• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półmetek prac przy budowie węzła Chylonia

Patryk Szczerba
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni

Prace na pl. DworcowymMapka w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.



Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?

23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia. Cztery dni później wykonawcy przekazano plac budowy. Prace pochłoną 45,8 mln zł. Większość finansuje Unia Europejska.

Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.

Parking podziemny gotowy w stanie surowym



Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.

Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.

Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.

Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac. Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac.

Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?



Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej

Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,

Koronawirus nie spowalnia prac



Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.

- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września



Opinie (102) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (10)

    To zaiste inwestycja stulecia w Gdyni)

    • 53 24

    • Dlaczego pod każdym artykułem (6)

      Jesteś zawsze pierwszy i piszesz nie na temat?

      • 20 6

      • Płacą i wymagają.

        • 12 5

      • (2)

        Pod każdym?Nie przesadzaj,też możesz pisać,mamy wszak wolność kochanieńki)

        • 8 15

        • jesteś męczący jak wrzód na d...pie... (1)

          • 9 3

          • To się mówi nieco innaczej, z większą kulturą. Jesteś męczący jak " kontuzja szachisty ".

            • 0 0

      • Szczerba zawsze sie tak wypaca z nudów

        • 1 1

      • Bo to burak , opłacany troll z prowincji za Sopotem

        • 3 2

    • Zaiste mocium Panie

      • 2 0

    • (1)

      Spodziewałem się, że część placu zostanie odsprzedana deweloperce

      • 1 1

      • została darowana

        bo chyba nie ma wątpliwości, kto będzie głównym użytkownikiem tego parkingu.

        • 0 0

  • A kiedy (5)

    tak szumnie zapowiadany w ulotkach wyborczych radnych Samorządności węzeł PKM Karwiny.
    Czekają chyba na nowe wybory by znowu chwalić się inwestycją która nie została zrealizowana.

    • 41 6

    • Powoli się już kończą pozycje z listy

      ..."a kiedy". I teraz jest pytanie. I co wtedy?

      • 3 1

    • Na razie obcięli jego zakres... (1)

      ... wywalając większość dróg rowerowych z zakresu.

      • 4 1

      • No i jedno szczęście

        • 2 4

    • Jeszcze chwila bo korygują projekt na Chyloni

      o dodatkowe kontrapasy dla rowerów i punkt załadunkowy dla rowerów cargo tych ze Świętojańskiej

      • 2 2

    • już, zaraz, usprawiedliwiają się państwową przebudową węzła Kack ;)

      jak tak dalej pójdzie to z węzła Karwiny zostaną tylko ławeczki solarne, i parę drzewek z parku kieszonkowego, hłehłehłe...
      Trochę się nabijam, ale wydaje mi się, że jednak realizacja tego projektu nastąpi trochę wcześniej niż tunel pod torami w okolicy ul. Puckiej ...

      • 5 0

  • 45 mln to tyle co pół lotniska lub 2 lodowiska (7)

    A właśnie, co z lodowiskiem?

    • 50 7

    • Czekamy na zmianę pogody.

      • 8 0

    • Budowa ma się rozpocząć zaraz po skończeniu basenu olimpijskiego

      • 6 0

    • A właśnie, co z lotniskiem (1)

      podobno miał tam powstać komodrom? Jakoś się Gdynianie o te zmarnowane pieniądze nie upominają. Powszechna amnezja?

      • 8 2

      • To z PiS

        aniołek Kaczyńskiego miał budować kosmodrom wybory się skończyły i temat też.

        • 3 4

    • Prezydent Szczurek podobno nie chce lodowiska.

      • 1 3

    • szczurek obiecuje, mieszkańcy zapominają i tak od lat (1)

      • 4 2

      • Twoje obiecanki o poprawie pisowni też spełzły na niczym.

        • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Zobaczymy jak to wszystko bedzie wyglądało po oddaniu do użytku.Te rejony miasta były zaniedbane i nadal są, po drugiej stronie torów.

    • 48 5

    • Powinno być więcej zieleni, zasadzone drzewa.

      • 4 4

    • Na początku będzie wyglądać. Po pół roku-roku przestanie.

      Pieniądze na inwestycje są, ale na utrzymanie przekazywane są psie pieniądze, które nie pozwalają na utrzymanie dobrej kondycji tych miejsc.

      • 8 2

    • Nie było - narzekali

      Powstaje - narzekają
      Będzie - nadal będą narzekać

      • 13 3

  • Czekam na tunel pod ul. Pucka (7)

    To jest bardzo istotne! Parking napewno nie jest istotniejszy niż zapewnienie płynności przejazdu.

    • 121 7

    • O jaką ja mam bekę z tematu "tunel na Puckiej"...

      ... dziś ten szlaban powoduje, że 90% chętnych unika tego rejonu, przez co ruch na Chylońskiej i Kartuskiej jest mniejszy. Jesteście na Chyloni jedyną znaną mi nacją, która domaga się wpakowania tranzytu w samiutki środek dzielnicy. Po tygodniu od otwarcia te wszystkie tunelowe płaczki zaczną domagać się tunelu pod Chylonią... :)

      • 13 21

    • Istotne, dla kogo?

      Mieszkańców Chyloni, czy Pogórza i innych wiosek? Czy mieszkańcy chcą mieć trasę przelotowa kolejna pod domem? Potem będą wam przeszkadzać światła, progi, zatoczki autobusowe, przejścia dla pieszych. Te wszystkie elementy wrogie płynności ruchu i przepustowości

      • 5 20

    • Tak,tunel po Pucką to konieczność! (3)

      Chylońska jest stale zatkana a na przejezdzie czasem czeka sie pol godziny.Dramat. Miedzy dzielnicami powinien byc płynny przejazd

      • 9 4

      • ja mieszkam po drugiej stronie Gdyni, więc mi to gila (2)

        ... ale jeśli Chylońska jest stale zatkana, to chyba słaby pomysł, by teraz przez te 200 metrów między Pucką a Kartuską przepuszczać taki ogromny strumień ruchu. Centrum Chyloni będzie miało ruch na podobnej zasadzie jak ronda w Żukowie.

        Ale wygląda na to, że sami chcecie, to się duście spalinami.

        • 7 5

        • (1)

          Jak nie chcesz sie dusic spalinami to sie wyprowadz na wies albo do lasu.to jest miasto i winno sie rozbudowywac

          • 4 5

          • Kopcenie spalinami to był nierozłączny element miasta może 50 lat temu...

            ... napisałem powyżej: nie mieszkam tam - w rejonie dworca Chylonia może byłem z 5 razy w życiu. Możecie sobie tam nawet zrobić wysypisko radioaktywnych odpadów. Jednak zawsze mnie niezmiernie dziwiły te zdecydowane żądania tunelu na Puckiej. Ale to wolny kraj, jeśli chcecie mieć pod oknami tiry z Hutniczej, auta z gminy Kosakowo i północnej Gdyni, to oczywiście domagajcie się tego. Macie korek "wzdłuż", będziecie mieli korek "wzdłuż i w poprzek". No tak, ale "zawsze można się wyprowadzić do lasu"...

            Co innego tunel "na wprost Obwodnicy" - ten przyda się bardzo, bo właśnie wyprowadzi tranzyt. Dzisiaj on przewala się przez Estakadę, jeśli zbudują ten wasz ukochany tunel, to będą sobie jechać Pucką, Kartuską i Morską. Dopiero oba tunele coś dadzą.

            • 7 1

    • a ja czekam na dowolną budowlę drogową w osi Północna-Południowa i połączoną z Obwodnicą.

      bo tylko ona radykalne rozwiąże problemy komunikacji części miasta rozdzielonych magistralą kolejową i zapleczem portu.

      • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Ja tylko mam nadzieję, że z głową tam zaplanują stanowiska dla autobusów (3)

    Jest miejsce na kilka peronów, przy których mogłoby się jednocześnie zatrzymywać wiele linii i wygodnie przesiadać np. z 28 z pustek i 114 z demptowa.

    • 39 0

    • 28 jadąc na pustki tracił przez ten plac jakieś 2 minuty (2)

      i dalej będzie tracił niestety, a z wyjścia z tunelu do skrzyżowania jest całkiem wolnym krokiem mniej niż 2 minuty pieszo więc nie wiem serio po co ta linia tam ma wjeżdżać, oszczędność czasu na pominięciu tego placu była by nawet dla przesiadających z pociągu, lepszy byłby przystanek przy samym skrzyżowaniu tak ja jest w drugą stronę

      • 0 9

      • Pomyśl, że autkiem teraz prawie wjedziesz na peron. (1)

        Więc jaka by to była korzyść jechać trolejbusem, skoro stoi w korku jak wszyscy i do tego zatrzymuje się najdalej ze wszystkich środków transportu?

        • 1 3

        • Nie no, trajtki musza zjeżdżać na plac.

          Teraz kazdy przystanek oddalony o 300 m od skm i od siebie nawzajem... Skoro budują węzeł przesiadkowy to przystanki muszą być blisko siebie.

          • 6 0

  • pan Guć temat wodował jakieś 15 lat temu

    podobnie jak zardzewiałe i wypłowiał wizualizacje domu seniora na Witominie

    • 33 2

  • (8)

    I po co? I na co to komu? Jak już taki węzeł powinien być po drugiej stronie dworca, nie bardzo wiem kto będzie tutaj się przesiadał.

    • 33 18

    • (7)

      Ja mieszkający na pustkach

      • 10 4

      • (6)

        Ok, czyli uważasz że prawie 50 milionową inwestycja jest tak bardzo potrzebna dla 8 tysięcy mieszkańców Pustek i Demptowa?

        • 3 11

        • tak (5)

          uważam. Poza tym część ludzi przyjeżdza z kierunku obwodnicy i będzie miało gdzie zaparkować.

          • 9 6

          • (4)

            Co Ty za bzdury piszesz? Uważasz że tłumy ludzi jeździ np. z Witomina lub Dąbrowy samochodem, zostawia w Chyloni i śmiga skmką do pracy w Redzie? To Cię oświecę, nie nie jeździ, bo to po prostu się nie opłaca, paliwo plus jeszcze miesięczny na SKM. Ta inwestycja jest po prostu nie opłacalna i jeszcze parking na 140 samochodów, oczywiście płatny...

            • 9 8

            • Aaa, bo powinien być za darmo (2)

              albo lepiej, biedaki z skmki powinni ci hotdoga robić?

              • 6 3

              • (1)

                Czytaj że zrozumieniem, nie powiedziałem że ma być za darmo. Tylko nikt nie będzie się przesiadał, płacił abonament miesięczny za parking, do tego SKM. Wystarczy spojrzeć na parking w centrum Gdyni pod szkołą filmową, wiecznie pusty, bo trzeba zapłacić 3zł.

                • 4 5

              • Byłem tam jakiś piątek września to ledwo miejsce znalazłem. Jak jadę do centrum lub nad bulwar to zawsze tam parkuję.

                • 7 0

            • ilość okolicznych mieszkańców jest zupełnie wystarczająca do zapełnienia tego parkingu

              nagminne było parkowanie pod lidlem i dalej kolejką.

              • 6 1

  • 140 miejsc to conajmniej o 350 za mało (2)

    przy małym spożywczaku jest więcej. Generalnie wątpliwa inwestycja.

    • 42 6

    • Wystarczy, o ile wygoni się stamtąd Januszy z okolicznych bloków.

      • 1 6

    • Prawda - malutki ten parking

      Czy miejsca dla rowerów będą monitorowane? - też ich mało.
      Trochę się obawiam, że ten parking (podziemny) to będzie miejsce lubiane przez menelstwo i chuliganów. Okolica, z całym szacunkiem, nadal nie ma dobrej opinii.

      • 7 5

  • po drugiej stronie torów Bangladesz. (6)

    dlaczego urząd miasta nie uporządkuje tego placu i wzorem Gdańska, Redy, Rumi, Wejherowa nie zrobi parkingu Parkuj i jedź?

    • 51 4

    • Szczurek był tam ze 3 razy..

      ..chwilę przed jego przyjazdem przejeżdżały koparki wyrównujące "księżycową" nawierzchnię, po to, by wyglądało nieco lepiej - oczywiście wystarczało to na jakieś max 2 tygodnie i wracał stan poprzedni. Działkowcom z działek na przeciw dworca - aż do Hutniczej - kazano się zawinąć stamtąd jakieś 10 lat temu, bo "zaraz" będą wjeżdżały buldożery - do dziś nie zrobiono w tym miejscu absolutnie nic. Pętla przy dworcu - również w planach od 15 lat, nie ruszono nic. Mogę wymieniać dalej...

      • 8 1

    • Gdynia - betonowe miasto zarządzane przez urzędników - łapówkarzy. (3)

      • 4 2

      • Przedstaw dowody łapówkarstwa. (2)

        • 0 2

        • Ślepy??? (1)

          Prace pochłoną 45,8 mln zł

          • 2 0

          • Trzeba było ze szwagrem zrobić taniej

            • 0 1

    • nie da sie

      bo to Gdynia, tutaj inwestycji jak na lekarstwo, tylko obiecanki i wizualizacje

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane