- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (254 opinie)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (533 opinie)
- 3 Duży gmach w centrum powstał w 8 miesięcy (8 opinii)
- 4 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (101 opinii)
- 5 Były senator skazany na więzienie (360 opinii)
- 6 Mała uliczka, duży problem (252 opinie)
Pierwsze zwodzenie kładki nad Motławą
Barka przepływa pod rozsuniętą tymczasową kładką nad Motławą. Film został trzykrotnie przyspieszony.
Po raz pierwszy rozsunięto we wtorek, 2.11.2021 r., tymczasową kładkę nad Motławą, ustawioną obok rozebranego mostu Stągiewnego. Przepłynęła pod nią barka z koparką, która ma pogłębić dno Motławy w miejscu, gdzie powstanie nowa marina.
Otwieranie kładki umożliwia budowę mariny
Przy budowie mariny wykorzystywane są szalandy. To specjalne jednostki, służące do przewozu urobku wydobytego przez pogłębiarki.
Aby umożliwić dopłynięcie tych jednostek do miejsca, gdzie prowadzona jest inwestycja, konieczne jest czasowe otwieranie kładki. Obiekt będzie otwierany wyłącznie na potrzeby prac prowadzonych przez firmę Hydrobudowa Gdańska, która realizuje budowę mariny.
- Proces zwodzenia obiektu jest i będzie prowadzony przez wykwalifikowanych pracowników z firmy dostarczającej rusztowania. Obiekt będzie zamykany dla pieszych bezpośrednio przed rozpoczęciem procedury zwodzenia, a przed ponownym otwarciem będzie sprawdzany przez obsługę pod kątem sprawności technicznej - informuje Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
Środkowe przęsło kładki jest rozsuwane
Konstrukcja kładki umożliwia zwodzenie jej poprzez przesunięcie środkowej części obiektu w kierunku ul. Motławskiej. Rozsunięcie środkowego przęsła umożliwia przepłynięcie jednostek, które są wykorzystywane przy budowie mariny.
Prace pogłębiarskie prowadzone będą wyłącznie w ciągu dnia w terminie od wtorku, 2 listopada, do 30 marca 2022 roku. Ze względu na konieczność wypływania statków na wody morskie terminy otwarć i zamknięć zależne są od lokalnych warunków atmosferycznych i żeglownych na akwenach.
Budowa mariny to zadanie firmy zabudowującej Wyspę Spichrzów
Przypomnijmy: budowa nowej mariny to część inwestycji miasta Gdańska oraz firmy Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów.
W ramach umowy Granaria Development Gdańsk zbudowała już obrotową kładkę św. Ducha, łączącą Długie Pobrzeże i nabrzeże Wyspy Spichrzów.
Kładka na Wyspę Spichrzów została otwarta w 2020 r.
Otwarta tymczasowa kładka na Wyspę Spichrzów
Most Stągiewny został już rozebrany. Konstrukcja zostanie odbudowana w formie, która umożliwi jej zwodzenie.
Kładka na Wyspę Spichrzów była zamknięta przez pół godziny (19 opinii)
Szanujmy się
Szanujmy się Zobacz więcej
Opinie wybrane
-
2021-11-02 18:52
i super (4)
ale przydałaby się też informacja, kto zaprojektował kładkę bez oświetlenia
- 64 7
-
2021-11-03 11:12
Pewnie
- 0 0
-
2021-11-02 19:21
Z kładki korzysta się w dzień (2)
A w nocy to się śpi
- 3 11
-
2021-11-02 21:27
(1)
To niedługo będziesz musiał(a) iść spać o godz. 15-tej :-)
- 18 2
-
2021-11-03 14:35
Dlaczego? ja widzę w ciemnościach a jeżeli masz problem ze wzrokiem zainwestuj w okulary albo w soczewki,
- 0 0
-
2021-11-02 18:07
(4)
Ta kładka to jeden wielki bubel. Ktoś poszedł po kosztach. Miasto znów pokazało jak głęboko ma swoich mieszkańców. Oj, Olu, drugiej kadencji to na bank nie będzie!
- 48 103
-
2022-03-15 13:15
Stuknij się
- 0 0
-
2021-11-03 09:22
Art. 54 Konstytucji RP
Ta pani celuje do europarlamentu. Gdańsk i jego mieszkańców ma w d...
- 1 4
-
2021-11-03 08:35
Odezwał się herr Kartofel (1)
- 4 1
-
2021-11-03 12:28
Skonstatowała bulwa.
- 0 2
-
2021-11-02 20:40
Więcej odpadów.
W pierwszej kolejności należało wybudować stałą kładkę pieszo-rowerową. Pozwoliłoby to zaoszczędzić pieniądze i byłoby bardzo przydatne, gdy drugi główny most zostanie ukończony. Wymagałoby to mądrego planowania.
- 25 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.