• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie 6 mln zł dla właścicieli działek pod Nową Warszawską

Szymon Zięba
23 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla

Prawie 6 milionów złotych zapłaciło miasto za dwie działki, które musiało wykupić, by można było rozpocząć budowę Nowej Warszawskiej. To kwota w wysokości niemal 10 proc. kosztów całej inwestycji, która pochłonie 60 mln zł. Grunty położone są na wysokości ul. BiałostockiejMapka.



Gdybyś miał(a) zostać wywłaszczony(a), co byś wybrał(a)?

Przypomnijmy: W połowie lutego oficjalnie ruszyła budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zakończyć się w IV kwartale 2022 r., a pierwsze tramwaje pojadą wiosną 2023 r.

Docelowo linia tramwajowa połączy istniejące linie na al. HavlaMapka oraz al. AdamowiczaMapka. Wzdłuż linii o długości ok. 2 km znajdą się cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

O niedawno rozpoczętej inwestycji mówiło się od dawna. Przez lata krystalizowała się wizja tego, jak ma ona wyglądać. Jeszcze w 2015 r. rozważano czy trasa powinna być ulicą wraz z torowiskiem, czy może zostać zaprojektowana wyłącznie w formie torowiska. Ostatecznie postawiono na tę drugą opcję.

Jednak by w ogóle urzędnicy mogli myśleć o budowie Nowej Warszawskiej - jak się okazuje - miasto musiało wykupić dwie działki, położone na trasie torowiska - na wysokości ul. Białostockiej.

Działki wycenione przez biegłych rzeczoznawców



- W sumie za obie działki zapłacono około 5,7 mln zł, ceny zakupu nieruchomości zostały ustalone na podstawie operatów szacunkowych, sporządzonych przez uprawnionych biegłych rzeczoznawców majątkowych - mówi Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu.

Ostatecznie, we wtorek, 16 lutego, plac budowy został oficjalnie przekazany wykonawcy. Zostało nim konsorcjum złożone z dwóch podmiotów: Firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner). Koszt inwestycji wyniesie 60 mln zł.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (174)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane