Podwyżko-obniżka cen biletów kolejowych

26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
Michał Brancewicz
Najnowszy artukuł na ten temat Jak będziemy "kasować bilety" w 2023 roku?
Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio. Więcej zdjęć (2)

Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio.

Fot. Aleksander Olszak/pomorskie.eu

Od 1 lipca ceny biletów SKM i Polregio zostaną zrównane. Będzie się to wiązało z podwyżką cen dla pasażerów SKM i obniżką dla jeżdżących Polregio.

Fot. Aleksander Olszak/pomorskie.eu

Od 1 lipca 2020 roku samorząd województwa wprowadza nowy cennik biletów kolejowych pn. Taryfa Pomorska. Jej celem jest ujednolicenie cen przewoźników SKM i Polregio, ale w praktyce oznacza on obniżkę biletów na Polregio i podwyżkę biletów na SKM. Od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet za 150 zł na kolej i komunikację miejską w całym Trójmieście, ale w tym roku nie zostanie on wprowadzony.



- Taryfa Pomorska wprowadzi ułatwienie dla podróżujących koleją w naszym województwie, zarówno w aglomeracji, jak i w regionie. Zakupiony przez pasażera bilet będzie uprawniał do dowolnego wyboru przewoźnika (SKM i Polregio) na określonej trasie przejazdu - tłumaczy Michał Piotrowski, rzecznik prasowy marszałka województwa.

Obniżka na Polregio, podwyżka na SKM



Jednak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się uproszczeniem dla pasażerów, wiązać się niestety będzie z podwyżką cen na przejazdy Szybką Koleją Miejską, z której w samym Trójmieście korzysta więcej pasażerów niż z połączeń oferowanych przez Polregio.

- Przy projektowaniu nowej taryfy naszą intencją było obniżenie cen przy przejazdach z obszarów o ograniczonej dostępności transportowej do aglomeracji. Ponieważ ceny biletów jednorazowych i miesięcznych w Polregio są obecnie wyższe od cen biletów PKP SKM odpowiednio o 35 proc. i 38 proc., postanowiono wprowadzić Taryfę Pomorską z cenami niższymi średnio o 12 proc. od cen Polregio, ale wyższymi od cen SKM średnio o 18 proc. - informuje Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.
Nowe ceny biletów SKM:

  • Bilet miejski Gdańsk - Sopot lub Gdynia - Sopot (jednorazowy) jest: 3,80 zł - będzie: 4,40 zł
  • bilet miejski (miesięczny) jest: 88 zł - będzie: 92 zł
  • bilet trójmiejski Gdańsk - Sopot - Gdynia (jednorazowy) 6,50 zł - bez zmian
  • bilet trójmiejski (miesięczny) jest: 130 zł - będzie: 136 zł

Taryfa Pomorska - szczegółowy cennik



Przewóz roweru pociągiem w całym województwie będzie kosztował 3 zł, z wyjątkiem odcinka pomiędzy przystankami Wejherowo - Gdańsk Śródmieście, gdzie przewóz ten będzie bezpłatny w pociągach trakcji elektrycznej.

Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca. Więcej zdjęć (2)

Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca.

graf. trojmiasto.pl

Wspólny bilet na kolej i komunikację miejską nie wejdzie w życie od 1 lipca.

graf. trojmiasto.pl

Kilka projektów wspólnych biletów



W tym miejscu należy wspomnieć, że również od 1 lipca miał zacząć obowiązywać wspólny bilet na SKM, PKM. Polregio oraz komunikację miejską w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Wejherowie, w korzystniej cenie 150 zł (normalny). Z naszych informacji wynika, że wspólny bilet nie pojawi się w tym roku.

Z kolei InnoBaltica - spółka pomorskich samorządów i uczelni wyższych, która zajmuje się wdrażaniem wspólnego systemu poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską oraz systemu informacji pasażerskiej w województwie pomorskim, wciąż nie znalazła wykonawcy, który wdrożyłby pierwszy etap biletu Fala. Grudniowy przetarg został unieważniony, a w czerwcu, po otwarciu ofert, okazało się, że wszystkie przekraczają wyraźnie budżet tej inwestycji.

Od 1 kwietnia mieszkańcy Gdańska mogą korzystać z biletu miesięcznego za 99 zł, dzięki któremu mogą podróżować w obrębie miasta autobusami, tramwajami i pociągami SKM i Polregio.
Znasz dobrze ceny biletów na komunikację w Trójmieście?
14%

tak

36%

tylko niektóre

50%

nie

zakończona

łącznie głosów: 1145

Opinie (183) 9 zablokowanych

  • (13)

    Polskie Koleje Państwowe.

    • 15 24

    • PKP - jeszcze nie widać a już czuć ;)))) (1)

      • 8 9

      • To prawie tak, jak z bezmyślnością.

        • 4 0

    • Przecież to marszałek ustala ceny biletów i ilość pociągów. (7)

      I na złość SKMce nie chce dać długoterminowej umowy przewozowej, przez co SKM nie może zaciągnąć kredytu na zakup nowych pociągów. A robi to po to żeby przejąć SKM, mając gdzieś ludzi. Wstyd

      • 22 4

      • (6)

        Wszędzie przejęcie lokalnych kolei przez samorządy wyszło usłudze na dobre - nowy tabor, lepsze ceny, więcej przejazdów. Natomiast u nas indolenci z pkp skmt są przyspawani do stołków i kręcą wąsami i brzuchami na przejęcie, przez co dalej jeździmy starymi kiblami i mamy najdroższą oraz najmniej przejrzystą taryfę w kraju.

        • 7 9

        • Starymi kiblami

          jeździmy głównie dzięki temu dyrektorowi z Urzędu Marszałkowskiego.

          • 11 0

        • samorząd nie był zainteresowany rozwojem komuniacji publicznej (3)

          a szczególnie kolejowej.
          Pomorskie jest w czołówce ilości pasażerów wożonych koleją i jednocześnie zlikwidowało najwięcej linii kolejowych.

          Czy ktoś samorządowi kazał zamykać ZNTK? Bydgoszcz czy Mińsk

          a szczególnie kolejowej.
          Pomorskie jest w czołówce ilości pasażerów wożonych koleją i jednocześnie zlikwidowało najwięcej linii kolejowych.

          Czy ktoś samorządowi kazał zamykać ZNTK? Bydgoszcz czy Mińsk Mazowiecki tak nie zrobiły. Z Chojnicami nie wyszło bo za małe i za daleko.

          To trzeba umieć, usługi publiczne istnieć muszą ale to się w liberalnych głowach nie mieściło. Więc marszałek od komunikacji bryknął w senatory a reszta kombinuje jak konie pod góre.

          Kiedy obiecany pociąg do Bytowa?

          • 6 1

          • A co ma Bydgoszcz do Pesy albo Gdańsk do zntkim na Przeróbce? (2)

            Nic. Ale pisior musi swoje tu wyrzygać

            • 4 6

            • Oczywiscie nic nie ma

              Typowa odpowiedz urzednika, co "nic nie moze". Myslisz ze tym innym wojewodztwom, to ktos koleje zorganizowal?
              I gdziez one tak dobrze sie maja? Pewnie w Wawie, gdzie miesieczny "na wszystko" kosztuje 100pln.
              Czaisz?

              • 6 1

            • Ale język! A skądże to?

              • 0 0

        • I na dodatek wysokie podwyżki. "Najkrótszy" bilet kosztował 68 zł, a teraz 88 zł? Trochę spory skok?!

          • 2 0

    • Sprzedam bon wakacyjny za 2 flaszki ? Mam kilka prosze o oferty...

      • 2 3

    • Zorientuj się zanim głupoty napiszesz...

      ...albo czytaj ze zrozumieniem. W artykule wyraźnie jest napisane kto wprowadza podwyżkę...

      • 6 0

    • Proszę się zastanowić, zanim coś się powie, a tym bardziej publicznie napisze.

      • 2 0

  • Kiedy będzie jeden bilet w Gdyni? (8)

    Dlaczego w Gdyni nie można podróżować SKM na terenie miasta na zwykłym bilecie miesięcznym ZKM? W Gdańsku od ponad 3 miesięcy mają takie udogodnienie. Władze miasta Gdyni cały czas mówią że zależy im na integracji, jednym bilecie, od czasu do czasu obiecują jakieś terminy i tak od 28 lat na pustych deklaracjach się kończy.

    • 72 12

    • odpowiedzi...

      1. A dlaczego w Gdyni ma być tak samo jak w Gdańsku ??? W Gdyni nie ma Żurawia, Jarmarku Dominikańskiego i Neptuna i jakoś nikt się nie domaga...
      2. Jeżeli pomimo tego władze miasta mają wciąż na tyle duże

      1. A dlaczego w Gdyni ma być tak samo jak w Gdańsku ??? W Gdyni nie ma Żurawia, Jarmarku Dominikańskiego i Neptuna i jakoś nikt się nie domaga...
      2. Jeżeli pomimo tego władze miasta mają wciąż na tyle duże poparcie, które wystarcza do wygrania wyborów to znaczy, że dla większości ludzi nie jest to zbyt duży problem i tyle...
      3. Innobaltica nie powstała wcale po to, zeby cokolwiek zrobić dla mieszkańców...Nie o to chodziło i nie o to chodzi.

      • 18 6

    • ile procent pasażerów ZKM jest takim biletem zainteresowane 3%? 4%? (3)

      największe gdyńskie mieszkalnie to Witomino i Obłuże - tam kolejki skm niet

      • 10 14

      • (1)

        Ale już z Obłuża podjeżdżasz sobie do SKM i jedziesz SKM do pracy np. na Wzgórze.

        • 13 2

        • To chyba nie stales w rannych korkach...

          • 3 1

      • to tym łatwiej jest taki bilet

        wprowadzić...

        • 4 0

    • @Artur według doniesień z urzędu miasta i urzędu marszałkowskiego to za 500 lat. Bo wtedy dopiero nas na to będzie stać , a teraz nie zadawaj już głupich pytań w stylu kiedy

      • 9 0

    • Miasto Słońca Bulwaru

      Jest zbudowane z patyków i słomy. Lepiej nie dmuchać, bo się rozleci.

      • 4 0

    • Świadomy wyborca

      Suweren tak chce!

      • 1 2

  • Eugeniuszu mistrzu od komplikowania (11)

    najprostszych rozwiązań. Nie im drożej to lepiej ale tańszy bilet nakręca komunikację. Bilety powinny potanieć w SKM i Polregio.

    • 138 3

    • Nieee, no dobrze jest. (3)

      Gdyby bilet był tani, za tani, toby wszyscy chcieli jeździć skmkami.
      A skąd wziąć więcej składów? Większe zużycie prądu, naprawy, bo jeździ zamiast stać.
      Teraz jest gitara.

      • 17 5

      • Ale jedna uwaga co do biletów kolejowych (2)

        1/ Bilet kolejowy miejski jest ważny 3h od momentu zakupu.
        Może uczciwie powiedzieć, że za te 4,40 można jeździć przez te 3h? tak już jest teraz.
        To samo bilet 6,50 na Trójmiasto, jest ważny 3h.
        2/

        1/ Bilet kolejowy miejski jest ważny 3h od momentu zakupu.
        Może uczciwie powiedzieć, że za te 4,40 można jeździć przez te 3h? tak już jest teraz.
        To samo bilet 6,50 na Trójmiasto, jest ważny 3h.
        2/ Bilet kolejowy powrotny powinien być ważny do końca dnia.
        Czyli kupując za 8,80 (2x4,40) albo za 13,00 (2x6,50) mamy bilet dobowy.
        W kolejnym kroku załatwiamy honorowanie owego biletu w autobusach i tramwajach.

        Może redakcja podrąży, a Eugeniusz się oficjalnie wypowie, nie na forum?

        • 3 8

        • Jest ważny 3h, ale na jeden przejazd. Spróbuj kupić w Gdańsku głównym a potem kontrola na przejeździe w odwrotnym kierunku. Powodzenia ;)

          • 11 0

        • Eugeniusz lepiej niech się już nie wypowiada....może sam marszałek albo jego zastępca od kolei wytłumaczą dlaczego chcą wydoić pasażerów korzystających z SKM?

          • 8 0

    • Lepiej podnieść opłaty za parkowanie. (1)

      Przecież takimi pomysłami budżetu nie podreperujesz. Chyba nietutejszy/nietutejsza jesteś, bo my już dawno zrezygnowaliśmy z poszukiwania racjonalnych rozwiązań wśród "naszych" włodarzy.

      • 8 0

      • To nie ten portal

        • 0 0

    • Gienek

      wymiata

      • 8 0

    • Egeniuuuuusz! Eugeniuuuuusz!

      Czyli co, rower do Ustki wiozę za 3 zł, tak samo jak z Wrzeszcza na Jasień?

      • 8 2

    • Bilet miejski powinien byc przede wszystkim latwo dostepny. Rozumiem przez to, ze wchodze do byle jakiego kiosku i kupuje sobie miesieczny bez zbednych ceregieli. Zdarzalo mi sie miec miesieczny w 3miescie na SKM -

      Bilet miejski powinien byc przede wszystkim latwo dostepny. Rozumiem przez to, ze wchodze do byle jakiego kiosku i kupuje sobie miesieczny bez zbednych ceregieli. Zdarzalo mi sie miec miesieczny w 3miescie na SKM - kupowalem go w kasie. Ale jak chcialem kupic na tramwaj to w kioskach nie ma. Trzeba gdzies isc i zlozyc podanie (podanie!). Jak sie wchodzi na strone, zeby kupic przez internet to na dzien dobry kilka bannerow, zeby sobie wybrac operatora. A co mnie operator obchodzi!

      • 8 0

    • Ten Eugeniusz to mistrz pijaru!

      12 procentowa obniżka dla kilku ludków z pogranicza województwa i 18 procentowa podwyżka dla milionów pasażerów SKM w Trójmieście o okolicach!... Nie... żadna podwyżka...lol

      • 14 0

    • Mieszkam na granicy Gdańska i dojeżdżam do pracy na granicę Gdyni. Kiedyś zapłaciłbym z 80 zł, teraz 150.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.