• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół roku hałasów i drgań przy trasie PKM, by potem było lepiej

Szymon Zięba
5 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 

Wykonawca elektryfikacji linii PKM przeniósł się z pracami na odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

Mieszkańcy okolicy przystanków PKM BrętowoMapka, PKM StrzyżaMapka oraz PKM NiedźwiednikMapka powinni przygotować się na kilka miesięcy hałasów, a nawet wyczuwalnych drgań. Uciążliwości niestety nie da się uniknąć - są one skutkiem prac prowadzonych przy elektryfikacji linii PKM, które we wtorek, 4 stycznia 2022 r., weszły w kolejną fazę. Roboty zakończyć się mają w połowie tego roku.



Jak długo jesteś w stanie tolerować uciążliwe prace remontowe w twoim sąsiedztwie?

Przypomnijmy: w połowie czerwca 2021 r. rozpoczęła się elektryfikacja linii, po których poruszają się pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Inwestycja obejmuje dwie linie:

  • nr 248 Gdańsk na odcinku Wrzeszcz - Osowa o długości ok. 16,9 km (tor 1) i 16,5 km (tor 2),
  • nr 253 na odcinku Rębiechowo - Osowa o długości ok. 1,3 km.

Drugim elementem wartej 48,8 mln zł inwestycji jest budowa nowego przystanku PKM - Gdańsk Firoga.

Zostanie on ulokowany pomiędzy przystankami Matarnia i Port Lotniczy.Mapka

Pół roku prac i utrudnień



We wtorek, 4 stycznia 2022 r., rozpoczął się kolejny etap elektryfikacji linii PKM. Wykonawca przeniósł się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo - Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

- Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
  • Elektryfikacja PKM wchodzi w kolejny etap.
Chodzi nie tylko o hałas, ale też drgania, które podczas charakterystycznego dla inwestycji wbijania pali (mają one ustabilizować i utwardzić podłoże), przenoszą się dalej. Mogą być one odczuwalne nawet w pobliskich domach - ale są niegroźne.

- Będziemy uprzedzać mieszkańców o uciążliwych pracach w ich sąsiedztwie i za wszystkie utrudnienia związane z naszą inwestycją już teraz przepraszamy - mówi Tomasz Konopacki.

Nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga - tak wyglądał w grudniu 2021 r.


Przy PKM Firoga instalowano czujniki, teraz też mogą być potrzebne



Niewykluczone, że wykonawca inwestycji zdecyduje się na instalację specjalnych czujników, które będą mierzyć intensywność drgań. Takie rozwiązanie zastosowano np. przy okazji prac przy budowie przystanku PKM Firoga.

Czytaj więcej: Rozpoczęła się elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Kłopot także dla pasażerów



Z utrudnieniami muszą też liczyć się pasażerowie. Od wtorku, 4 stycznia 2022 r., na trzech przystankach PKM: Strzyża, Niedźwiednik i Brętowo wszystkie pociągi odjeżdżają wyłącznie z toru 2 przy peronie 2.

Wejścia na zamknięty peron 1 zostały wygrodzone i odpowiednio oznakowane.

Przy PKM Firoga pracowała podbijarka. Ciężkie maszyny generują hałas, ale nie da się tego uniknąć.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (61)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane