Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

27 sierpnia 2021, 7:00
Michał Brancewicz
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Więcej zdjęć (3)

Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

materiały prasowe

Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

materiały prasowe

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.
Auto, którym obecnie jeździsz jest:
3%

elektryczne

6%

hybrydowe

43%

na benzynę

36%

na olej napędowy

12%

na gaz

zakończona

łącznie głosów: 1298

Opinie wybrane


wszystkie opinie (147)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.