- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (215 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (272 opinie)
- 3 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (149 opinii)
- 4 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (139 opinii)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (299 opinii)
- 6 Studenci z nową wizją al. Niepodległości (251 opinii)
Powstaną nowe buspasy. M.in. na Łostowickiej, Podwalu i Trakcie św. Wojciecha
Nowe buspasy na Łostowickiej i wydłużenie pasów dla komunikacji miejskiej na Podwalu Przedmiejskim, Trakcie św. Wojciecha czy Wałach Jagiellońskich - to m.in. pomysły Zarządu Transportu Miejskiego na przyspieszenie autobusów w Gdańsku.
Ponadto pasy dla autobusów funkcjonują w Gdańsku w kilku innych miejscach. To m.in:
- buspas na ul. Smoluchowskiego (kontrbuspas) - oddany do użytku w październiku 2021 r., powstał na odcinku od Traktu Konnego do ul. Dębinki, długość 270 metrów. Ulica na tym odcinku jest dwukierunkowa jedynie dla autobusów (115, 283). Dzięki temu rozwiązaniu autobusy nie poruszają się już wąską ul. Curie-Skłodowskiej. Skrócił się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala (UCK). Z wydzielonego dla autobusów pasa korzystają także karetki pogotowia ratunkowego.
- buspasy na Trakcie Św. Wojciecha - oddane do użytku w kwietniu 2021 r. Powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Ich łączna długość wynosi 800 metrów (po 400 metrów w każdą stronę). Dzięki buspasom jest możliwy szybszy dojazd autobusami na Orunię, do Pruszcza Gdańskiego i w drugą stronę do Śródmieścia.
- buspas na ul. Słowackiego - powstał na odcinku od ul. Spadochroniarzy do Słowackiego 201.
- buspas na ul. Piecewskiej (kontrbuspas) - otwarty w listopadzie 2020 r. Powstał na fragmencie ul. Piecewskiej, przed skrzyżowaniem z ul. Jaśkowa Dolina (długość: 70 metrów). Dzięki niemu autobusy jadące od strony Suchanina kierują się na wprost, nie stoją w zatorze drogowym na Piecewskiej przed zmianą świateł na skrzyżowaniu z Jaśkową Doliną.
- buspas na Trakcie św. Wojciecha - funkcjonuje od sierpnia 2019 r. To pierwszy etap buspasów na Trakcie. Na razie ma 900 metrów i rozciąga się od ul. Tomczaka do kładki nad Radunią.
- buspas na ul. Schuberta - także otwarty w 2019 r. To 350 metrów pasa dla autobusów od skrzyżowania z ul. Nowolipie do ul. Trzy Lipy.
- buspas na Podwalu Grodzkim - w czerwcu miną cztery lata od jego otwarcia. Powstał na odcinku od Wałów Piastowskich do Bastionu Św. Elżbiety.
Ten ostatni niedawno wydłużono do Huciska oraz zapowiedziano dalsze prace nad czterema wariantami buspasów na Spacerowej. Łącznie buspasy w Gdańsku mają ponad 4700 metrów długości, a razem z pasami tramwajowo-autobusowymi - ponad 6400 metrów.
Nowe buspasy m.in. na Łostowickiej
W najbliższych latach sieć buspasów w Gdańsku ma zostać rozbudowana. Jak mówi nam Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego, który wskazuje, gdzie powinny powstać kolejne buspasy, będą to zarówno klasyczne pasy wydzielone na potrzeby komunikacji miejskiej, jak i pasy współdzielone.
- Przy wyborze projektów Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku kieruje się przede wszystkim natężeniem ruchu autobusowego, a także potencjalnymi oszczędnościami czasowymi. Realizacja poszczególnych projektów będzie zależeć od możliwości finansowych miasta Gdańska oraz dostępnego dofinansowania unijnego. Pod uwagę brane są zarówno klasyczne buspasy, jak również pasy autobusowo-tramwajowe (takie jak np. na ul. Rakoczego), a także inne rozwiązania, np. kontrabuspasy - mówi Szajda.
Oprócz wspomnianych już prac nad opracowaniem wariantów buspasów na Spacerowej urzędnicy chcieliby przyspieszyć autobusy także na Łostowickiej oraz wydłużyć istniejące już buspasy na Trakcie św. Wojciecha czy Podwalu Przedmiejskim.
Nowy buspas ucieszy z pewnością wszystkich pasażerów autobusów kursujących ul. Łostowicką. Wydzielona na potrzeby autobusów jezdnia ma przyspieszyć komunikację po zachodniej stronie Łostowickiej - od przystanku "Emaus" do przystanku "Cmentarz Łostowicki". To łącznie ponad 700 metrów buspasa, nad którego koncepcją pracują zarówno urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, jak i ZTM.
Dłuższe buspasy na Trakcie i Podwalu
W trakcie analiz jest też wydłużenie obecnie funkcjonującego buspasa na wiadukcie Biskupia Górka. ZTM chciałby do niego doprowadzić dwukilometrowy odcinek buspasa od przystanku "Gościnna". Nad innym odcinkiem buspasa na Trakcie św. Wojciecha pracują urzędnicy z GZDiZ. Chodzi o wydłużenie buspasa od ul. Tomczaka do węzła Lipce. Koncepcja zakłada w tym miejscu wytyczenie buspasa o długości 350 metrów.
Dłuższe mają być też funkcjonujące od 2012 r. buspasy na Podwalu Przedmiejskim. W kierunku centrum miałby się on zaczynać już przy przystanku "Brama Żuławska" (nowy odcinek o długości 150 metrów) oraz od przystanku "Żabi Kruk" do Węzła Unii Europejskiej (kolejne 400 m).
Zyskają też autobusy jadące w kierunku Przeróbki i Stogów. Niecałe 500 metrów buspasa ma powstać między przystankami "Akademia Muzyczna" a "Brama Żuławska". Obecnie wspomniane buspasy są już w fazie projektowania, podobnie jak dwukierunkowe buspasy na Nowej Jabłoniowej. Autobusy po "swoich pasach" pojadą tam prawie na całym odcinku, a więc 2 km w jedną i 2 km w drugą stronę.
Na Morenie konieczna zabudowa torowiska
Ale to nie koniec. Urzędnicy odpowiedzialni za funkcjonowanie transportu publicznego chcieliby też wydłużyć oddany niedawno do użytku buspas na Wałach Jagiellońskich. Chodzi o odcinek od Huciska do Bramy Wyżynnej. To ok. 60-metrowy odcinek jezdni, który jest obecnie poddawany analizie.
Na mapie buspasów mocniej swoją obecność ma zaznaczyć ul. Rakoczego i Bulońska, gdzie miasto chce wdrożyć II etap budowy pasów autobusowo-tramwajowych. Na odcinku między ul. Schuberta a ul. Myśliwską planowana jest tam zabudowa torowiska, która umożliwi jazdę autobusów i pojazdów uprzywilejowanych.
I na koniec - ul. Słowackiego. Tam buspas planowany jest od przystanku "Słowackiego Działki" przez al. Żołnierzy Wyklętych aż do al. Grunwaldzkiej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-05-18 07:04
Gdyby jeszcze autobusy jeździły tymi Buspasami... (6)
A tak to kolejne denerwowanie mieszkańców, bo z jednej strony coś się robi, a z drugiej stoi to puste i przejeżdża autobus bardzo rzadko i przepełniony...
- 144 42
-
2022-06-03 13:26
ale buspasy nie są tylko dla autobusów
są jeszcze taksówki, a ich jest całkiem sporo
- 0 0
-
2022-05-18 12:45
Na wszystkich wymienionych odcinkach masz autobus co kilka minut
A jeśli wg Ciebie jest przepełniony to tym bardziej warto puścić go buspasem
- 7 5
-
2022-05-18 07:48
(3)
Przecież odcinek Lostowickiej od Kartuskiej do przystanku autobusowego przy cmentarzu i tak całkiem szybko się jedzie. Bzdura nie usprawnienie.
- 39 6
-
2022-05-18 10:22
(1)
teraz tak ale z buspasem na łostowickiej bedzie taki korek dla osobowych że autobusy jadące z Moreny ugrzęzną na wysokości Carefura,
czyli po wakacjach wspaniali urzędnicy dojdą do wniosku ze buspas potrzebny równiez na tej ulicy- 22 4
-
2022-05-18 11:30
Buspas jest tam potrzebny od dawna.
- 5 18
-
2022-05-18 09:41
Urzędnik pokaże, że coś robi i interes się kręci
- 16 6
-
2022-05-18 07:07
Więcej bus pasów to punktualna komunikacja (16)
To co się teraz dzieje to przekracza ludzkie pojęcie, pełno samochodów które blokują pasy i przez to autobusy stoją w korkach.
- 81 130
-
2022-05-19 08:48
Ile GAiT płaci za buspasy?
Tworząc buspasy zabiera się coś, co należy do wszystkich kierowców, i oddaje jednej firmie. Ta firma, czyli GAiT, powinna zapłacić za wynajęcie tego terenu, tak samo jak wszyscy raktywiści chcą, żeby "blachosmrody" płaciły za parkowanie.
6,8km buspasa o szerokości 3 metrów to 20400m2 w najważniejszych lokalizacjach miasta, czyli tyleTworząc buspasy zabiera się coś, co należy do wszystkich kierowców, i oddaje jednej firmie. Ta firma, czyli GAiT, powinna zapłacić za wynajęcie tego terenu, tak samo jak wszyscy raktywiści chcą, żeby "blachosmrody" płaciły za parkowanie.
6,8km buspasa o szerokości 3 metrów to 20400m2 w najważniejszych lokalizacjach miasta, czyli tyle co 1774 miejsca parkingowe. Ze stawką 4zł/h dawałoby to ponad 5 milionów złotych miesięcznie. Mam nadzieję, że GAiT będzie płacił te 5mln miesięcznie ze swoich zysków (których oczywiście nie ma), a nie dostanie tego terenu za darmo.- 0 0
-
2022-05-18 21:08
To przez światła i pasy zamiast tuneli
- 0 0
-
2022-05-18 17:15
to jest wlasnie efekt spowalniania ruchu....
...wszedzie przejscia dla pieszych, gdzie pijany z telefonem na czerwontm ma pierszenstwo, nie mowiac, ze zebry miejscami leza co 150m - patrz al. jp.2 - to podem auta stoja w korkach, dpfy dopalaja i jest syf
- 5 1
-
2022-05-18 11:12
(5)
A nie wpało Ci do głowy że to problem nie poprawiania infrastruktury z której wszyscy mieszkańcy chcą korzystać? Drogi są nie rozbudowywane w ogóle, a co gorsza są ciągle zabierane pasy na poczet buspassów, parkingów, ścieżek rowerowych, to w tym wypadku będzie oczywistością że będzie się zwiększało zagęszczenie samochodów na drodze. Dodatkowo
A nie wpało Ci do głowy że to problem nie poprawiania infrastruktury z której wszyscy mieszkańcy chcą korzystać? Drogi są nie rozbudowywane w ogóle, a co gorsza są ciągle zabierane pasy na poczet buspassów, parkingów, ścieżek rowerowych, to w tym wypadku będzie oczywistością że będzie się zwiększało zagęszczenie samochodów na drodze. Dodatkowo polityka miasta skupiona na zagęszczeniu zabudowy w Gdańsku, bo do tej pory było budowane zbyt rozlegle też ma zgubny wpływ na zakorkowanie miasta. Nie wspominając o zabetonowaniu miasta przez taką politykę.
- 9 6
-
2022-05-18 17:17
Budować, budować , budować ...
...deweloperzy wymusi zmianę ustawy tak, że zdjęto z nich obowiązek zapewnienia dojazdu do budowanych osiedli. Osiedli przybywa dróg nie. Żadne buspasy ciasnoty na drogach nie zmienią.
- 2 0
-
2022-05-18 13:27
Ten post jest chyba intencjonalnie szyderczy
Grubo ponad 90% budżetu w infrastrukturę komunikacyjną w ostatniej dekadzie poszło w ulice, a chodniki nie robione na doczepkę do ulicy są robione z budżetów obywatelskich
Na potrzeby DDRów odbiera się powszechnie chodniki, które i tak robią u nas za parkingi
Zagęszczanie miasta na całym świecie powoduje zmniejszenie korków, rozlewanie - wprost przeciwnie- 6 5
-
2022-05-18 11:31
Przeznaczyliśmy na drogi i parkingi absolutnie każdy skrawek wolnego miejsca w mieście. (2)
Więcej się fizycznie nie da, a i tak korki są. Wniosek? Nie tędy droga.
- 8 11
-
2022-05-18 22:15
Były zostawione rezerwy drogowe
Na południu. Jeszcze z 10 lat temu. Widać to jak się dobudowali nowe bloki. Takie słowa to można jakimś ułomnym wyznawcom obecnej władzy wciskać.
- 1 0
-
2022-05-18 12:50
W jakim mieście?
- 6 5
-
2022-05-18 09:33
Jak na Łostowickiej zrobią bus pas, to będzie to dramat
W chwili obecnej miedzy 15.00 a 17.00 całą Łostowicka stoi od samego dołu aż po górę. Często korek zaczyna się już na drodze z Moreny do skrzyżowania z Kartuską.
I teraz jak zrobią jeden pas, to dziękuję, ale chyba ktoś tego nie ogarnął ...
Swoją drogą - jaki sens maja bus pasy, skoro nikt nie pilnuje przestrzegania przepisów naW chwili obecnej miedzy 15.00 a 17.00 całą Łostowicka stoi od samego dołu aż po górę. Często korek zaczyna się już na drodze z Moreny do skrzyżowania z Kartuską.
I teraz jak zrobią jeden pas, to dziękuję, ale chyba ktoś tego nie ogarnął ...
Swoją drogą - jaki sens maja bus pasy, skoro nikt nie pilnuje przestrzegania przepisów na nich?
Codziennie jadę Elbląską i widzę tych pędzących bus pasem, kiedy reszta, uczciwych, stoi w wielkich korkach.
I nie są to elektryki, nie.
Ale skoro Policja jadąc za takim autem na bus pasie nawet nie reaguje (tak mialem 3 dni temu), to czego oczekujemy?
Będzie tylko coraz to większa frustracja tych, którzy rzeczywiście stoją w korkach przestrzegając przepisów i nie jeżdżą bus pasami.
Ale urzędnicy będą spać spokojnie - my swoje zrobiliśmy. A Policja? Znów się wypowie rzecznik - codziennie kontrolujemy .... hahahhaha jasne - a świstak siedzi i zawija w sreberka.- 14 12
-
2022-05-18 09:28
budujemy torowiska to i na buspasy powinno być nas stać (5)
- czemu piekielnie drogie tramwaje mają priorytet przed autobusami które w perspektywie kilku lat też będą elektryczne??
- 2 14
-
2022-05-18 09:43
Ponieważ kierofczykom dużo trudniej zablokować na drodze tramwaj niż autobus. (4)
- 13 12
-
2022-05-18 09:46
na busspasie? (3)
torowiska są wydzielone to busspasy chyba też mogą (to chyba główny powód ich powstania?)
- 1 7
-
2022-05-18 09:58
Oczekujesz od polskich kierowców przestrzegania przepisów? :D (2)
Chyba betonowymi zaporami trzeba by je było wydzielić, a i tak niekoniecznie to pomoże.
- 11 9
-
2022-05-18 11:39
kamera zczytująca rejestracje i mandaty dla nieuprawnionych powinny wystarczyć (1)
- 2 3
-
2022-05-18 11:40
Wycie gdańskich kierowców byłoby słychać w Sosnowcu :D
- 5 8
-
2022-05-18 07:05
Czy ktoś w urzędzie logicznie myśli? (58)
Buspas na Łostowickiej? Korki będą sięgały Gdańska Głównego!
- 93 24
-
2022-05-18 08:49
Korki spowodowane przejściem (3)
przy Bramie Wyżynnej miały sięgać , z jednej strony Opery, z drugiej strony Oruni Gościnnej.....i co?, jak zwykle szoferskie fantasmagorie !
- 11 19
-
2022-05-18 11:12
No i sięgają
tylko wydłużyli czerwone światła na Hucisku i skrzyżowaniu Okopowej z Toruńską, żeby nie było widać tych korków przy samym przejściu.
Gdyby nie sięgały, to by tam nie tworzyli teraz buspasów.- 9 4
-
2022-05-18 10:50
Są korki (1)
Tylko ich nie widzisz z perspektywy tego przejścia, tłumoku.
- 12 5
-
2022-05-18 18:42
Światło czerwone trwa tyle ile wcżesniej dla zawrotki
- 1 2
-
2022-05-18 07:08
sprzedaj grata (10)
kup miesięczny,będzie extra.
- 18 52
-
2022-05-18 07:10
Tylko co z tego? (9)
To tylko kilkaset metrów. Na pozostałej części trasy autobus i tak będzie stał w korku...
- 36 9
-
2022-05-18 18:41
Nie bo inni tez tak zrobią
- 0 0
-
2022-05-18 09:45
To się zrobi buspas dalej. (7)
Samochody i tak stoją w korku, a jedyną szansą na jego skrócenie jest zmniejszenie liczby aut.
- 8 15
-
2022-05-18 11:16
(5)
Jedynym sensownym rozwiązaniem jest dobudowywanie dróg/pasów, a nie ich jeszcze większe ograniczanie. Ludzie nie jeżdżą samochodami dla zabawy, tylko żeby załatwić swoje sprawy.
- 17 6
-
2022-05-18 19:50
I żeby być wolnym człowiekiem a nie z pracy do domu i po drodze 31 przystanków...bo są co 300m
- 2 0
-
2022-05-18 15:12
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest redukowanie liczby spraw, które trzeba załatwić "na mieście". Więcej spraw urzędowych powinno być możliwych do załatwienia przez Internet. Firmy, tam, gdzie to możliwe, powinny umożliwić częstszą pracę z domu - też na tym zyskają. Środowisko i portfele pracowników odetchną, oszczędność czasu na dojazdach jest
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest redukowanie liczby spraw, które trzeba załatwić "na mieście". Więcej spraw urzędowych powinno być możliwych do załatwienia przez Internet. Firmy, tam, gdzie to możliwe, powinny umożliwić częstszą pracę z domu - też na tym zyskają. Środowisko i portfele pracowników odetchną, oszczędność czasu na dojazdach jest znacząca. Potrzebne jest też rozsądne planowanie przestrzenne i sprawna komunikacja zbiorowa - żeby usługi mogły być dostępne lokalnie, niekoniecznie wszystko w zatłoczonym centrum.
- 0 3
-
2022-05-18 11:32
Ok, co mamy zaorać? Twój blok może być? (2)
- 5 9
-
2022-05-18 12:57
Na początek zaorajmy raktywistów (1)
- 7 2
-
2022-05-18 14:20
Obowiązkowo.
Dosyć samochodowych krzykaczy, których nie stać na parking.
- 1 5
-
2022-05-18 10:04
chodzi przede wszystkim o zmniejszenie liczby przejazdów realizowanych samochodami
zmniejszenie liczby aut może być skutkiem działań skupionych na powyższym celu polityki transportowej miasta
- 6 11
-
2022-05-18 07:09
Rzadko tam jeżdżę więc......
- 0 5
-
2022-05-18 07:08
(41)
Ale nie autobusy :)))) jak samochodziarze zobaczą, ze autobus dojeżdża 2x szybciej to zostawia auto w domu to i korki sie zmniejsza
- 38 132
-
2022-05-25 16:37
Smieszny jestes...
Jak w tytule
- 0 0
-
2022-05-18 16:17
to że cie nie stać na auto (1)
to nie oznacza że nikt nie ma nimi jeździć
- 4 2
-
2022-05-18 18:44
Trollu samochodowy
Taki argument miał sens do 1995 roku teraz za minimalna pensje można kupić jakiś samochód- 1 2
-
2022-05-18 14:15
Chyba śnisz. Nie po to byle pastuch kupuje auto, (1)
żeby jezdzic autobusem. Choćby 2 godziny w korku stalu, to zawsze we własnym blaszaku. Bo ich stać na blaszaka.
- 1 1
-
2022-05-19 08:12
Bzdurzysz
Ludzie jeżdżą samochodem, bo jest szybciej, często dwukrotnie
- 0 0
-
2022-05-18 12:10
tak oczywiście, sto procent racji. szczególnie przyspiesza na tych liniach turystycznych
zwiedzających każdy zakątek miasta
- 2 0
-
2022-05-18 09:28
Bredzisz (9)
Coraz więcej ludzi przezuca się na transport prywatny
- 12 3
-
2022-05-18 10:06
rower lub rower wspomagany elektrycznie (7)
hulajnoga elektryczna to też formy transportu prywatnego - nie tak terenochłonne jak samochody, również te nieprywatne.
- 3 7
-
2022-05-18 10:48
To hulajnogi elektryczne już są kosher? (2)
Jeszcze trzy lata temu miały siać popłoch wśród cyklistów i byc zarazą miasta.
- 2 2
-
2022-05-18 11:39
Według kierowców wszystko co nie jest samochodem jest złe. (1)
W końcu jak samochód zajmuje 2m chodnika, trzeba głośno krzyczeć, że to 30cm hulajnoga obok przejść nie daje, bo jeszcze ktoś doda 2 do 2...
- 4 5
-
2022-05-18 13:31
Ale to nie było według kierowców
O śmiertelnym zagrożeniu ze strony hulajnóg wyli przede wszystkim cykliści i inni raktywiści.
- 2 1
-
2022-05-18 10:15
Tiaaa, (3)
na spotkanie biznesowe ze stertą ważnych papierów będę zapierniczać hulajnogą, rowerem albo autobusem... Już, już lecę.
- 9 5
-
2022-05-18 11:37
(2)
W krajach, gdzie całe pokolenie nie śliniło się do niedostępnego samochodu przez pół życia, nie ma z tym problemu.
Premier Holandii śmiga do króla rowerem, to i Ty możesz pojechać na jakąś biznesową popierdółkę :)- 3 7
-
2022-05-18 12:55
Premier Holandii śmiga do króla rowerem (1)
To czekamy, aż Duszessa zacznie śmigać rowerem. Nie musi do króla, do UM wystarczy.
- 5 0
-
2022-05-18 14:23
A przydałoby się.
Może wtedy miasto przestałoby inwestować w samochodową rasę panów większości pieniędzy na transport...
- 1 2
-
2022-05-18 09:48
Sam bredzisz.
Praktycznie każdy ma samochód, już nie ma kto się przerzucać.
- 7 4
-
2022-05-18 08:51
Jasne. (4)
O godzinie 17:00 będę się tłukł z Moreny do przychodni na Świętokrzyskiej na rehabilitację z Mamą chorą na Parkinsona... autobusem.
- 14 6
-
2022-05-18 09:47
Nagle wszyscy mają chore mamy, babcie, pralki i lodówki...
99% ludzi może spokojnie jechać autobusem, a dla tego 1% który nie ma wyjścia to oznacza mniejsze korki.
- 6 13
-
2022-05-18 09:31
A ja po dziecko i na zajęcia (1)
Nie starczy godzin w dobie
- 10 4
-
2022-05-18 09:42
Tak wybrałeś miejsce do zamieszkania
Bezmyślnie. Zobaczysz za dekadę.
- 3 10
-
2022-05-18 09:12
Normalna sprawa
Inwalida umysłowy nie zrozumie inwalidy narządów ruchu.
- 11 6
-
2022-05-18 08:33
Pojęcia nie masz o jezdzeniu po mieście autem
- 5 4
-
2022-05-18 07:21
(7)
Kolejny oderwany od rzeczywistości. Komunikacja nie dojeżdża wszędzie. Albo jest za daleko, albo czas dojścia na przystanek zrównoważy zysk z pasa dla autobusów. To gdzie tu zysk dla człowieka? Jedyne, co mnie by przekonało do korzystania z komunikacji, to darmowe przejazdy. To by zrównoważyło niedogodności komunikacji.
- 34 9
-
2022-05-18 07:40
Serio miesięczny za cenie 12l paliwa by Cię przekonał? (6)
Nigdy nie uwierzę, ze komuś żal 90zl za bilet miesięczny i gdyby był za darmo to by jeździł komunikacja. Przy dzisiejszych cenach paliwa to jakieś 12l czyli w cyklu miejskim możesz zrobić 150-200km. W realiach Gdańskich to max tydzień dojazdów autem za cenę miesiąca na paliwo. To, ze komunikacja jeździ wolniej to zupełnie inna kwestia. Za dużo tras
Nigdy nie uwierzę, ze komuś żal 90zl za bilet miesięczny i gdyby był za darmo to by jeździł komunikacja. Przy dzisiejszych cenach paliwa to jakieś 12l czyli w cyklu miejskim możesz zrobić 150-200km. W realiach Gdańskich to max tydzień dojazdów autem za cenę miesiąca na paliwo. To, ze komunikacja jeździ wolniej to zupełnie inna kwestia. Za dużo tras wycieczkowych a za mało krótkich jeżdżących w dużej częstotliwości. Wole 3 przesiadki w 30min niż autobus wycieczkowy, który jedzie godzinę do centrum
- 16 10
-
2022-05-18 12:56
Ja musiałbym kupić metropolitalny (2)
A to już 240 zł. Nadal tracę finansowo na dojazdach samochodem, ale za to jestem w pracy w ciągu 35 minut, a nie 70 (przy dobrych wiatrach).
- 5 0
-
2022-05-18 14:21
Oczywiście ani przy wyborze miejsca zamieszkania, ani przy wyborze pracy o dojeździe nie myślałeś, bo "jakoś to będzie", co? (1)
A potem płacz, jak już pod robotą miejsca nie ma, albo SPP, bo wszyscy pomyśleli tak samo...
- 1 6
-
2022-05-19 08:05
Ale wiesz, że ludzie czasem zmieniają pracę?
- 0 0
-
2022-05-18 08:58
jeśli
kupienie biletu wiąże się z kupieniem miejsca siedzącego to ok.
Ale płacić za stanie?- 12 2
-
2022-05-18 07:49
W realiach gdańskich
Trzy przesiadki to akurat zajmą 30 minut czekania
- 15 1
-
2022-05-18 07:49
Nie musisz wierzyć. Napisałem o sobie. Ty możesz mieć inne kryteria.
- 5 5
-
2022-05-18 07:10
Autobus do tego Buspasa musi jeszcze dojechać... (9)
Ale osoby z ograniczonym myśleniem przez obcisłą gumkę tego nie zrozumieją...
- 35 10
-
2022-05-18 09:29
Potwierdzam
Jestem kierowcą autobusu
- 2 3
-
2022-05-18 07:50
autobus do buspasa na łostowickiej dojedzie np. buspasem z rakoczego (2)
moim zdaniem na morenie, od ronda pana Cogito do przychodni też można z powodzeniem zrobić buspas. w ten sposób autobusy typu 162/262 jadące z Wrzeszcza swój buspas zaczynałyby przy Kruczkowskiego, a kończyły przy Armii Krajowej.
- 4 18
-
2022-05-18 08:57
(1)
i wszystkie stałyby we Wrzeszczu nie mogą wjechać na Jaśkówkę !!!
- 9 5
-
2022-05-18 11:33
Tam też by się buspas przydał.
- 3 4
-
2022-05-18 07:50
No i dojeżdża. (4)
Potem na buspasie przyspiesza. Czego nie rozumiesz tytanie intelektu?
- 5 15
-
2022-05-18 09:30
W rezultacie wychodzi na to samo (3)
Tylko reszta stoi w korku, a ważniejsze jest dobro większości
- 5 5
-
2022-05-18 09:41
Zważywszy, że kierowcy w GD stanowią mniejszość (2)
(polecam 3 kolejne badania z rzędu), argumentuj dalej
- 3 7
-
2022-05-18 10:13
(1)
Mniejszość w stosunku do kogo/czego?
- 2 2
-
2022-05-18 13:32
To są raporty publiczne
więc jeśli nie wiesz, co znaczy 43% całości, zawsze możesz poświęcić pół minuty na szukanie i sprawdzić
- 1 1
-
2022-05-18 07:11
500m szybciej o minutę
potem się spotkamy na światłach
- 25 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.