• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 800 mln zł za pierwszy odcinek Trasy Kaszubskiej

Michał Brancewicz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Dziewięć podmiotów złożyło swoje oferty na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej między Wielkim Kackiem a Szemudem. Kwoty, których domagają się potencjalni wykonawcy wahają się między 817 mln a ponad 1 mld zł. Zwycięzca postępowania będzie miał 34 miesiące na realizację inwestycji.



Realizacja kórego odcinka Trasy Kaszubskiej ma dla ciebie największe znaczenie?

Za miesiąc miną dwa lata od momentu, gdy do przetargu na budowę Trasy Kaszubskiej - 60-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Gdynię z Lęborkiem - zgłosiło się 25 konsorcjów. Przedsięwzięcie podzielono na cztery zadania. W międzyczasie jeden z odcinków wypadł z realizacji, a jeden okrojono.

Teraz poznaliśmy oferty na pierwszy (zadanie 4), który ma być realizowany. Chodzi o 20-kilometrowy fragment miedzy węzłem Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta a miejscowością Szemud. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz w obrębie tego węzła będzie rozszerzać się do trzech pasów. Na trasie powstaną trzy węzły drogowe: Koleczkowo, Chwaszczyno, zespolony z węzłem Gdynia Dąbrowa oraz rozbudowany węzeł Gdynia Wielki Kack. Inwestycja nie obejmuje budowy węzła Szemud.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka PolAqua, która zadeklarowała, że zrealizuje to zadanie za 817 mln 110 tys. zł. Druga oferta, należąca do firmy Metrostav Polska, zawiera kwotę 818 mln 465 tys. zł., a trzecia - konsorcjum firm Strabag - 827 mln 686 tys. zł. Najwyżej swoje usługi wyceniło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - na 1 mld 70 mln 616 tys. zł.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczył na realizację 852 mln 873 tys. zł.

Wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas realizacji (34 miesiące, nie wliczając okresów zimowych między 15 grudnia a 15 marca) oraz dały taką samą gwarancję - 10 lat.

Na oferty czekają jeszcze odcinki: Szemud-Luzino oraz Luzino-Bożepole.

1. PolAqua Sp. z o.o. - 817 110 153,92 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
2. Metrostav Polska SA - 818 465 397,79 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
3. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 827.686.203,66 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud SA - 844 881 888,12 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
5. Budimex SA - 853 763 222,48 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
6. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider). INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 860 955 720,00 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
7. Konsorcjum firm: Porr Polska Infrastructure SA (lider), Porr Bau GmbH (Partner) - 888 986 349,91 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
8. IDS-BUD SA - 945 870 000,00 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. - 1 070 616 600,00 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;

Opinie (119) 8 zablokowanych

  • ale będą korki podczas budowy węzła na obwodnicy (1)

    • 5 7

    • Nie bedzie korkow bo nie bedzie tego wezla.
      Najpierw zrobia wezel dabrowa :)

      • 1 2

  • wprowadziłbym w Polsce niewolnictwo i monarchię

    Chcę być królem i nic nie robić dajcie mi te pieniądze to mi się należą

    • 2 5

  • te 800 milionów lepiej wydać na przedłużenie PKM/SKM do Gdyni Oksywia

    budowa tej drogi skłoni kolejnych mieszkańców Gdyni do wyprowadzki do gmin leżących na zachód od zwartej tkanki miejskiej i pogłębi problemy codziennych korków na dojazdach do miejsc pracy w Gdyni. To droga do nikąd - karmienie nienasyconego molocha infrastruktury drogowej.

    • 10 13

  • WSI bierze się do roboty

    • 3 0

  • Bardzo dobra wiadomosc !!!

    Mam nadzieje, ze przetarg wreszcie sie zakonczy. Jak wynika z artykulu trwa juz 2 lata, bo nie bylo decyzji o finansowaniu tej inwestycji. Rosna wiec szanse na powstanie tej bardzo waznej trasy. Gdy powstana te odcinki naturalne bedzie to, ze trase trzeba bedzie kiedys skonczyc, czyli wybudowac rowniez Obwodnice Metropolitalną, ktora odciazy Obwodnice oraz ekspresowke do samego Leborka i dalej do Szczecina. To jest najwazniejszy, bo pierwszy krok. Za nim pojda nastepne.

    • 14 2

  • PiS da.

    figę z makiem i takiego wała.

    • 7 7

  • Ok.,ale czekamy na Obwodnicę Metropolitalną i w całości na OPAT!

    • 14 2

  • Brawo PIS i PO

    Nie mozecie dopiac tak waznego projektu dla Trojmiasta, jak OPAT. A chcecie lapska polozyc na Urzedach miasta . Nie dla psa kielbasa. Cyrk w Gdansku wystarczy. Lapska brudne od walkow, wyprzedaz najlukratywniejszych dzialek w centrum miasta. Nie dziekuje

    • 8 5

  • Jak ta trasa zakorkuje Gdynię, to nawet większość nie przypuszcza

    Dlaczego kierowcy nie rozumieją, że wpuszczając 10 000 aut na godzinę w Wielkopolską zamiast 2 000 aut, będzie mniej korków?

    • 9 5

  • i dlatego nazywa się zadanie IV a nie I

    ?????

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane