- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (275 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (217 opinii)
- 3 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (77 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (184 opinie)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (113 opinii)
- 6 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (18 opinii)
Mieszkaniec o parkowaniu na Kamiennej Górze: będzie coraz gorzej
Po artykule, w którym opisywaliśmy karanie kierowców za parkowanie aut przed posesjami na Kamiennej Górze, napisał do nas pan Marek, prezentując dłuższą opinię na temat parkowania w dzielnicy. - Sytuacja jest wręcz dramatyczna, przede wszystkim przez sąsiedztwo atrakcji turystycznych, ale nie tylko. Obawiam się, że będzie tylko gorzej - pisze.
W dzielnicy Kamienna Góra i nie tylko, bo podobnie jest na Działkach Leśnych, przeważa stara, jednorodzinna zabudowa z bardzo wąskimi uliczkami, na których wyodrębnienie oficjalnych miejsc parkingowych nie było możliwe i nie ma obecnie oznakowania poziomego.
Niestety, wprowadzenie nowych stref płatnego parkowania i skojarzonego z tym prawa z automatu wyłączyło całe takie ulice z parkowania, znacznie utrudniając życie właścicieli posesji i mieszkańców. Zostali pozbawieni tym samym możliwości parkowania na ulicy, nawet przed własną bramą.
Brak wyznaczonych miejsc do parkowania
Przejeżdżając ulicami takimi jak Sieroszewskiego, Mickiewicza, Siemiradzkiego, nie zauważymy żadnych wyodrębnionych miejsc parkingowych, jednakże mieszkańcy/właściciele posesji muszą gdzieś parkować, więc ulice te są (niejako wbrew obowiązującemu prawu) obstawione pojazdami zaparkowanymi wzdłuż krawężnika.
To oznacza, że w każdej chwili strażnicy miejscy mogą zainterweniować, nakładając mandaty za parkowanie poza wyznaczonymi miejscami. Sęk w tym, że takich nie ma, więc każdy stawia swoje auto i jest na to ciche przyzwolenie. Nawet, gdybym wykupił abonament, to zaparkować mógłbym legalnie jedynie na miejscach oznaczonych liniami. By wyznaczyć miejsca, powinna zmienić się organizacja ruchu, a na to chyba nie woli wśród włodarzy.
Dramatyczna sytuacja przez imprezy i atrakcje turystyczne
Sytuacja parkingowa na Kamiennej Gorze jest wręcz dramatyczna, przede wszystkim jednak dlatego, że jest to obszar bezpośrednio narażony na wzmożony ruch samochodowy związany z sąsiedztwem atrakcji turystycznych, takich jak skwer Kościuszki, Bulwar Nadmorski i Teatr Muzyczny.
W sezonie letnim dodatkowo są organizowane olbrzymie masowe imprezy typu Iron Man, koncerty, pokazy akrobatyki samolotowej itp.
Niestety, brakuje infrastruktury parkingowej i odpowiedzialności przy organizacji imprez, co wraz z likwidacją dużych parkingów na końcu skweru Kościuszki oraz przy Klubie Marynarki Wojennej na ul. Zawiszy Czarnego powoduje, że wszystkie przyjezdne pojazdy, a jest ich nieprawdopodobnie dużo, parkowane są na "dziko" gdzie popadnie.
Zastawione są bramy wjazdowe, samochody stoją na obowiązujących znakach zakazu postoju/zatrzymywania, chodnikach, zakrętach, trawnikach, skrzyżowaniach - generalnie we wszystkich dostępnych miejscach nieoznaczonych.
Blokowanie przez parkowanie, a służby nie reagują
W większości przypadków styl parkowania jest tak karkołomny, że sparaliżowany jest zarówno ruch pieszy poprzez kompletne blokady chodnika, zmuszając pieszych do poruszania się po ulicy jak i również samochodowy, bowiem nie ma miejsca na przejazd pojazdów większych typu wóz strażacki czy dostawczy.
Parkowanie na dziko nie jest w żaden sposób egzekwowane przez przejeżdżające wozy policji lub straży miejskiej. Służby kompletnie nie reagują do momentu zgłoszenia takich incydentów bezpośrednio do SM. Niestety interwencje SM za każdym razem odbywają się z wielogodzinnym opóźnieniem. Bywa, że trzeba czekać 4-5 godzin, więc wszystkie pojazdy zaparkowane w danym momencie niezgodnie z obowiązującym prawem znikają w międzyczasie i tak w kółko.
Krótkowzroczne decyzje władz miasta
Straż Miejska za każdym razem tłumaczy się, że dysponuje tylko jednym wozem interwencyjnym na całą Gdynię, a ponieważ obsługują zgłoszenia według priorytetów dyspozytora, szansa na szybką interwencję jest znikoma.
Jeden wóz interwencyjny na wszystkie dzielnice Gdyni? Biorąc pod uwagę fakt, że Gdynia stoi w korkach, a dojazd do dzielnic takich jak Pogórze, Obłuże, Oksywie, Chylonia, Cisowa niejednokrotnie zabiera więcej niż 40 min, używanie tylko jednego samochodu interwencyjnego wydaje się absurdalne i mija się z celem.
Jak już wspominałem, UM wyeliminował dwa dużych rozmiarów parkingi w okolicach głównej atrakcji Gdyni tzn. Skweru Kościuszki. Z tego co jest nam wszystkim wiadomo, jest to spowodowane celowym działaniem i dążeniem UM do znacznego ograniczenia ruchu samochodowego w tym rejonie.
Niestety są to decyzje krótkowzroczne i nieprzemyślane, ponieważ przesuwają jedynie problem natężenia ruchu z miejsc publicznych na dzielnice mieszkalne, co ma bezpośrednie przełożenie na wzmożone parkowanie w tych rejonach.
Mało parkingów, a nie wszystkich stać na taksówkę lub autobus
Ponieważ wyznaczonych miejsc parkingowych jest obecnie zdecydowanie mniej, pojazdy są parkowane na dziko, bo nie ma po prostu gdzie ich zaparkować. Nie można udawać, że nie ma problemu, kiedy do Teatru Muzycznego nagle przyjeżdża 200-300 kierowców, którzy na gwałt szukają jakiegoś rozsądnego miejsca parkingowego i nie mogą go znaleźć. Niestety większość kierowców również preferuje parkowanie na dziko, zamiast zapłaty na miejsce płatne.
Z drugiej strony wydaje się być kuriozalnym pomysł, aby wszyscy widzowie dojeżdżali do tak wielkiego teatru taksówkami lub autobusami (te z kolei już obecnie blokują wyjazd z okolic teatru, ponieważ nie mając parkingów, również parkują wokół Teatru, na czas trwania spektaklu w miejscach niedozwolonych). Cała ta sytuacja wydaje się być absurdalna i pogorszy się dramatycznie w niedalekiej przyszłości, kiedy to ostatni olbrzymi parking na szczycie Kamiennej Góry zostanie zamknięty.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-12-06 21:05
Kolejny któremu się zdaje (bo o myślenie nawet nie podejrzewam), że darmowe parkowanie zakupił w pakiecie z autem? (63)
Co jeszcze darmowe? Paliwo? OC/AC? Części zamienne? Opony zimowe? Skoro was nie stać na parking, to was nie stać na samochód, proste. Miasto z gumy nie jest i nie da rady budować parkingów, parków, chodników, dróg, dróg dla rowerów, mieszkań, zakładów pracy w jednym i tak już mocno zurbanizowanym miejscu, a samochodów przybywa z każdym rokiem.
- 180 380
-
2021-12-10 12:40
raczej u ciebie brak myślenia
chętnie nawet zapłacę za parking, ale wioząc mamę słabo chodzącą na plażę lub do teatru zwyczajnie nie mam gdzie zaparkować. Zostawiam mamę pod miejscem gdzie ma być i szukam miejsca gdziekolwiek w okolicy. Trochę patrzenia poza swój czubek nosa
- 0 0
-
2021-12-08 08:35
Gdybyś łosiu uważał w podstawówce na lekcji czytania ze zrozumieniem to być ogarnął, że czytelnik nie skarży się na brak miejsca dla siebie tylko na to, że dzielnice dookoła są zawalone i zablokowane przez stada Januszy parkujących na dziko.
- 0 0
-
2021-12-07 12:32
Miasto stać na wybudowanie drogi a na parking już nie? Rozumiem że ma być(miasto) jednym wielkim tranzytem gdzie turyści bez zatrzymywania się mają zwiedzać dzielnice? Będzie jeszcze gorzej po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej
- 0 1
-
2021-12-07 12:32
Posze o tym poniewaz nie mam miejsca pod wlasnym domem
- 0 0
-
2021-12-07 10:32
Widzę, że kolega wspiera płacenie podatków ale z cudzej kieszeni
- 0 0
-
2021-12-07 10:04
Podatki. Mówi ci to coś?
- 0 0
-
2021-12-07 10:02
walczymy z przemocą słowną
"Kolejny któremu się zdaje (bo o myślenie nawet nie podejrzewam)"
Przemyśl to.- 1 1
-
2021-12-07 08:47
(3)
Nie chodzi wcale o to że miasto nie jest z gumy i nie da się wybudować parkingów. Parkingi można wybudować, tylko po co. Obecnie te parkingi, które pozostały, są puste bo płatne. Jaki jest więc sens budowania nowych, które też będą płatne, bo chyba nikt rozsądnie myślący nie uważa inaczej. Nikt nie postawi piętrowego parkingu za miliony PLN tylko po to by oddać go za darmo kierowcom. To już lepiej napalic tymi pieniędzmi w kominku.
- 6 0
-
2021-12-07 09:42
A nie z grubej rury 6 zeta ,cena jak na zachodzie gdzie ludzie zarabiaja 4-5 razy więcej (2)
Można by po prostu zrobić je tańsze np 2 zł za godzinę ,to jest cena adekwatna do naszych nędznych zarobkow
- 1 4
-
2021-12-07 10:40
Ok. Na zachodzie zarabiają więcej. Fakt. Równocześnie dojeżdzanie do pracy komunikacją zbiorową bądź rowerem jest czymś naturalnym i nie uwłaczającym godności obywatela. Tymczasem u nas adekwatnie do naszych nędznych zarobków posiadanie 3 i więcej samochodów nikogo nie szokuje. Wszyscy jesteśmy kolekcjonerami.
- 3 1
-
2021-12-07 10:28
Jak masz nedzne zarobki to nie poruszja sie po centrum samochodem!!! Parking musi kosztowac drozej niz bilet na komunkacje, inaczej bedzie zacheta do korzystania z samochodu.
- 4 3
-
2021-12-07 07:02
ustawa
o samorządzie mówi o zaufaniu do niego mieszkańców go wybierających więc czekajmy na nowe wybory
- 4 4
-
2021-12-07 01:00
(2)
Pytanko ile lat już mieszkasz w Gdyni
- 3 3
-
2021-12-07 05:33
(1)
Ja od urodzenia i uwazam, ze samochodoza jest w tym miescie straszna. Od niedawna probuje sie cos z tym robic.
- 10 22
-
2021-12-07 10:03
Auta to wynik problemów urbanizacyjnych miast
A ja mieszkam w Gdyni od lat 50-tych i z własnych obserwacji wiem skąd się bierze taki ruch samochodowy. Otóż w latach 70-80-tych gdy zaczęto budować domy na Karwinach czy na Chełmie decyzją Centralnego Związku Spółdzielni Mieszkaniowych każda spółdzielnia dostawała przydział mieszkań z puli na danym osiedlu. I tak np. na Karwinach byli mieszkańcy
A ja mieszkam w Gdyni od lat 50-tych i z własnych obserwacji wiem skąd się bierze taki ruch samochodowy. Otóż w latach 70-80-tych gdy zaczęto budować domy na Karwinach czy na Chełmie decyzją Centralnego Związku Spółdzielni Mieszkaniowych każda spółdzielnia dostawała przydział mieszkań z puli na danym osiedlu. I tak np. na Karwinach byli mieszkańcy ze spółdzielni nauczycielskiej z Sopotu , ze spółdzielni Zaspa i inni, którzy nagle musieli jakoś dojechać do swojej stałej pracy w Gdańsku, Sopocie czy Gdyni autobusami kolejką SKM. Potem powstała Dąbrowa za obwodnicą i inne dzielnice. Kiedyś auta były drogie i na talony lub zapisy dzisiaj w komisie kupisz 20 letnie BMW za 5 tys. Stąd tyle aut w Trójmieście.
- 0 0
-
2021-12-06 22:58
i**otyzmy (11)
Co ty pleciesz za bzdety. Miasto ma być tak zorganizowane żeby było przyjazne dla wszystkich a nie tylko dla wybrańców prezydenta i jego świty. Nikt w tym artykule nie napisał że chce tylko darmowych parkingów, ale zwraca się uwagę że tych parkingów po prostu nie ma, nawet płatnych. Miasto w tym względzie prowadzi d**ilną, odoklejoną od rzeczywistości politykę i tu jest problem!!!
- 46 14
-
2021-12-07 06:29
Masz syndrom uprzywilejowanego i nie rozumiesz, ze to nie ty jestes dyskryminowany. Dotad miasto bylo przyjazne tylko kierowcom. Powoli sie to zmienia.
- 12 18
-
2021-12-06 23:41
Osiedle domków z garażami, a miasto ma wam parking zbudować? (9)
Czy wyście do końca ochu....?
- 21 27
-
2021-12-07 00:31
miasto już go zbudowało xx lat temu (a nawet kilka takich parkingów) (8)
zapewnie za jego lub jego rodziców pieniądze. Gdybyś nie zauważył, miasto je teraz likwiduje. Bo tak wymyślił urzędnik.
- 26 7
-
2021-12-07 06:31
(7)
Gdybys nie zauwazyl, mamy w Trojmiescie kilka razy wiecej samochodow per capita niz na zachodzie Europy. Niewygodny fakt, prawda?
- 10 12
-
2021-12-07 09:48
Co nie zmienia faktu ze likwudują istniejące parkingi
A jakiś forumowy mędrzec bredzi o tym, że kierowcy postulują wybudowanie im nowych w centrum.
- 3 3
-
2021-12-07 07:58
(1)
powielasz bzdury - zobacz co to za samochody są uwzględnianie przez GUS. Okaże się, że większość jeździ maluchami
- 0 8
-
2021-12-07 10:30
Co za różnica czy samochód nówka sztuka czy 40 letni klamot. Każdy jedzie do przodu, do tyłu i skręca i potrzebuje tyle samo miejsca do zaparkowania.
- 6 1
-
2021-12-07 07:29
(3)
Gdybyś nie zauważył - mamy w Europie również chyba najgorzej skomunikowane miasta. :)
Może więcej nitek skm jak było zapowiadane? Może za 50 lat albo i nigdy. Jeden wspólny bilet obiecywany od 23 lat.- 17 9
-
2021-12-07 09:50
(1)
A te nitki SKM z Gdyni do Gdańska to niby którędy, przez zatokę dołem czy przez Bieszkowice górą? Bilet wspólny był gdy istniało WPKGG i PKP, jak zaczęli dzielić i kombinować to została bryndza. Tak więc masz rację, za 50 lat albo nigdy.
- 1 0
-
2021-12-07 12:05
Chodzi o skm na polnoc Gdyni, do Gdanska juz jak gdyby od jakiegos czasu jest...
- 0 0
-
2021-12-07 09:20
Gdybyś nie zauważyła, komunikacja w Gdyni ma się bardzo przyzwoicie - chyba dawno nia nie jechałaś :) Tak, jestem oczywiście całym sercem za rozwojem skm, ale tu byś się musiała zwrócić z apelem nie do miasta, tylko do nadzoru właścicielskiego skm i zarzadcy infrastruktury.
- 7 5
-
2021-12-06 21:54
podatek (9)
W pakiecie z paliwem zakupił prawo do poruszania sie po drogach jak i parkowania na nich poza tym z tych pieniedzy wiekszosc idzie na inne cele nie zwiazane z drogami Co niktorzy zapomnieli ze podatek drogowy został wliczony w cene paliwa
- 58 37
-
2021-12-07 08:08
Podatek z paliwa idzie na drogi krajowe nie gminne leszczu ;D
- 12 2
-
2021-12-07 06:49
Wasz śmieszny podatek ledwo wystarcza na cele drogowe i to POZA miastem
bo jest przeznaczony na drogi krajowe.
Kiedy w końcu zrozumiecie, ze za te parę złotych nie kupiliście sobie władzy w mieście?- 21 10
-
2021-12-06 22:06
z tego twojego podatku drogowego (2)
to figa z makiem idzie na infrastrukturę w mieście
- 25 14
-
2021-12-06 22:17
ale to nie jego wina (1)
bo płaci ponad 10 razy więcej niż kosztuje ta infrastruktura
- 19 14
-
2021-12-07 05:30
No i co z tego? Na inne rzeczy płaci 5% tego, ile one kosztuja. Koszty ruchu samochodowego to nie tylko drogi tak poza tym.
- 12 6
-
2021-12-06 22:01
Więc twierdzisz, że podatek drogowy idzie na budowę parkingów miejskich? (3)
Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis. On nie idzie nawet na budowę miejskich dróg, tylko na budowę dróg krajowych, autostrad i rozdawnictwo naszego kochanego rządu (chociaż na to nie powinna pójść złotówka z tego podatku).
- 41 26
-
2021-12-07 09:50
jakbys potrafił czytać ze zrozumieniem, to byś zauważył, że tak nie twierdzi.
- 2 0
-
2021-12-06 22:15
ja ci też zdradzę pewien sekret (1)
nie ma totalnie znaczenia na co jakiś tępy urzędnik przeznacza te pieniądze. Wpływają one do budżetu więc płatnik wywiązuje się z obowiązku w przeciwieństwie do aparatu państwowego. Kierowcy płacą ponad 35 miliardów podatków od paliw. Państwo przeznacza na utrzymanie tylko 2,5 miliarda. Na budowę natomiast 30. Jak się skończy budowa to będą płacić ponad 10 razy więcej niż trzeba. Takie są rachunki
- 29 16
-
2021-12-07 08:07
Wpływają do budżetu krajowego, a nie lokalnego!
Wpłać podatek PIT na konto innego urzędu skarbowego. Zobaczymy czy to wyjdzie na jedno do którego worka włożysz pieniądze.
- 10 1
-
2021-12-06 21:38
Miasto to matrix i wyrzeczenie się wolności. (6)
Jak ktoś chce być wolny - mieszka poza miastem. Wtedy nie musi podporzadkowywać się tym, co za niego decydują jak ma żyć, czym jeździć, gdzie pracować, za co płacić. Jak ktoś chce żyć w mieście - musi pogodzić się z utratą wolnosci.
- 11 38
-
2021-12-07 08:52
Wolni ludzie (4)
Codziennie jadąc rowerem do pracy przyglądam się tym wolnym ludziom, którzy z nieukrywaną radością stoją w korku od Wiczlina do Witomina. Nie oni nie stoją tylko jadą bardzo wolno bo są wolni.
- 11 5
-
2021-12-07 09:48
nie kazdy może jeżdzic rowerem do roboty. Pojmij to wreszcie ptasi móżdżku,. (2)
- 6 7
-
2021-12-07 14:30
I całe szczęście. Straszny byłby tłok i nie byłoby się z kogo pośmiać.
- 0 2
-
2021-12-07 09:53
Wielu sposrod jezdzacych samochodem, ptasi mozdzku, spokojnie moze przesiasc sie na rower czy ZKM, ale nie chce i usiluje wymusic na miescie, zeby dostosowalo sie do jego ochoty fundujac bezplatny parking :D
- 7 4
-
2021-12-07 09:05
Wolni ludzie zniewoleni przez uzależnienie od samochodu.
Tacy wolni, a tyle płaczu i narzekania.
- 10 3
-
2021-12-07 07:46
Urzekła mnie twoja historia. Udajmy się zatem do Syjonu, zbawco.
- 10 5
-
2021-12-06 21:20
jeszcze jedno pokolenie musi się przemielić, żeby ludzie to zrozumieli. (18)
tymczasem jesteśmy skazani na przynajmniej 3 artykuły o parkowaniu na tym portalu i wielki płacz rozżalonych
- 51 60
-
2021-12-07 12:34
(3)
Fakt kolejne pokolenie musi zrozumieć iż np rozbieranie linii kolejowych tylko po to by wybudować ścieżki rowerowe sprawia iż więcej aut jest w mieście
- 4 4
-
2021-12-07 14:24
Wygodnie pomijasz fakt, że rozbierane są tylko te linie pod których od wielu lat nic nie jeździło (1)
To nie rowerzyści są powodem, dla którego 10-20 lat temu zlikwidowano połączenia kolejowe, pozostawiając niszczejące zarośnięte tory.
- 3 0
-
2021-12-07 14:29
Wiadomo ale dla mniejszych umysłów taka argumentacja jest atrakcyjna.
- 0 1
-
2021-12-07 12:37
Linie kolejnowe nie były rozbierane po to żeby wybudować ścieżki rowerowe tylko z innych powodów a że powstało fajne miejsce na ścieżkę rowerową to czemu nie skorzystać?
- 4 3
-
2021-12-06 21:32
A najzabawniejsze, ze to dzielnica domków jednorodzinnych... z garażami (7)
- 52 11
-
2021-12-07 09:43
(1)
Tam budowali się już przed wojną ludzie interesu, bogaci, lekarze lub pływający, których stać było nawet w komunie na posiadanie samochodu. Podobnie było na ulicach "ortalionowych" czy "zegarkowych" w Orłowie czy Redłowie.
- 3 1
-
2021-12-07 10:46
Jeżeli nie ma tam miejsca na postawienie samochodu i nie da się zbudować garażu na posesji, nie będzie można mieć samochodu lub będzie go trzeba parkować w większej odległości od domu. Lub się wyprowadzić. Innej opcji nie widzę. Jeżeli komuś się wydaje, że wymusi bezpłatne parkingi w centrum, to raczej do bystrych nie należy.
- 9 4
-
2021-12-07 00:21
(4)
I tu się bardzo mylisz ! Pomimo tego źe domy jednorodzinne nie wszystkie mają garaże .Budowa domów w latach 50 -60 przewidywała postawienie auta przed domem
- 34 5
-
2021-12-07 10:17
Ale jest miesjce na posesji (2)
Ja mieszkam w bloku i trzymam moje auto na terenie wspólnoty - nie stawiam go na terenie gminy.
- 5 1
-
2021-12-07 11:55
a płacisz za to miejsce? (1)
- 0 3
-
2021-12-07 12:01
Z cala pewnoscia placi. Na spoldzielnianych parkingach sa oplaty, wyzsze niz abonament gdynski zreszta.
- 7 0
-
2021-12-07 06:25
Jednego. Nie dwoch lub trzech, a i nie kazdy mial takowe.
- 16 8
-
2021-12-06 21:31
(5)
Akurat wczoraj byłem pod teatrem muzycznym, i chciałem zaparkować niedaleko wejścia na plażę... parking zamknięty (chyba był płatny). W końcu postawiłem samochód na parkingu hotelu. Nie zrozumcie mnie źle nie chcę negować płatnych parkingów, ale po co likwidować parkingi które nikomu w niczym nie przeszkadzają jak ten przed plażą?
- 77 22
-
2021-12-06 21:37
bo to nie jest miejsce na parking samochodowy (4)
jak sam zauważyłeś w okolicy nie brakuje miejsc postojowych
- 29 72
-
2021-12-07 09:39
(1)
Ten kto napisał, że w centrum nie brakuje miejsc parkingowych albo nie jest mieszkańcem Gdyni i bywa tu okazjonalnie albo nie mieszka w centrum lub strefie płatnego parkowania.
- 12 6
-
2021-12-07 09:40
O kazdej porze w centrum Gdyni sa wolne miejsca parkingowe, klamco.
- 8 10
-
2021-12-06 23:35
Nie brakuje xD
xD
- 12 37
-
2021-12-06 22:52
No wlasnie ze brakuje
- 65 13
-
2021-12-06 21:53
To niestety prawda co opisane w artykule (21)
W każdy weekend, przy każdej imprezie, przy każdym spektaklu Muzycznego ulica Sienkiewicza jest zastawiona od góry do dołu tak że ciężko przejechać. Jedyne prawdziwe rozwiązanie to darmowe! rozległe parkingi w centrum. Zmuszanie ludzi do płacenia nie działa, nie przesiadają się do komunikacji miejskiej tak czy siak.
- 230 66
-
2021-12-07 09:34
Parkingi płatne. I lawety, dużo lawet. Odbiór auta za Pruszczem, kasa przed Lęborkiem. I nie ma że drzesz japę.
- 5 1
-
2021-12-07 07:31
(1)
Ale nie muszą być darmowe. Mogą kosztować trochę mniej, byle były duże, piętrowe i znajdowały się w strategicznych miejscach z monitoringiem. Wtedy większość ludzi zapewne wybrałaby taką wygodę.
- 8 2
-
2021-12-07 08:01
Powszechnie wiadomo, że wybudowanie piętrowych parkingów sprawi że parkowanie będzie tańsze a może nawet darmowe. Deweloperzy już ustawiają się w kolejkach aby zbudować te parkingi kubaturowe z czysto filantropijnych pobudek.
- 9 2
-
2021-12-07 06:15
Nie działa bo.. (2)
nie są karani. Kara musi być nieuchronna i dokuczliwa. I dwa razy zastanowi się taki przed zastawieniem komuś bramy. Teraz ma to gdzieś
- 14 2
-
2021-12-07 11:11
sam siebie ukarz (1)
syndrom komuszego niewolnika. Skoro jest zapotrzebowanie na płatne miejsca to należy zbudować parking piętrowy i zarabiać na tym.
- 1 1
-
2021-12-07 11:13
Zbuduj i zarabiaj
- 4 0
-
2021-12-06 22:44
Nie dziala bo zmusza.
Dzialalo by gdyby nowe rozwiazanie bylo lepsze od obecnego.
Nie dziala kiedy obecne robi sie gorsze, tylko po to zeby ktos "zmuszony" byl wybrac cos innego.
Moze wyszlismy z komuny, ale komuna nie wyszla z nas :(- 15 7
-
2021-12-06 22:11
A skąd, ekonomia ma dobre doświadczenia w łączeniu popytu i podaży w punkcie równowagi
Przygotuj się: będzie drożej
- 11 6
-
2021-12-06 22:02
Jesli nie ma wolnych miejsc, stawka za parking jest za niska. Przy dobrze okreslonej stawce powinno byc ca 10% wolnych.
- 23 29
-
2021-12-06 21:55
widocznie za tanio jeszcze jest (11)
godzina parkingu powinna kosztować 2x cena biletu komunikacji miejskiej
- 29 44
-
2021-12-07 08:31
Mógłbym zapłacić i 10 PLNów za godzinę... (4)
gdyby było jeszcze gdzie zaparkować. Niestety najczęściej nie ma gdzie.
- 3 5
-
2021-12-07 09:13
Przecież zawsze są miejsca pod pod ziemią przy instytucje filmowym (2)
- 3 3
-
2021-12-07 12:49
(1)
Byłam wczoraj wieczorem. Nie było ani jednego wolnego miejsca na parkingu podziemnym.
- 2 0
-
2021-12-07 23:22
Wczoraj był jarmark.
Na samym jarmarku też tłumy, zdecydowanie wyjątek niż reguła w tym miejscu. Zazwyczaj zawsze są wolne, tak koło 50-70 miejsc wolnych.
- 0 0
-
2021-12-07 08:40
Słońce gdybyś był w stanie płącić 10zł za godzinę byle gdzie mieć zaparkować to by okolica była pełna płatnych parkingów z lokajami i szampanem. Tymczasem parkingi za połowe tego zwykle stoją puste a okolica jest rozjechana. Mocny w gębie :-)
- 14 5
-
2021-12-06 23:37
Powinna kosztować tyle co samochód
A bilet na autobus powinien kosztować tyle co autobus
- 12 6
-
2021-12-06 22:45
albo nie jestes zbyt madry
- 4 2
-
2021-12-06 22:18
to będziesz dopłacał ze swoich spożywajacy sojowe latte Piotrusiu Panie (3)
kierowcy płacą za drogi 10-12 razy więcej niż kosztuje ich utrzymanie
- 35 20
-
2021-12-06 23:41
Z pretensjami się zgłoś na Wiejską w Warszawie, bo to oni te pieniądze wydają. (1)
- 5 8
-
2021-12-07 11:19
Oni choinkę w Krakowie kupowali za 60 koła?
Czy ktoś, kto chce zniszczyć wizerunek prezydenta?!
- 1 0
-
2021-12-06 22:23
pomyliło mi się, miało być 10-12 razy mniej
- 14 13
-
2021-12-07 10:11
Idąc tokiem myślenia władz Gdyni (4)
gdyby zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe w mieście problem korków zniknąłby zupełnie i wszyscy oddychalibyśmy czyściutkim powietrzem. Zatem do dzieła!
- 60 12
-
2021-12-08 14:18
Kuriozalne ceny za parkowanie
Nie rozumiem dlaczego nikt nie porusza wysokosci oplat ktore sa irracjonalnie wysokie- osby pracujace do nocy w cenyrum musza jakos wrocic do domu - szczegolnie jedli pracuja na deie zmainy. Dotego wydluzony czas do 20:00- Gdynia to nie Paryz a chyba juz nawet tam oplaty za parking sa nizsze - kuriozum!!!!
- 0 0
-
2021-12-07 13:10
(2)
Idąc tym tokiem myślenia to wyrzucić mieszkańców ze śródmieścia, Kamiennej Góry, Działek Leśnych i kłopot z głowy. Warszawka przyjedzie...mieszkańcy się nie liczą.
- 0 0
-
2021-12-07 23:19
Mieszkańcy w SPP akurat mają abonament parkingowy za pół darmo.
Oczywiście jeżeli wyznaczyli miejsca postojowe w tej SPP.
- 0 0
-
2021-12-07 13:13
człowiek nie równa się samochód
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.