- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (89 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (179 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (83 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (259 opinii)
- 5 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (53 opinie)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (416 opinii)
Płatne parkowanie w Gdyni: znamy wpływy z rozszerzonej strefy
Nieco ponad 4 mln zł wpływów z opłat od kierowców i 500 tys. zł z kar za nieopłacone parkowanie - to bilans pierwszych dwóch miesięcy, w których działa rozszerzona Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni. Do tego trzeba doliczyć ok. 500 tys. zł zysku z dziewięciu uruchomionych parkingów poza-strefowych, którymi miasto dzieli się z wybranym w przetargu operatorem parkomatów.
Opłaty trzeba też wnosić, jeśli chce się zaparkować na jednym z dziewięciu parkingów pozastrefowych przy:
- al. Marszałka Józefa Piłsudskiego, codziennie,
- ul. 3 Maja, codziennie,
- ul. Stefana Batorego, codziennie,
- ul. Jerzego Waszyngtona, codziennie,
- ul. Juliana Ejsmonda, codziennie,
- ul. Partyzantów,
- ul. Legionów,
- ul. Witomińska,
- ul. Orłowska.
Ostatnio wokół nowych zasad parkowania pojawiły się kontrowersje. Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku wpłynęła skarga Prokuratora Okręgowego w Gdańsku na uchwałę radnych Gdyni dotyczącą podwyższenia stawek i rozszerzenia stref parkowania. Władze miasta podtrzymują, że decyzja o zmianach była poparta analizami, a także opiniami mieszkańców, dodając, że podobne zarzuty w Warszawie zostały oddalane przez sąd.
Prokuratura skarży gdyńską strefę parkowania
Sprawdziliśmy, ile wpływów uzyskało miasto przez pierwsze dwa miesiące (lipiec i sierpień) działania droższej i rozszerzonej strefy płatnego parkowania.
Ponad 4 mln zł wpływów z opłat parkingowych
Urzędnicy informują, że łączna kwota wpływów z opłat za postój na terenie rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania wynosi za wakacyjne miesiące 4 043 971,50 zł.
Rośnie liczba nakładanych kar za brak opłaconego parkowania. W lipcu wyniosły one 243 083 zł, a w sierpniu - 258 320 zł.
W lipcu nałożono 4114 opłat dodatkowych dla kierowców, którzy nie zapłacili za parkowanie. W sierpniu było ich 4099.
Przypomnijmy, że opłata dodatkowa za brak opłaconego miejsca postojowego na terenie Strefy Płatnego Parkowania wynosi 150 zł w przypadku opłacenia jej do 7 dni. Po tygodniu opłata wzrasta do 200 zł.
Mieszkańcy Śródmieścia i Wzgórza najczęściej kupują abonamenty
W trakcie dwóch miesięcy działania strefy wydano 4356 abonamentów. Co ciekawe, najwięcej z nich wydano mieszkańcom zameldowanym w strefie A obejmującej Wzgórze św. Maksymiliana - 1418. W dalszej kolejności sięgali po nie mieszkańcy Śródmieścia - 1212 wydanych abonamentów - oraz Działek Leśnych - 1039 abonamentów.
Na podstawie abonamentu typu "M" mieszkańcy mają możliwość zaparkowania pojazdu na dowolnym miejscu postojowym, zlokalizowanym w promieniu do 300 metrów od miejsca zamieszkania.
Mieszkańcy zakupili też m.in. 139 abonamentów ogólnodostępnych. Dodajmy, że abonament ogólnodostępny typu "O" wydaje się na konkretny numer rejestracyjny pojazdu. Abonament tego typu uprawnia do parkowania wyłącznie na obszarze strefy wskazanej podczas zakupu abonamentu.
W lipcu najwięcej wpływów pochodziło z abonamentów zakupionych przez mieszkańców Śródmieścia - nieco ponad 96 tys. zł. O prawie tysiąc złotych mniej wpłynęło z opłat za abonamenty od mieszkańców Wzgórza. O ile mieszkańcy Śródmieścia w sierpniu nadal chętnie kupowali abonamenty, wydając na nie nieco ponad 67 tys. zł, to na Wzgórzu było to jedynie 14 tys. zł.
W sumie wpływy z zakupu abonamentów wyniosły przez pierwsze dwa miesiące funkcjonowania strefy 460 tys. zł.
Trzy parkomaty trzeba było wymienić
Zdarzało się też kilkadziesiąt awarii parkomatów. Kilka zostało całkowicie uszkodzonych.
- Przez ostatnie dwa miesiące funkcjonowania rozszerzonej strefy uszkodzono trzy parkomaty. Zostały one zdemontowane, a na ich miejsce zainstalowano w pełni sprawne urządzenia. Odnotowaliśmy 63 awarii, które są na bieżąco usuwane w ramach umowy serwisowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na parkingach pozastrefowych podział zysków z operatorem
Gdynia zarabia także na opłatach wnoszonych na dziewięciu parkinach pozastrefowych - znajdujących się poza strefą drogową. Ich obsługą zajmuje się zewnętrza firma. Dlaczego nie ZDiZ? Urzędnicy twierdzą, że to się im po prostu nie opłaca. Od lat wpływy z SPP są bowiem niższe od kosztów, jakie na ich obsługę przeznacza miasto.
- Dokładnie przeanalizowaliśmy kwestie księgowe i operacyjne. Zlecenie obsługi i windykacji parkingów pozastrefowych zewnętrznemu operatorowi jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Podobnie czynią też inne miasta - mówił w maju wiceprezydent Gdyni.
Łącznie na parkingach pozastrefowych wyznaczono 570 miejsc postojowych, w tym 30 "niebieskich kopert" przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami
Indigo Polska to firma zajmująca się obsługą gdyńskich parkingów pozastrefowych.
Lipcowe wpływy z opłat za postój na parkingach pozastrefowych wyniosły 254 853,66 zł. Z kolei w sierpniu 2021 roku wpływy z opłat za postój na tychże parkingach wyniosły 266 139,97 zł. Łącznie naliczono opłaty dodatkowe na kwotę 66 073,32 zł.
- Na podstawie umowy Indigo Polska wpłaca całość zebranych opłat do miasta, następnie ZDiZ rozlicza miesięczny VAT. Z opodatkowanej kwoty ZDiZ wypłaca firmie Indigo Polska 23 proc. prowizji za obsługę operatorską parkingów pozastrefowych - tłumaczy Marek Łucyk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-16 08:25
większość wpływów to wpływy od abonamentów mieszkańców (31)
większość wpływów to wpływy od abonamentów mieszkańców i z mandatów, czy to o to chodzi, żeby wyciągać kasę od tych, którzy i tak utrzymują już to miasto z własnych podatków. Przykład: parking przy molo w Orłowie płatny od poniedziałku do piątku , w weekend gdy są turyści opłat brak. Gdzie logika ??? No chyba że to od początku chodzi wyłącznie o opłaty od okolicznych mieszkańców, którzy teraz nawet pod domem zaparkować na 5 min. nie mogą
- 299 30
-
2021-09-17 09:07
Bo te opłaty mają na celu obciążyć mieszkających tam ludzi. Będzie drogi to ludzie się wyniosą i będzie więcej miejsca dla deweloperów i celebrytów !
- 0 1
-
2021-09-16 17:47
Po co piszecie o czymś takim żeby w................ć dalej ludzi.Kartonowy kraj małych pensji wszelkich nowych nakazow ,zakazow i danin.Łupienie ludzi ciąg dalszy .......
- 2 0
-
2021-09-16 11:35
Dzięki za ten wpis, bo nie wiedziałem jak mam wam to powiedzieć
- 0 0
-
2021-09-16 10:41
co znaczy wpływy
proszę o info jaki był zysk, uwzględniając koszty funkcjonowania systemu.
- 9 2
-
2021-09-16 10:16
Pamiętajcie o tym jak przyjdą wybory. Dla turystów raj, dla mieszkańców 12 m-cy krojenia (1)
- 13 5
-
2021-09-16 10:20
I co dalej wybiorą króla skweru który dyma mieszkańców jeszcze zanim bym królem ;)
- 7 1
-
2021-09-16 10:00
4 miliony do 400 tysięcy?
To pierwsze to opłaty za godziny, to drugie to wpływy za abonamenty. Czytanie ze zrozumieniem się kłania albo matematyka.
- 7 1
-
2021-09-16 08:52
a ty czemu taki antyspołeczny jesteś? (8)
mieszkasz tu i płacisz podatki i korzystasz z infrastruktury - dlatego jako mieszkaniec partycypujesz ku polepszeniu życia w mieście - co tu jest trudnego do zrozumienia?
- 10 7
-
2021-09-16 21:12
place podatki
Wystarczy.
- 0 1
-
2021-09-16 10:24
Polepszeniu? Kolizyjne krzyżówki, kolorowe farby, wysypiska śmietnikowe, czerwona fala,podatki na maxie, brak dojazdu, brak (1)
- 20 4
-
2021-09-16 11:28
ale nie ma być lepiej tylko dla kierowców - w mieście żyje dużo więcej ludzi, ktorzy mają inne potrzeby
- 5 7
-
2021-09-16 10:10
Polepszeniu życia w mieście? (4)
Dawno się tak nie uśmiałem! Mieszkam w Gdyni 70 lat i coraz to nowe utrudnienia. Wszystko dla rowerzystów, hulajnóg i deweloperów. 2,5 godziny parkowania w "filmówce" i 17 złotych z kieszeni zniknęło.
- 25 7
-
2021-09-16 11:29
miałeś całą młodość dla siebie
wtedy nie było ani rowerzystów, hulajnóg i deweloperów. Nie mówiąc już o filmówce. Czasu nie cofniesz chłopie
- 5 5
-
2021-09-16 11:19
korzystasz to płać - to chyba oczywiste?
- 7 7
-
2021-09-16 11:15
Czas umierać (1)
- 3 7
-
2021-09-16 13:03
To juz. Umieraj.
- 4 0
-
2021-09-16 08:40
Ale o czym Tyy piszesz? Jaka większość? (2)
abonamenty to nawet nie 10 procent opłat wnoszonych w parkomacie!
- 12 0
-
2021-09-16 09:03
(1)
Bo abonament mieszkańca wnosi się przez internet?
- 2 5
-
2021-09-16 10:35
Ale co to ma wspolnego z opłatą w parkomacie?
- 7 0
-
2021-09-16 08:28
Wiadomo, miasto chce zarobić, oddając Ci parking wart kilkaset złotych miesięcznie za dychę :D (11)
Litości...
- 12 28
-
2021-09-16 12:06
Miasto to jest teraz jakiś obcy twór czy co? (1)
- 4 0
-
2021-09-16 21:11
nie tylko obcy
Wrogi.
Podobnie jak w spoldzielniach mieszkaniowych, zarzad usiluje zyc z powierzonego majatki i kosztem wlascicieli.- 0 1
-
2021-09-16 08:49
Pas drogowy zrobiony jest za kase z akcys w paliwie (8)
Dzbanuszku
- 6 14
-
2021-09-16 09:07
nieprawda. Wpływy z akcyzy na paliwo pokrywają (tylko część) kosztów dróg krajowych a nie ulic miejskich (7)
W USA w budżecie nie ma środków na utrzymanie już istniejącej, daleko przewymiarowanej infrastruktury drogowej i pseudoautostrad miejskich
- 11 10
-
2021-09-16 09:28
Aktywiści się tera o USA martwią? (6)
Ale musisz napisać coś o Detroit, bez tego bełkot niezaliczony...
- 18 8
-
2021-09-16 11:33
samochodoza i brak argumentów: typowe (1)
- 5 10
-
2021-09-16 11:55
Na parking nie maja hahahaha
- 4 0
-
2021-09-16 10:34
Płacz i płać dzbanie (3)
Opłaty będą już na zawsze i jedyna zmiana to ceny w górę
- 6 9
-
2021-09-16 11:38
Spokojnie, Konfederacja w sondażach stabilnie w górę (2)
Jeszcze lewaccy aktywiści zapłaczą za starymi czasami.
- 2 11
-
2021-09-16 13:11
szczęść borze
- 4 1
-
2021-09-16 12:32
O tak, o niczym bardziej nie marzę, niż o podwojeniu opłat i przekierowaniu zysków do korporacji.
- 3 1
-
2021-09-16 08:35
Mam gdzie pakować i to jest ważne (28)
Walczyliśmy o platne parkingi bo nie było gdzie parkowac pod domem. Dla mnie to bardzo dobre rozwiazanie. Darmowe parkingi powinny byc na wjezdzie i wyjezdzie do centrum a ich nie ma. Ten pod plymuth bedzie drogi i maly. To zadne rozwiazanie problemu. W dobie pandemi zapomnijmy o tym za ludzie będą korzystać z komunikacji miejskiej
- 68 155
-
2021-09-17 20:16
Fajnie ze pakujesz ale to przesada mieszkam w orlowie i np ul inzynierska zaesze sie korkuje bo jest wazka a te geniusze
Co ty na to jak byśmy jeszcze pobierali opłaty za spacer bulwarem? Nie będzie tłoku miło i przestrzennie :D zajmnij się pakowaniem.
- 0 0
-
2021-09-16 11:09
Ja odnotowalem mniejsze obroty (1)
- 1 0
-
2021-09-16 11:40
Niestety
Różnica między tobą a Słońcem Bulwaru jest natomiast taka, że ty nie możesz sobie pozwolić na luksus dużej bańki długu.
- 2 1
-
2021-09-16 09:04
parkingi w miejskich przestrzeniach publicznych nie powinny być darmowe (18)
jeśli są darmowe, to miasto zdąża w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju. W mieście wtedy ma miejsce wiele niepotrzebnych przejazdów samochodem - w tym przejazdy w poszukiwaniu wolnego miejsca do parkowania. Lepiej wydać pieniądze na parking niż tracić czas, pieniądze i przestrzeń miejską na szukanie miejsca do zaparkowania samochodu - najbardziej terenochłonnego środka transportu po mieście.
- 12 10
-
2021-09-16 09:11
Moga sie i drog pozbyc byle wywalili tez z centrum urzedy i banki i szpitale (17)
I niech se hipsterzy siedza z kawka na chodnikach. Ale miasto to praca i to praca na czas. A truizmy i idee zostaw komunistom i spolecznikom na garnuszku rodzicow
- 18 8
-
2021-09-16 09:24
(5)
Co za problem poruszac sie komunikacja miejską? 2/3 mieszkancow polskich miast w ten sposób wlasnie sie porusza, Ty tez dasz radey
- 4 6
-
2021-09-17 10:35
urzędnicy nie dają rady, każda kolejna ich siedziba musi mieć miejsca parkingowe i to bezpłatne
- 1 0
-
2021-09-16 09:50
Jakie dzbanie 2/3?
Ty znasz w ogóle wyniki badań zleconych przez zarządy KM w Gdańsku i Gdyni?
- 2 0
-
2021-09-16 09:29
Taki problem, że przez PRL wyrosło pokolenie ludzi których samochóð był marzeniem. (2)
I teraz sobie odbijają...
Na szczęście zaczyna się poprawiać w tej materii - młodsze pokolenie jak już kupi bolid, szybko zauważa że nie zawsze i nie wszędze opłaca się nim jeździć :)- 4 8
-
2021-09-16 09:49
Komuch na wigry 3 (1)
- 4 5
-
2021-09-16 11:36
emerytowany członek nomenklatury komunistycznej rozbijający się kiedyś na fiacie 126p?
a może syn członka nomenklatury jeżdżącego fiatem mirafiori? Tylko współczuć samochodozy i pogardy dla innych
- 0 4
-
2021-09-16 09:20
oto przejaw samochodozy w wersji hard (10)
samochód naprawdę nie jest jedynym środkiem transportu umożliwiającym dotarcie do urzędu, banku i szpitala.
- 11 14
-
2021-09-16 09:47
Tluczku jestem rehabilitantem i jezdze do klentow (8)
Mam ze soba sprzet. Busem mnie kierowca nie wpusci a nawet gdyby to nie mam czasu na przesiadki. Ale spolek nie skuma pracy
Co do urzedu i szpitaka to koe opiekowales sie kims starszym nigdy chyba, z chorobami stawow wiec japa. A o taksowce mi tu nie gadaj bo nie jestem rokefelerem- 15 8
-
2021-09-17 11:16
Nabędziesz abonament, jak na całym cywilizowanym świecie (1)
- 0 0
-
2021-09-18 09:15
Abonament na kazda dzielnice i ciekawe co jeszcze
Sciero
- 0 0
-
2021-09-16 17:36
Tłuczku-rehabilitancie n-ty raz widze ten twoj zalosny wpis o koniecznosci wozenia ze soba nie wiadomo czego samochodem! Zapamietaj wreszcie, ze przytlaczajaca czesc kierowcow nie jezdzi z lozkami i spokojnie moze sie przesiasc na komunikacje miejska!!!
- 3 4
-
2021-09-16 11:11
Przynajmniej masz teraz gdzie zaparkować pod domem klienta. a te 5 zł za godzine parkowania doliczysz do rachunku. I tak kasujesz za masaż 100 zł więc 5 zł więcej nie robi różnicy.
- 6 9
-
2021-09-16 09:51
(3)
Słuszny kierunek: aktywistów w rajtuzach trzeba gasić jak peta.
- 13 7
-
2021-09-16 10:38
ciebie widać już ktoś zgasił razem z twoim blachosmrodem (2)
- 5 11
-
2021-09-16 10:43
(1)
Jakie ubytki intelektualne sobie kompensujesz używaniem terminu blachosmród?
- 9 5
-
2021-09-16 17:37
A o ubytkach intelektualnych piszacych o rajtuzach tez cos bedzie? Samochody sa zmora miast, Zachod sie ich pozbywa z centrow. Przyzwyczaj sie.
- 3 4
-
2021-09-16 09:24
Zapewne wielu pacjentów dojeżdża na Srebrzysko rowerem.
- 16 5
-
2021-09-16 08:44
brawo punkt dla referatu zdiz. moze pan pisac kolejny wpis (3)
ktory referat UM
- 11 6
-
2021-09-16 08:50
dobrze chłop pisze (2)
mieszkam przy ul. Świętojańskiej i teraz łatwiej jest zaparkować tutaj.
- 12 8
-
2021-09-16 09:11
potwierdzam (1)
bez większego problemu znajduję teraz miejsce - opłaty za parking w końcu zaczęły działać
- 13 8
-
2021-09-17 10:33
to spłać dług miasta z tych resztek miejsc parkingowych., poza sezonem kasy z tego nie będzie
- 1 1
-
2021-09-16 08:42
A gdzie w Gdyni jest centrum? (1)
- 12 8
-
2021-09-16 08:48
w Śródmieściu - przyjdź i sprawdź
- 9 7
-
2021-09-16 07:52
Parking ogólnodostępny przy ul. Partyzantów (32)
Największa jazda jest z tym parkingiem "poza strefowym" przy ul. Partyzantów. Został zbudowany jakieś 40 lat temu ze zbiórki mieszkańców ul. Partyzantów, moja babcia się do tego dokładała, w zasadzie całe osiedle tam parkowało przez tyle lat, dopóki Łucyk nie poczuł smrodu pieniądza.
- 317 13
-
2021-09-19 04:46
rąbany pies z niego
- 0 0
-
2021-09-16 22:19
A na kogo głosowałeś w ostatnich wyborach samorządowych?
- 0 0
-
2021-09-16 15:51
Kropki donice i delfiny
Nie ma co się denerwować niedługo, niedługo i tam będą, kropki donice i delfiny i strefa relaksu. Farby po sezonie przemalowywania przepraszam "remontów" jeszcze zostało.
- 3 0
-
2021-09-16 12:11
Na miejskim terenie wybudowali
Przez tyle lat na pewno mogła korzystać bezpłatnie, więc w czym problem?
- 4 1
-
2021-09-16 10:04
Ludzie o czym wy mowiecie??? (6)
40 lat temu nikt nie wiedzial co ta sa prawa wlasnosci ani sie tym nie interesowal - wszystko bylo panstwowe czyli niczyje. Koniec dyskusji.
- 7 4
-
2021-09-16 14:03
Państwowe czyli niczyje?!?!?!
Państwowe, czyli wszystkich. Nie "Was wszystkich" tylko "nas wszystkich".
- 2 0
-
2021-09-16 11:16
Przedwojenna kamienica, w której mieszkam została wybudowana przez mojego pradziadka i nigdy nie była państwową własnością i do tej pory jest współwłasnością spadkobiorców.
- 5 0
-
2021-09-16 10:15
(3)
Państwo kradło
- 2 1
-
2021-09-16 10:26
Teraz też kradnie (2)
- 4 2
-
2021-09-16 11:37
rząd kradnie (1)
państwo zwykle ma jakiś rząd wywodzący się z jakieś partii lub koalicji
- 0 0
-
2021-09-16 11:46
samorząd też kradnie
co prawda w jednym takim mieście udają, że nie wywodzi się on z żadnej partii, ale chciwi na kasę publiczną są tak samo
- 5 0
-
2021-09-16 09:12
zbudowali na nie swoim terenie, tak? (5)
podobnie jak ci od domów na ogródkach działkowych wzdłuż Zwycięstwa
- 6 3
-
2021-09-16 10:08
Co znaczy na swoim??? (4)
40 lat temu nie istnialo pojecie wlasnosci!!! Ludzie czy wy juz naprawde zapomnieliscie jak wygladalo zycie w komunie?
- 9 7
-
2021-09-16 14:09
Zaraz zaraz. (1)
Za komuny żadnych zrzutek nie było. Podejrzewam bardzo mocno że parking powstał we wczesnych latach '90...
- 6 0
-
2021-09-16 21:27
czyli jakies 30 lat temu
Jak sprytnie to zrobiono, to zasiedzenie w zlej wierze jest mozliwe. W tym miescie jest to mozliwe...
- 1 0
-
2021-09-16 14:03
Jak ja nienawidzę tego podejścia
Nasi ojcowie i dziadkowie szli po tej ziemi, gdzie im się podobało to sobie zajmowali działeczkę i budowali co chcieli. A dzisiaj młodzi muszą brać kredyty na całe życie, żeby jakimś cudem za obwodnicą zamieszkać.
- 4 0
-
2021-09-16 10:14
Istniało, istniało... Komunistyczne władze wywłaszczały prywatne własności na potęgę...
- 7 0
-
2021-09-16 08:53
ale to nie jest teren mieszkańców przy ul. Partyzantów (4)
- 13 0
-
2021-09-16 09:01
(3)
A Park Rady Europy nie należał do miasta ale to nie stało mu na przeszkodzie go gospodarować aż do wyroku.
- 24 3
-
2021-09-16 09:14
mieli zasiekami odgrodzić, żeby nikt nie wchodził? (2)
- 2 8
-
2021-09-16 17:49
(1)
Mieli nie inwestować w ten teren w ogóle.
- 2 1
-
2021-09-16 21:22
mogli
Po to sa wywlaszczenia.
Albo zasiedzenie.
Jednak nie wykonano celu wywlaszczenia a urzedowi prawnicy nie zachowali nalezytej starannosc w prowadzeniu spraw.
To sie mleczko rozlalo i byl pretekst do zwrotu.- 0 0
-
2021-09-16 08:31
(1)
przecież tam też trzeba płacić ;/
- 1 1
-
2021-09-16 12:04
Ale nie w weekendy, pewnie mocno zawalony w sob i niedz jest ten parking
- 1 0
-
2021-09-16 08:29
Chcesz powiedzieć że osiedle bezprawnie zajęło kawał ziemi na swój parking (6)
A teraz marudzi, że właściciel wprowadził tam opłaty?
- 17 35
-
2021-09-16 11:11
(5)
Nie, nie zajęło. Po prostu wcześniej nie było tam parkingu, a mieszkańcy złożyli się na jego budowę, bo miasto nie chciało inwestować w ten pomysł. Nikt nie twierdził, że jest to teren mieszkańców czy osiedla, nikt niczego nie zajął, po prostu wtedy miasto skąpiło kasy na parking, a teraz UM się dławi mamoną na samą myśl o dużym terenie na samochody w pobliżu miasta. I to, Szanowny Panie, jest wątpliwe moralnie wobec tych mieszkańców.
- 25 7
-
2021-09-16 17:40
Mieszkancy zrobili sobie parking na cudzym terenie. Jak by tu to wytlumaczyc osobie niekumatej...
- 4 6
-
2021-09-16 14:01
Szanowny Panie (1)
Jeśli "wcześniej nie było tam parkingu", "mieszkańcy złożyli się na jego budowę, bo miasto nie chciało inwestować w ten pomysł" i jednocześnie "nikt nie twierdził, że jest to teren mieszkańców", to nie rozumiem jak jednocześnie może Pan uważać, że "nikt niczego nie zajął".
Jednak ktoś (mieszkańcy) coś (teren miasta) zajęli pod budowęJeśli "wcześniej nie było tam parkingu", "mieszkańcy złożyli się na jego budowę, bo miasto nie chciało inwestować w ten pomysł" i jednocześnie "nikt nie twierdził, że jest to teren mieszkańców", to nie rozumiem jak jednocześnie może Pan uważać, że "nikt niczego nie zajął".
Jednak ktoś (mieszkańcy) coś (teren miasta) zajęli pod budowę parkingu. Zainwestowali w cudzy środek trwały i o ile właściciel (miasto) to dopuściło, to jak sam Pan napisał "nikt nie twierdził, że jest to teren mieszkańców".- 8 1
-
2021-09-16 21:35
Czyli najsprawiedliwiej będzie, jeśli mieszkańcy "w czynie społecznym" ten parking wyburzą, a miasto wybuduje taki sam tylko swój.
- 8 0
-
2021-09-16 12:35
Jeszcze raz. Kto jest właścicielem działki pod parkingiem? (1)
Może ja też powiem, że miasto skąpi pieniędzy na budowę domu na środku Długiego Targu i go sobie postawię?
- 6 11
-
2021-09-16 21:08
wiesz co to zasiedzenie?
I mienie porzucone?
Mieszkancy maja szanse, jesli wykonywali obowiazki.- 6 1
-
2021-09-16 07:54
a mieszkańcy poczuli smród pazernoci kucyka
- 37 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.