• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • (21)

    I bardzo dobrze.

    • 259 113

    • (17)

      Ja jeztem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.

      takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.

      Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow



      Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

      • 11 30

      • (4)

        To się jeszcze leczy czy to już przypadek beznadziejny?

        • 27 3

        • to jest próba ironizowania, szyta dość grubymi nićmi (3)

          miasto jest obszarem zawierania kompromisów. Przez wiele lat granica tych kompromisów była przesuwana w kierunku zgodnym z płytko pojmowanym interesem kierowców (użytkowników samochodów). Teraz waadze nieśmiało zaczynają próbować przesuwać granice kompromisu w inną stronę. Jak widać spotyka się to z kwikiem osób mających ograniczoną wyobraźnię: albo w wyniku uzależnienia od spalin, albo innych przyczyn (horyzont ograniczony szybą samochodu). Jaco83 to jeden z czołowych samochodozowców na tym portalu. Dość kreatywny, przyznaję, ale bez przyszłości.

          • 4 16

          • (1)

            Czyli jednak bez nadziei na uleczenie.

            • 8 2

            • Gdzie prowadzi uleczenie, widać ślicznie w Detroit.

              • 2 1

          • Grunt to mieć dobre samopoczucie i patent na rację.

            Rozumiem, że ów kompromis i zrównoważona infrastruktura miejska równa się z jeszcze większym zakorkowaniem głównej arterii w Gdańsku. I to jest ta nieograniczona wyobraźnia i rozsądek mające przyszłość. Gratuluję dobrego samopoczucia.

            • 1 0

      • (1)

        Nie mam samochodu człowieku więc przykro mi ale nie trafiłeś

        • 12 6

        • Samochodu nie, ale bałagan w głowie to tak

          • 10 9

      • Zacząłeś fajnie od tego aktywizmu rowerowego, po czym 3/4 Twojej wypowiedzi to agresja i hejt... (7)

        Wiesz, jak tak patrzę na dorosłych facetów w galotkach z jajkami przełożonymi na lewą stronę siodełka, to zastanawiam się czy jest gdzieś granica obciachu. I dla jasności - jestem użytkownikiem tak roweru, jak i samochodu. Zrównoważonym użytkownikiem.

        • 21 4

        • obawiam się, anonimie, że tylko wydaje ci się, że jesteś zrównoważony. (6)

          n ie zapominaj, że jesteś nie tylko użytkownikiem roweru czy samochodu, ale także pieszym. Stawka idzie o to, czy miasto będzie przyjazne wszystkim, czy tylko niektórym (zwłaszcza zmotoryzowanym) członkom plemienia. Ach, przecież nie jesteśmy członkami odrębnych plemion. Jeśli posiadamy samochód, niekoniecznie musimy być przeciwny działaniom poprawiającym warunki chodzenia pieszo po centrum miasta.

          • 4 13

          • (4)

            Ty jak Cie nie stać na auto czy po prostu jesteś za tępy żeby zdać prawko to się nie wypowiadaj
            XD

            • 6 4

            • suchar, na dodatek nieprawdziwy

              większość dorosłych rowerzystów Gdańska to posiadacze prawa jazdy i samochodu. Czy zdanie egzaminu na prawo jazdy postrzegasz jako najwyższe osiągnięcie życiowe? Tylko współczuć.

              • 2 4

            • Kogo nie stać na samochód? :D (2)

              A i ciekawe, ilu z kierowców, którzy powyżej 20 lat temu robili prawko miała by szanse teraz na egzaminie :)

              • 1 2

              • maluszek w pełni sprawny już za ~500zł (1)

                • 0 0

              • Maluszki to akurat przez hipsterów ostro podskoczyły :)

                Ale cieniasa, czy Tico dalej za tyle kupisz.

                • 0 1

          • Ale tam jest przejście dla pieszych. Podziemne a więc dużo przyjemniejsze dla pieszych. Nie trzeba czekać na światłach.

            • 2 1

      • Teraz weź 2 wdechy . . Teraz weź 3 . . .
        Przeczytaj to co napisałeś i zastanów się co tu jest nie tak. Pozdrawiam serdecznie

        • 7 2

      • Jaco 83

        Słaby żart.

        • 1 1

    • I bardzo źle. (1)

      Myślałem, że już w tym roku przejdę jak człowiek po ulicy. Ale nie dalej jak szczur po kazamatach. Ludzie jAK ŻYĆ?

      • 2 16

      • Krótko

        • 1 2

    • Dla mnie nie jest to dobra wiadomość bo mam problemy z kolanami i chodzenie po schodach jest dla mnie problemem . Tacy ludzie też są w tym społeczeństwie.

      • 2 0

  • Typowy Gdańsk (25)

    Położenie kilku krawężników i wymalowanie pasów białą farbą - kilka baniek. I oczywiście nic się nie da. A miliony na autostradę do Żukowa się znalazły.

    • 110 169

    • Skąd ty jesteś, bo chyba nie stąd!

      Wypisujesz takie bzdury, że nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.

      • 33 17

    • (5)

      Typowy Janusz. Pomalowanie i wstawienie kilku barierek. To proszę idź i to zrób. I proszę podaj swoje dane obok by było wiadomo do kogo się zgłosić przy pierwszym wypadku po odszkodowanie. Technologicznie nie jest to budowa rakiety nośnej Saturn V ale mimo wszystko wymaga, projektu, analizy, zapisania w budżecie i ogłoszenia przetargu, na wszystko zaś są odpowiednie terminy i procedury. Dlatego też nie dziwie się, że nie ma woli do zrobienia tego. Skoro koszt i nakład pracy ma się nijak efektu i do tego zwiększa się ryzyko wypadku. Po co? Po to, że jeden z drugim ma problem wejść po kilku schodach.

      • 31 18

      • A ty to kto? (4)

        Rzecznik Grzelaka czy co?

        • 9 15

        • ma rację te przejścia naziemne to porażka (3)

          jeśli je już stawiają - to miasto z automatu powinno być obciążane w 100% wszelkimi odszkodowaniami w razie wypadku w tym pełna wieloletnia rehabilitacja i zwrot wszelkich strat w dochodach.

          • 3 4

          • (2)

            A może od razu spadkobiercy Henry'ego Forda? Na tej zasadzie, jesteś mi winien 100 000 pln utraconych dochodów za to, że przeczytałem twoje wynurzenia.

            • 0 0

            • za rozmyślne narażanie ludzi na wypadek - Miasto powinno brać 100% odpowiedzialności. (1)

              • 2 2

              • Blisko, ale pudło.

                Za rozmyślne narażanie ludzi na wypadek kierowcy powinni brać 100% odpowiedzialności.

                • 0 1

    • do Żukowa ma być tylko trasa pseudoszybkiego ruchu (13)

      bardzo kosztowny sposób zwiększania i przesuwania korków bliżej centrum miasta. Bez sensu. Projektowane od kilku lat działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych odkładane ad calendas graecas, wszystko niby zgodne z zapisami strategii Gdańsk 2030+ które zakładają priorytetowe traktowanie rozwiązań wspierających ruch pieszych i rowerzystów, tak potrzebne w czasie pandemii i walki z jej przejawami i skutkami. Wirusy w tunelu mają niezły mikroklimat do rozwoju.

      • 13 20

      • Absurd (8)

        Posługując się taką retoryką: z pieniędzy z polskiego budżetu nie powinno się budować autostrady do Gdańska, tylko z pieniędzy budżetu Gdańska. Wiadomo że to bzdura. Dlatego tez nie można odmawiać prawa mieszkańcom Kaszub do skomunikowania z siecią dróg szybkiego ruchu, ani ich za obciążać, tak jak budowa A1 czy S7 nie obciążała budżetu miasta. Zaś blokowanie zupełnie rozwoju sieci nowoczesnych dróg, zwłaszcza poza centrami miast do przejaw chorych kompleksów, czy innych fobii. Dziś ruch na tej jedynej nie przebudowanej jeszcze wylotówce z miasta w pełni uzasadnia jej przebudowę. I szczerze powiedziawszy nie znam innych miast w Polsce wielkości Gdańska z takim problemem. Wszędzie już dawno drogi krajowe rozbudowano, tylko nie w Gdańsku.

        • 17 4

        • Podziwiam pracowitość (7)

          Pozwolę sobie zauważyć, że Twój wywód ma sens jedynie jeśli założyć, że poprawa warunków dojazdu mieszkańców Kaszub do Gdańska może odbywać się wyłącznie przez skupianie uwagi na poprawie warunków docierania ich do Gdańska samochodem. Budowa torowiska między pasami ul. Armii Krajowej była brana pod uwagę kilkanaście lat temu - jestem przekonany że wielu mieszkańców Kaszub zyskałoby na tej inwestycji. Kierowcy mogą docierać do Gdańska samochodem od wielu lat, kwestia preferowania takich czy innych sposobów poruszania się pozostaje otwarta. Niestety dla wielu użytkowników samochodów jest to trudne do ogarnięcia. Naprawdę samochód to nie jedyny sposób poruszania się po Gdańsku i okolicach. ;-)

          • 4 8

          • (2)

            Masz co do Kaszub ? Uważasz się za lepszego ?

            • 2 4

            • Kaszubów i Kaszuby lubię, często tam jeżdżę, nie zawsze samochodem, również do Banina. (1)

              Jestem przekonany, ze wielu mieszkańców tej przepięknej krainy lepiej rozumie sens moich wywodów niż ty - po prostu próbuję nieśmiało zauważyć, że pieniądze wydawane na rozbudowę sieci drogowej można wydać nie tylko na poszerzenie korytarzy ruchu drogowego, które rozwiązują jedne problemy, ale stwarzają inne. Propozycja budowy torowiska między jezdniami ul. Armii Krajowej by wpiąć się w linię kolejową Gdańsk Żukowo przed Leźnem jest jedną z propozycji poprawy warunków dojazdu mieszkańców Kaszub do Gdańska. Nie wszyscy wolą, chcą lub mogą jeździć samochodami - o nich też trzeba myśleć. Teraz samochodem można dojechać, koleją trudniej. Warto to przemyśleć. Tylko tyle i aż tyle. Jak zrozumiesz, to daj znać, nawet anonimowo. ;-)

              • 2 1

              • Torowisko szybkiego bezkolizyjnego tramwaju pomiędzy jezdniami AK uważam za świetny pomysł. Do tego węzły integracyjne P+R zarówno dla mieszkańców dzielnic południowych Gdańska w rejonie nowej pętli tramwajowej na Jabłoniowej oraz przy Auchan dla przyjezdnych z poza Gdańska. Sporo ludzi jadących do centrum Gdańska, zarówno jego mieszkańców jak i przyjezdnych, wybierze wówczas to rozwiązanie jako zwyczajnie szybsze, tańsze i wygodniejsze. Czy dalej na zachód pchać tę kolejkę? może i tak, jednakże korzyści z tego rozwiązania im dalej na zachód proporcjonalnie szybko maleją. Rozproszenie zabudowy w gminach ościennych i dalej kartuskiej jest na tyle spore, że mieszkańcy i tak będą zmuszeni gdzieś dojechać swoimi pojazdami do węzłów P+R. Uważam, że wielki parking P+R przy Auchan jako węzeł do przesiadki na szybki zbiorkom do centrum + dobre skomunikowanie drogowe umożliwiające mieszkańcom sąsiednich gmin przyzwoity dojazd do niego jak i krajowej sieci dróg szybkiego ruchu to nie jest za dużo jak na 21 wiek. Niestety PKM nie jest projektem skończonym i ma wady: zbytnio kluczy po mieście, nie dojeżdża do centrum miasta (większość kursów poprzez wpięcie w obciążoną linię dalekobieżną Gdynia-Gdańsk będzie musiała się kończyć we Wrzeszczu), na razie brak elektryfikacji i zbyt mała częstość kursowania. Niestety PKM nigdy nie rozwiąże problemów tak sprawnie jak Twój pomysł torowiska wzdłuż AK. Jest to jednak moim zdaniem zagadnienie niezależne od równie potrzebnej przyzwoitej drogi od S6 w kierunku zachodnim. Drogi, która umożliwi cywilizowane połączenie z resztą kraju mieszkańcom Kaszub. Drogi, po której będą mogły się sprawnie (nie tkwiąc w gigantycznych korkach) poruszać również autobusy dowożący pasażerów z różnych części sąsiednich powiatów właśnie do węzła P+R przy Auchan. To rozwiązanie również dla tych co nie chcą lub nie mogą jeździć samochodami.

                • 2 0

          • (3)

            Ja piszę o skomunikowaniu z siecią dróg szybkiego ruchu: tutaj S6, a nie centrum Gdańska. Czy to wina mieszkańców Kaszub, ze Gdańsk zbudował sobie autostradę (Armii Krajowej) do samego centrum zamiast rozsądnego systemu komunikacji pozwalającego na docieranie z dzielnic obrzeżnych ( Gdańsk Południe ) i parkingi.P+R ? Zgadzam się ze idealny byłby szybki tramwaj bezkolizyjny jadący prosto równolegle do istniejącej trasy AK (Klucząca zakosami PKM nie jest konkurencyjna dla samochodów nawet stojących w korkach). Ale nie zgadzam się z tym, że z uwagi na błędy w układzie komunikacyjnym centrum miasta Gdańska, należy odcinać Kaszuby od autostrady i reszty kraju

            • 3 4

            • TIM - Kaszuby nie są odcięte od autostrady - można do nich dojechać samochodem (2)

              Jak przyznasz rację temu stwierdzeniu, wtedy będzie można kontynuować ciekawie zapowiadającą się dyskusję z tak wnikliwym jej uczestnikiem jakim niewątpliwie jesteś.

              • 1 0

              • (1)

                ulica Kartuska - w miejscu inwestycji to droga krajowa nr 7 - jej stan techniczny jest koszmarny, nie widziała remontu przez ostatnie 50 lat. 99% dróg krajowych w Polsce ma lepszy standard. Niezbędna jest nowa podbudowa, przebudowa infrastruktury. Przecież tam nie ma kanalizacji, chodników i oświetlenia! To kwestia bezpieczeństwa również mieszkającej w tym rejonie całkiem sporej grupy Gdańszczan. Jeśli chodzi o dojazd: nawet w dobie koronawirusa przez większość dnia ta ulica stoi sparaliżowana. Odcinek 2km w 30 minut. Brak rozwiązań typu prawo lewoskręty, poprawiających płynność i bezpieczeństwo ruchu. Czy uważasz, że w 21 wieku należy ją traktować jako skansen - zabytek i nic z tym nie robić? To cywilizacyjnie trzeci świat - praktycznie odcinający Kaszuby.

                • 1 0

              • nie chcę traktować jej jako skansenu

                W dyskusji na temat strategii rozwoju Gdańska 2030+ (ciekawe, czy znasz ten dokument) doprowadziłem do wprowadzenia zapisu, że względnie więcej środków niż dotychczas powinno się przeznaczać na remonty ulic /dróg miejskich niż na rozbudowę ich sieci. Teza, że Kartuzy są 'praktycznie" odcięte od (czego?) jest dla mnie nieprawdziwa jeśli się po prostu spokojnie zakwestionuje dotychczasowy stopień uzależnienia mieszkańców od samochodów, do czego zmierzam. Mam nadzieję, że znajdziesz punkty wspólne wielu tez generowanych tutaj przeze mnie ze swoimi poglądami.

                • 0 0

      • Autostrada do Żukowa (2)

        Ja myślę że do Żukowa to można zrobić jedno długie przejście piesze, wielo etapowe. I tak dalej pociągnąć aż do Kartuz i potem Łódź i Kraków. I generalnie oczyści się powietrze i wszyscy będą szczupli i zdrowi.

        • 8 6

        • naprawdę sądzisz że jesteś dowcipny? (1)

          Tylko współczuć

          • 4 7

          • On z konfederacji jest i oni tak mają , są inni.

            • 3 3

      • Typ co pali

        • 0 0

    • celna uwaga (1)

      • 3 2

      • Chyba masz zeza

        • 1 1

    • Żukowo ważniejsze niż twoje paski. W Żukowie mieszkają POżądni obywatele .

      • 0 4

    • kcperek nie kwicz, kuweta jest u naczelnika do sprzątnięcia

      • 0 2

  • Trudno. Spadają dochody miasta z CIT i PIT. Trzeba będzie poczekać. (4)

    Tym bardziej, że za kilkanaście tygodni może nadejść kolejna zapaść gospodarcza.

    • 55 46

    • Dlaczego więc spadają małe inwestycje a realizowane są wielkie projekty (2)

      mające zgubny wpływ na jakość życia w mieście (takie jak przedłużanie Kartuskiej) a coś, co poprawia komfort korzystania z centrum miasta odkładane jest na później?

      • 6 8

      • przedłużenie Kartuskiej zaprojektowano kilka dobrych lat temu (1)

        • 3 4

        • i co z tego?

          produktywność nakładów na poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w centrum miasta jest dużo wyższa niż produktywność nakładów na duże inwestycje drogowe poza miastem - one rozwiązują niektóre problemy, ale pogłębiają inne.

          • 0 0

    • Co ci spada ? Weź się ogarnij . Co ty za bzdury piszesz i co porownujesz ? W styczniu 2021 roku będzie można stwierdzić czy jest spadek czy wzrost.

      • 1 4

  • Po pół wieku wracamy do pasów w tym miejscu... (7)

    Za kolejne pół wieku znowu je zlikwidujemy... Gdańsk miasto możliwości..

    • 194 47

    • Bardzo trafna wypowiedź. (1)

      • 14 5

      • obawiam się, że jest to odpowiedź "trafna inaczej"

        bez zakwestionowania dominacji ruchu samochodów w mieście niewiele się poprawi

        • 0 0

    • (3)

      Dopiero po pół wieku wracamy do normalności.

      • 9 19

      • NIe to nie jest normalność, to fanaberia kilku "fanatyków" ... (2)

        ciekaw jestem czy tak ochoczo będą jeździć w odwiedziny do szpitali do osób, które zostaną tam potrącone?

        • 26 9

        • (1)

          To jest niezgodne z konstytucją !!!

          • 1 1

          • tia, wnikliwość i pracowitość do nagrodzenia

            nagroda Darwina czeka

            • 0 0

    • Przetestowaliśmy pomysł na usprawnienie ruchu pieszych

      Okazało się, że nie działa, więc wracamy do poprzedniego.
      Tylko Prezes nigdy nie przyznaje się do błędu.

      • 3 1

  • oby tego przejścia nie było w tym miejscu (2)

    wiadomo dlaczego

    • 258 69

    • jedyne dobre rozwiązanie... (1)

      jeśli tam ma być przejście to dla aut powinno zrobić się tunel

      • 6 8

      • Ale taki ze stromym zjazdem, na którym mieści się tylko jeden samochód

        A jak nie masz terenówki, to winda...

        • 3 6

  • Przejsce naziemne przy Bramie Wyzynnej (11)

    Moim zdaniem zdezorganizuje i tak kiepska plynnosc ruchu kolowego w tym rejonie.
    Uwazam, ze najlepszym rozwiazaniem bylyby ruchome schody lub chodniki w istnejacym tunelu pod ulica.

    • 252 59

    • W tym mieście co drugi chodnik jest ruchomy.

      • 42 1

    • Pewnie wyszłoby też taniej....

      • 7 3

    • Gdyby głupota umiała latać to poleciał byś razem z nią :) Leming jak zawsze musie sie pochwalic głupotą. (2)

      Wbij sobie do tego pustego łba ze piorytetem sa piesi a nie trujące spalinami blachosmrody!Nic nie jest w stanie zapewnić płynność rosnącej fali szrotów w mieście .Dlatego wszedzie na swiecie juz oddawna ogranicza sie ich ilosc robi im sie wszelkie mozliwe utrudnienia i powoli eliminuje z miasta!

      • 5 22

      • (1)

        Skad twoje informacje? Ktore miasta? Sam jesteś Leming. Tam gdzie mozna robi się wszystko aby auta i piesi sie nie spotykali, a nie usuwa auta z miast.

        • 11 5

        • Ola wie, ale niekoniecznie to, czego można się dowiedzieć

          W centrach dobrze zarządzanych miast w centrum uspokaja się i redukuje skalę i prędkość ruchu pojazdów, tworząc obszary tzw. przestrzeni współdzielonej: (ang. shared space), w której piesi rowerzyści i wolno jadące pojazdy dostawcze poruszają się bez konfliktów obok siebie. Segregacja ruchu owszem, ma sens, ale tylko na głównych osiach i poza obszarem zabudowanym.

          • 3 5

    • 100 metrów dalej są światła (5)

      wiem że w Gdańsku to niemożliwe ale gdyby zaprogramowano je tak aby były zsynchronizowane to ruch samochodowy nie ucierpiał by za bardzo

      • 1 1

      • najważniejsze jest wyobrazić sobie możliwość redukcji ruchu (4)

        Powodem korków są nie tylko niezsynchronizowane światła, ale nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości w mieście.

        • 2 2

        • Światła są zsynchronizowane. (2)

          Spróbuj się raz tamtędy przejechać 5km/h pod limitem.
          Cały czas masz zielone, ale i tak musisz hamować, bo fani stania na czerwonym Cię będą wyprzedzać i hamować.

          • 0 1

          • tamtędy jeżdżę rowerem (1)

            nie mam problemów z korkami w żadnym istotnym momencie. SKM z Gdańska Śródmieście także nie stoi w korkach.

            • 0 1

            • Wiesz samochody są też po to aby móc z nich korzystać

              • 1 0

        • Wiesz samochody są też po to aby móc z nich korzystać nawet w mieście

          • 1 0

  • Taktyka (20)

    Niektóre samorządy w Polsce są przyszłymi bankrutami. Po niektórych już to widać np. Kraków który z przymusowych oszczędności wyłącza latarnia uliczne w nocy. Inne jak np. Gdańsk, Gdynia doskonale kryją się z fatalnym stanem miejskiej kasy. W Gdyni nie ma pieniędzy na bieżące naprawy jak np. osunięte jezdnie nie mówiąc już o inwestycjach. Okazuje się, że w Gdańsku jest podobnie. Plan jest prosty, poczekać na pogorszenie się sytuacji gospodarczej kraju i zrzucić winę na rząd, dwie pieczenie na jednym ogniu - ujawnienie mizernego stanu finansowego i wskazanie winnego.

    • 115 60

    • Ale dla kogo jesteś Niewygodny? Może dla swojej teściowej? (9)

      • 13 11

      • (8)

        Dla Ciebie - bo odpowiadasz mi impertynencko. Czekam na argumenty przeciwko.
        Pozdro

        • 13 9

        • tylko człowiek o toksycznej osobowości oskarża innych o dążenie do zwalania winy na kogoś (7)

          Wskazanie winnego to kwestia drugorzędna. Pierwszą kwestią jest uznanie, że mamy problem i pomysł na jego rozwiązanie. Problem załamania się dochodów samorządu jest problemem wszystkich mieszkańców - przedstaw swoje pomysły na jego rozwiązanie, a nie stwierdzaj, że ktoś chce na kogoś zwalić winę. Wtedy wysłucham twoich argumentów na rzecz takich czy innych rozwiązań. Na razie dziwi mnie, że tanie projekty poprawiające jakość życia w centrum padają, a wielkie kosztowne projekty prowadzące do poprawy dojazdu z gmin ościennych są promowane. Przedłużenie Kartuskiej nie wpłynie na poprawę warunków jazdy w centrum miasta w jakimkolwiek stopniu (raczej pogorszy).

          • 4 11

          • Pomysły (3)

            Niech pomyślę, zacząć sprzedawać działki po rynkowych cenach? Skończyć z uległością wobec deweloperów? Przenieść część kosztów min. z drogami na deweloperów - najpierw szkielet drogowy potem mieszkaniówka? Nie dawać się na przewały finansowe typu Mevo? Zakaz zadłużania miasta na kredyt?

            • 15 6

            • Sprzedaż działek po rynkowych cenach (2)

              oznacza, że spółdzielnie i kościoły dostaną po plecach. Reszta jest sprzedawana na przetargach. Jeżeli jest inaczej podaj przykład działki sprzedanej deweloperom po cenie działki, ktorą uzyskał biskup Głódź na Orunii.

              • 7 2

              • "a u was, to

                Murzynów biją..."

                • 0 2

              • niedawno była afera

                bo miasto chciało sprzedać deweloperowi dwie kamienice przy ul. Mniszki, w ówczesnej cenie 2 mieszkań - w sumie 600 tys. Ta sprzedaż się nie udała, bo ktoś w Radzie Miasta był czujny. A ile takich transakcji przeszło?

                • 0 0

          • "załamania się dochodów samorządu jest problemem wszystkich mieszkańców" (1)

            Zyski i dochody są samorządu ale ich brak, to problem mieszkańców.

            Wyborne...

            • 3 4

            • postaraj się być bardziej jednoznaczny

              problemy samorządu są problemami mieszkańców. Nie potrafisz tego zrozumieć?

              • 2 1

          • Dulkiewicz , nie wybielaj się na forum

            • 0 2

    • (5)

      Za to samorządy na Podkarpaciu, Podlasiu czy w kieleckiem mają tyle kasy że wszędzie lotniska chcą budować, górzyste jeziora dla narciarstwa wodnego, kolejki linowe w Rzeszowie, metro w Hajnówce

      • 11 10

      • (3)

        Są samorządy mądrze zarządzające pieniędzmi na Pomorzu np. sąsiednia Trójmiastu Rumia która oszczędzała środki by przy wsparciu UE i Starostwa zacząć budowę tunelu drogowego pod torami. Nie wiem co Podkarpackie, Podlaskie czy Świętokrzyskie mają tu do rzeczy?

        • 13 6

        • (1)

          Mają to, iż duże aglomeracje płacą potężne pieniądze dla małych pipidów tzw. Janosikowe. A te opływają w luksusy czyimś kosztem.

          • 5 11

          • dzwoni w kościele ale nie wiadomo w którym. Janosikowe płaci jednostka samorządowa jaką też jest gmina a nie aglomeracje na pipidówy. Nie folguj sobie że Gdańsk opłaca Rumię czy powiat wejherowski. Jedni w kryzysie usprawniają ruch miejski drudzy sieją kwietne łąki bo przecież susza i nie pada.

            • 10 1

        • Samorządowiec gdyński niejaki Marcin VAT nawet nieczynne lotnisko w Kosakowie wybudował a potem chciał je na siłę uruchomić. A ten tunel drogowy nad torami - ciekawe rozwiązanie. Rumia Rumunia prawie robi wielką różnicę

          • 6 2

      • i przekop MIerzei WIślanej w Skowronkach

        cała Polska jest od kilku lat w Skowronkach. Niedługo będzie zwrot akcji.

        • 8 3

    • Sprawdzam

      Świat też unikał tematu ,że część państw jest bankrutami ...a tu kilka tygodni i bęc

      • 3 0

    • Zarząd komisaryczny trzeba będzie wprowadzić (1)

      i zaraz miasto odbije od dna. Niepotrzene wydatki, np. miejski portal internetowy za 3miliony, wywali się i kasa będzie.

      • 8 4

      • trzeba zmienić ekipę uznającą za potrzebne budowanie przekopu mierzei w Skowronkach

        Nie chciałbym, by cała Polska była w Skowronkach. Niedługo zwrot akcji w tym serialu.

        • 1 1

    • Zbliża się weeked majowy, wyjdź z domu, pospaceruj, przejedź się autem po mieście. Zobaczysz ile jest remontów, przebudów w Gdańsku. Zobaczysz o czym piszesz i będziesz mógł jeszcze raz wyciągnąć jakieś samodzielne wnioski

      • 1 0

  • co za poroniony pomysl miejskich Radnych (6)

    co Ci platformersi maja w glowach, chca mieszkancow na sile uszczesiwiac, niech zmienjsza ta zabudowei niech mala syculia zniknie to bedzie wiekszy zysk, bo z apare lat obudizmy sie zabudowani wszedzie. ale na Radnych miasta raczej nie mozna liczyc

    • 142 62

    • oni myślą że Gdańsk to taki groningen ...małe miasteczko (1)

      • 5 4

      • Groningen - w 2004 roku miasto liczyło 179 tysięcy mieszkańców

        Oprócz Groningen zespół miejski liczy 11 miejscowości. Mieści się tam jeden z najstarszych uniwersytetów europejskich, założony w 1614 roku. Miasto o wysokiej jakości życia wynikającej m.in. z faktu, że polityka przestrzenna i komunikacyjna miasta zapewnia wysoki komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, korzystających także często z wysokiej jakości połączeń kolejowych z resztą kraju.

        • 0 0

    • Napisał mieszkaniec Straszyna.

      • 6 6

    • Teraz żale, a wystarczy spojrzeć na wyniki wyborów. Sami sobie jesteście winni.

      • 0 1

    • Kolejny troll? Na słownik pieniędzy nie starczyło? A może w rublach Ci płacą?

      • 2 0

    • Tak, poroniony pomysł z tym ciągłym przesuwaniem budowy tego przejścia. Pełna zgoda!

      • 1 1

  • Tam już dawno powinny być przejścia naziemne ( te i przy dworcu) i pasy ruchu dla rowerów wzdłuż. (18)

    Samochody nie powinny być najważniejsze w samym centrum miasta.

    • 74 254

    • Nawet wiecej (10)

      Powinien być tylko 1 pas w obie strony z mijankami i żadnych autobusów i tramwajów. W miejscu torowiska 6 dodatkowych pasów dla rowerzystów. Każdy kierowca samochódu który choćby pojawi się w okolicy autem od razu 10.000 pln kary! Zrobic tez strefe zamieszkania zeby piesi mogli chodzic dowolnie i bez problemu po calej ulicy.

      • 32 12

      • suchar suchar suchar (9)

        naprawdę nie potrafisz wymyślić czegoś oryginalnego? Jeden pas dla rowerów umożliwia przejazd wielokrotnie większej liczbie osób w jednostce czasu, cykliści nie potrzebują wielopasmowych pseudoautostrad miejskich. Ciekawe, czy potrafisz to ogarnąć wyobraźnią?

        • 6 23

        • Sts

          To wyścig pokoju będzie w Gdańsku może zakłady będą. Stawiam na panią z zieloną torebką.

          • 4 3

        • (4)

          Jeśli jedzie zwarty peleton to może i tak... Ale raczej rzadko tak się jeździ, nawet w czasie mas krytycznych czy innych takich. Tak więc tego, zmyślasz kolego

          • 6 5

          • nie zmyślam, tylko obserwuję i wyciągam wnioski (3)

            W miastach przyjaznych pieszym i rowerzystom po drogach rowerowych nie jeżdżą peletony kolarzy, ale duże liczby zwykłych mieszkańców wybierających rower jako wygodny, szybki i tani sposób poruszania się do pracy, szkoły i po zakupy.

            • 2 3

            • kurde, jestem kobietą, mam 60 lat (1)

              serio mam jeździć do pracy na rowerze? rekreacyjnie - owszem

              • 5 3

              • A czemu nie?

                Moja babcia ma 80 i śmiga na działkę rowerem :)

                • 3 5

            • to daj wybierać a nie narzucaj rower

              • 4 1

        • (1)

          Ciekawe ... a powiedz jakby ci wszyscy ludzie ktorzy jada tam samochodami wsiedli na rowery to tez by sie zmiescili na jednym waskim pasie drogi rowerowej? Rozumiem ze nie masz dzieci ktore wozisz do szkoly/przedszkola? Jak deszcz pada tez jedziesz do pracy rowerem? Dostawy produktow do sklepow tez zalatwiamy rowerem? Ogranij ze nie wszyscy moga jezdzic rowerami, i to nie dlatego ze ich nie stac, czy sa chorzy, po prostu zycie zmusza ich do jezdzenia smochodem.

          PS: Ciekawe jakby zrobili duzo chodnikow i zlikwidowali ruch w centrum ale zrobili rowniez zakaz dla rowerow... ale bylby placz.

          • 2 2

          • nie byłoby żadnego płaczu, ponieważ jak miasto nie jest zastawione zaparkowanymi samochodami

            dla pieszych i rowerzystów jest dość miejsca by się mogli omijać szerokim łukiem. Dzieci rosną, można je dowozić w przyczepkach, na rowerach "cargo" i na wiele innych sposobów. Wożenie ich do przedszkola i szkoły samochodem to forma zabierania im normalnego dzieciństwa.

            • 2 2

        • inteligencja nie jest twoją mocną stroną prawda?

          • 1 1

    • Ogólnie w mieście... Bo to jest dla wszystkich, dlaczego pieszy ma chodzić kanałami? (2)

      • 8 21

      • A dla tego aby w ogóle mógł chodzić ... bo życie i zdrowie jest ważniejsze !!!! (1)

        • 15 4

        • Samochody do tunelu!

          A może by tak nie zap... samochodem po mieście?

          • 7 9

    • przejcia przez tory na dworcu !!

      aż się podnieciłem...

      • 9 3

    • (2)

      w ramach pro aktywności zdrowotnej proponuję, zamknąć całkowicie ruch w śródmieściu :D Do śródmieścia będzie można dojść tylko pieszo. Te rozwiązanie zniesie problem korków samochodowych, itp itd

      • 4 3

      • bzdury to dobre określenie niektórych wywodów na tym portalu (1)

        Twój wpis to dość oklepany suchar. Tak czy inaczej świadczy o tym, że potrafisz rozważać różne warianty. Świadczy to pozytywnie o Twojej zdolności do refleksji. Polecam lekturę raportu z europejskiego projektu civitas flow na temat rozwiązań poprawiających warunki funkcjonowania ruchu pieszego i rowerowego na poziom zakorkowania sieci ulicznych miast europejskich.

        • 2 2

        • a ty znasz inne słowo niż suchar?

          rety - nie nasza wina, że jesteś takim nieudacznikiem życiowym że cie nie stać nawet na używane auto. Popatrz sobie na Kraków i jego odsłonę walki z mieszkańcami. co się dzieje z ulicą Dietla - tak proszę tu masz merytoryczny przykład. I nie rzucaj swoimi głodnymi kawałkami o przepustowości bo jak przyjdzie jesień i będzie lało to zobaczymy ile rowerzystów będzie. Naprawdę - poducz się, pomyśl i wtedy komentuj

          • 1 1

  • Wystarczyło ulicę wpuścić w tunel i odtworzyć drogę królewską. A tak jest syf z asfaltem który ciężko im wymienić na odcinku (16)

    • 128 17

    • (11)

      Pod Huciskiem jest kanał Raduni. Ulica w tunelu jest w tym miejscu niemożliwa.

      • 16 6

      • To się Radunię przestawi. (6)

        W Misiu potrafili staw przestawić, to i w Gdańsku Radunię się CTRL-X CTRL-V bez problemu zrobi. Doświadczenie z kombinowaniem jej przebiegu już mamy w Forum.

        • 15 4

        • (1)

          Nie w Misiu, tylko w "Poszukiwany, poszukiwana"

          • 8 1

          • tak jest

            z zawodu dyrektor tak robił :)

            • 5 0

        • Prusacy w Fojutowie w 1845 roku skrzyżowali (3)

          2 rzeki busując coś na wzór rzymskiego akweduktu. Można?

          • 6 2

          • (1)

            my mamy problem z budową tunelu a Ty o kosmicznej technologi jaką Prusacy opanowali.

            • 5 1

            • coś takiego - kolejny pracowity troll

              • 0 1

          • można, ale warto przedtem porównać koszty i korzyści wynikające z realizacji różnych wariantów

            • 1 0

      • Jeszcze za krótko żyjesz w tym mieście, żeby wiedzieć, że w tym mieście"władza" nie takie numery kręciła.

        • 4 8

      • no i w czym problem?

        strzyża też jest plan przesunąć żeby nie przebiegała pod galerią bałtycką po powiększeniu.

        • 4 2

      • a kto mówi o Hucisku? (1)

        obecny tunel dla pieszych też jest niemożliwy?

        • 1 2

        • jeśli coś jest, to znaczy że jest możliwe

          ten tunel nie jest koniecznie potrzebny. Dlatego warto rozważać przejście naziemne. Projekt drogi, ale realizacja tańsza niż tunel dla samochodów.

          • 0 1

    • Sfinansujesz to mądralo? (3)

      • 6 7

      • a ty sfinansujesz straty gospodarcze (2)

        powodowane opóźnieniami w komunikacji?

        • 3 5

        • Jakimi opóźnieniami?

          TIRy tamtędy już nie jeżdżą, a jak Janusz sam w samochodzie zobaczy, że traci, może sie przesiądzie na co innego i zrobi miejsce tym, którzy samochodem jeździć muszą.

          • 2 4

        • tramwaje mają oddzielne torowisko

          więc komunikacja przyjazna środowisku nie ulegnie opóźnieniu.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane