- 1 Był senator skazany na więzienie (176 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (481 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (205 opinii)
- 4 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 5 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (22 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
Port lotniczy na 5. miejscu w ogólnoświatowym rankingu
Jedynie za Katarem, Japonią, Grecją i Brazylią uplasował się Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy , który zajął piąte miejsce w rankingu najlepszych lotnisk na świecie. W styczniu 2019 roku gdańskie lotnisko chwaliło się 4,98 mln obsłużonych pasażerów.
45 lat temu otwarto lotnisko w Rębiechowie
Piąte lotnisko na świecie
Z kolei na początku maja firma AirHelp (globalny ekspert do spraw praw pasażerów linii lotniczych) opublikowała coroczny ranking najlepszych portów lotniczych na świecie. Firma oceniła lotniska na podstawie trzech kryteriów: punktualności lotów, jakości obsługi (w tym długości kolejek i czystości) oraz dostępności restauracji i sklepów. Punktualność lotów stanowiło 60 proc. oceny całkowitej, z kolei drugie i trzecie kryterium po 20 proc. Gdańskie lotnisko zajęło piąte miejsce.
10 najlepszych portów lotniczych na świecie w 2019:
- Hamad International Airport, Katar (DOH)
- Tokyo International Airport, Japonia (HND)
- Athens International Airport, Grecja (ATH)
- Afonso Pena International Airport, Brazylia (CWB)
- Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Polska (GDN)
- Sheremetyevo International Airport, Rosja (SVO)
- Changi Airport Singapore, Singapur (SIN)
- Rajiv Gandhi International Airport, Indie (HYD)
- Tenerife North Airport, Hiszpania (TFN)
- Viracopos/Campinas International Airport, Brazylia (VCP)
W tym roku eksperci wzięli pod lupę 132 lotniska na całym świecie. Przeprowadzono 40 tys. ankiet wśród pasażerów portów lotniczych z 40 krajów. Pierwsze miejsce zdobyło Hamad International Airport w Katarze (8,39/10) z kolei ostatnia lokata przypadła portowi lotniczemu Humberto Delgado w Lizbonie (5,77/10).
- To dla nas wyjątkowe wyróżnienie, bo dokonane na podstawie opinii naszych pasażerów. Jesteśmy zadowoleni, że tak wysoko ocenili jakość usług świadczonych na gdańskim lotnisku. To także duże wyzwanie na przyszłość - powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.
Miejsca
Opinie (135) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 12:22
Opinia wyróżniona
Dla mnie to jest lotnisko idealne: nie za małe, nie za duże, dostępne wszystko co potrzeba.
A co do samego rankingu: dajcie mi kolejność, a dobiorę kryteria!- 44 7
Wszystkie opinie
-
2019-05-10 11:03
Przydałyby się nowe, południowe kierunki typu Teneryfa, Dubaj, Larnaka, Palermo itp (17)
A nie sama Skandynawia i UK.
- 169 9
-
2019-05-10 11:10
a od kiedy miekszancy prabut jeżdżą do dubaju? (1)
- 20 14
-
2019-05-10 11:19
Jakoś Warszawa, Kraków i Katowice mają połączenie z Dubajem.
Dwa pierwsze miasta nawet codziennie.
- 21 4
-
2019-05-10 11:10
może loty kosmiczne? (2)
- 6 13
-
2019-05-10 11:15
To w Gdyni (1)
- 24 4
-
2019-05-10 14:50
jedno lądowanie UFO już było 59r. ... skończyło się wodowaniem w basenie portowym
teraz jesteśmy przygotowani ... z pełną infrastrukturą i obsługą zielonych
- 2 1
-
2019-05-10 11:32
gdyby zaczęli naciskać na linie lotnicze, to może by się pojawiły (3)
- 6 6
-
2019-05-10 12:32
(2)
Ta. Dzien dobry, tu prezes lotniska w Gdansku. Macie natychmiast uruchomic polaczenie z Gdanska do Dubaju bo nam sie gimnazjalisci w internecie piekla, ze nie ma.
OK, panie prezesie, startujemy od jutra. Trzy loty dziennie.- 34 1
-
2019-05-10 12:57
Gimnazjalistki myślą perspektywicznie
Za kilka lat taki kierunek zarobkowy by się im przydał.
- 9 3
-
2019-05-10 14:33
gimbaza taka jak ty nie słyszała o negocjacjach lotnisk z liniami lotniczymi - jak mogła
skoro w większości to analfabeci i niczego nie czytają, a jak czytają to nie rozumieją...
- 4 1
-
2019-05-10 11:46
Chrześniak (1)
Palermo to my mamy na miejscu.
- 12 8
-
2019-05-11 00:02
W waszym ex pegeerze na podkarpaciu.
- 2 0
-
2019-05-10 12:10
teraz bedzie przelot na Filipiny i Wietnam i Indie moze nawet Nigeria jak kaczynski wygra bo ludzi brakuje do pracy pozdraw
- 6 3
-
2019-05-10 12:24
Dokładnie. Obsługa może i dobra, ale kierunki to dla emigracji. Jak ktoś chce na urlop to musi do wsi Warszawa na lotnisko. Wstyd.
- 15 3
-
2019-05-10 12:54
Południowe kierunki będą obsługiwane z Radomia
Stamtąd bliżej na południe Europy i do Afryki.
- 16 1
-
2019-05-10 15:08
Dubaj już niedługo.
FlajDubaj za progiem.
- 3 1
-
2019-05-10 17:42
...Oraz południowa Francja.. (1)
...loty do Francji tylko na trasie Gdańsk-Beauvais to jakiś żart.
- 6 1
-
2019-05-10 18:47
też mnie dziwi ta dziura francuska
a nawet w pobliże nic nie lata - KRK ma oczywiście i Turyn (Włochy ale blisko), i Nicee i parę innych w okolicach
- 1 0
-
2019-05-10 11:03
Uprzedzając malkontentów, moim zdaniem zasłużone wyróżnienie. (12)
Dziwi mnie jedynie brak chińskich lotnisk w pierwszej dziesiątce i wysoka pozycja Aten. Gdański Port Lotniczy rzeczywiście pozytywnie się wyróżnia na tle europejskich aeroportów.
- 97 17
-
2019-05-10 11:43
zapytaj
ile zapłaciło bloombergowi - bo ten nie robi nic za darmo
- 5 5
-
2019-05-10 12:18
Chyba jakaś kpina (6)
Obsluzenie 50 lotów dziennie nie może być porównywalne z np 500 lotami dziennie, gdzie statystycznie odsetek opóźnień jest naturalnie większy, idąc tym kryterium to jeśli lotnisko w Radomiu odprawiajac jeden lot dziennie bez opóźnień będzie najlepszym lotniskiem na świecie? Do tego wieczne kolejki przy odprawie i na kontroli gdzie czasem czeka się godzinę - czy to jest światowy standard? Brudne toalety (a raczej jedna na cala hale) i nieprzyjazne obsługa. Sorry ale ten ranking to jakaś bzdura.
- 16 12
-
2019-05-10 12:33
(2)
Idac twoim d**ilnym tokiem myslenia, nie. Bo jakby tak bylo to RAdom bylby na pierwszym miejscu tego zestawienia.
- 7 3
-
2019-05-10 12:48
Nie, bo nikt nie przebije gdanskich nakladow na sponsorowany PR. (1)
I te naklady daly 5 miejsce.
- 2 11
-
2019-05-10 13:03
No i?
Nawet jeśli to jest rzeczywiście sponsorowany PR to jest to tyko trochę inna forma reklamy. Wolę takie podejście niż sztampę jak wszyscy inni, od której aż się wymiotować chce.
- 8 0
-
2019-05-10 13:06
Teneryfa ma jeszcze mniejsze obłożenie.
Odprawa idzie bardzo sprawnie, nie wiem gdzie ostatnio latałeś, ale u nas jest wyjątkowo dobrze. Nie mówię, że to światowy standard, bo Azja jest dużo lepiej zorganizowana pod względem obsługi pasażerów. Nie ma u jednak nas takiego burdelu jak na wyspach, w Niemczech, Grecji czy Szwecji. Kraków i Warszawa to jest droga przez mękę. Na minus oczywiście strefa "wolnocłowa" i jej bezplan i problemy z systemem lądowania przy zamgleniu.
Finlandia jest świetna dla pasażerów z UE. Nie wiem jak Rosja, bo tam jeszcze nie byłem.- 7 1
-
2019-05-10 13:13
Ranking oparty na ankietach wśród pasażerów
a nie rzeczywistych statystykach. Akurat w Radomiu trudno byłoby znaleźć choć jednego pasażera więc marne szanse na jakiekolwiek miejsce. Każdy może sobie zrobić jaki tylko chce ranking. Ten jest śmieszny raczej z tego względu, że obejmował raptem 132 lotniska.
- 3 6
-
2019-05-10 17:45
To tylko mowi o sprawności lotniska.
Czyli dobrej jego przepustowości dla pasażerów. Jasne lotnisko z 10 odlotami na godzinę jest znacznie większe od tego które ma 10 odlotów na dobę, ale jeśli Twoje 10 odlotów na godzinę w skali doby powoduje opóźnienia 70% całego ruchu to dla pasażerów to nie jest przyjazne lotnisko i o to chodzi w tym zestawieniu
- 2 2
-
2019-05-10 12:59
Aeroporty to takie spodnie z dziurami?
- 10 3
-
2019-05-10 13:02
uprzedzajac lemingow co pierwsi pisza komentarze a na lotnisku sa raz do roku (2)
tak nie milej obslugi nigdzie nie spotkalem, to nawet pani wozna z podstawowki ma wiecej empatii. postawcie tym celnikom jakies mini kibelki przy stanowiskach to moze jak sie wyproznia to im ulzy. oprocz tego na plycie lotniska wali fetorem z szadolek. brak bramek elektronicznych. kantor na przylotach oszukuje ludzi sciema w stylu zero prowizji.
- 4 15
-
2019-05-10 18:21
Powstałeś z (1)
wypróżnienia.
- 6 1
-
2019-05-10 20:49
Hahah
:,) to żeś mu powiedział
- 2 0
-
2019-05-10 11:04
brawa dla lotniska im. Wałęsy! (4)
Brawa dla lotniska w Gdańsku!!
- 101 31
-
2019-05-10 11:36
ile płacimy prezydentowi za prawo do uzywania imienia i nazwiska pana prezydenta? (3)
- 6 17
-
2019-05-10 12:16
To nie Instytut Lecha Kaczyńskiego, żeby za prawo do nazwiska pobierać pieniądze...
- 14 6
-
2019-05-10 13:17
około 10 tysięcy miesięcznie to jak za darmo za taką reklamę.
- 5 5
-
2019-05-10 14:30
zero...?
- 3 2
-
2019-05-10 11:06
myslałam, że chodzi o lotnisko w Gdyni:( (1)
- 65 21
-
2019-05-10 20:27
uuuuueeeeheeheeeeheeeeeee
- 2 0
-
2019-05-10 11:23
A kiedy moi drodzy i kochani polecimy do USA z Gdańska (3)
Bo jak latam na zakupy to muszę przez Wawe A chciałbym z mojego kochanego Gdańska polecieć, wiem że nie ma ambasady Ale coś można w tym kierunku zrobić
- 33 25
-
2019-05-10 11:33
Wtedy kiedy przestaniesz się tu udzielać
- 13 3
-
2019-05-10 11:45
Mao
Co kilka dni lata C17 Globmaster, prosto do słonecznej Kaliforni.
- 5 1
-
2019-05-10 20:51
Lot
Lata do USA bezpośrednio z Krakowa, a nawet Rzeszowa. A z Gdańska nie może? NYC byłby hitem
- 0 1
-
2019-05-10 11:27
Które miejsce ma lotnisko w Gdyni ? (5)
Bo nie widzę
- 49 20
-
2019-05-10 11:30
11 :D
- 8 1
-
2019-05-10 11:42
Nie widzisz i nie wiesz. (2)
Pewnie nie widzisz to i nie wiesz. Ale gdyby porównać wyposażenie wieży kontroli lotów w Gdyni i Gdańsku to właśnie Gdynia byłaby górą.
- 4 10
-
2019-05-10 11:49
Taaaaas
Jasne
- 11 5
-
2019-05-10 20:35
A co tam mają lepszego?
- 1 0
-
2019-05-10 15:44
hihi
- 3 0
-
2019-05-10 11:27
kiedy z Gdańska na Teneryfę i więcej kierunków południowych a nie tylko robocze do UK i Norwegii!!! (4)
- 59 6
-
2019-05-10 11:36
pisac skargi do Ryan, WIZZ
- 7 4
-
2019-05-10 12:35
(1)
Kiedy zrozumiesz, ze linia uruchmia polaczenie gdy jest to ekonomicznie uzsadnione, a nie wtedy gdy trzech uczniow z gimnazjum specjalnego marudzi w internecie.
- 17 6
-
2019-05-10 18:49
kiedy przestaniesz pisac te totalne bzdury?
- 0 2
-
2019-05-10 16:49
Jakby to powiedział jeden ze znanych działaczy PiSu - z Gdańska bliżej jest do Norwegii i UK, stąd połączenia istnieją. Jak chcesz latać na południe, to bliżej będzie z Radomia xD
- 5 2
-
2019-05-10 11:29
bajzel i dezorganizacja przy odprawach paszportowych (6)
czy ten raking uwzględnił poziom (dez)organizacji, który panuje, gdy wracamy do kraju spoza UE i czekamy do odprawy paszportowej w wielkie, wymieszanej kolejce, gdzie niby jest podział na UE i All Passports, ale tak naprawdę, to panuje totalny bałagan. I tylko czasem któryś ze strażników zawoła z okienka, że tutaj tylko EU, albo "tutaj tylko polskie paszporty". Brałem udział w tym cyrku już nie raz i lepiej, żeby coś tu się poprawiło, bo inaczej sterczysz godzinę. A mogliby zwyczajnie poprowadzić dwie osobne kolejki od samego wejścia i by było jasne, kto UE, a kto nie, a różnica jest wielka, bo osoby spoza UE są odprawiane bardzo, bardzo długo, a pasażerowie z UE stoją do tych samych okienek, co spoza UE itd Bajzel Bajzel.
- 41 41
-
2019-05-10 11:58
? ale o co chodzi ? (3)
ale czemu nie staniesz do kolejki UE ? Po kiego stajesz do tej all.. i bijesz piane?
- 9 9
-
2019-05-10 13:23
staję do kolejki UE (2)
jak wszyscy inni z tego samolotu, którzy są także spoza UE i są w okienkach UE obsługiwani...co trwa w nieskończoność. a Straż Graniczna się snuje i za wszelką cenę chce pokazać, że ma na wszystko czas.
- 10 2
-
2019-05-10 15:15
pretensje do PIS - straż graniczna to służba 'państwowa'
- 7 7
-
2019-05-10 23:03
Czyli jesteś z UE czy z poza UE bo nie kumam? Jak jesteś z UE to podchodzisz bez kolejki bo masz pierwszeństwo, chyba dobrze ze odprawiaja nie patrząc kto jest skąd bo tak jest napisane, kiedyś tak było że" przerwę mam i czekać trzeba" nikt za rączkę Cię prowadzić nie będzie. Trzymam kciuki za Ciebie. Dasz radę.
- 2 5
-
2019-05-10 15:14
przecież opisano kryteria - konkretnie (1)
Firma oceniła lotniska na podstawie trzech kryteriów: punktualności lotów, jakości obsługi (w tym długości kolejek i czystości) oraz dostępności restauracji i sklepów.
ale ale - ja akurat nie pamiętam tego z Gdańska, ale w UE przecież nad okienkiem jest jasno zaznaczone czy obsługa obywateli UE czy spoza UE - już nie wspomnę o strefie Schengen, bo to zwykle osobna strefa na lotnisku- 1 2
-
2019-05-10 15:33
Nie zmienia to faktu...
że strażnicy obsługują w okienkach UE także np Ukraińców, co trwa całe wieki. Gdyby pilnowali, kto z jakim paszportem gdzie się ustawia i nie odprawiali w okienku UE ludzi spoza UE, to by nie było problemu, ale oni tam niczego nie pilnują i łaskę robią, że pracują.
- 5 0
-
2019-05-10 11:31
to nie tak do końca - Gdańsk jest najlepszym regionalnym (w regionie) lotniskiem - to i tak bardzo dobra lokata (6)
nie jest 5 najlepszym na świecie, jak i te wymienione nie sa 1-4 - bo podział jest na 'skalę' lotniska.
Jednak przy okazji świetnego wyniku, należy przypomnieć, że przegrywamy coraz bardziej (!) z KRK
WIZZ zaczyna latać właśnie z tamtego lotniska (dotychczas był nieobecny), a to oznacza kilkanaście nowych i to bardzo ciekawych połączeń, choćby do Nicei, oraz jakiś milion pasażerów
dlaczego nie mówi się (u nas) głośno o kiepskiej siatce połączeń tego samego przewoźnika (który jest liderem w Gdańsku) - to że my piszemy, to mało - o tym powinni pisać dziennikarze i głośno mówić lotnisko, urzędy miejskie czy sejmik pomorskiego (udziałowcy lotniska)
jak każdy inteligentny doskonale wie, siatka połączeń wcale nie odzwierciedla zapotrzebowania, ale jakieś wyobrażenie managerów Polaków, a jak z takimi managerami jest, wiemy z przykładu Mevo- 49 7
-
2019-05-10 11:39
Koło polarne (2)
Wbrew pozorom, a nawet wysokiemu mniemaniu o swojej wielkości, Pomorze Gdańskie nie jest tak dużym rynkiem dla przewozów lotniczych jak Kraków albo Katowice. Biją nas na głowę ilością firm i zamożnych ludzi. Nasze połączenia nastawione są zatem na gastarbeiterów. Takie są fakty.
- 10 4
-
2019-05-11 11:54
Fakt, że nie jesteśmy (1)
dużym rynkiem, ale od ładnych paru lat więcej pasażerów jest w Gdańsku (Pomorskie 2,3 mln ludzi) niż w Katowicach (Śląskie 4,5 mln ludzi). Wiem, u nas jeszcze część Warmii i Mazur, Kujawsko-Pomorskiego i Zachodniopomorskiego. Ale może właśnie dlatego powinno się zaoferować więcej kierunków wakacyjnych. Z Katowic tych połączeń na południe Europy w wakacje jest znacznie więcej. W miesiącach wakacyjnych stamtąd lata znacznie więcej ludzi niż z Gdańska. Poza wakacjami (czyli biznesowo) jednak Gdańsk przebija Katowice, więc z tą ilością firm to nie do końca u nich jest lepiej. Kraków jest sam w sobie atrakcyjnym kierunkiem dla innych lotnisk, stąd tam jest znacznie więcej pasażerów niż w Gdańsku.
- 1 0
-
2019-05-11 15:42
od samego początku linie wybrały sobie Katowice na czartery
co to oznaczało dla urlopowicza z trójmiasta? strata 2 dni urlopu (!) na dojazd do lotniska, do tego dodatkowe wysokie koszty takiego dojazdu
to samo tyczy się wszystkich innych połączeń 'wakacyjnych' - jesli do 1000PLN czy nawet 2000PLN ma się dodać przynajmniej 200PLN to jest już 10% wiecej
a czas stracony na dojazd na urlop to jedno, ale wyjazdy weekendowe już kompletnie odpadają
jak Trójmiasto może konkurować z centusiowem w tego typu wyjazdach?
pomijam całkiem inny problem z dostępnością rynku pracy poza Polską - jeśli są połączenia (a tak było na początku) z KRK do UK a nie ma ich z Trójmiasta, to cała masa ludzi z KRK zaczyna zarabiać spore pieniądze, które przeznacza na wakacje, pomijam 'dojazdy' do rodziny podczas wyjazdu na zmywak
i nadal na południu maja dostęp do rynku pracy we Włoszech czy Francji, co w Trójmiescie jest praktycznie niemożliwe
tak więc to jak wygląda ruch lotniczy w bardzo dużym stopniu jest uzależnione od managerów decydujących gdzie i jak często ich linie będą latały i powtarzam do znudzenia, wcale nie jest to rachunek czysto ekonomiczny
PS
Ryan często na lato ogranicza loty z Polski, bo potrzebuje samolotów dla klientów na zachodzie - nie dlatego ze tam zarabia więcej (często wprost przeciwnie), ale dlatego ze uważa tamten rynek za bardziej dla nich ważny i nie chce pozwolić konkurencji by zajęła jego miejsce- 0 0
-
2019-05-10 11:48
to jest zaściankowe lotnisko (1)
gdyby nie tanie linie to przez lotnisko nie przewinęłoby nawet 2 mln ludzi w ciągu roku - 3/4 lotów to wizz i ryan
- 6 5
-
2019-05-10 14:24
co do twojego głupkowatego podpisu - tak to sukces
chodzi o parę kryteriów, w tym punktualność
co do 'zaściankowości' - budynek jest o wiele lepszy niż nie jedno lotnisko na zachodzie, a to czy linia jest tania czy luksusowa w dzisiejszych czasach ma znaczenie jedynie dla buraków
to nie czasy Hindenburga- 8 1
-
2019-05-10 13:22
No właśnie nie
Przecież doh, hnd, sin czy nawet SVO to są ogromne lotniska.
Co do opóźnień, to loty do FRA i MUC są niemal zawsze opóźnione.- 4 2
-
2019-05-10 11:37
Raczej kibel skończyć remontować by się przydalo bo trwa to już 6 miesiecy. (1)
Pozdro
- 43 7
-
2019-05-10 11:50
jak przylecą dwa samoloty na raz
to trzeba czekać na bagaże godzinę - a to raptem 300-350 ludzi
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.