• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2020 rok

Szymon Zięba
16 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera. Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera.

Niemal 32 miliony złotych w 2020 roku wyda Gdańsk na remonty dróg i ulic w ramach programu modernizacji. Sprawdziliśmy, które trasy mają przejść lifting, gdzie szykuje się ich gruntowna przebudowa lub budowa oraz jakie inwestycje drogowe w tym roku mają zostać zakończone.



Jak oceniasz stan dróg w swoim sąsiedztwie?

W najbliższym czasie miasto planuje dokończyć trzy duże inwestycje. Chodzi o modernizację linii tramwajowej na Stogach, budowę al. Pawła Adamowicza (Nowej Bulońskiej) i budowę wiaduktu Biskupia Górka. Ponadto wybudowane zostaną dwie ścieżki rowerowe: na ul. Potokowej i na fragmencie al. Grunwaldzkiej. Planowana jest także modernizacja odcinków al. Hallera, al. GrunwaldzkiejChłopskiej. Zostanie również utworzone przejście naziemne w pobliżu skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

- Utworzone będzie przejście naziemne, zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni, utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowa obejmie również zatoki autobusowe - przypomina Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu. - Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Planowane remonty i budowa dróg w 2020 roku w Gdańsku



To jednak nie wszystko. Sprawdziliśmy, jakie drogi mają zostać w tym roku zmodernizowane, które doczekają się przebudowy i gdzie powstaną nowe trasy.

Przypomnijmy: gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska; dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w 2015 roku. W zależności od kategorii drogi, program realizowany jest poprzez dwa zadania:

  • Budowę i przebudowę dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne (w tym roku miasto zamierza wydać na ten cel 21,9 mln zł).

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • budowę objazdu Bramy Nizinnej;
  • modernizację ul. Hożej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - na odcinku od ul. Stryjewskiego do Tamka (ciąg drogi publicznej);
  • budowę ulicy Nowa Sadowa (art. 16 ustawa o drogach publicznych);
  • modernizację ul. Twardej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Tama Pędzichowska;
  • modernizację ul. Połęże;
  • modernizację ul Starowiślnej;
  • budowę ul. Królowej Jadwigi (odcinek od istniejącej nawierzchni do ok 5 m za łukiem wyokrąglającym projektowany zjazd na teren inwestycji firmy CUARTO Invest sp. z o.o.);
  • budowę ul. Nowej Sudeckiej;
  • przebudowę skrzyżowania ul. Traugutta i Sobieskiego;
  • przebudowę ul. Flory;
  • przebudowę ul. Stężyckiej (we współpracy z GIWK);
  • przebudowę ul. Niedziałkowskiego, ul. Komandorskiej, ul. Sopockiej (zadanie realizowane przez GZDiZ).

  • Na modernizację nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmującej drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe w 2020 roku przeznaczonych ma zostać 10 mln zł.

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • modernizację al. Grunwaldzkiej na odcinku od nr 305 do nr 345 (jezdnia w kierunku centrum Sopotu);
  • modernizację ul. Chłopskiej od ul. Piastowskiej do ul. Obrońców Wybrzeża (jezdnia w kierunku centrum Gdańska);
  • modernizację ul. Hallera:
  • odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego odcinka ulicy w obrębie skrzyżowania z ul. Reja) - jezdnia w kierunku Brzeźna oraz odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki - jezdnia w kierunku Brzeźna);
  • modernizację ulic: Modrej i Łanowej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Słowackiego (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - w starym śladzie na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki;
  • budowę ul. Łąkowej (art. 16 ustawa o drogach publicznych we współpracy z PB. Kokoszki) - na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do ul. Długie Ogrody;
  • utworzenie ronda przy ul. Starogardzka-Czerska-Niepołomicka.

Na obu zadaniach miasto planuje wykonać prace za 31 mln 900 tys. zł.

Drogi i chodniki do remontu i utwardzenia



Niezależnie od tego, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć 11 mln złotych na:

Remont nawierzchni bitumicznych jezdni na ulicach:
  • Myśliwskiej (na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Powstania Listopadowego)
  • Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
  • Wyzwolenia (na wysokości budynku nr 51)
  • Galaktycznej (na odcinku od ul. Kielnieńskiej do posesji nr 31)
  • Schuberta (w sąsiedztwie posesji nr 20)


Utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni na ulicach:

Doroszewskiego, Szynszylowej, Dolne Młyny, Hallera (w rejonie pętli tramwajowej - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Grzybowej, Wita Stwosza (w rejonie przystanku PKM Strzyża - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Begoniowej, Czereśniowej, Otomińskiej (dojazd do posesji nr 45), Parterowej, Posejdona, Jowisza, Saneczkarskiej, Herosa, Karsińskiej, Cmentarnej, Wdzydzkiej, Bysewskiej, Miechucińskiej, Internetowej, Barniewickiej, Izydy, ZagonyGrunwaldzkiej(dojazd do posesji nr 533A).


Budowę nowych chodników na ulicach:


Remont istniejących chodników na ulicach:

Remonty dróg - które mają pierwszeństwo?



Co ważne: przy typowaniu kolejności remontów ulic decyduje ich znaczenie komunikacyjne, stan techniczny nawierzchni, zapewnienie dostępności do środków komunikacji miejskiej, a nawet zaangażowanie lokalnej społeczności w realizacje zadania czy współfinansowanie inwestycji ze środków rad dzielnic.

Miejsca

Opinie (269) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (13)

    32 miliony...to tylko kropla w morzu potrzeb.Dziwię się że tak małe sumy idą na tak ważne dla mieszkańców sprawy.

    Svencjusz

    • 100 47

    • to tylko połowa zysku z GPEC (7)

      warto było sprzedawać niemcom prawda?

      • 17 13

      • ciekawe ile na mieszkańcach zarabiają Francuzi z wodociągów? (6)

        • 7 5

        • Trzeba zapytac tego pisiora co im sprzedał (5)

          • 12 8

          • (4)

            Pisiora?Przecież to były prezydent chyba sprzedał....

            • 6 7

            • nie. To sprzedał pisior. Potem siedział za przekręty (2)

              • 9 7

              • ten od GPEC jest swietym (1)

                miał za to stołek w radzie nadzorczej.

                • 4 3

              • Porąbało Ci się, to nie był Kaczyński, tylko jego namiestnik...

                • 1 4

            • chyba ... chyba przelejemy kolene 2 miliardy na TVP i 3 miliardy na TV trwam a na leczenie chorych na raka to co zoastanie ... i tak padna i abonamentu nie placą i przelewów z darami nie robia ...

              • 7 2

    • (1)

      A co z linią tramwajową łaczącą Wrzeszcz z Południem przez Morenę

      • 7 6

      • Dopiero się oddaje nowy odcinek - przedłużenie Bulońskiej. "Od od razu Rzym zbudowano"

        • 3 7

    • Siedlce jak zwykle dla miasta nie istnieją. nie ma takiej dzielnicy (1)

      • 2 2

      • istnieją- he, zauważ jak postępuje degradacja

        i o to chodzi, deweloperzy czekają aż...i tu przemilczymy...wkroczą na białym koniu jako wybawicielem a wy zgodzicie się na wszystko bez protestów, tak urabiają...

        • 3 1

    • jakbyś był całe życie utrzymankiem , najpierw mamusi później narodu a do tego miał dwie lewe ręce i czego byś nie dotką to byś spier..ił to byś dostał nawet miliard jak Kurski

      • 2 1

  • Skąd wy macie na wszystko pieniądze? (9)

    U nas w Gdyni robią może promil tego co w Gdańsku.

    • 104 22

    • Skąd?

      Od Niemców.

      • 7 22

    • z rafinerii

      ale spokojnie warszawa juz ja zabiera.....wkrotce bieda wroci :(

      • 11 8

    • od ludziów, biorą z bankomatów i wpłacają do banków

      i dlatego są pieniądze, nie rozchodzą się , bo są pogumkowane

      • 17 1

    • po co remontowac drogi w Gdyni skoro bez względu na wszystko wygrywa ten sam człowiek

      on nic nie musi

      • 23 2

    • Zakompleksiony urzędnik z Gdańska to pisał?

      • 4 14

    • z kredytu

      pół miliarda piechotą nie chodzi

      • 5 7

    • (1)

      Sprzedają działki po Niemcach.Bo to było niemieckie miasto i jeszcze jest co sprzedawać i duże pole do wałków.

      • 2 8

      • Haha ale edkowi pojechali. Trolik myślał, że coś ugra a tutaj każdy mu głupie odpowiedzi.

        • 3 0

    • zapraszam

      Zapraszam, na lub do Karwin na lub, Duży Kack

      • 2 0

  • Po co budować/remontować nowe drogi? (6)

    Chodźmy w kierunku krajów typu Niderlandy. Tam na rowerach porusza się bardzo wielu mieszkańców. A w Polsce jedzie jeden kierowca na auto i potem lament, że korky...

    • 47 102

    • Tylko, że tam miasta są malutkie i płaskie (2)

      taki Amsterdam ma powierzchnię mniejszą od Gdańska, a Haga jest 3 razy mniejsza mimo podobnej liczby mieszkańców.

      • 25 5

      • No dobra, ale wschodnia połowa Gdańska jest praktycznie niezaludniona

        Więc spokojnie możesz odjąć ze 40% efektywniej powierzchni...

        • 4 6

      • bo wszystko skupia się wokół już istniejacej

        infrastruktury, zabudowy, ulic, wszystko jest dbanie, odnawiane
        tam dbają o środowisko
        u nas
        spala, budują beton, zniszcza, wytną lasy budują beton, wszystko dla kasy,
        zero ochrony środowiska
        chociaż i tak jest przesyt mieszkań i biur, za chwilę to wszystko będzie stało puste

        • 3 5

    • Właśnie ten kierunek obrała Gdynia :)

      • 6 1

    • Kiedy połączenie Malomiejskiej z Sikorskiego koło Tesco w Gdańsku?

      To tylko 1km asfaltu

      • 6 0

    • Holandia jest płaska jak stół do ping-ponga

      Gdańsku różnica wysokości między górnym a dolnym tarasem przekracza 100m. Powodzenia w pedałowaniu np. ze Stogów na Matarnię.

      • 13 0

  • Jabłoniowa. (7)

    Poszerzyć i zrobić tramwaj.
    Żadne buspasy.

    • 85 26

    • ja tam bym szlaban postawił

      • 13 5

    • a tym tramwajem gdzie pojedziesz? (3)

      Do centrum przez Migowo? Serio chcesz tak jechać? Do Wrzeszcza jak będzie połączenie i tramwajowe przez nową politechniczną i gdy powstanie nowa Warszawska z tramwajem to można wtedy myśleć o tramwajach na Jabłoniowej. Teraz i tak nikt by tym nie jechał bo i gdzi niby... To samo będzie na nowej Bulońskiej - uruchomią tramwaj ale nikt za bardzo nim nie będzie jeździł bo bus nawet w korku ale krótszą trasą pojedzie szybciej.

      • 6 12

      • Omine korki weekendowe do fashion house, (1)

        Być może w przyszłości pojawi sie linia tramwajowa na kowale.

        • 5 1

        • Taaa, na pewno...

          Dobijam do 50tki więc w tym wcieleniu raczej tego nie doczekam.

          • 5 1

      • Przez warszawską można by do centrum. Ale chyba już nie ma miejsca na tramwaj

        • 0 3

    • Tobie bezpośrednio pod klatkę najlepiej.

      • 4 3

    • tramwaje są do kitu

      jeden się spie...psuje i już po zabawie, poza tym infrastruktura jest kosztowna i nieefektywnie wykorzystana - tymczasem z buspasa mogą korzystać też inne pojazdy, takie jak karetka, policja, straż, taxi i motocykle, a autobus spokojnie poradzi sobie z wyminięciem innego pojazdu.

      • 3 0

  • Nie widzę nowej świętokrzyskiej (6)

    Plany gotowe są od jakichś 10 lat. Spłonęły czy je ktoś w tym magistracie zgubił gdzieś? Na tą drogę czeka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców tych rejonów i jeszcze więcej tych, którzy tu tylko przejeżdżają i blokują nam nasze osiedla i podwórka!

    • 126 26

    • (3)

      A Starogardzka pewnie nigdy nie doczeka się remontu.

      • 18 5

      • Niepołomicka również. (2)

        • 19 3

        • Niepołomicką wszak niedawno remontowali (1)

          Inna sprawa, że wygląda tak samo jak przed remontem ;) Zwłaszcza jej nawierzchnia przy skrzyżowaniu z Kampinoską to po prostu mistrzostwo januszowej roboty.

          • 7 0

          • Tam akurat nie remontowali

            Remont sięgał tylko do tego śmiesznego chodnika, przez którego środek przebiega barierka.

            • 6 0

    • Co ona Ci da jak utkniesz na Havla od samego doku? (1)

      • 2 12

      • Będę jechać wtedy tramwajem.

        • 8 0

  • prawie żadnych inwestycji na tragicznie zakorkowanym południu Gdańska. (17)

    Wydali pozwolenia na budowę mieszkań dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców a drogi jak w latach siedemdziesiątych.

    • 168 32

    • (15)

      niech ci deweloper zbuduje drogę. Kupują dzbany mieszkania w polu bez żadnej drogi tylko z obietnicami dewelopera a później jest zdziwko i żądania autostrady do pracy w centrum, najlepiej pod samo krzesło w korpo.

      • 34 34

      • Nie było tego w pozwoleniu na budowę!!

        Miasto o to nie zadbało!!!

        • 20 11

      • (9)

        A dzbanie miasto od czego jest??? Jak mnie leczą takie lemingi! To miasto planuje zagospodarowanie terenu, to miasto ustala warunki i zabudowę, to miasto decyduje o sprzedaży terenów! To co wszystko zrzucić na kupujących?? a oni co tylko kawka? Mysl bo to nie boli.

        • 39 17

        • Nie tłumacz tłukowi (3)

          Pewnie o zadaniach własnych gminy nie słyszał, już nie wymagam znajomości ustaw bo pewnie tego słowa nie rozumie.

          • 18 5

          • (2)

            Tak namawiają żeby podatki płacić w urzędzie miasta zamieszkania. Ale dojazd do tych mieszkańców zrobić to już nie ma komu.
            Tak se wybraliśmy to tak mamy.

            • 16 6

            • Widocznie placą dalej po swoich wiosksch

              • 9 6

            • Odezwal sie kto

              Mieszkaniec banina?

              • 8 1

        • (4)

          oj widzę kolega jednak wybrał "atrakcyjnie cenowo" ofertę dużo obiecującego dewelopera. Radzę zainstalować gaz w swoim Pasku to Ci taniej dojazd wyjdzie po płytach jumbo. A na poważnie to oczywiste jest że miasto te drogi będzie musiało zrobić... ale pytanie jest kiedy to zrobi. I to mnie najbardziej śmieszy, że kupujecie na kredyt dziurę w ziemi na wygwizdowie i po jakichś dwóch latach jak odbieracie klucze to jest wielkie zdziwko że drogi nie ma. I taka prawda że jej nie będzie przez następne 5-10 lat bo takie są realia. I nic nie zrobisz z tym jeden z drugim, tylko sobie możesz ponarzekać na forum jaka to życiowa niesprawiedliwość Cię spotkała.

          • 9 12

          • a mnie śmieszy, że ktoś broni tych nieudaczników

            szok

            • 10 1

          • Mieszkam na Południu od 2004r. (2)

            I od tego czasu słyszę o N.Świętokrzyskiej. Rozumiem, że 15 lat czekania to za krótko i jestem roszczeniowym słoikiem?

            • 18 1

            • Nie mówcie mu o Drodze Czerwonej

              Bo się chłopak załamie...

              • 11 1

            • Droga gminna stanowi własność właściwego samorządu gminnego a drogi wewnętrzne buduje deweloper.

              ---art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Ustęp 1
              a także
              Dz.U.2018.2068 t.j. | Akt obowiązujący
              Wersja od: 1 stycznia 2020 r. do: 31 grudnia 2020 r.
              ---Prawo stwarza niejasności ---
              1. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową należy do inwestora tego przedsięwzięcia.---

              "Jeżeli inwestycja odbyła się zgodnie z założeniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego to w pewnym sensie, w szerszym ujęciu, jest to realizacja decyzji władzy, a co za tym idzie to gmina powinna wybudować drogę publiczną do takiej nieruchomości."Jeżeli lokalizacja drogi gminnej przewidziana jest planami miejscowymi (art. 7 ust. 1 pkt 2 Ustawy o samorządzie gminnym)"....Tu powinno dojść do porozumienia ale u nas deweloper robi swoje czyli układ drogowy dróg wewnętrznych i nikt go nie może zmusić aby wybudował chociaż kawałka drogi gminnej.Gmina jakby nie widziała tysięcy mieszkańców i inwestycji deweloperów ale chętnie widzi nowych podatników ,konsumentów i płatników rachunków za media....Welcome to Gdańsk.

              • 0 0

      • (1)

        Skoro tereny są w granicach miasta to w czym problem? Miasto powinno się troszczyć o wszystkie dzielnice

        • 14 1

        • zatroszczy się za 10 lat jak przyjdzie na to kolej i będzie kasa

          • 4 5

      • Zadziwię Cię teraz. (1)

        Developerzy budują lub współfinansują budowy dróg dojazdowych wokół stawianych osiedli. Od pewnego czasu jest to warunkiem otrzymania przez nich pozwolenia na budowę.

        • 12 5

        • taaa 20metrowy dojazd do garażu podziemnego

          • 10 2

    • Atrakcyjne cenowo

      Jeżeli coś wydaje się wielką promocją lub niebywałą okazją to...
      Gratulacje dla kupujących!

      • 12 10

  • gdzie nowa swietokrzyska????? (7)

    gdzie nowa swietokrzyska????

    • 129 29

    • (3)

      morawiecki obieca to bedzie... zaraz po przekopie , centralnym lotnisku, stoczni w Radomiu , nowych promach i gazoporcie

      • 9 14

      • Chyba nowych promilach

        • 1 3

      • Co premier ma do miasta PO KO??? (1)

        • 13 8

        • Moze swoje obiecanki realizowac z centralnych pieniedzy, a nie zabierac samorzadom

          • 2 2

    • kasa utopiona w ecs

      • 7 8

    • Rower albo hulajnogę weź

      Ja w ten sposób rozwiązałem sobie problem korków na Świętorzyskiej.

      • 1 5

    • Wg papierow tam nikt nie mieszka. Sami zameldowani w Bartoszycach

      • 2 4

  • Rowna (2)

    Ulica Równa jest równa tylko z nazwy. Może to nie kluczowy ciąg komunikacyjny, ale przynajmniej chodniki można by poszerzyć i wyrównać, a chodnik na wysokości bramy (chyba nizinnej) to w ogóle dramat. Przy deszczu idzie się po naniesionym blocie

    • 42 4

    • Potwierdzam

      Czlonek mojej rodziny, ktory codziennie jezdzi ta droga, zmienial cale zawieszenie w aucie 2 razy w ciagu 3lat:)

      • 4 0

    • Równa i okolice.

      Tam niedługo wszystko się wyrówna i będą nowe mieszkania.
      Deweloper.

      • 3 1

  • A kiedy remont Cienistej? (3)

    Przecież tam można urwać zawieszenie!

    • 23 23

    • (1)

      Są znacznie gorzej wyglądające drogi w tym mieście niż Cienista...

      • 11 0

      • to niech załatają porządnie te dziury czy to takie trudne

        niektóre dziury są tam wiele lat, a poprzeczne nierówności są niebezpieczne.

        • 2 1

    • ha, a kiedy ul. Brzegi

      doczeka się asfaltu na całej długości?

      • 1 0

  • budowa przejść naziemnych to zbrodnia przeciwko ludzkości (2)

    będą ginąć ludzie

    • 63 53

    • (1)

      Jakby każdy miał samochód i wszędzie nim jeździł, to nie było by pieszych, a wtedy można by było zlikwidować te wszystkie niepotrzebne przejścia i nie było by żadnych potrąceń. Widzisz, proste rozwiązanie. Idźmy,.. to znaczy jedźmy, w tę stronę.

      • 18 8

      • nie o to chodzi

        chodzi o budowę przejścia naziemnego gdy obok jest podziemne ( brama wyżynna)

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane