Od 10 do 14 mln zł za inwestycje drogowe na osiedlu "Meksyk"

4 marca 2021, 13:00
Patryk Szczerba
Najnowszy artukuł na ten temat Nowe budynki mają zintegrować witominian
Jednym z istotnych elementów inwestycji będzie budowa pętli, która pojawi się na zakończeniu nowej ulicy równoległej do Orzechowej. Więcej zdjęć (13)

Jednym z istotnych elementów inwestycji będzie budowa pętli, która pojawi się na zakończeniu nowej ulicy równoległej do Orzechowej.

mat. prasowe

Jednym z istotnych elementów inwestycji będzie budowa pętli, która pojawi się na zakończeniu nowej ulicy równoległej do Orzechowej.

mat. prasowe

Budowa nowej drogi, przebudowa istniejących ulic i skrzyżowań oraz powstanie węzła przesiadkowego zintegrowanego z przystankiem SKM Chylonia - to zmiany, które zostaną zrealizowane na osiedlu "Meksyk". Chęć przeprowadzenia prac zadeklarowało czterech wykonawców, których oferty od 10 do 14 mln zł mieszczą się w budżecie miasta. Prace potrwają rok.



Podczas gdy po jednej stronie torów przy dworcu SKM ChyloniaMapka trwa budowa węzła drogowego zlokalizowanego na pl. Dworcowym, to po drugiej stronie torowiskaMapka inwestycje drogowe związane z rewitalizacją osiedla "Meksyk" pozostają od miesięcy w sferze planów. A zmiany szykują się spore.

Inwestycje w "Meksyku":

  • nowa ulica, równoległa do ul. Orzechowej, zakończona pętlą autobusową;
  • nowe skrzyżowania z ul. Hutniczą wyposażone w sygnalizację świetlną;
  • nowe przejścia dla pieszych;
  • przebudowa ul. Hutniczej dostosowująca ją do nowego układu drogowego, m.in. w zakresie przesunięcia obecnego przejścia dla pieszych oraz przystanku autobusowego i drogi rowerowej;
  • przebudowa ul. Orzechowej;
  • odwodnienie układu drogowego, oświetlenie, a także zmiana nawierzchni niektórych ulic.

Gdynia czeka na decyzję wojewody



Prace powinny się rozpocząć już w 2019 roku. Tym bardziej, że dokumentacja projektowa, za którą miasto zapłaciło ponad 350 tys. zł, była gotowa, tyle że zabrakło prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Wniosek, który trafił do wojewody, został uchylony po interwencji mieszkańca. Projekt trzeba było zmienić, co kosztowało miasto kolejne 20 tys. zł, a kolejny wniosek złożony przez urzędników w sprawie ZRID jest na biurku wojewody od zeszłego roku. Wojewoda wciąż go nie zatwierdził.

- Inwestycja będzie mogła się rozpocząć po uzyskaniu prawomocnego zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, które jest obecnie procedowane - informuje Michał Guć.

Cztery oferty w przetargu



Władze miasta postanowiły być gotowe do prac natychmiast po wydaniu decyzji i kilka tygodni temu ogłosiły przetarg na prace budowlane. Właśnie poznaliśmy oferty złożone przez czterech wykonawców.


  • Konsorcjum: ROMADO-Brzeziński, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Przemysław Kozłowski - 10 192 098 zł;
  • WPRD Gravel 12 927 685 zł;
  • Strabag 13 387 235 zł;
  • Eurovia Polska 13 915 393 zł.

Wszyscy oferenci zapewniają sześć lat gwarancji po remoncie.

Gdynia zaplanowała wydać na prace nieco ponad 15 mln zł. Wykonawca zostanie wybrany po analizie ofert. Po podpisaniu umowy prace powinny potrwać rok.

Ważnym aspektem będzie również wykup kolidujących z inwestycją działek od mieszkańców.

- Koszty związane z wykupem działek lub wypłatą odszkodowań zostaną określone na podstawie opracowywanych operatów szacunkowych dla poszczególnych nieruchomości - kończy Michał Guć.
Czy inwestycje drogowe zwiększą atrakcyjność mieszkaniową Chyloni?
72%

tak

28%

nie

zakończona

łącznie głosów: 997

Opinie wybrane


wszystkie opinie (145)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.