- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy
Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.
Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.
Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim
Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.
- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.
W tym roku powstanie także lewoskręt
Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla
- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.
Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać
W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.
Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa Świętokrzyska i Nowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-01-07 19:17
A gdzie rondo na końcu Niepołomickiej które miało powstać do końca 2020r.?
- 8 3
-
2021-01-08 11:33
W latah 70-tych ludzie wiedzieli, że potrzebne jest tu skrzyzowanie dwu (trzy) poziomowe. Przygotowali plany, usypali wały. A (2)
A potem róznego rodzaju Adamowicze doznali rozjaśnienia, że skrzyżowania jednopoziomowe oraz ronda o średnicy 5m ( sic, Partyzantów, Kartuska) lepiej usprawnią ruch samochodów. Żałosne.
- 13 0
-
2021-01-08 11:55
(1)
A czy ty wiesz co to są skrzyzowania buforujące? Właśnie to skrzyżowanie nim jest. Jedyne co jest tu możliwe to wybudowanie wiaduktu dla ruchu w kierunku obwodnicy.
- 1 5
-
2021-01-08 14:48
A ty wiesz anonimie co to są duże (zaznaczam duże ronda!) a nie takie o średnicy 2 - 5 metrów ? Wystarczy przerobić węzeł Groddecka na duże rondo i będzie git. Jak kolejne skrzyżowanie się zatka to także przerobić na duże rondo. Wystarczy pojeździć po zachodzie Europy aby widzieć jak jest ruch rozwiązany. Ronda sprawiają ze przez brak świateł ruch
A ty wiesz anonimie co to są duże (zaznaczam duże ronda!) a nie takie o średnicy 2 - 5 metrów ? Wystarczy przerobić węzeł Groddecka na duże rondo i będzie git. Jak kolejne skrzyżowanie się zatka to także przerobić na duże rondo. Wystarczy pojeździć po zachodzie Europy aby widzieć jak jest ruch rozwiązany. Ronda sprawiają ze przez brak świateł ruch jest ciągły i płynny a auta nie jeżdżą jak teraz tabunami czyli nic nie jedzie, nic nie jedzie i nagle tabun aut, za chwilę znowu nic, nic , nic i znowu tabun aut na raz bo zielone dali. Wystarczy już tego ścigania się aut od zielonego do zielonego. Jak zdążyć z zielonego na Wilanowskiej do kolejnego skrzyżowania (gdzie oczywiście nie ma ronda) z Łódzką ? Ruuuura !
- 5 1
-
2021-01-07 20:05
Bez sensu (1)
Aut i tak jest za dużo. Lepsze drogi = więcej aut = korki. To samo z parkingami.
Buspasy i osobne drogi dla autobusów, żeby szybciej było autobusem niż autem.- 5 5
-
2021-01-08 12:12
Samochodami nie jeździ się bo są fajne drogi, tylko dlatego że trzeba gdzieś dojechać. Problemem nie są auta a strefowanie miasta.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.