i buduj", którego realizacja nie powinna zająć więcej niż trzy i pół roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Warto podkreślić, że rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej - w 2016 r. - będzie efektem końcowym wieloletniej pracy urzędników i projektantów, która rozpoczęła się jeszcze w 2010 r. Na realizację trasy urzędnicy planują wydać w sumie nieco ponad 3 mld zł. Część tej sumy będzie pochodzić z dotacji unijnych - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (208) 1 zablokowana

  • Bardzo dobrze (28)

    Będzie wreszczie alternatywa dla obwodnicy, która już jest za mała na ten ruch.

    Będzie też impuls do dalszego zasiedlania GKAlandii.

    • 129 43

    • (5)

      mimo wszystko stara obwodnica powinna być poszerzona o jeden pas z obu stron, wydaje się że jest miejsca szczególnie jak wybudują tak uroczy mur jak na Osowej

      • 40 5

      • Odpowiedzi w ankiecie (3)

        Rozłożyły się mniej więcej po równo, bo każda z tych dróg jest potrzebna :)
        e7 - dalej jest lepiej, ale do elbląga jedzie się - przyspiesz, zwolnij, przyspiesz, zwolnij, światła , o obwodnica nowego dworu, a ..Już się skończyła...
        do lęborka też nie jedzie się cudownie...
        reda w sezonie... Korek na korku...
        obwodnica metropolitarna, codzienne korki w kaszubskich miastach...
        ale jak nie poszerza zjazdow to i tak nic sie nie zmieni- zostnaie waskie gardlo... Jak spacerowa...Itd

        • 7 5

        • (2)

          Jeżeli myślisz, że ta OM oczyści Spacerową i np. Słowackiego albo Armii Krajowej z korków, to radzę dobrze popatrzeć a mapę.

          Ta droga przyda się tylko dla mieszkańców Kaszub, którzy codziennie dojeżdżają do pracy do Pruszcza Gdańskiego. Lepiej ta droga wygląda od strony Gdyni. Rzeczywiście nie trzeba będzie nadrabiać kilometrów na i tak korkującej się obwodnicy, ale reszta...

          Powiem tak: jeżeli jeździsz Spacerową, to Twoja droga się nic nie zmieni. Chyba, że część Twoich sąsiadów wsiądzie do kolei metropolitalnej.

          • 16 2

          • ti przeczytaj jeszcze raz koncowke... (1)

            "obwodnica metropolitarna, codzienne korki w kaszubskich miastach...
            ale jak nie poszerza zjazdow to i tak nic sie nie zmieni- zostnaie waskie gardlo... Jak spacerowa...Itd"

            • 4 0

            • zjazd z MO masz w Pruszczu

              czyli z dla osoby dojeżdżającej do 3miasta to tak, jakby go nie było. Reszta bez zmian.

              • 5 3

      • pewnie, że jest miejsce na kilka kolejnych pasów - na 90% obwodnicy!
        PS. widocznie urzędnicy chcą mieć co robić i od czego brać łapówki.

        • 2 3

    • Będzie też impuls do dalszego zasiedlania GKAlandii (4)

      no chyba emigracji z Gdańska na rzecz Żukowa i innych miejscowości za obwodnicą. Przez tą obwodnicę (gdańską) Gdańsk stanie się 300 tys. miastem

      • 24 8

      • z drogami dla 600 tys. "mieszkancow" dojezdzajacych zza obwodnicy (1)

        No i Ci, ktorzy tu beda mieszkac beda musieli oplacac calosc. Dodatkowo tez beda utrzymywac wszystko inne, z czego lubo beda korzystac przyjezdni.

        Polityka miasta zmierza w tym kierunku, do tego dodatkowo polityka krajowa. No istnieje szansa, ze po prostu czesc ludzi bedzie chciala jednak mieszkac w miescie, a nie na wsi. Znajac jednak Polakow sadze, ze opcja troche tanszego mieszkania + koniecznosc posiadania samochodu (a to przeciez wyznacznik statusu spolecznego ;) ) bedzie nie do odparcia ...

        • 12 1

        • przeczytalem

          korki na obwodnicy metropolitarnej :)

          • 4 1

      • i dobrze (1)

        przynajmniej będzie mniejsze przeludnienie. denerwują mnie te tłumy ludzi na ulicach w sezonie, korki na dojazdach do centrum itp.

        • 1 9

        • po zbudowaniu obwodnicy metropolitalnej

          wzrost korków na dojazdach do centrum masz jak w szwajcarskim banku

          • 9 1

    • patrzałeś na mapę? (4)

      Kto jadąc z wawy wybierze dłuższą trasę przez Żukowo jak będzie mieć taki sam komfort na starej obwodnicy?

      • 19 5

      • (1)

        patrzyles nie patrzales

        • 6 5

        • paczaj, jaki mundrala

          • 7 3

      • już widzę

        te tysiące osób dojeżdżających codziennie do pracy z Żukowa do Pruszcza Gdańskiego...

        Cała reszta może się cmoknąć w pompę. Dalej będą stać na Spacerowej, Słowackiego czy Armii Krajowej. Chyba, że przesiądą się na kolej metropolitalną.

        Szkoda tylko kasy oraz innych ważnych inwestycji, no i samych Kaszub szkoda.

        • 17 1

      • Ten kto będzie musiał stać w korku na obecnej obwodnicy.

        OM to droga przyszłości. OT za kilka lat to będzie droga pomiędzy osiedlami i komfort zniknie. To tak jak w Warszawie jest Wisłostrada. Niby bliżej, ale obecnie czasem jest lepiej pojechać obwodnicą i nie pchać się przez zakorkowaną Wisło....

        • 5 2

    • Hmm (4)

      Według mnie Gdańsk już teraz powinien ,,pochłonąć" całą gminę Żukowo,zrobić poszczególne dzielnice,ponieważ za parę lat Gdańsk będzie małym miastem,wystarczy spojrzeć na miejscowości:Banino,Leźno,Czaple,Pępowo,Lniska,Przyjaźń itp.większość mieszkańców to Gdańszczanie,bądź też byli Gdańszczanie...

      • 20 4

      • Banino

        W 2012 - 3300 mieszkańców. No cały Gdańsk się tam przeprowadził. Ty i twój sąsiad to trochę mało.

        • 14 3

      • zgadzam się w pełni, trzeba budować silne metropolie tak samo Gdynia powinna wchłonąć Bojano, Kosakowo, Mosty itp...

        • 9 9

      • Nie

        Nie, w Leźnie i tego typu wsiach mieszkają słoiki spod Olsztyna i tak dalej. Wystarczy spojrzeć na rejestracje zaparkowanych tam samochodów :)

        • 8 6

      • Centrum Szadółki

        Tak, tak, a nowym centrum zostaną Szadółki z najwyższą górą w województwie. Na górze niech stanie krzyż ku chwale naszego prezydenta Budynia.

        • 14 3

    • to żadna alternatywa (6)

      Nikt nie będzie jeździł takim wielkim kołem żeby okrążyć Trójmiasto. Ja bym raczej poszerzył obecną obwodnicę.

      • 16 6

      • d o k l a d n i e (3)

        Dla kogo ten projekt ? Czy dla kaszubow czy 3-mieszczan ?

        • 13 4

        • ona powstanie za 10 lat (2)

          Patrząc na obecny rozwój miast to obecna obwodnica będzie stała zakorkowana 24h na dobę. Więc jeżeli ktoś nie bezie jechał do 3-miasta a dalej to chętnie ominie to obwodnicą.

          • 6 2

          • Nie omonie (1)

            Spójrz na mape - jesli bedziesz jechać od strony autostrady czy też obwodnicy połodniowej która droga bedzie krótsza nową obwodnicą czy starą ze zjazdem na spacerową czy nawet w Gdyni jesli powstawnie trasa kaszubska ? Bo na pólwysep to nic nie skraca .Gołym okiem widac ze obecną obwodnicą jest krócej. A ta nowa wcale nie gwarantuje ze na skrzyżowaniu pod żukowem nie bedziesz stać w korku. Nikt nie bedzie nadkładał kilometrów zeby jeździć w kółko - to nie jest zadna obwodnica tylko poszerzenie wyjazdów z Gdyni i Gdańska na kaszuby.

            • 13 2

            • o przepraszam!

              Z Gdyni może i tak, ale z Gdańska, to już się nią nigdzie nie pojedzie :)

              • 4 1

      • kolejne pasy niewiele pomagają (1)

        bo węzły są zakorkowane na maksa. Przejdź się do Hannoveru i zobacz że tam mają w pewnych miejscach nawet i 8 pasów i korki są kolosalne. Rozwiązaniem nie jest dokładanie kolejnych pasów a zrobienie porządnej komunikacji podmiejskiej tak jak zrobiła np. barcelona. Tam dojedziesz praktycznie wszędzie i czeka się krótko na pociąg. Niemcy za to mają potwornie drogą komunikację (np. w dortmundzie) przez co każdy jeździ autem i są wszędzie korki. Sam jestem kierowcą ale bardzo chętnie bym się przesiadł na SKMkę gdybym mógł dojechać pod peron samochodem i tam się przesiąść tak żeby wygodnie dojechać do pracy.

        • 23 1

        • gadanie, że dodatkowe pasy nic nie dadzą jest bez sensu. wiadomo tylko, że nie załatwiają sprawy dojazdu do obwodnicy.
          po prostu trzeba też poszerzyć dojazdówki.

          • 0 2

  • Koniec korków (5)

    Ura,ura!

    • 27 54

    • ura??? ruskiem jesteś, czy po prostu głupi?

      • 5 5

    • kurdę, zminusowałem

      a dopiero potem zrozumiałem ironię. Sorki ;)

      • 2 0

    • żukowo zrównać z ziemią i spore ułatwienie i tańsze

      • 2 0

    • i kolejne 50km ekranów akustycznych (1)

      za 50% wartości inwestycji

      • 5 2

      • Przepisy nt. ekranów się zmieniły

        • 0 1

  • I fajnie... (3)

    od dawna część Kaszubska potrzebowała tej drogi...

    • 35 40

    • (2)

      Te dziury niczego nie potrzebują.
      Nikt nie kazał się nowobogackim wyprowadzać do lasu, a później skamleć co to za zadupie i że nigdzie dojechać nie można.
      Skończmy z tym bezsensownym dotowaniem prowincji i dosłownym topieniem kasy w błocie.

      • 12 7

      • (1)

        Nawet nie chodzi o dotowanie prowincji. Nie mam nic przeciwko. Ale na litość boską. Ile ludzi codziennie będzie dojeżdżać do pracy z żukowa do pruszcza gdańskiego...

        najbardziej bawią mnie wpisy osób, które myślą, że nie będą stać w korkach a spacerowej, słowackiego i armii krajowej...

        • 6 0

        • generalnie

          to mam w d**e słowackiego i inne dojazdówki do obwodnicy. Nawalili osiedli i pozniej sie gamonie dziwią że stoją w korkach. Wolę by Kaszubom wybudowano tą drogę niż budyniowymi dziurawymi drogami jeździć. Jeżdzę w sezonie często wypoczywać na Kaszuby i wiem jak objechać korki, ale cieszę się że będzie łatwiej dojechać na wypoczynek mi i innym. Brakuje jeszcze sensownej drogi na Hel...

          • 5 2

  • Ceny działek (1)

    No i działki pod Żukago będą droższe niż w centrum Sopotu...

    • 41 17

    • I co z tego, skoro ich wywłaszczą po cenie biegłego

      • 6 2

  • Wciąż nieaktualna mapa itd. (1)

    Wciąż nieaktualna mapa z wieloma wariantami zamiast PKM jest PPKM - wstyd Panie redaktorze.

    • 35 9

    • To mapa z dokumentów GDDKiA

      stworzona dużo wcześniej do wyboru wariantów.

      • 4 1

  • może jestem ślepy (1)

    ale na tej mapie, nie ma wariantu IV ...

    • 21 4

    • Wypadł wcześniej

      • 0 0

  • metropolia, hahahaha (16)

    To nawet nie jest miasto. Jest tylko jedno prawdziwe miasto w Polsce: Warszawa. 3miasto ro megawies rozciągnięta wzdłuż jednej ulicy...

    • 40 126

    • jasne

      no warszawa to miasto z prawdziwego zdarzenia...kobylka, zakręt i inne dzielnice willowe...przecież ten Tarchomin wygląda jak typowa polska be. patologia i wchodnioeuropejski syf

      • 22 3

    • Wiekszosc mieszkanców trojmiasta pochodzi z (trój)miasta. (1)

      Wiekszosc mieszkancow Warszawy pochodzi ze wsi, stąd kompleks.

      • 42 4

      • Lol

        Z pierwszego pokolenia to mozliwe, ale prawie nikt w Gdansku nie ma dziadkow tu urodzonych, za to w Warszawie jest masa takich osob.

        • 1 3

    • lord- słoik po co wchodzisz na trojmiasto peel?

      • 12 4

    • Jak jeździ się po Europie i później wraca do Trójmiasta

      To widać, co można docenić. Jak jadę przez Warsiawę to tak jak przez Kaliningrad.

      • 26 4

    • A nie wiesz, że W-wa jest największą polską wsią?

      • 25 2

    • Warszawa to też żadne miasto przy kraju wielkości Polski stolica powinna mieć co najmniej 4 mln. mieszkańców (2)

      niestety w Polsce są same wsie...

      • 9 6

      • Powiedz mi po co Wawa ma mieć 4 mln mieszkańców, skoro przy niecałych 2. jest tam niezły bałagan?

        • 8 3

      • I prawie tyle ma

        Ok. 1,8 miliona zameldowanych, ok. 1,2 miliona niezameldowanych i kolejny milion dojeżdżających - tak to wygląda

        • 0 0

    • Warszawa, to wieślandia. Skupisko wsiochów!!!!!

      Prawdziwych warszawiaków już nie ma. Sa tylko napływowe wsiuny!

      • 17 3

    • słoik z Warszay

      Ty chyba miasta nie widziałeś słoiku

      • 6 1

    • kmiot (1)

      jeżdzę po w-wie często i wasze drogi to kmiotowstwo do potęgi !!!

      • 1 4

      • odpisałeś mu żeby coś napisać? chyba masz nikłe pojęcie o tym co piszesz.

        • 3 0

    • To ile ha, łojce puścili żeś taki warszawiak? stać ich było na apartament 25 m? gdzieś na peryferiach?
      Właśnie takie gnoje najwięcej drą ryje że są wielkimi warszawiakami.

      • 7 0

    • pitol się buraku

      • 0 2

    • grzegoslaw1

      Niestety ale masz rację!
      piszę to jako gdańszczanin

      • 0 0

  • Wg mnie (9)

    ważniejsze jest odkorkowanie Rumi,Redy i Wejherowa(trasa lęborska)

    • 116 23

    • No przecież nt. Trasy Lęborskiej był tu niedawno artykuł

      i tam trwa wydawanie opinii środowiskowej. Tu dopiero złożono papiery.

      • 4 1

    • Rumia nie chce OPATu

      Gdyby był OPAT to oni nie zarobią tyle fotoradarem na ul. Sobieskiego!

      • 16 0

    • Trasa Lęborska a OPAT to dwie różne trasy!

      • 6 0

    • (1)

      co ty gadasz jakie korki, golfy i beemwószki z GWE śmigają na ledach po lasach aż miło.

      • 7 5

      • Ej to już nudne jest i nieorginalne. Wymyśl cos nowego...

        • 5 0

    • To jest portal Trójmiasta o kaszubskich planach budowy dróg to pytaj sołtysa (1)

      • 2 4

      • sołtysa budynia

        • 0 2

    • Ale to jest inna metropolia NORD.

      Mowa o metropolii gdańskiej.

      • 2 1

    • A dla mnie obwodnicą Żukowa i metropolitalna.

      • 0 0

  • Ale to juz wiadomo jaki bedzie finalny wariant? (1)

    Bo chyba 4 lata juz wybieraja...

    • 21 6

    • Wariant jest wybrany

      • 3 0

  • To jest pól obwodnica (10)

    Nie wiem czemu nazywają to obwodnicą metropolitalną? Ja bym to nazwał dogodnymi wyjazdami na kaszuby z miasta. I tylko tak trzeba to traktować . Ta droga w tej formie jest dłuższa od starej obwodnicy jeśli ktoś jedzie od strony Gdańska natomiast dla mieszkańców Gdyni, Rumii, Redy czy czy Wejherowa nie mówiąc o turystach jadących nad morze ta droga będzie bez znaczenia jako obiazd - żadna alternatywa. Natomiast jako wyjazd na kaszuby 2 pasy ułatwią wjazd i wyjazd z Gdyni i z gdańska mieszkańcom okolicznych miejscowości jak i turystom jadącym nad jeziorka na kaszubach.

    • 104 6

    • widocznie o to chodzi

      no i kasore należy przeprać nazywając ja szumnie METROPOLITALNA, a nie GDAŃSKA ;)))

      • 13 4

    • No akurat na wjazd i wyjazd z/do Gdańska to ona dużo nie wpłynie (1)

      • 11 2

      • wlasnie

        ewentualnie Gdyni sie polepszy. Tymczasem Obwodnica sie korkuje w Gdansku...

        • 4 1

    • to nie jest obwodnica (3)

      to czesc drogi via hanseatica laczacej rosje z niemcami dla przeprowadzenia tranzytu przez polske, stad taki priorytet dla tej inwestycji, to nie jest nasz interes tylko niemiecki interes, lokalnie ta droga jest zupelnie z doopy i nic nie rozladowuje bo tylko idiota jechalby ta niby obwodnica nadkladajac droge przez Żukowo aby Gdańsk opbjechać, natomiast jak wezmiemy pod uwage trase leborska ktora poprzez OM wlacza sie w wezle straszyn w obwodnice poludniowa to pieknie niemiecki tranzyt omija cala aglomeracje trojmiejska walac sobie spokojnie na wschod :D

      • 7 8

      • No, i gdzie problem? (1)

        Samochody jadace musza gdzies stanac, zatankowac, kierowca cos zjesc. Sadze, ze za przejazd takze sa kasowani, a cena przejazdu powinna byc korzystna dla nas.

        Zatem same korzysci. Gdzie widzisz problem?

        • 8 1

        • Problem widzi w tym, że wywala się pieniądze na niepotrzebną obwodnicę metropolitalną - co oznacza dalsze zadłużanie miasta (kosztem innych ważniejszych inwestycji). A zadłużenie to zadłużenie - ktoś je będzie`musiał spłacić. Tym trudniej będzie spłacić, jak zakorkowane miasto nie będzie mogło się swobodnie rozwijać.

          • 0 5

      • jadąc z Kaszub do Gdyni chętnie ominąłbym Żukowo z dwóch-rond-sławne

        więc wariant V jest dla mnie ok

        • 3 0

    • Gdansk i Gdynia to tez Kaszuby (1)

      Wiec jak mozna wyjechac z Kaszub na Kaszuby? To tak jakby bisac ze wylotowki z Warszawy to wylotowki do Polski. Ale z meritum wypowiedzi sie zgadzam- Droga ma malo sensu, lepiej zainwestowac w S6, S7 i OPAT bo to teraz najwazniejsze.

      • 3 7

      • z Warszawy to wylot na mazowsze

        • 0 0

    • Jako wyjazd z Gdańska na Kaszuby taniej byłoby rozbudować S7 od Karczemek.

      Problem dojazdu z południa i wschodu Polski nad morze pozostanie. Przed MOT najpierw należałoby rozbudować, nawet do czterech pasów, obwodnicę trójmiejską. Przecież zbudowana ona została 30 lat temu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane