• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany gdańskich drogowców na 2020 rok

Szymon Zięba
16 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera. Planowane jest dokończenie modernizacji linii na Stogach, budowa Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i modernizacja odcinków al. Hallera.

Niemal 32 miliony złotych w 2020 roku wyda Gdańsk na remonty dróg i ulic w ramach programu modernizacji. Sprawdziliśmy, które trasy mają przejść lifting, gdzie szykuje się ich gruntowna przebudowa lub budowa oraz jakie inwestycje drogowe w tym roku mają zostać zakończone.



Jak oceniasz stan dróg w swoim sąsiedztwie?

W najbliższym czasie miasto planuje dokończyć trzy duże inwestycje. Chodzi o modernizację linii tramwajowej na Stogach, budowę al. Pawła Adamowicza (Nowej Bulońskiej) i budowę wiaduktu Biskupia Górka. Ponadto wybudowane zostaną dwie ścieżki rowerowe: na ul. Potokowej i na fragmencie al. Grunwaldzkiej. Planowana jest także modernizacja odcinków al. Hallera, al. GrunwaldzkiejChłopskiej. Zostanie również utworzone przejście naziemne w pobliżu skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Łąkową.

- Utworzone będzie przejście naziemne, zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni, utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowa obejmie również zatoki autobusowe - przypomina Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu. - Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Planowane remonty i budowa dróg w 2020 roku w Gdańsku



To jednak nie wszystko. Sprawdziliśmy, jakie drogi mają zostać w tym roku zmodernizowane, które doczekają się przebudowy i gdzie powstaną nowe trasy.

Przypomnijmy: gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska; dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w 2015 roku. W zależności od kategorii drogi, program realizowany jest poprzez dwa zadania:

  • Budowę i przebudowę dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne (w tym roku miasto zamierza wydać na ten cel 21,9 mln zł).

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • budowę objazdu Bramy Nizinnej;
  • modernizację ul. Hożej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - na odcinku od ul. Stryjewskiego do Tamka (ciąg drogi publicznej);
  • budowę ulicy Nowa Sadowa (art. 16 ustawa o drogach publicznych);
  • modernizację ul. Twardej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Tama Pędzichowska;
  • modernizację ul. Połęże;
  • modernizację ul Starowiślnej;
  • budowę ul. Królowej Jadwigi (odcinek od istniejącej nawierzchni do ok 5 m za łukiem wyokrąglającym projektowany zjazd na teren inwestycji firmy CUARTO Invest sp. z o.o.);
  • budowę ul. Nowej Sudeckiej;
  • przebudowę skrzyżowania ul. Traugutta i Sobieskiego;
  • przebudowę ul. Flory;
  • przebudowę ul. Stężyckiej (we współpracy z GIWK);
  • przebudowę ul. Niedziałkowskiego, ul. Komandorskiej, ul. Sopockiej (zadanie realizowane przez GZDiZ).

  • Na modernizację nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmującej drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe w 2020 roku przeznaczonych ma zostać 10 mln zł.

W ramach tego zadania urzędnicy planują:
  • modernizację al. Grunwaldzkiej na odcinku od nr 305 do nr 345 (jezdnia w kierunku centrum Sopotu);
  • modernizację ul. Chłopskiej od ul. Piastowskiej do ul. Obrońców Wybrzeża (jezdnia w kierunku centrum Gdańska);
  • modernizację ul. Hallera:
  • odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego odcinka ulicy w obrębie skrzyżowania z ul. Reja) - jezdnia w kierunku Brzeźna oraz odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki - jezdnia w kierunku Brzeźna);
  • modernizację ulic: Modrej i Łanowej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
  • modernizację ul. Słowackiego (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - w starym śladzie na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki;
  • budowę ul. Łąkowej (art. 16 ustawa o drogach publicznych we współpracy z PB. Kokoszki) - na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do ul. Długie Ogrody;
  • utworzenie ronda przy ul. Starogardzka-Czerska-Niepołomicka.

Na obu zadaniach miasto planuje wykonać prace za 31 mln 900 tys. zł.

Drogi i chodniki do remontu i utwardzenia



Niezależnie od tego, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć 11 mln złotych na:

Remont nawierzchni bitumicznych jezdni na ulicach:
  • Myśliwskiej (na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Powstania Listopadowego)
  • Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
  • Wyzwolenia (na wysokości budynku nr 51)
  • Galaktycznej (na odcinku od ul. Kielnieńskiej do posesji nr 31)
  • Schuberta (w sąsiedztwie posesji nr 20)


Utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni na ulicach:

Doroszewskiego, Szynszylowej, Dolne Młyny, Hallera (w rejonie pętli tramwajowej - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Grzybowej, Wita Stwosza (w rejonie przystanku PKM Strzyża - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Begoniowej, Czereśniowej, Otomińskiej (dojazd do posesji nr 45), Parterowej, Posejdona, Jowisza, Saneczkarskiej, Herosa, Karsińskiej, Cmentarnej, Wdzydzkiej, Bysewskiej, Miechucińskiej, Internetowej, Barniewickiej, Izydy, ZagonyGrunwaldzkiej(dojazd do posesji nr 533A).


Budowę nowych chodników na ulicach:


Remont istniejących chodników na ulicach:

Remonty dróg - które mają pierwszeństwo?



Co ważne: przy typowaniu kolejności remontów ulic decyduje ich znaczenie komunikacyjne, stan techniczny nawierzchni, zapewnienie dostępności do środków komunikacji miejskiej, a nawet zaangażowanie lokalnej społeczności w realizacje zadania czy współfinansowanie inwestycji ze środków rad dzielnic.

Miejsca

Opinie (269) 7 zablokowanych

  • a co z Nową Olchową?

    Czyżby zapomnieli i kolejny rok bedą korki na cedrowej plus strach chodzic na odcinku blizej Kartuskiej..

    • 6 6

  • Ulica Budowlanych (2)

    A co z remontem ulicy w okolicach Lotniska? Była obiecana już kilka lat temu, teraz nawet w jej okolicach powstają biurowce.

    • 12 9

    • To niech inwesror biurowcow sobie zbuduje

      • 1 1

    • Il polowa 2019

      Przecież wybudowali zgodnie z kolejną obietnicą w II połowie 2019

      • 1 1

  • A jak to wyglada w Gdyni?

    Można poprosić o podobne zestawienie w sprawie gdyńskich dróg? To przecież nie jest dużo pracy.

    • 10 5

  • Sor ry (2)

    A gdzie Nową Swietorzyska? Koperta nie poszła, że o niej zapomniano? Najbardziej wyczekiwana droga! Pani Dulkowska chyba czas się wziąć do roboty?

    • 35 11

    • Nie ma czasu, co chwilę jakieś otwarcia, bankiety, iwenty - słowem nie ma czasu na pracę.

      • 7 4

    • Tam wg list zameldowania nikt nie mieszka

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Do komentujących (23)

    Do pierwszych, którzy marudzą, że 32 mln to mało. Zauważcie, że mowa o modernizacjach i remontach a nie budowie nowych dróg. Nowe drogi to inna pula, inne środki, o których tu w artykule w ogóle się nie mówi.

    Po drugie: niektórzy marudzą, że mało się robi. Ci sami zapewne marudzą, że urzędnicy nic nie robią i jest ich za dużo. Robi się dokładnie tyle na ile "krawcowi starcza materiału" czyli nie tylko tyle na ile starcza środków finansowych ale również osobowych. Ktoś bowiem musi nadzorować realizowane projekty, ktoś musi ogłaszać przetargi itd.

    Nie da się zrobić wszystkiego.

    Jeśli chodzi o ciągle marudzenie, że buduje się osiedla a nie ma do nich dróg to proszę pamiętać, że nigdy nie buduje się dróg donikąd. Niestety polskie przepisy są skonstruowane w ten sposób że jakby miasto wybudowało taką drogę to zaraz byłoby podejrzenie, że coś jest nieprawidłowe (tutaj np. obostrzenia finansów publicznych).

    • 125 103

    • (2)

      A ty co obrońca miasta? tyle na ile "krawcowi starcza materiału" skąd wiesz? siedzisz w finansach? jeśli tak to już jesteś mało wiarygodny. "że nigdy nie buduje się dróg donikąd" - bzdura, bzdura i jeszcze raz bzdura, bo każdy projekt na wykonanie drogi pod późniejsza zabudowę się obroni!

      • 15 26

      • Że co? (1)

        Każda informacja o drodze pod późniejszą zabudowę od razu trafia na skowyt trolli o budowaniu pod deweloperkę...

        • 15 6

        • nie bredź, to przez trolli nie budują dróg, tak? ha ha ha

          • 0 0

    • materiał do krojenia to był GPEC 60 milionów rocznie

      teraz niemiec kroi. Rydwan tez nie wiem czemu ma służyć. Buduje sie drogi do nikąd? Masz południe z drogami z historycznej mapy gdańska tam się nic nie buduje jedynie poprawia nawierzchnię. Tysiące mieszkańców i dziesiątki osiedli. W urzędzie to nie gospodarze rządzą a najemnicy, dla kasy zrobią wszystko.

      • 20 18

    • (2)

      Od 24 lat pracuje na gdańskich drogach ,i widze te wszystkie wałki ,wiec nie mów że jest dobrze bo niemasz o tym pojęćia

      • 17 19

      • To czemu nie zgłaszasz do prokuratury przestępstwa? (1)

        • 8 4

        • bo przewałki robią kolesie nieoPiSani

          co to praca pokora umiar.... a te nagrody nam się należały
          2015 - wystarczy nie kraść
          2017 - oni kradli więcej
          2019 - oni też kradli

          • 2 0

    • I PO co 10 krawców do jednego garnituru

      • 13 11

    • czy mogę prosić o podobna mapę remontów w Gdyni?

      • 8 2

    • Nowych dróg nie będzie (1)

      Na 2020 rok nie w planach budowy nowych dróg. Dlatego ich nie wymieniono. Na włosku wisi nawet budowa tramwaju od Lawendowego Wzgórza do Havla.

      • 10 7

      • A gdzie chcesz upychać nowe drogi?

        Nawet budowa Nowej Politechnicznej formalnie jest przebudową starych dróg...

        • 0 4

    • ul. Pagórkowa (1)

      To wytłumacz, proszę dlaczego priorytetem stała się ulica Pagórkowa na Morenie dla 4 niskopiętrowych bloków, która nic nie dała aby rozładować korki na połączeniu z Myśliwską (bez chodnika)/Kartuską od Pagórkowej. Toku myślenia urzędników w tym przypadku nie pojmuję!

      • 4 7

      • bo deweloper chce sprzedać to co buduje

        tak to w grajdole działa.

        • 4 3

    • po 1 naucz sie czytac, po 2 naucz sie myslec, po 3 otworz oczy

      niechce mi sie pisac bo szkoda mojego czasu, pojecie o tym wszystkim masz jak swinia o gwiazdach

      • 4 6

    • Do Asa (1)

      Ciesze się, że pojawia się coraz więcej merytorycznych komentarzy. Niestety nie mogę się z Tobą do końca zgodzić. Nie chodzi mi wcale o to, że urzędników jest za dużo i że mają taką słabą organizację pracy i za dużo zbędnych formalności na głowie.
      Chodzi mi o to, że w Gdańsku brak planowania przestrzennego, strategicznego spojrzenia na to jak Gdańsk powinien wyglądać za 50 lat, podziału na etapy rozwoju infrastruktury krytycznej. Obserwując to co się dzieje można dojść do wniosku, że plan zagospodarowania przestrzennego układa się tak aby teren należący do miasta nie był zbyt drogi i był łatwy do sprzedania. Później szczęśliwi nabywcy mają działkę ze zmienionym planem zagospodarowania, który koresponduje z jego planami inwestycyjnymi. Po Gdańsku coraz gorzej się przemieszcza, nie zależnie czy tramwajem, czy autobusem, czy samochodem. Panuje haos. Brak spójnej koncepcji. Takie myślenie skazuje Gdańsk na pozostanie prowincjonalną mieściną. Tak na dłuższą metę się nie da.

      • 13 4

      • bo tu niema gospodarza od 40 lat.

        tylko zarządcy czy najemnicy.

        • 5 4

    • Po efektach prac ciężko mówić o nadzorze.Aby nadzorować prace trzeba mieć pojęcie w temacie a urzędnik to przeważnie przyglup i leń.

      • 1 2

    • Ale pitolisz głupoty (1)

      Narzeka się, że się mało robi jak widzę wydatki 5mln zł na portal gdansk.pl, 166t tysi na rozdanie flag i ktoś przypomni po ile był rydwan? Widzisz kasy na PR w Gdańsku chyba nigdy nie zabrakło, na pierwsze potrzeby za to nie raz.
      A co do dróg do nikąd to co powiesz o ulicy Popiełuszki? Miasto mówiło niedawno, że bez niej byłby niemozliwy rozwój terenów stoczniowych, w sumie pomimo niej też jest niemożliwy.
      Aha, miasto powinno działać dalekowzrocznie. Czylli powinny być robione plany urbanistyczne, tu i tu ma być osiedle o takiej a nie innej zabudowie, tu ma przechodzić droga lokalna, tu dojazdowe i dopiero potem budujemy. Nie wszystko musi być od razu, ale wtedy chociaż wiemy jaki będzie docelowy kształt. W Gdańsku jednak dziełem Szefa jest haos.

      • 8 3

      • tak pisiory znalazły miliardy których nie było.

        • 1 6

    • Ci co marudzą to opłacani Pisowcy trole ,wieś głosowała na Pis i dopiero teraz jest tam Ameryka ,he,he,he (2)

      • 5 7

      • wystarczy wyzwać od PISowcy i sprawa załatwiona (1)

        jakież to proste!

        • 7 2

        • tyPOwa POlityka

          • 1 0

    • Na naprawę nie ma a parkingowe jest. chociaż parking niezgodny z przepisami PPOŻ i drogowymi !!

      • 1 0

  • Osowa (1)

    A Kielnieńska???????????????

    • 11 10

    • kielnieńska !!!

      zdecydowanie do naprawy i to 15 lat temu !

      • 6 2

  • na rzut

    beretem od Urzędu Miejskiego "istnieje" brukowa i pozbawiona chodników ul. Malczewskiego jako relikt budownictwa drogowego XIX wieku, a przy niej powstają piękne apartamentowce! To połączenie pokazuje słabość władz naszego miasta

    • 13 9

  • ROBYG

    Urzędnicy wydali pozwolenie na budowę dla Robyga, zmieniając uwarunkowanie przestrzenne w okolicy Piekarniczej (pierwotnie niska zabudowa) na Morenie. Deweloper wybudował wieżowce i sprzedał mieszkania z MEGA zyskiem ale Miasto i Robyg nie usprawniło dojazdu dla kilkunastu tysięcy mieszkańców swojej inwestycji. Odłogiem leży ul. Lema, Hausbrandta, które stanowią alternatywę dojazdu do Kartuskiej. Samochody dojeżdżają do Kartuskiej ul. Myśliwską, która jest drogą zamieszkania i bez chodnika ale najważniejsze, że odtrąbiono sukces Alei Adamowicza, która niczego nie zmieniła w okolicy Piekarniczej/Myśliwskiej.

    • 27 9

  • Na ulice 30 mln...

    A na ochrone kuznie ecs drugie tyle;)

    • 18 12

  • a kiedy remot przystanku tramwajowego Tetmajera przy OBC, przeciez teraz to jest ważny przystanek i setki ludzi tam wysiada

    • 8 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane