• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po wykolejeniu się pociągu na Zaspie. Są opóźnienia, nie ma zagrożenia skażeniem

Maciej Naskręt
12 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 17:01 (12 marca 2013)

Wykolejony pociąg towarowy na stacji Gdańsk-Zaspa.


Po południu z torów na Zaspie w Gdańsku wypadł pociąg towarowy. Pociągi dalekobieżne kursują po torach SKM. Opóźnienia SKM-ek nie powinny przekroczyć 5-7 minut.



Skutki wykolejenia na gdańskiej Zaspie. Skutki wykolejenia na gdańskiej Zaspie.
Aktualizacja godz. 15:31. Podróżni korzystający z Szybkiej Kolei Miejskiej i pociągów dalekobieżnych mogą spodziewać się opóźnień w kursowaniu składów. - Ruch pociągów dalekobieżnych odbywa się po torach SKM. Z tego powodu pociągi mogą kursować z 5-minutowym opóźnieniem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualizacja godz. 15:09. Do wykolejenia doszło na bocznym torze znajdującym się tuż obok linii dalekobieżnej od strony al. Grunwaldzkiej. Pociąg, według naszego czytelnika - Leszka Ochmańskiego - wykoleił się na rozjeździe jadąc od strony Gdyni.

Towarowy skład należy do spółki PKP Cargo. Teraz już wiadomo, że z toru wypadło w sumie pięć cystern zakładów azotowych Puławy SA. Nie doszło do ich rozszczelnienia.

* * *

Po godz. 14 na gdańskiej Zaspie zobacz na mapie Gdańska wykoleił się pociąg.

Kolejarze potwierdzają na razie zdarzenie, nie znają jego szczegółów. - Z torów wypadł wagon towarowy - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • ha (12)

    Ciekawe co na to drogowcy. Pewnie powiedzą, że odśnieżyli, że nie ma dziur i ludzie nie stosują się do znaków 40 km/h.

    • 59 35

    • he (4)

      Ciekawe co na to obsługa lotniska. Pewnie nie odśnieżyli, płyta pęka a winę zrzucą na pilotów.

      • 31 1

      • ha (2)

        Kanadyjscy naukowcy to zbadają.

        • 17 2

        • wezwijmy towarzyszy, braci naszych szczerych (1)

          niech nam POmoga POsprzatac

          • 1 7

          • przestańcie PISzczeć...

            i pizać bzdury...

            • 11 3

      • No ul. Pilotów jest nie daleko :)

        • 7 0

    • (2)

      to pewnie przez pancerną brzozę!!

      • 19 0

      • (1)

        zahaczył skrzydłem cysterny

        • 18 0

        • Ktos pozostawil odchody na torach. Albo jakas osoba mieszkajaca przy nasypie pomyslala cos nagle.

          • 12 1

    • nie dostosowal predkosci do warunkow panujacych na torach

      • 22 1

    • powinni tam postawić fotoradar

      ja to w ogóle nie wiem, CZEMU TAM JESZCZE NIE MA FOTOPSTRYCZKA

      • 5 0

    • tory na tiry

      • 5 1

    • Znowu złapią jakiegoś pracownika uczelni albo studenta i nazwą go Bruno Bomber. A to wszystko przez ten most. Poza tym

      rozwiązaniem tej zagadki jest liczba "42" i nie potrzeba żadnego Cherloka, żeby to wiedzieć.

      • 0 0

  • Który to już raz !? (10)

    Co chwile jakiś bajzel na tej kolei, a minister Nowak ma coraz bardziej krzywy uśmiech.
    Już dosyć tego, zakończcie wreszcie te remonty, które są przeciągane w nieskończoność.
    Nieudolność na każdym kroku !

    • 119 27

    • No jak nic się nie robi tam od ponad 20 lat to co się dziwisz!?! (9)

      Nowak właśnie "rozpoczął" tą modernizację.
      To wszystko jest budowane od nowa, więc się zastanów co piszesz.
      Dobrze?

      • 20 15

      • Remont jak najbardziej

        Jednak z obserwacji wynika , iż bijemy światowe rekordy względem długości trwania tych remontów !
        Szybciej sie remonty przeprowadza nawet w Peru czy Kolumbii.
        Ale u nas przetarg goni przetarg, upadłość goni upadłość, no i do tego kradzieże bo SOK-isci w karty grają, i błędy konstrukcyjne , bo inżynierowie dyplomy za koperty i świniaki podostawali.
        Taka prawda !

        • 25 5

      • Od 20 lat? (7)

        Naprawdę wierzysz, że w czasach PRL tory kolejowe w Polsce były w idealnym stanie i dopiero ostatnie dwie dekady zaniedbań spowodowały ich zły stan...?

        • 7 11

        • Były w stanie dwa razy lepszym niż obecnie. (6)

          W dodatku było ich dwa razy więcej do utrzymania, bo przez ostatnie dwie dekady zwinięto połowę polskiej sieci kolejowej. Akurat co, jak co, ale trzeba przyznać obiektywnie, że komuna dbała o kolej.

          • 17 5

          • (1)

            Kpisz, albo nie masz zielonego pojęcia. Od końca lat siedemdziesiątych zawsze był syf. Takie łazienki, cuchnące moczem i tytoniem pociągi jak za prl już się nie zdażają. To prawda. Było więcej połączeń.

            • 3 5

            • Dyskusja nie toczy się tu na temat łazienek czy stanu wagonów, ale o kondycji infrastruktury.

              A ta za komuny była w stanie zdecydowanie lepszym, bo w latach 90-tych i na początku XXI wieku praktycznie całkowicie zamrożono inwestycje w infrastrukturę kolejową (ba, zaniechano nawet zwykłych prac konserwacyjnych czy odtworzeniowych). Dopiero od kilku lat zaczynamy pomału podnosić stan infrastruktury kolejowej.

              • 3 1

          • Nic podobnego. (3)

            W PRL remontowano tylko główne linie kolejowe, lokalne koleje nie były remontowane od czasów niemieckich, za to były eksploatowane do granic wytrzymałości. Tyle, że wtedy pozostawały one zaniedbane dopiero od 45 lat, a dzisiaj od 67.

            Ograniczanie prędkości zamiast remontw to nie jest wynalazek ostatnich 20 lat. To się zaczęło dużo wczesniej, kiedy wyeksploatowane i zdewastowane tory już nie nadawały się do użytku.

            • 7 2

            • Widziały gały co brały

              Nowa władza widziała co bierze, mogła powiedzieć wpierw wyremontować a później przejmiemy, jakie proste.

              • 2 1

            • I tu się bardzo mocno mylisz. (1)

              W latach 80-tych zmodernizowano nawierzchnię wielu lokalnych linii kolejowych (nowa podsypka, podkłady strunobetonowe, szyny S49), po to, by na początku lat 90-tych zamknąć większość z nich. Zmarnowano olbrzymie ilości pieniędzy, ale mało kto już o tym pamięta...

              • 2 1

              • No super.

                Mamy się zachwycać, że PRL wyremontowała te linie, które przynosiły największe straty, a zaniedbała te, które mogłyby jeszcze pofunkcjonować...

                Ważne, żeby nadal wierzyć, że za komuny było lepiej...

                • 0 1

  • Jak towarowe pociągi wypadają przy 30km/h to chciałbym widzieć jak leci po tych torach nasz nowy TGV do Warszawy (12)

    hahahahaha !!!!!

    • 270 26

    • Żebyś ty chociaż miał blade pojęcie o czym piszesz (2)

      • 28 44

      • (1)

        Minister Nowak zapewnia że jest dobrze
        premier go popiera to znaczy wszystko gra i można iść pograć w piłkę

        • 43 11

        • hehe

          • 1 0

    • Te tory są bardzo stare i dopiero w tym miesiącu zaczną rozbić....

      Jak takie "brutto" na te stary tory się wpakuje to....

      • 6 1

    • Jakie TGV? Po jakich torach? (2)

      Nie będzie żadnego TGV i nie będzie jeździł po tych torach. Najpierw minimum rozeznania w temacie a potem można się śmiać...

      • 8 16

      • Bo będzie sztywne pitolino, bez uchylnych wózków :)

        Pędźdolino bez uchylnych wózków nam zafundowali. Bo taniej niby, ale i tak semafory podemontowane, wiaduktów nie ma więc nie można jeździć szybko.

        • 8 1

      • m jak Mądrala

        To może zamiast się mądrzyć, że kolega nie wie o czym pisze, to sam/a byś nas uświadomił/a o co chodzi z tym TGV, a nie tylko wyśmiewasz. Pewnie sam/a nie masz o tym pojęcia.

        • 0 0

    • Nie TGV, a Pendolino. (2)

      Mamy makarony ,a nie żaby :)

      • 6 0

      • A guzik, właśnie, że żaby (1)

        Producent Pendolino jest od paru lat własnością żab. I co Ty na to znawco?

        • 2 2

        • Ale pozostaje włoski

          a nie francuski

          • 1 0

    • Po co czekać. Pojedź na Chełm i zobacz jak się teraz kładzie szyny.

      Ofiary nie potrafią zrobić jednego zakrętu dla tramwaju, a co dopiero szybka kolej. Ręce opadają. Jak by ich pogonić do sprzątania ulic, to pewnie też by sobie nie poradzili.

      • 12 1

    • ja tez chcialabym zobaczyc i tylko zobaczyc :)

      • 1 0

  • ... (2)

    postawic fotoradary na torach ...Nowak uważa że poprawiają bezpieczeństwo na drogach wiec może zastosowac tą sama logikę na torach ???

    tak wiem lepiej im nie podpowiadac takich pomysłów bo jeszcze łykną

    • 95 8

    • swojego nie okradają

      niedługo dla rowerzystów je zrobią

      • 1 1

    • gdyby doszło do wycieku, już widzę jakby o tym pisali buhahaha polska

      • 3 0

  • No tak - trwa niekończąca się przebudowa linii z Tczewa do Gdyni (1)

    Nic się nie dzieje, pociągi jeżdżą od czasu do czasu i jeszcze wypadają z torów,
    a kierownictwo PKP zadowolone, bierze premie,
    byle do ostatniego,
    a tak na marginesie, z Gdyni do Helu i Kościerzyny będą jeździć nadal autobusy, do lata - to pewne, a być może do końca roku,

    • 51 6

    • może zaorac tory?

      i będzie pkp samochody s.a. ? taniej, drogi nie trzeba remontować...

      • 6 1

  • POlska w budowie. (1)

    Od lat.

    • 82 13

    • Polska w budowie ale na wyspach
      Tutaj wymiera

      • 13 7

  • dziura w drodze
    ehehheheheh

    • 16 6

  • Wypadł (6)

    bo tory były złe

    • 71 3

    • TA (1)

      I podwozie też

      • 10 0

      • było złe

        • 10 0

    • A podwozie...

      A o podwoziu nie ma co gadać :P

      • 3 0

    • kochamy tą Panią

      • 3 0

    • A pogoda była?

      • 3 0

    • bo mu się tory wygły :)

      • 0 0

  • no i widzicie,jak łatwo można się (2)

    wykoleić

    • 38 2

    • To dlatemu ,że (1)

      maszynista nie dostosował prędkości do warunków na torach.

      • 2 0

      • Chciałby dostosować, to musiałby stać

        .

        • 4 0

  • może tak

    remontują te cysterny ja wagony w Intercity?

    • 22 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane