• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejka linowa to by się przydała z południa Gdańska do wrzeszcza

    • 8 4

  • Hotel podwodny był idealnym przekrętem politechniki gdańskiej.

    Teksty ze to innowacja gdy takie hotele stały już 5 lat pod woda ..

    • 8 3

  • Jest ich o wiele wiecej !Odbudowa hali brzegowej w Brzeżnie Jelitkowie mola w Jelitkowie (3)

    i wiele innych.za to mamy miliony na koty i pogadankę jak ważny jest kot w mieście za 60tys zł dla jakiegoś cwaniaka! Jawny przekret

    • 25 6

    • Przecież to mieszkańcy wybierali! I dowodzi to, że jak rozsądni ludzie mają wylane na sprawy publiczne, to d**ilizm zwycięża...

      Na przykład partia rządząca...

      • 1 3

    • (1)

      Bo kot jest więcej warte niż ty człowieku

      • 2 2

      • d**ili jakim trzeba byc bezmózgiem by takie d**ilne głupoty wypisywac !

        Kot ważniejszy od człowieka? d**ilu gdyby nie człowiek to ty nadal bys załatwiał się w dole .

        • 1 3

  • Po co,najlepiej stanowiska do teleportacji ,dostępne dla każdego,problem korków i komunikacji zniknie.

    • 8 0

  • Ludzie! (5)

    Kazdy, nawet w tej chwili urodzony Polak jest zadłużony przez PIS na 23 tys złotych..
    Tylko prywatne inicjatywy inwestycyjne mają szanse powodzenia i to wtedy, kiedy runie obecny reżim.

    • 26 28

    • Zegar Balcetowicza tykał szybciej za po. (1)

      • 14 7

      • A dowodzik jest?

        • 1 3

    • to są prywatne inicjatywy

      Najchętniej w PPP, czyli jak przyjdzie sprawdzam, to syndyk dostaje słupa i wydmuszkę.
      A długi spłacamy my...
      Gdynia własnie wystąpiła o 300Mpln i zrobi Park(ing) centralny.

      • 1 3

    • aaa to stąd ten dług na moim koncie ...

      • 7 0

    • Pomyśl zanim coś napiszesz.

      • 1 0

  • W Anglii tor Silverstone przynosi dochody. (9)

    I to niemałe. Można tam pojeździć za parę funtów za godzinę i zawsze są kolejki, szczególnie w weekendy. Byłem, widziałem. Może skończyłoby się szaleństwo na ulicach?

    • 19 7

    • Podobnie ring w Niemczech

      • 7 3

    • A hałas dla mieszkancow wokol to co? (6)

      Pomyslal?

      • 4 8

      • Pomyślał.

        Dlatego uważam, że pomysł dobry ale w innej lokalizacji. Ktoś tu pisał o okolicach rafinerii. Niezły pomysł.

        • 5 3

      • Hałas? (4)

        Powiedz mi geniuszu jak to jest że najpierw powstaje tor (przykład Poznań) a później jakiś deweloper buduje obok osiedle? Za chwilę mieszkańcy tegóż osiedla zaczynają narzekać na hałas z toru. Pytam, gdzie mieli oczy i uszy jak kupowali mieszkania?

        • 10 3

        • nie zyjesz sam na tym swiecie (3)

          a twoje hobby w postaci jazdy jakims trupem w kolko nie ma prawa ograniczac prawa do wolnosci od halasu drugiego czlowieka.

          • 2 7

          • To działa też w drugą stronę (2)

            Jak ktoś świadomie kupił mieszkanie przy torze to z jakiej racji ogranicza komuś możliwość korzystania z toru. Kupiłem mieszkanie w pobliżu stacji. Czy mam wnioskować o wstrzymanie ruchu pociągów?

            • 6 4

            • ty generujesz hałas i smrodzisz (1)

              a oni chca po prostu mieszkac?

              nie widzisz roznicy? wytrzyj mleko spod nosa.

              • 3 5

              • Co było pierwsze? Tor czy mieszkania?

                To samo z lotniskiem. Kupują mieszkania a potem żądają zmian bo im się tak podoba? Większej bezczelności w życiu nie słyszałem!

                • 4 0

    • Kolko na Nirburgringu to 25 do 30 euro. Kto by u nas korzystal za taka kase? Zaraz by bylo, ze drogo bo powinno byc za 5zl

      • 4 1

  • Sztuczna wyspa w "Sopocie' (1)

    Po pierwsze nie miała być w Sopocie, tylko w Gdańsku. Po drugie to była tylko praca dyplomowa absolwenta architektury. Nakręciły ten temat media z "Żaglami" na czele. Warszawiaki łyknęły to, podziwiali, potem było im smutno, że na tym się skończyło.

    • 17 1

    • Sztuczna wyspa w "Sopocie'

      No i szkoda, że tak się skończyło. To była o niebo lepsza koncepcja, niż ten "wrzód" na końcu zabytkowego, sopockiego molo, który nam zafundował (za nasze, podatników, pieniądze) kudłaty szeryf Sopotu.

      • 2 0

  • Który z kandydatów zadeklaruje i wybuduje? (1)

    • 4 1

    • Kacperek Płażyński, specjalista od bajdurzenia

      • 2 4

  • fantazja pisu.... (1)

    • 12 18

    • Czemu pisu?

      Skąd wiesz, kto to planował?

      • 9 3

  • statki i jachty przy molo w brzeżnie?a po co?

    Morze jest dla władz złem koniecznym?Przystanek tramwaju wodnego przy wyjściu z portu obok zamkniętej strefy WOC to koniec wodnych atrakcji Gdańska aż do mola w Sopocie,a molo w brzeżnie oblężone przez zdziwionych ludzi czekających przy szantach na transport morski

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane