• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prace nad projektem tramwaju z Moreny do Wrzeszcza jeszcze w tym roku

Maciej Korolczuk
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Nowa trasa tramwajowa, która połączy Moreną z Wrzeszczem, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z ul. Rakoczego. Nowa trasa tramwajowa, która połączy Moreną z Wrzeszczem, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z ul. Rakoczego.

Jeszcze w tym roku miasto zamierza rozpocząć projektowanie linii tramwajowej prowadzącej z Moreny do Wrzeszcza. Projekt będzie realizowany etapami, ale przygotowana dokumentacja od razu ma uwzględnić całą trasę od ul. Rakoczego do al. Grunwaldzkiej.Mapka. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wciąż jednak nie rozpatrzyła odwołania od decyzji środowiskowej, zezwalającej na budowę tej trasy.



Linia tramwajowa przebiegająca przed blokiem albo kamienicą to dla mieszkańców:

Miejscy planiści i urzędnicy powoli przymierzają się do kolejnego etapu projektowania nowej, długo wyczekiwanej, ale i wzbudzającej kontrowersje wśród mieszkańców części Wrzeszcza, trasy tramwajowej z Moreny do al. Grunwaldzkiej.

W maju jako pierwsi informowaliśmy o nowym pomyśle na inwestycję, która po kilkuletnich sporach z mieszkańcami ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka o jej przebieg przez tę ulice, wreszcie ma szansę na realizację.

Zgodnie z zapowiedzią urzędnicy chcieliby etapować budowę nowej trasy. Najpierw powstałby odcinek z Moreny do Politechniki Gdańskiej. Dopiero później, po ostatecznym rozstrzygnięciu konfliktu z mieszkańcami ul. Bohaterów Getta, miałby powstać brakujący fragment torów do al. Grunwaldzkiej.

Prace nad projektem nowej linii tramwajowej będą mogły rozpocząć się po zakończeniu procesu odwoławczego w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Prace nad projektem nowej linii tramwajowej będą mogły rozpocząć się po zakończeniu procesu odwoławczego w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
- Połączenie górnego i dolnego tarasu to konieczność - tłumaczył pół roku temu Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Bez tej inwestycji nie można mówić o zrobieniu kolejnego kroku w podniesieniu jakości komunikacji publicznej, skrócenia czasu przejazdu, zachęty do przesiadki z własnego samochodu. W przypadku linii tramwajowej GP-W [Gdańsk Południe Wrzeszcz - dop. red.] wiele rzeczy jednak nie zależy od nas i jest uwarunkowane od postępowania administracyjnego związanego z decyzją środowiskową i jej zaskarżeniem. Ten proces może wydłużyć wszystko o wiele lat, dlatego szukamy różnych alternatywnych rozwiązań. Jednym z wariantów jest etapowanie inwestycji i doprowadzenie linii tramwajowej w pierwszym etapie tylko w okolice Politechniki Gdańskiej i pozostawienie kilkusetmetrowego odcinka do al. Grunwaldzkiej.

Którędy ten tramwaj, czyli problem Królewskiej Doliny



Obecnie realizacja linii oficjalnie nazywanej Gdańsk Południe-Wrzeszcz jest na etapie wydanej pod koniec 2019 roku decyzji środowiskowej, która - także zgodnie z przewidywaniami urzędników - została zaskarżona przez mieszkańców ul. Bohaterów Getta.

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego uważają, że tramwaj pod oknami ich mieszkań pogorszy komfort ich życia. Na zdjęciu protest z 2016 r. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego uważają, że tramwaj pod oknami ich mieszkań pogorszy komfort ich życia. Na zdjęciu protest z 2016 r.
- Odwołanie jest rozpatrywane przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Miasto oczekuje szybkiego rozpatrzenia odwołań, co pozwoli na kontynuację procesu projektowego i przygotowanie inwestycji do realizacji. Tę właśnie fazę chcemy uruchomić jeszcze w tym roku - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Szacunkowy koszt inwestycji ma wynieść prawie 250 mln zł, dlatego, aby w ogóle było możliwe wbicie pierwszej łopaty, miasto chce uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Mogłoby to nastąpić w ramach wieloletniego projektu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej na lata 2021-2027, jako pierwszy projekt jego V edycji.

Opinie (413) ponad 10 zablokowanych

  • Nareszcie (10)

    • 189 43

    • (2)

      Las słupów na zdjęciu. Nie da się uprościć tej infry?

      • 17 7

      • projektant ma płacone od słupa, serio (1)

        efekty widac w całym mieście. Zobacz choćby linię na Stogi Plażę, czy skrzyżowanie Płażynskiego Hallera

        • 15 2

        • Znam miejsca na świecie gdzie biuro rozwoju miasta panuje nad każdym aspektem urbanistyki i jej infrastruktury. Znam też miejsca gdzie np. budowano kładki dla pieszych nad autostradą bez geometrii statyki i te runęły.
          A Gdańsk idzie drogą minimalnego oporu - budowanie i remonty danego systemu ignorując jego powiazanie z resztą i stąd niedrożności, niebezpieczne punkty i problemy z obrazem, z zalewaniem ulic, wciskaniem kolejnych linii tram, rozcinanie dzielnic, kombinowanie z różnymi standardami, a raczej, substandardami dla bike lanes, wycinanie drzew na skraju lasu pod markety, chaos systemów i materiałów.

          • 14 8

    • (3)

      A gdzie jest ta dzielnica Morena panie redaktorze ? Może jednak to Piecki-Migowo oficjalnie

      • 20 21

      • (1)

        Mieszkam na Morenie i nie jestem słoikiem.

        • 32 8

        • nie ma sie czym

          ... chwalic...

          • 7 17

      • Boże, znowu..

        • 11 1

    • No i pięknie (2)

      Teraz Morena i Piecki Migowo będą najlepiej skomunikowanymi dzielnicami tego miasta

      • 21 9

      • morena nie jest dzielnicą (1)

        i twój komentarz , dzieciaku staje się śmieszny. Poza tym nie zaczyna się zdania od "no".Skończyłeś już 8 klasę?

        • 1 18

        • ale mu daleś

          gość się nie pozbiera teraz... Dobrze zaczęty dzień i tydzień!

          • 16 1

  • (7)

    Niesamowite...a więc w 2027r. Gdańsk dołączy do Szikago i Nju Jorku)Protest popieram,kto chciałby mieć tramway pod oknem?

    • 100 281

    • Geologia dolnego Gdańska nie jest jakoś częstym tematem, a szkoda, bo ten aspekt powinien być publicznie omawiany.

      • 13 8

    • Tramwaj będzie i już (1)

      Dziadki leśne nie mają nic do powiedzenia.

      • 40 23

      • zanim powstanie sam zostaniesz dziadkiem leśnym

        • 24 13

    • ja mam i nie narzekam!

      • 16 5

    • w porcie mają i co zatkało kakao

      • 2 1

    • ja mam w Oliwie, bardzo sobie cenie

      duzo mniej uciazliwy, niz setka samochodow na godzine pod oknem

      • 8 1

    • tramwaj

      całe życie mama tramwaj na kartuskiej ale teraz jest o wiele ciszej,wcale tramwaje nie hałasują jak jeszcze 15 lat temu nie mówiac jak halaswaly 50 lat temu.

      • 6 0

  • (7)

    Te nowe trasy tramwajowe są tak zrobione, że na piechotę jest szybciej, taniej i zdrowiej a rowerem to już w ogóle przepaść. Trzeba oddać miastu że na Al. Adamowicza droga rowerowa jest pierwsza klasa czego nie można powiedzieć o tramwaju.

    • 282 30

    • dokladnie

      w zasadzie komu zalezy na takim niszczeniu krajobrazu?

      • 26 11

    • Teraz to tak zrobią że i tak będziesz szedł na piechotę

      • 27 3

    • nie zupełnie (2)

      Droga rowerowa jest poprzecinana przystankami.przed przystankiem sie kończy , za zaczyna, tak jest na skrzyżowaniu z Kartuską. Bezmyslny projektant mógł tak zrobic. Wystarczyło przesunąć przystanek do jezdni a scieżkę poprowadzic za przystankiem.

      • 13 8

      • Aha, czyli esy floresy dla jednej linii nocnego autobusu?

        • 10 4

      • Ale czego oczekiwałeś?

        Droga rowerowa jest między jezdnią a chodnikiem. Jak byś chciał chodnik (i przystanek) przy jezdni, to droga rowerowa by musiała być za przystankiem... Zapewniam Cię że by się dało, ale rozwiązania technologiczne by zapewnić wtedy ruch dla rowerów dopiero by wzbudzały hejt.
        Mi obecny układ absolutnie nie przeszkadza, codziennie się poruszam tą trasą.
        Noooo... Oprócz tego że ciągle mi światło czerwone na ul. Morenowe Wzgórze wyskakuje, co potrafi srogo zirytować jak ruchu z tej ulicy w tych godzinach w ogóle nie ma.

        • 3 0

    • Czy ja wiem, zawsze jak jadę w dół to mam pod wiatr, ktoś nie pomyślał planując.

      • 14 4

    • tak? To idź z głównego na bażyńskiego, polecam :)

      • 0 0

  • Bez sensu..autobus z Moreny jedzie do Wrzeszcza 7 minut.Jedyny sens to tramwaj (21)

    Jedyny sens to tramwaj w tunelu pod stawkiem na Wilenskiej i w gore na Cyganska Gore...Bylo by 5-7 minut do Gdanska...ale do Wrzeszcza to glupota i zmarnowana kasa...Powinien byc kret i tunel w strone Cyganskiej Gorki a drugi do Akademii medycznej..tzn pod nia.Bylo by miejsce ewakuacji polaczone z preznym osrodkiem medycznym...a tak kasa w bloto.

    • 122 127

    • Dlaczego do Wrzeszcza to zmarnowana trasa? (11)

      Proszę o wyjaśnienie. Z mojego punktu widzenia, trasa do Wrzeszcza jest niezbędna.

      • 35 26

      • Dlatego,poniewaz autobus pokonuje te trase bardzo szybko i niema potrzeby jej dublowania przez tramwaj. (8)

        • 40 34

        • Widziałeś autobus przy Swissmedzie? (7)

          Jak się dostać z "Moreny" na Politechnikę?. Na piechotę idę 25 min. Autobusem pewnie wyszło by z 45 min bo trzeba dojechać zakorkowaną Jaśkową o Grunwaldzkiej . Tramwaj i budowa ścieżki rowerej to priorytet

          • 45 14

          • Widzialem 115 Sobieskiego ..a przy Swissmedzie kazdy ma samochod.

            Dla tej garstki robic wielomilionowa inwestycje>? Chyba ,ze nie chodzi o ta garstke a o to ,ze Bojanowski z kumplami odbiora ludziom ich dzilaki a teren sprzedadza deweloperce?

            • 24 34

          • tam mieszkaja ludzie w domkach z garazami (4)

            moga zejsc grodzienska na dol do sobieskiego

            • 5 5

            • (2)

              a ja dybam ul. Wileńską w górę, polecam ;-) Nie jest łatwo

              • 5 1

              • zawsze mozesz wjechac do gory i zejsc

                • 2 2

              • sprobuj w druga strone. czyli z gory w dół. poczujesz zmiane natychmiast

                • 1 0

            • Ale nie o domki chodzi tylko o tereny po ogrodach na RODOS

              • 3 0

          • Komunikacja morena - PG

            Popieram, ja w okolice PG jadę 7-12 minut autem (oczywiście nie w szczycie komunikacyjnym), piechotą trasa zajmuje mi 40-45 minut, a komunikacją około 30-50 minut, zależy jak się trafi...

            • 13 5

      • bo to kasa dla miejskiego i tramwajarskiego lobby (1)

        które zaprzepaściło szansę jaka była przebudowa Słowackiego i obecnie stara się przebijać przez stary Wrzeszcz w sytuacji, gdy istnieją alternatywy w postaci autobusów Słowackiego, Jaśkowej i
        Sobieskiego.
        Głupota do kwadratu...
        O bajaniach na temat komunikacji w ten sposób dzielnic poludniowych to prosze nie wspominać, bo kogo interesuje transport 2h w jedną stronę?
        "Gdzie moda panią, tam rozum sługą..."
        O wyborze najgorszego wariantu przebiegu z deweloperami w tle to nawet wspominać nie warto, bo to oczywistości widoczne gołym okiem i na które już nikt nie zwraca uwagi...

        • 26 13

        • No właśnie jest 2h w jedną stronę, bo brakuje tej nitki.

          • 3 1

    • 7 minut (1)

      To autobus jedzie z jednego konca moreny na drugi...

      • 35 2

      • Ale z koncowego przystanku w dol tylko 5-7 minut,

        Niech Zlomkowski odda kursy co 5-7 minut a nie co 20.

        • 7 7

    • Fantazja bo fantazja jest od tego..

      • 6 2

    • (1)

      W godzinach szczytu podróż z Wrzeszcza na Morenę to ponad 30minut, bez względu na to czy jedzie się 227 czy 127.

      • 29 5

      • nie mysl, ze tramwaj

        to mieni.

        • 14 16

    • jedzie 7 minut

      po godzinach szczytu i jak przyjedzie.
      Bo najpierw trzeba się na niego doczekać, co po ostatnich "optymalizacjach" 162 i 262 wcale nie jest takie oczywiste.
      No i "wk...nie" ludzi rośnie... Więc tramwaj im to rozwiąże...
      Podstawy manipulacji, stworzyć problem i zaproponować rozwiązanie.

      • 20 2

    • Ci wszyscy ludzie jadą w kierunku Wrzeszcza i dalej, s bym przesiadł się z auta na tram ale jadący Słowakiem.

      • 8 1

    • Ty już 2 linie metra zaplanowałeś będzie lepiej niż w wawie :)

      • 4 1

    • Zgadza sie buspas i atobus wyjdxie 5 razy taniej

      I szybciej ,i nie będzie protestów

      • 6 4

  • lepiej późno niż później (2)

    cieszę się! tylko niech później nie zabiorą wszystkich autobusów do Wrzeszcza :D

    • 99 20

    • juz pozabierali

      zeby tylko pozniej sie chwalic, ze buduja wedlug potrzeb

      • 13 1

    • Oczywiście że zabiorą, tak jak na Kartuskiej

      • 11 2

  • tramwaj do wrzeszcza do placu komorowskiego tylko nową politechniczną jak rezerwacja pasa drogowego (18)

    • 69 17

    • trasa tramwaju to od wołkowyskiej do placu komorowskiego w świetle rezeracji drogowej nowa politechniczna (1)

      • 17 1

      • tramwaj nie wszędzie ma iść w śladzie tamtej trasy

        I słusznie. Dublowanie w tej chwili równoległej trasy tramwajowej na styku "Moreny" i Jasienia nie ma sensu. Nawet jeśli 2 minuty szybciej tramwaj by jechał to lepiej mieć tramwaj na wolniejszej (o 2-3 minuty, taka to różnica) trasie, ale częściej jadący. Idzie się po prostu na przuystanek i tramwaj jedzie co 5 minut. A nie wybierać, czy iść tu czy tam, bo tu jest za 10 minut, a tam za 15. I jak nie zdążysz to czekaj na mrozie.

        • 1 0

    • ta trasa jest tylko obgadywana już 50 lat i nigdy nie powstanie

      • 17 2

    • jak nie ma forsy to tylko gadanina i wizualizacja

      • 8 1

    • metoda gdańska to ciągłe gadanie oczymś co nigdy nie powstanie (3)

      • 46 28

      • Dokładnie (1)

        tak jak np. Nowa Słowackiego, stadion, port lotniczy, w-z.. a nie, czekaj....

        • 14 7

        • czekaj czekaj

          on myślał o gdyni.

          • 13 2

      • To było za Adamowicza.

        Serdeczność nie dość, że nic sama nie rozpoczęła, to jeszcze nie potrafi dobrze dokończyć trwających inwestycji - kunszt, stogi, spaprana nowa bulonska.

        • 10 0

    • od 1945 roku gadają o rozwoju komuniacji i nic nie robią - już kiedyś wielokrotnie pisali o tym w wieczorze (5)

      • 44 32

      • Nic?!!! (2)

        Lata 70-te - tramwaj na Zaspie i Przymorzu.
        Lata 80-te - tramwaj na Klinicznej.
        2007 - tramwaj na Chełm.
        2012 - tramwaj do Łostowic.
        2015 - tramwaj na Morenę (Migowo i Brętowo).
        2020 - tramwaj na al. Adamowicza.
        Następna linia na Nowej Warszawskiej.

        • 13 1

        • 70 lat rozwoju... pędzi normalnie - nie do opisania...

          przez 10 lat Malezja zrobiła się drugim Nowym Jorkiem - to jak by wyglądali po 70-ciu?
          z dżungli to wszystko i bagien wyrosło

          a ty się chwalisz, że na równinie Zaspy położyli trochę torów i powiesili kabli.
          To nawet nie jest śmieszne :)

          • 3 1

        • dodaj likwidacje tramwaju na Orunię a także na Łąkowej łącznie z zajezdnią. Są miasta które wybudowały znacznie więcej linii tramwajowych w krótszym czasie

          • 3 1

      • I temu gadaniu od 1945 roku ty się pewnie cały czas się przysłuchujesz...A świstak zawija w sreberka..

        • 2 1

      • Kiedy ostatnio byłeś w Gdańsku? W 1948?

        Przyjedź, zobacz a wtedy zabierzesz głos . Być może, że stwierdzisz, że nic się od pół wieku nie zmieniło ale cóż, ludzie chorują na różne choroby więc to zrozumiemy.

        • 1 1

    • to co jest na tym rysunku to gniot infrastrukturalny i komunikacyjny (2)

      • 42 8

      • jak cala polityka planowania UM od dwoch dekad.

        • 16 0

      • koleja krajoznawczo - objazdowa ...

        realna alternatywa dla samochodu - śmiech przez łzy

        • 3 0

    • czyli budować tramwaj tam, gdzie jest miejsce, a nie tam, gdzie jest potrzeba.

      Sprytnie

      • 2 1

  • Gdańsk Południe (25)

    Może lepiej urzędnicy skupili by się na połączeniu w pierwszej kolejności na tramwaju z Południowych cześci Gdańska, np. od Jabłoniowej w dół do Świętokrzyskiej, gdzie ludzie nie maja jak dojechać do centrum Gdańska do pracy, zostaje tylko samochód albo autobus, który i tak stoi w korku. Bezsensu został puszczony trwamwaj z Warszawskiej na Morenę, ktory robi puste przebiegi... bo w tramwaju jest zaledwie kilka osób, a do centrum Gdańska nie ma jak dojechać. Należało by rozważyć w pierwszej kolejności połączenie południowych dzielnic Gdańska, gdzie cały czas przybywa nowych bloków, a w drugiej kolejności skupiać się na połączeniach tylu Morena-Wrzeszcz

    • 191 78

    • (4)

      Dokładnie ten trawmaj jest prawie zawsze pusty a taka inwestycja z rozmachem :D

      • 21 3

      • On będzie pełny właśnie jak zbudują pełne połączenie do Wrzeszcza (3)

        To co zbudowali w Alei Adamowicza to jest środkowy odcinek układanki, trzeba jeszce zrobić (są w planach) odcinki od Świętokrzyskiej do Adamowicza i połaczenie do Wrzeszcza (o którym mowa w artykule)

        • 28 8

        • ale po co kolejne polaczenie z wrzeszczem? morena jest lepiej skomunikowana niz caly gdansk razem wziety...

          • 29 12

        • tramwaj (1)

          turystyczny.
          Nie interesuje mnie krajoznawcze zwiedzanie dzielnic, do ktorego usiluje przyzwyczaic mieszkancow gdanski magistrat.
          Interesuje mnie sprawne i optymalne finansowo przemieszczanie a te od lat jest niszczone w imie interesow tramwajarskiego lobby. Miejska spolka uwaza, ze to zerowisko.
          Gdzie jest wspolna, trojmiejska taryfa, sie pytam?

          • 16 6

          • Weź swojego passata pojedź na pętlę i stamtąd w tramwaj. Albo przyjedź na rowerze. Co za pitolenie.

            • 1 3

    • Kupiłeś mieszkanie na granicy Gdańska za wysypiskiem, (6)

      i mamy Ci teraz tramwaj pod drzwi ciągnąć? Co jeszcze? Może kanalizację wielmożny Pan z Wólki Wielkiej sobie zażyczy...

      • 29 48

      • Kiedy do ciebie i tobie podobnym dotrze do głowy, że wszyscy się w centrum nie zmieszczą? (1)

        Miasto się rozwija i rozrasta i musi za tym iść rozwój komunikacji.

        • 28 9

        • No i się rozwija

          na Morenie .

          • 9 3

      • kiedy ty zrozumiesz ze w obszarze miasta Gdanska to Gdansk odpowiada za drogi. wydaje sie pozwolenia na budowe nowych osiedli i potem pobiera sie podatki od tych nieruchomosci wiec i obowiazki miasto tez ma.

        • 24 3

      • Nie każdy dostał komunalne po babci na Partyzantów.

        • 35 4

      • Gdańsk Południe

        nie każdego stać, żeby kupić mieszkanie we Wrzeszczu czy na Przymorzu, a skoro Miasto wydaje pozwolenia deweloperom na ul. Jabloniowej i ulicach bocznych od niej to powinien zapewnić r ownież możliwość dojazdu komunikacją miejską do centrum.

        • 0 0

      • a tobie słoiku z Żabianki kto dał??

        • 0 0

    • Ludzie nie myśleli o dojazdach jak mieszkania kupowali? (1)

      Najlepsi są ci, którzy wynieśli się na wieś, podatki płacą do Żukowa i mają pretensję, że Gdańsk im komunikacji na życzenie nie zapewnia.

      • 33 16

      • Kowale

        Oni płacą podatki do gminy Kolbudy.

        • 23 1

    • Z Moreny do Wrzeszcza można dojechać PKM (3)

      • 11 6

      • Trzeba się jeszcze dostać do PKM. (2)

        Wtedy cały zysk z jazdy pociągiem bierze w łeb.

        • 10 1

        • musisz mieć zysk? (1)

          ciesz sie, że udaje się skomunikować...

          • 1 5

          • Tak, muszę

            Chodzi o to żeby podróż trwała dłużej, a nie żeby się przejechać pociągiem PKM.

            • 2 0

    • (1)

      Obecnie trasa Łostowice - Wrzeszcz tramwajem to jakieś 40 minut. Po wybudowaniu Nowej Warszawskiej i Morena-Wrzeszcz i puszczaniu tramwaju Łostowice - Lawendowe - Morena - Wrzeszcz - czas przejazdu to będzie jakieś 30 minut. Opłaca się. A dla Lawendowego to już w ogóle skrócenie - 20 minut zamiast godziny.

      • 7 3

      • To już było przeliczane na trojmaisto.pl

        Realny zysk to 5 minut. Uparli się na kolejkę objazdową przez najruchliwsze skrzzowania Moreny.
        I te teksty, że na tych skrzyżowaniach bedą priorytety dla tramwajów. Priorytet dla tramwaju na skrzyżowaniu w Gdańsku - czujecie to? To prawie tak jak spotkać Yeti.

        Kosztem ogromnej kasy będzie ciut lepiej. Inwestycja dobra dla mieszkańców Moreny, których pozdrawiam.

        • 9 0

    • (1)

      A gdzie jest dzielnica Morena ?może w końcu zaczniecie rozróżniać spółdzielnie mieszkaniowa Morena od dzielnicy piecki migowo!

      • 4 15

      • Jedyny błąd jaki widzę to morena a nie Morena

        Zresztą to i tak tylko słoikom przeszkadza bo na nawigacji nie widać tej nazwy. Miejscowi doskonale wiedzą o co chodzi, nigdy nie mówiłem Piecki/Migowo

        • 13 2

    • emm (1)

      Dla kogo dobrze ? Mieszkańcy Moreny i i Górnego Wrzeszcza czekają 25 lat na ten tramwaj .
      Płacimy podatki od lat a nie korzystamy z komunikacji tramwajowej.

      • 0 1

      • macie autobusy

        na wszystkie strony świata.
        Tramwajem możesz też się przejechać.
        Do Brętowa nawet...

        • 1 0

    • pierwsze slysze

      odkąd jest tramwaj przy warszawskiej cały czas nim jeżdżę, jest to o wiele lepiej zrobiony dojazd niż jakakolwiek komunikacja w tym rejonie. często jest dużo ludzi, pustki są w późnych godzinach, ale to jest w sumie logiczne.

      • 1 0

  • Może w pierwszej kolejności zrobić linię autobusową dokładnie tą trasą i sprawdzić obłożenie? Okaże się, że bardziej opłaca się (10)

    kupić każdemu samochód, niż robić tramwaj

    • 80 64

    • (3)

      Autobus stoi w korkach, tramwaj nie. Jak Adamowicza robili to też lamenty i komentarze na co po co, przecież autobusem też się da a teraz co? Ludzie jeżdżą i nie marudzą.

      • 7 8

      • Ja marudzę! (2)

        Najgorsza decyzja to było zlikwidowanie linii 142! Jej brak mimo kilku lat jest nadal odczuwalny. Autobus jeździł dużo szybciej, nawet w korkach na Kartuskiej, niż teraz jeździ tramwaj. A do tego jak tramwaj się zepsuje lub ma wypadek (częste zjawisko), to koniec z dojazdem. W drugą stronę jedzie z kolei tylko 227, którego punktualność jest śmiechu warta. Marzę o tym, by wreszcie wrócił 142.

        • 19 3

        • Jedź 227 (1)

          Kiedyś kursował co 35 minut, a teraz rano co 15.

          • 0 5

          • ... jeśli przyjedzie

            • 2 1

    • Autobus w zimie nie podjedzie pod górkę (3)

      Wileńska jest bardzo stromą ulicą, mimo, że autobus jest z amelinum, nie podjedzie.

      • 4 2

      • Autobusy podjezdzaja pod bardziej strome wzniesienia niz tramwaje

        wiec rzeczywiscie nalezaloby zbadac zasadnosc budowy torowiska

        • 11 5

      • Amelinum sie nie spawa (1)

        • 2 1

        • w otulinie co2 lub w argonie

          sie da

          • 4 0

    • Tam na stale powinien byc tylko autobus

      Autobus jest najlepszym rozwiązaniem dla miasta. Tramwaj niem żadnych zalet. Autobus same zalety.

      • 6 6

    • Yhym, a jeszcze proszę mi pokazać, jak 500 tys. osób ma się zmieścić w swoim samochodzie na Dolnym Tarasie?

      Mówię o jeździe i parkowaniu. Jakość powietrza? Ile warsztatów samochodowych trzeba? Ilu stacji paliw? Jak ma wyglądać miasto\?

      • 3 0

  • normalnie jak metro warszawskie (1)

    a tak serio odopuscie, lepiej skupic sie na skm na terenach sprzedanych przez miasto

    • 49 27

    • Może po prostu skm

      Do stacji Orunia, Lipce. Koszt praktycznie żaden (tory I tak są położone) a korzyść potencjalnie duza

      • 1 0

  • Bohaterzy Ghetta (2)

    To FRAG wam podrzucił ten pomysł tramwaju przez Waszą ulicę. Zgodnie z planami ma on iść ulicą Do Studzienki

    • 39 5

    • Paranoja

      Ten frag w Osowej proponował buspasy po których mieli chodzić piesi

      • 7 3

    • Też tego nie rozumiem

      Dlaczego nagle jadąc przez część ul Do Studzienki ni z tego ni z owego musi skręcić do Bohaterów? Zwłaszcza ,że większość domów przy ul Do studzienki sa w tak strasznym stanie, że ich likwidacja była by wręcz wybawieniem dla wizerunku dzielnicy ( nie wspominając o licznych barakach . Nnooo chyba, że chodzi o ten budynek w którym mieszczą sie prawnicy o czym nikt nie mówi.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane