- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (108 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (131 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (686 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (233 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Od 1 stycznia droższe bilety metropolitalne
Od 1 stycznia 2022 r. w górę idą ceny biletów metropolitalnych miesięcznych. Podwyżka jest nieznaczna - 10 zł, ale wraz z nią nie idą długo wyczekiwane zmiany w taryfie. Zapowiadany bilet na całą aglomerację w cenie 150 zł nadal pozostanie w sferze marzeń, a jego cena w przyszłym roku wzrośnie do kwoty 240 zł miesięcznie.
I to właśnie ostatnia ze zmian, wprowadzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, bezpośrednio przełożyła się na wzrost cen metropolitalnych biletów miesięcznych.
W każdym przypadku opłata za część kolejową biletu rośnie o 10 zł, zaś bez zmian pozostaje komunalna część biletu (szczegóły w tabeli).
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Nowe ceny biletów metropolitalnych od 1 stycznia 2022 r.:
- bilet miesięczny łączony Gdańsk - Sopot lub Gdynia - Sopot - 160 zł (dotychczas 150 zł),
- bilet miesięczny sieciowy jednego organizatora ZTM Gdańsk + kolej lub ZKM Gdynia + kolej lub MZK Wejherowo + kolej - 220 zł (dotychczas 210 zł),
- bilet miesięczny na cały obszar MZKZG - 240 zł (dotychczas 230 zł).
Bilety jednoprzejazdowe i krótkookresowe bez zmian
Zmianom nie ulegają ceny pozostałych biletów emitowanych przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, w tym papierowych i telefonicznych biletów jednoprzejazdowych, dobowych oraz trzydniowych.
Bilety miesięczne zakupione w grudniu zachowują swoją ważność do końca okresu, na który zostały nabyte. Nie jest potrzebne dokonywanie żadnych dopłat.
Ceny biletów w górę, oferty na dotychczasowym poziomie
Podwyżki cen biletów nie łączą się z żadnymi dodatkowymi profitami dla pasażerów. Przypomnijmy, że jeszcze w lutym 2020 r. planowano znacznie uprościć całą taryfę MZKZG i obniżyć cenę biletu miesięcznego na cały obszar Związku z 230 do 150 zł.
Plany te pokrzyżowała pandemia koronawirusa i związane z nią restrykcje w przewozach pasażerskich, a ostatnio bezterminowe odroczenie wdrożenia nowych rozwiązań taryfowych tłumaczono obawami wynikającymi z wpływu rządowego programu "Polski Ład" na budżety samorządów.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-30 10:54
(4)
A dlaczego nie ma biletu 1h na skm+zkm itp.? Poza tym bilety powinny być proporcjonalne, a obecnie karze się tych co jeżdżą kilka przystanków w SKM na krótkich odległościach, a nagradza tych co kilkanaście i mają do pokonania wiele km. A jaki to ma sens? Jeżdżę na taką odległość jaką muszę pokonać między miejscem zamieszkania, a pracą. I dlaczego ja dopłacam i de facto przejazd na 6, 12km jest nieopłacalny względem samochodu, szczególnie już w 2 osoby i więcej
- 52 4
-
2021-12-30 19:55
dlatego ze na takich przejazdach
Najlepiej sie zarabia.
- 0 0
-
2021-12-30 19:51
dlatego ze przejazdy na male odleglosci sa wiekszoscia swiadczonych uslug
A jednoczesnie to najdrozsza w dostarczeniu usluga, bo trzeba zmobilizowac takie same srodki, jak dla dalszych dystansow.
Dlatego zawsze stosuje sie taryfy degresywne.- 0 0
-
2021-12-30 11:10
(1)
Przecież od dwóch lat jest taki bilet.
- 4 3
-
2021-12-30 14:57
nie ma godzinówek na zkm i skm razem
- 5 1
-
2021-12-30 08:49
(9)
Żeby były podwyżki , muszą być nowy tabor kolejowy. I rozkład jazdy ułożony tak aby jak najwięcej ludzi korzystało np PKM jeszcze do 24 grudnia był pociąg do Kartuz o 6:21 , teraz ktoś wpadł na genialny pomysł aby go przesunąć na 6:47. Jak dojechać np na 7 do pracy na Matarni.
- 92 6
-
2021-12-30 11:10
Wstać wcześniej?
Może po prostu pojechać wcześniejszym?
- 1 5
-
2021-12-30 10:49
Pociąg dla Krzysztofa
- 1 2
-
2021-12-30 10:21
a to na Matarnię już nie jeżdżą 110 i 157
tak tylko pytam bo one z Wrzeszcza o tej porze to są szybsze niż ten pociąg a ich częstotliwość jest kilkakrotnie większa
- 2 1
-
2021-12-30 09:54
(1)
Tam i tak macie dobrze. Moja dziewczyna musiała zmienić pracę. Wcześniej pracowała na miejscu (Reda) teraz dojeżdża do Władysławowa... Tam tak ucinają pociągi zimą, że absolutnie się nie opłaca jeżdżić. Do tego podwyżka i cyk od nowego roku samochód. Brawo kolej :)
- 17 1
-
2021-12-30 12:41
Ale jak komuś pasują godziny to jest najlepszy transport na Pomorzu
Rano do pracy w przedziale bez tłoku, cicho, zwykle jedzie najnowszy model, raz czy 2 w tygodniu trochę starszy. Rupiecie jeżdżą tylko w sezonie i wtedy też podróż tym pociągiem jest męcząca a pociąg wiecznie spóźniony, rozkład rozwalony. Poza tym jeśli ktoś mieszka albo pracuje we Władku to nie ma tak źle bo te pociągi jeśli dłużej stoją przy niektórych rozkładach to poza sezonem stoją tylko właśnie tam i akurat tych pasażerów to nie rusza
- 2 0
-
2021-12-30 09:46
żeby były podwyżki musi być galopująca inflacja.
- 3 2
-
2021-12-30 09:29
Syff
- 2 1
-
2021-12-30 09:08
Osioł
Ten osioł, który to spowodował do pracy jeździ samochodem. Stąd taka "radosna twórczość".
- 33 1
-
2021-12-30 09:00
Geniusze z SKM tak samo..z Sopotu SKM 16 z groszami jedzie do Chyloni..super.
- 9 2
-
2022-01-04 14:54
Kasa SKM sopot
Mało że podwyżki to jeszcze zrobili ukłon w stronę pasażerów a w szczególności niepełnosprawnych i zlikwidowali kasę od strony marynarzy. Najbliższy punkt doładowujący kartę jest albo we Wrzeszczu albo w Gdyni.
Brawo Wy! :-(- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.