Plany kolejnej zabudowy w Orłowie

21 maja 2018 (artykuł sprzed 2 lat)
Patryk Szczerba

Na skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej i Powstania Styczniowego i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni ma powstać budynek z usługami medycznymi. Nowa zabudowa wymagała niewielkich zmian w planie miejscowym. Z kolei mieszkańcy pytali przy okazji o plany przebudowy układu drogowego.



Temat nowej zabudowy pojawił się przy okazji zmian w planie zagospodarowania. Będą one jednak kosmetyczne. Inwestor nadal będzie mógł wybudować 4-kondygnacyjny budynek do 15 m wysokości, przy czym czwarta kondygnacja może stanowić maksymalnie 70 proc. powierzchni rzutu trzeciej kondygnacji oraz musi być cofnięta od strony ul. Spacerowej.

Wiadomo, że właściciele w planach mają budowę obiektu z usługami medycznymi.

Przy okazji nowej inwestycji mieszkańcy pytają o zmiany w układzie drogowym.

- Rozbudowują się osiedla w Redłowie, brakuje rozwiązań komunikacyjnych dla nowej zabudowy usługowej powstałej wzdłuż Łużyckiej, a Orłowo coraz bardziej grzęźnie w korkach - zwraca uwagę Piotr Czajkowski, przewodniczący rady dzielnicy.

Bez przebudowy skrzyżowania Wielkopolska - Zwycięstwa



Miasto przyznaje, że planów przebudowy nie ma. W przyszłości pomóc ma budowa ul. Nowej Łużyckiej - która przejmie lokalny ruch - i Drogi Czerwonej. Przy okazji zabudowy działki po drugiej stronie skrzyżowania, której własnością jest firma Batory, możliwe jest dołożenie prawoskrętu z ul. Wielkopolskiej w al. Zwycięstwa.

Uwagi do projektu planu można składać do 29 maja. Treść jest dostępna na stronie internetowej miasta.

Przypomnijmy przy okazji, że planowany na rogu skrzyżowania w okolicach ulicy Kaczej budynek będzie kolejnym w tej części Orłowa i Redłowa. W okolicy powstaje osiedle budowane przez firmę Semeko zobacz na mapie Gdyni, kilkadziesiąt metrów dalej do inwestycji zobacz na mapie Gdyni przymierza się firma AB Inwestor.

Czytaj: Rusza zabudowa działki przy SKOK w Redłowie
Czy w ślad za nowymi inwestycjami w Orłowie powinna iść rozbudowa dróg?
76%

zdecydowanie, to konieczność

12%

tak, ale po analizie zasadności

7%

raczej nie, szersze ulice to więcej samochodów i korki

5%

nie, nie ma takiej potrzeby

zakończona

łącznie głosów: 565