Poczta wyjaśnia, dlaczego działała krócej

8 kwietnia 2021, 13:00
Ewelina Oleksy
Informacja o skróceniu godzin pracy wywieszona na drzwiach poczty w CH Morena. Nasz czytelnik kilkukrotnie spotykał się tam z taką sytuacją. Więcej zdjęć (2)

Informacja o skróceniu godzin pracy wywieszona na drzwiach poczty w CH Morena. Nasz czytelnik kilkukrotnie spotykał się tam z taką sytuacją.

czytelnik trojmiasto.pl

Informacja o skróceniu godzin pracy wywieszona na drzwiach poczty w CH Morena. Nasz czytelnik kilkukrotnie spotykał się tam z taką sytuacją.

czytelnik trojmiasto.pl

Skracanie godzin pracy Poczty Polskiej w placówce na Morenie, które opisał ostatnio nasz czytelnik, wywołało dużą dyskusję w komentarzach. Okazało się, że nie jest to pojedynczy przypadek, a większy problem. Teraz przedstawiciele instytucji przepraszają za problemy i tłumaczą, z czego one wynikają.



Skracanie godzin pracy Poczty Polskiej opisał ostatnio nasz czytelnik. Mężczyzna przez kilka dni odbijał się od drzwi urzędu pocztowego z siedzibą w CH MorenaMapka.

- Ta poczta działa, jak chce, a jak nie chce, to po prostu się zamyka, informując o tym na kartce wywieszonej na drzwiach - stwierdził nasz czytelnik.
Zauważył, że oficjalne godziny otwarcia poczty (9-20) znacznie odbiegają od tych rzeczywistych (9-15), o których dowiedzieć się można dopiero na miejscu, całując klamkę.

Sprawa wzbudziła duże emocje wśród naszych czytelników. W komentarzach pod tekstem ludzie podawali podobne przykłady skracania godzin pracy na pocztach. Wśród nich wymieniono np. pocztę na Ujeścisku i w Nowym Porcie.

Poczta Polska tłumaczy, z czego wynikają problemy



Poczta Polska przyznaje, że godziny pracy placówki pocztowej w CH Morena w Gdańsku były w ubiegłym tygodniu zmienione.

- Ze względu na trudną sytuację kadrową spowodowaną wzrostem absencji chorobowej oraz nieobecnościami wynikającymi z kwarantanny - wskazuje Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej SA. - Przepraszam klientów za niedogodności, jednocześnie pragnę podkreślić, że skrócenie godzin pracy placówki było podyktowane przyczynami niezależnymi od operatora pocztowego.
Justyna Siwek zapewnia, że Poczta Polska funkcjonuje nieprzerwanie pomimo epidemii i "zdecydowana większość placówek jest czynna w standardowych godzinach". Ale rzeczywiście nie wszystkie.

Klienci poczty w Centrum Handlowym Morena w ostatnim czasie często odbijali się od zamkniętych drzwi. Spółka tłumaczy przyczynę problemów. Więcej zdjęć (2)

Klienci poczty w Centrum Handlowym Morena w ostatnim czasie często odbijali się od zamkniętych drzwi. Spółka tłumaczy przyczynę problemów.

czytelnik trojmiasto.pl

Klienci poczty w Centrum Handlowym Morena w ostatnim czasie często odbijali się od zamkniętych drzwi. Spółka tłumaczy przyczynę problemów.

czytelnik trojmiasto.pl

- Zmiany związane z funkcjonowaniem placówki mogą nastąpić wyłącznie w sytuacjach wyjątkowych, takich jak np. konieczność przeprowadzenia dezynfekcji lub gwałtowny wzrost absencji wśród pracowników, i niestety właśnie taka sytuacja miała miejsce w tej gdańskiej placówce pocztowej. Placówka w Centrum Handlowym Morena w Gdańsku po przeprowadzonej dezynfekcji i po przerwie świątecznej funkcjonuje obecnie w stałych godzinach pracy - przekonuje rzeczniczka.

"Reagujemy na bieżąco na pojawiające się zagrożenia"



Przedstawiciele PP informują, że od początku trwania epidemii na bieżąco reagują na pojawiające się zagrożenia i potrzeby, mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo klientów i pracowników - co również może wpływać na funkcjonowanie poszczególnych placówek w zakresie obsługi klientów.

- W spółce działa zespół ds. monitorowania i zapobiegania zagrożeniom koronawirusem. Zarówno absencja pracowników, jak i związane z nią funkcjonowanie placówek pocztowych są na bieżąco monitorowane - zaznacza Siwek.

Urzędy pocztowe w Trójmieście



Od początku pandemii Poczta Polska przeznaczyła kilkadziesiąt milionów złotych na środki ochrony osobistej swoich pracowników i dodatkowe zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa.

W placówkach pocztowych zainstalowano 5,6 tys. przesłon oddzielających klientów od obsługujących. Natomiast w sortowniach przesyłek przeprowadzono już blisko 850 prewencyjnych dezynfekcji.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (301)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.