• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Popularny skrót z Kwiatkowskiego do Dąbka zamknięty do końca listopada

Piotr Weltrowski
15 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Na przebudowywanej ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni zmieniła się organizacja ruchu - dla kierowców najważniejsze jest to, że do końca listopada zamknięto wjazd na ul. LedóchowskiegoMapka, którą wiele osób traktowało jako skrót umożliwiający ominięcie choć części korka.



Często korzystasz ze skrótów pomagających omijać korki?

Ul. Kwiatkowskiego przebudowywana i poszerzana jest od lutego. Pierwotnie prace miały się zakończyć w październiku, ale ze względu na konieczność wymiany rur grzewczych przebiegających pod jezdnią wszystko przedłużyło się i remont ulicy trwać będzie do stycznia.

Dla mieszkańców północnych dzielnic Gdyni (a także dla osób dojeżdżających do Trójmiasta z Kosakowa czy Mechelinek) remont oznacza jedno: gigantyczne korki. Rano tworzą się one w kierunku centrum i zaczynają się już na ul. DąbkaMapka. W godzinach popołudniowych stoi zaś Kwiatkowskiego, łącznie z estakadą.

Czytaj więcej o przebudowie ul. Kwiatkowskiego



Największy problem jest z przejechanie skrzyżowania Kwiatkowskiego i DąbkaMapka - tu ruch najbardziej spowalnia - nie tylko przez remont, ale też przez światła. Trudno się więc dziwić, że bardzo wielu kierowców omija to skrzyżowanie i korzysta ze skrótu ul. Ledóchowskiego.

Od dziś do końca listopada taki manewr będzie jednak niemożliwy. Dalsze prace remontowe wymagały zmiany organizacji ruchu, a co za tym idzie, czasowego zamknięcia wjazdu z ul. Kwiatkowskiego w ul. Ledóchowskiego. Zresztą z ul. Ledóchowskiego nie wjedziemy też w Kwiatkowskiego, więc "poranny skrót" z ul. Dąbka także nie będzie wchodził w grę.

Kontrowersyjna przebudowa Kwiatkowskiego



Warto tu przypomnieć, że sam remont ul. Kwiatkowskiego budzi, szczególnie wśród mieszkańców północnych dzielnic Gdyni, wiele kontrowersji. Powodem są buspasy, a szczególnie to, że ich powstanie ogłoszono dopiero kilka miesięcy po rozpoczęciu remontu.

Wcześniej kierowcy byli przekonani, że po przebudowie Kwiatkowskiego będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu - po dwa w każdym kierunku. Okazuje się jednak, że dwa z tych pasów będą pełniły funkcję buspasów.

Opinie (141) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Już widać po wykonanej szerokości że w górę będą dwa pasy ruchu ogólne i buspas :)

    • 12 12

    • (1)

      Miejsca po szerokości jest dokładnie na dwa pasy ruchu dla samochodów i bus pas. Ale jak znam życie to wymaluja jedynie dwa pasy bo po co ułatwiać sprawę.

      • 6 1

      • Masz na myśli to miejsce, w którym będzie zrobiony pas do skrętu w prawo?

        • 1 0

  • (2)

    Oczywiście.Dziury wstydu od prawie 3 lat też nie da rady pokonać...Kiedy w końcu miasto poważnie podejdzie do fatalnego stanu dróg?Lata lecą,mld długu a oni się bawią w malowanie...a nie jeszcze zaraz parkingi będą nawet na dalekich satelitach.

    • 45 7

    • (1)

      a cos na temat ?

      • 2 2

      • To

        Jest spam pisu nie o czekuj zbyt wiele po tych wpisach.

        • 0 0

  • (4)

    Droga miała dwa pasy, ma dwa pasy i dwa pasy zostaną do użytkowania. Korek na nowej drodze nie zniknie.

    Nie wiem jaki jest sens prowadzenia dwóch dodatkowych buspasów, skoro zjazd do Estakady nigdy nie miał utrudnień w ruchu.

    Nasz piękny UM powinien pomyśleć zanim zaczęło wydawać nasze pieniądze. Wystarczyłoby dorobić po dodatkowym pasie w każdą ze stron, ale dodać jeden z nich jako bus-kontrapas ze zmiennym przepływem.

    • 89 9

    • Te dwa istniejące pasy też były wystarczające. (2)

      Spowalniaczami były światła przy kościele. Teraz dodatkowym spowalniaczem będą kolejne światła na skrzyżowaniu przy spółdzielni mieszkaniowej.

      • 5 7

      • którędy przejdziesz od autobusu jak nie będzie świateł? kto ci się zatrzyma? (1)

        już zginęli tam ludzie, bo przechodzili po pasach uciekając przed jadącymi autami. Nikt się z góry nie zatrzymywał, mało tego pędzili z wielką prędkością.. musza być światła inaczej ktoś ponowni zginie

        • 7 11

        • wystarczyły by progi porządne i wysepka między pasami dla pieszych

          jako pieszy zdecydowanie preferuję takie rozwiązanie zamiast świateł bo wtedy krócej czekam na przejście a samochody krócej stoją żeby mnie przepuścić

          • 3 0

    • ty nie wiesz

      ale ludzie, którzy się na tym znają to wiedzą

      • 4 2

  • Bo były tam tanie mieszkanka (16)

    A paliwko niedługo będzie po 7 zł/litr plus w gratisie koreczki
    Janusze oszczędności haha

    • 22 32

    • wypisujesz glupoty!

      • 4 10

    • (5)

      Bo tam były po prostu mieszkania, w latach 88 jak oddawali całą dzielnicę Pogórze Górne do użytkowania.

      Teraz są tam budowane nowe mieszkania i pojawiają się nowe problemy w infrastrukturze.

      • 15 0

      • (4)

        On miał na myśli te osiedla w polu kapusty we wsi Pogórze powiat pucki, ktorych mieszkańcy są głównym powodem korków tym rejońie.

        • 8 5

        • (2)

          Infrastruktura drogowa tej wsi rozrosła się w bardzo pozytywny sposób w stosunku do tego, co tam zostało wybudowane. Ulica Derdowskiego nie dość, że teraz ma dobrą przepustowość, to jeszcze dodatkowo ją odpowiednio rozbudowują zjazdami.

          Ale ta "wieś" nie ma wpływu na drugi, które są poza jej granicami, w tym przepiękny mostek kolejowy na Starym Obłużu.

          • 7 3

          • Wiecznie zakorkowana Derdowskiego ma świetną przepustowość...

            Ciekawe

            • 8 1

          • z pretensjami do sołtysa waszej wioski a nie do miasta sąsiedniego. Ewentualnie pracy w Kosakowie można poszukać.

            • 3 6

        • tzw.sloikowo

          • 2 1

    • A może ludzi nie było stać na mieszkania w innym miejscu , a nie chcieli całe życie mieszkać z rodzicami! (2)

      Pomyśl następnym razem zanim coś palniesz bo zabawne to nie było

      • 7 8

      • to tzreba było może pracować ciężej? Mądrzej? czemu tylu ludzi mogło, a ty nie? (1)

        • 5 11

        • byłem doktorem, rzuciłem pracę i poszłem na kase do biedry, by pracowac ciężej i mądrzej.

          Aha a studia kończyłem w akademii paznokcia z wyróżnieniem, doktorat z ryneczku Lidla

          • 6 0

    • (3)

      Twoim zdaniem dla wszystkich z okolicy wystarczyłoby mieszkań w centrum miasta tak? Nikt nie powinien mieszkać na obrzeżach :)

      • 6 2

      • (2)

        to nie sa obrzeża Gdyni, to jest wioska w sąsiadującej wsi w powiecie puckim w gminie Kosakowo.

        • 3 4

        • (1)

          i na tej wiosce mieścina zainwestowała w lotnisko i duży festiwal... to dopiero są Janusze biznesu...

          • 4 1

          • Lotnisko i festiwal to Gdynia Babie Doły.

            • 0 0

    • No tak, przecież każdy wolałby zamiast 60m2 i ciszy za oknem wybrać 35 m2 i wieczny hałas bez kawałka zieleni :)

      • 3 2

    • Przeprowadziłem

      Się tam, nie jestem "twoim. Wymazonym sloikiem" i jezdze autobusem więc wasze paliwo po 6 zł i patrzenie na estakadzie jadąc bus pasem jak ja uszki stoicie w koreczku sprawia mi ogromną przyjemność :)

      • 2 1

  • Buspas dla 194 (10)

    Takie rzeczy tylko w Gdyni - buspas tylko dla jednej linii autobusowej - 194. Zresztą przebudowa też nieprzemyślana bo przy zjeździe z estakady w ulicę Kwiatkowskiego przy kościele (w stronę Pogórza) i tak będzie zwężenie do jednego pasa. Korek w miejscu zwężenia tak i tak będzie.

    • 187 22

    • Każdy ma prawo nią jechać.

      • 6 10

    • Czy to tak trudno nauczyć się jazdy na suwak ? (2)

      • 10 10

      • (1)

        Jazda na suwak ma rację bytu w przypadku drogi z ciągłością przejazdu, gdzie pojazdy nie muszą zatrzymywać się z powodu warunków wynikających z ruchu drogowego, w tym świateł czerwonych.

        • 11 1

        • a światel niebieskich juz nie?

          • 1 0

    • to się na nią przesiądź

      • 1 7

    • Ale rozumiesz że może być jedna linia i jej 10 kursów na godzinę albo 10 różnych linii z jednym kursem? Wtedy powiesz że dla 10 się opłaca? A zawsze można zrobić 70 linii czemu nie...
      Poza tym linii może przybyć - rozumiesz to?

      • 13 15

    • dla K i 128

      • 3 0

    • (2)

      Byłeś na tej budowie??? Tam nie będzie żadnego zwężenia, specjalnie rozszerzyli wszystko w stronę wieżowców żeby zmieścić tam dwa pasy bez zwężeń.

      • 0 0

      • Na zjeździe z estakady ma być bodaj zwężenie do jednego pasa właśnie,

        • 1 1

      • Codziennie

        Codziennie tam jeżdżę. Jadąc od Gdyni, przy kościele z dwóch pasów na Estakadzie (OK, jeden jest wyłączony, co jest kolejnym absurdem) przy kościele robi się jeden, potem dochodzi dojazd z Unruga i dalej są dwa, ale na zjeździe z estakady i tak będzie korek.

        • 2 0

  • No i prawidłowo. (1)

    Zamknąć na zawsze.

    • 17 5

    • ciebie?

      • 2 2

  • (7)

    mieszkancy blokow przy ulicy Ledochowskiego oraz Sucharskiego jeszcze nie wiedza co ich czeka... po oddaniu Kwiatkowskiego, ktora nomem omen nic nie zmieni, bo nadal bedzie po jednym pasie w gore w i dol, nie bedzie mozliwosci wjazdyu z ulicy kwiatkowskiego w ul ledochowskiego (mimo ze wizalizacja zawiera lewoskret). Jedyny dojazd do ok 40 blokow na ul. Sucharskiego oraz Ledochowskiego bedzue odbywal sie przez skrzyzowanie Plk Dabka / Ledochowskiego.

    • 38 4

    • (1)

      I do tego kurka jakiś i**ota pozwolił wybudować stację benzynową na zakręcie

      • 12 0

      • kasa sie musi zgadzac...

        • 4 2

    • Skąd? (1)

      Skąd takie informacje ?

      • 2 2

      • Od Rady Dzielnicy Obłuże

        • 0 0

    • No tak

      Bo buspasie...nie można przejeżdżać

      • 1 1

    • Nie prawda

      Tak ma być tylko do koca listopada a nie na stałe

      • 0 1

    • I ty to już wiesz, fachuro z forum...

      • 0 1

  • Nie dość że w Gdyni są fatalne drogi (5)

    To jeszcze utrudniają życie kierowcom

    • 42 13

    • za to ułątwiają mieszkańcom (2)

      coś za coś. Większość z tych kierowców i tak jest z Kosakowa

      • 8 5

      • po drodze do Kosakowa masz osiedla vis a vis Szperka, które należą do Gdyni (1)

        oni tez tam stoją w korasie..

        • 6 3

        • Problemy zaczęły się jak gmina Kosakowo zaczęła

          odralniac pola i tolerować dziką zabudowę bez ładu i składu gdzie skuszona tańszymi lokalami ludność głównie napływowa zaczęła na gwałt osiedlać się na polach kapusty i byłym PGR w Suchym Dworze. Jest po prostu tragedia.

          • 3 5

    • jeszcze fatalnych dróg w życiu nie widziałeś, jeśli uważasz, że w Gdyni są fatalne...

      • 2 4

    • mieszkaniec

      To jest efekt cwaniactwa jazda na zamek !!!!!

      • 0 1

  • Bardzo dobry ruch, powinna być zamknięta cały czas, główny generator korka w tym miejscu

    • 14 35

  • (1)

    kto to w ogóle widział wyścigi po osiedlowych drogach? Tam obcy mogą wjeżdżać? Dlaczego do tego dopuszczono?

    • 17 8

    • Racja, wprowadzić przepustki dla gwe i gpu oraz reszty wsiurów.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane