• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Postęp prac na pętli tramwajowej Ujeścisko

as
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Obecnie na pętli Ujeścisko trwa budowa peronów i miejsc postojowych. Obecnie na pętli Ujeścisko trwa budowa peronów i miejsc postojowych.

Zaangażowanie prac na budowie nowej linii tramwajowej, która połączy Piecki-MigowoUjeściskiem i Szadółkami, szacowane jest na 90 proc. Obecnie całość koncentruje się na odcinku przy pętli "Ujeścisko".



Dwutorowa linia tramwajowa o długości ok. 2,6 km powstaje w ramach inwestycji al. Pawła Adamowicza (Nowa Bulońska). Prace na budowie koncentrują się na na odcinku przy pętli "Ujeścisko". Obecnie trwa budowa peronów i miejsc postojowych. Jednocześnie trwają roboty związane ze wzmocnieniem gruntów na fragmencie ul. Kartuskiej. Na odcinku ok. 120 m montowane są pale przemieszczeniowe.

Czy będziesz korzystał z nowej linii tramwajowej?

- Na ul. Kartuskiej przystąpiono do wzmocnienia podłoża nawierzchni odcinka ul. Kartuskiej (120 m) w technologii pali przemieszczeniowych. Łącznie ułożonych zostanie 462 pali o łącznej długości ponad 2731 m. Każdy z pali ma średnicę ok. 40 cm. Ponadto trwają prace trakcyjne i wykończeniowe na pętli przy ul. Warszawskiej oraz na "estakadzie weneckiej" - mówi Agnieszka Zakrzacka, z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Trzy tygodnie utrudnień na ul. Karustkiej



Minęły już trzy tygodnie utrudnień na ul. Kartuskiej. Przypomnijmy, że w sobotę, 29 lutego, zamknięto w obu kierunkach 250-metrowy odcinek tej ulicy.

3,5 miesiąca utrudnień na ul. Kartuskiej


- Utrudnienia w ruchu są wynikiem kolejnego etapu prac związanych z budową linii tramwajowej łączącej Piecki-Migowo z Jasieniem. W związku z tym 250-metrowy odcinek Kartuskiej został całkowicie zamknięty dla ruchu. Zamknięcie obowiązuje od al. Pawła Adamowicza do ul. Limbowej - kończy Agnieszka Zakrzacka.
Utrudnienia w tym miejscu mają potrwać do 14 tygodni.
as

Miejsca

Opinie (61) 1 zablokowana

  • Ta linia tramwajowa ma sens przy założeniu (10)

    że zostanie dobudowania linia tramwajowa Nowa Politechniczna i Nowa Warszawska. W przeciwnym razie tramwaj przegra czasowo nawet z autobusem, nie wspominając o samochodzie.

    • 83 7

    • Przecież Nowa Warszawska zaraz rusza (2)

      A Nowa Politechniczna rozbiła się o jęki ludzi, których nie stać na parking na Bohaterów Getta...

      • 14 6

      • Mieszkańcy z Boh. Getta są oporni, bo myślą stereotypowo i bez przyszłości (1)

        Mają w głowie cały czas obraz starego, rozpadającego się, głośnego tramwaju na krzywym torowisku powodującym wibracje. I przez to nie dają sobie przemówić, że technologia przez kilkadziesiąt lat poszła do przodu i można dziś stworzyć torowisko bez wibracji. Sam przejazd tramwaju przez Boh. Getta nada ulicy ważnego charakteru (będą tędy podróżować tysiące ludzi), więc każdemu zacznie zależeć na pięknie tej ulicy.

        • 13 4

        • można na świecie, ale nie w Gdańsku

          W Gdańsku się wybuduje i nie będzie dbać. We Francji są piękne deptaki z tramwajem, tu zbudują las słupów i rozsypujący się asfalt jak na Mickiewicza.
          Też miałbym obawy.

          • 6 1

    • dokładnie (1)

      Ta linia dotrze do Wrzeszcza od pętli chyba w 1 h , to pieszo szybciej dotrzesz

      • 7 1

      • dobrze, że jej nie puścili przez Kartuzy

        • 1 0

    • oczywiście nie ma sensu podróżowąć z Wrzeszcza tramwajem na Ujescisko, za długo.
      Z przesiadką na Morenie już tak. Autobusem z Wrzeszcza na Morenę, nastepnie przesiadka na tramwaj z Moreny na petlę.

      Tak widzę tę linię tramwajową, na teraz

      • 3 0

    • żadna linia tramwajowa nie ma sensu (3)

      Tramwaj wymaga drogiej infrastruktury, z której żaden inny pojazd nie skorzysta. Tramwaj nie potrafi omijać awarii i remontów. Tramwaj hałasuje i niszczy budynki. Tramwaj wymaga łagodnych zakrętów, co wymusza budowanie skrzyżowań z dużymi wyspami. Tramwaj to przedwojenny przeżytek. Na prawdę, nie bez powodu wymyślono autobusy.

      • 0 9

      • nikt cię nie popiera (2)

        :lol:

        • 0 1

        • Ciebie też nie. Lol

          • 1 0

        • bo większość jest głupsza

          a mądrzejsi rzadziej zaglądają w komentarze

          • 0 0

  • Jeszcze trwa...na budowach coraz mniej pracowników...ukraińcy uciekają,inni biorą L4...

    • 29 6

  • To jakiś absurd, że nową, przjezdną drogą nie jeżdzą autobusy. (1)

    Szadółki i Jasień powinny mieć tędy połączenie przynajmniej z Wrzeszczem. I to niezależnie od przyszłego tramwaju, który krajoznawczo będzie jechać do centrum.

    • 48 8

    • Komunikaty

      Proszę zapoznawać się z komunikatami zet te em

      • 0 0

  • (3)

    Tramwaje powinny mieć priorytet! W Gdańsku wiele czasu traci się na przystankach i światłach przez co transport szynowy staje się dla niektórych nieopłacalny.
    Dodatkowo ktoś kiedyś wpadł na bardzo zły pomysł by przystanki były "jednotramwajowe"' i czasami tramwaj za tramwajem czekają by podjechać na przystanek.

    • 48 2

    • Urzędnicza głupota na każdym kroku.

      • 11 2

    • Krótkie przystanki to wymysł GZDiZ

      W zeszłym roku w Budżecie Obywatelskim był projekt wydłużania przystanków, aby na raz mieściły się dwa tramwaje. Niestety nie zdobył odpowiedniej liczby głosów. Ponoć Miasto będzie to robić z własnego budżetu za kilka lat, a to jest potrzebne od zaraz! Nie wspomnę o tym, że codziennie tramwaje tracą setki minut na sygnalizacji świetlnej.

      • 7 1

    • tramwaje nie powinny istnieć - buspasy są dużo lepsze i tańsze

      Tramwaj wymaga drogiej infrastruktury, z której żaden inny pojazd nie skorzysta. Tramwaj nie potrafi omijać awarii i remontów. Tramwaj hałasuje i niszczy budynki. Tramwaj wymaga łagodnych zakrętów, co wymusza budowanie skrzyżowań z dużymi wyspami. Tramwaj to przedwojenny przeżytek.

      • 0 4

  • Nowa Politechniczna (2)

    miała przebiegać równolegle do Piekarniczej, zrezygnowano z niej, czego wynikiem są korki i dojazd od Cedrowej przez Kartuską dolnym odcinkiem Myśliwskiej, betonowymi płytami z udostępnionymi dwoma pasami dla pojazdów ale już bez pobocza dla pieszych. Czy przy tak dużej inwestycji, nie można pomyśleć o innych krótkich odcinkach, takich jak przerwana w połowie 30 m dołkiem pięknie wyremontowana Hausbrandta, która jest bez możliwości przejazdu wózkiem i rowerem. Małe inwestycje przy okazji przyczyniłyby się do poprawy sytuacji w tej okolicy a zwłaszcza dla mieszkańców Piecki Migowa?

    • 18 2

    • Nowa Myśliwska (1)

      Jest zaprojektowany nowy przebieg Myśliwskiej, od Piekarniczej po drugiej stronie bloków i stawu. Z asfaltową jezdnią, chodnikami... Ale miasto nie chce tego budować.

      • 3 0

      • z zasypaniem dołka na Hausbrandta

        która połączy dojazd z kilkutysięcznym osiedlem Słoneczna Morena a jest równoległa do Piekarniczej, byłby to sens

        • 2 0

  • (6)

    Wydłużyć ją do Guderskiego!!!

    • 24 6

    • I na straszyn! (2)

      • 1 2

      • I do Kowal (1)

        Kowale chcą tramwaju

        • 4 2

        • I do Trąbek Wielkich

          • 0 0

    • Tramwaj na Jaworzniaków wymaga wydłużenia torowiska o raptem 900m

      A rozwiązalibyśmy tym kolejny, bardzo duży potok pasażerski. Szkoda, że nie przewidziano tego przy okazji wydłużenia linii na al. Adamowicza do Szkoły nr 6.

      • 8 1

    • (1)

      W planach sprzed kilku lat jest tramwajowy ring przez Guderskiego i Nową Świętokrzyską. Wszystko możliwe.

      • 1 0

      • ten ring w Nowej Świętokrzyskiej, gdzie mają być buspasy?

        • 0 0

  • tak będę korzystał

    jak minie pandemia.

    • 12 3

  • Bez Nowej Warszawskiej

    Bez Nowej Warszawskiej, to psu na budę!

    • 26 8

  • Idzie kryzys (4)

    To będą ostatnie inwestycje a rząd dalej będzie trwonił nasze pieniądze i przerzucał koszty na samorządy.

    • 22 25

    • (1)

      jak rząd może przerzucić koszt na samorządy, skoro samorządy dostają pieniądze od rządu?

      • 5 13

      • coraz to mniej niż trzeba

        wydatki rosną a przychody rząd przycina

        • 0 1

    • dzięki temu jest za co kupować rydwany i deprawować dzieci

      • 7 1

    • Rozwiń temat z tym trwonieniem tylko logicznie

      To, że idzie kryzys Toś Ameryki nie odkrył. Tym bardziej liczę na rozsądne wydawanie ich również przez samorządy. Nie jestem sympatykiem obecnej władzy ale słuchając przedstawicieli opozycji Bogu dziękuję, że nie oni są u władzy.

      • 2 2

  • Dlaczego dla każdego toru jest osobny peron? (4)

    To tak, żeby utrudnić ewentualną przesiadkę, czy ma jakieś sensowne uzasadnienie?

    • 8 16

    • Dzięki temu więcej tramwajów przejedzie w krótszym czasie

      Na jednym cyklu świateł przejadą na raz dwa tramwaje i nie będą musiały czekać jeden za drugim

      • 6 0

    • przecież jedne tory idą w prawo, a drugie w lewo, bez zmiany wajhy, tak jak przy Operze Baaałtyyckiej

      • 6 0

    • Dzięki temu jest duża szansa znacznego zwiększenia kosztów inwestycji, moi drodzy, kochani i zatroskani

      • 2 3

    • Podstawowe sensowne uzasadnienie :

      1- w standardzie z tramwaju wysiada się z prawej strony
      2- dla tramwajów również obowiązuje ruch prawostronny.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane