• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt obwodnicy Witomina za 2 mln zł

Patryk Szczerba
5 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat To jedyna szansa, by ta obwodnica powstała
Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku. Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina będzie gotowa w połowie 2021 roku. Wybrana w przetargu firma Lafrentz Polska z Poznania wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór nad inwestycją. Całość kosztować będzie blisko 2 mln zł.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problem korków w kierunku zachodnich dzielnic Gdyni?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąKielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.

To pomysł, który wrócił po tym, gdy z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym, fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie prac geodezyjnych i sprawowanie nadzoru autorskiego dla tamtego przedsięwzięcia, które wykonało Biuro Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku kosztowało 1,2 mln zł.

Oferty tańsze niż zakładali urzędnicy



Gdy miasto zdecydowało się powrócić do koncepcji obwodnicy Witomina, wiadomo było, że potrzebna będzie zupełnie nowa dokumentacja. Gdynia dla zwycięzcy przetargu zarezerwowała w budżecie 3 mln 444 tys. zł brutto. Zgłosiło się siedmiu chętnych.

Kryteria oceny ofert:

  • cena brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • kwalifikacja i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Po otwarciu kopert okazało się, że wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników. Wszystkie firmy zadeklarowały taki sam termin wykonania - 65 tygodni.

Obwodnica Witomina: projekt firmy, która nie była najtańsza



Najbardziej atrakcyjną ofertę złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekiwała 1 mln 448 tys. 300 zł brutto.

Wybrano jednak inne biuro, które w kolejności cenowej było na trzecim miejscu. Dokumentację projektowo-kosztorysową przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Dodatkowo wykona prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór autorski.

Za całość zainkasuje 1 mln 973 tys. zł brutto.

- Po szczegółowej analizie ofert wybraliśmy uznanego wykonawcę, który uzyskał największą liczbę punktów i spełnia wszystkie wymagania przetargowe. Cieszy fakt, iż wybrana oferta pozwoli zaoszczędzić w budżecie miasta prawie 1,5 mln zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: maksymalnie 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (201) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    To i tak nie rozwiąże problemu korków.

    • 60 84

    • prezydent po wydaniu milionów na projekty i analizy dojdzie do tego samego wniosku i zaniecha realizacji:) (1)

      • 21 13

      • Oczywiście, bo logiczniej by było wydać na projekt, wybudować i wtedy dojść do wniosku, że to nic nie dało

        • 8 10

    • (6)

      Korki to nie jest problem zero jedynkowy, one są zawsze, kwestia tylko tego, żeby je powoli rozładowywać nowymi inwestycjami, a jednocześnie przesuwać z punktów typu Witomino na zewnątrz Gdyni.
      Na Witominie korki są duże ze względu na to, że jest skrzyżowanie dwóch głónych ulic. Dodanie jednej obwodnicy na pewno pomoże. Czy przesunie te korki w inne miejsce? Tak, ale Witomino nie będzie już zakorkowane w godzinach szczytu. Zyska na tym cała dzielnica.

      • 22 4

      • (3)

        Pół Gdyni stoi bo nie ma wystarczających przepraw przez tory na przemysłową część Gdyni na ulicę Hutniczą ale ci projektują obwodnice Witomina bo król skweru za długo do pracy dojeżdża...

        • 10 3

        • eeee

          Najwyżej 20% i to tych co wolą mieszkać na totalnym zad*piu

          • 6 4

        • Tam za tymi torami jeszcze jest Gdynia? Czy to już Puck? (1)

          • 7 0

          • Puck to nawet jest juz przed tymi torami.

            • 4 2

      • Przecież tam już jest porozumienie z PKP i decyzja o inwestycji. O co Ci chodzi? (1)

        • 8 3

        • zajęło im to jedynie 40 lat o to chodzi ;D

          • 5 1

    • Gdzie mozna obejrzec makietkie? (1)

      • 5 1

      • a czy będzie na niej czarcia zapadka?

        • 3 3

  • Broda do ziemi mi urośnie prędzej niż powstanie ta droga (5)

    Szkoda, że Pan Łucyk nie był saki oszczędny jak płacił za projekt przebudowy Chwarznieńskiej, który nie będzie realizowany.

    • 149 23

    • Leć

      po maszynki

      • 4 7

    • (3)

      Ten pan wywalił już tyle pieniędzy w błoto że dawno powinien siedzieć wiadomo gdzie

      • 7 1

      • (2)

        akurat jak był przetarg na projekt Chwarznieńskiej, to kto inna była szefem Inwestycji

        • 1 1

        • Ufff uspokoiłeś mnie

          Łucyk to jest jednak dobry gospodarz. Jak jego mentor Szczurek.

          • 4 0

        • a co za roznica, wzyscy w tym urzedzie to łajzy

          • 3 0

  • W Chinach budują szpital 10 dni (14)

    W Polsce projekt trwa ponad rok.
    Później tylko szybkie pozwolenia kolejne 2 lata i ze 2 lata budowania.
    W między czasie znajdą kawałek muru sprzed 300 lat i konserwator zamrozić inwestycje

    • 177 28

    • Ta budowa chińska expresowa (3)

      Jest z pominięciem wszelkich zezwoleń norm i odbiorów

      • 17 14

      • (1)

        Koniec XVIII w. opozycja Przeciwnicy uchwalenia Konstytucji 3 maja i związanych z nią reform np. Rzewuski, Branicki i Szczęsny Potocki to obrońcy tego jak było wcześniej, przeciwnicy wprowadzanych reform, czyli Konfederacja targowicka symbol zdrady narodowej, spisek magnacki zawiązany w nocy z 18 na 19 maja 1792 w Targowicy (w rzeczywistości 27 kwietnia 1792 w Petersburgu), w porozumieniu z cesarzową Rosji Katarzyną II, pod hasłami obrony zagrożonej wolności przeciwko reformom Sejmu Czteroletniego i Konstytucji 3 maja. Proszą obce państwa o pomoc i opinie w sprawach polskich reform. Polska w ramach tej pomocy obcych mocarstw, została podzielona przez zaborców i znikła z map świata na 123 lata. A wszystko to w ramach udzielonej pomocy przeciwnikom polskich reform. Przeciwko Polsce. Dla przypomnienia czas rozliczeń przyszedł po powstaniu kościuszkowskim i historia niektórych z nich rozliczyła, pozostali dostali to, na co zasłużyli.

        • 7 14

        • Czyli tak działa schizofrenia

          • 10 3

      • No i bez Wziątek.

        Co u nas jest rzeczą nienaturalną.

        • 2 1

    • Nie w całej Polsce mają takie tempo jak w Gdyni

      • 15 4

    • Polska szpital polowy stawia w 24 godziny. (3)

      • 9 1

      • Też na 1000 łóżek???

        • 0 8

      • Wiem, że Kościół można w 24h wybudować. (1)

        Jest taki w Skarszewach. Zapytajcie takiej jednej ze Skarszew co tu pisuje.

        • 5 1

        • jo, to prawda

          Krystyna

          • 5 0

    • to się przeprowadź do wuhan, i ciesz się tymi budowanymi w 1 dzień szpitalami. hahahah.

      • 6 5

    • Zapomniałeś o (1)

      Procedurze przetargowej i kilku odwołaniach w sumie przy sprzyjających wiatrach minimum 10 lat.

      • 4 0

      • He he. No tak.

        • 2 1

    • niedługo nasz nowy Mao z Nowogrodzkiej zrobi nam tu drugie Chiny

      i truchła Lecha będą stawiać w kilka godzin. A nasz mierny pożal się Boże Xi Jinping z Dużego Pałacu będzie podpisywał jak tylko wyjedzie z drukarki.

      • 5 1

    • ta...

      a proces hydratacji cementu trwa w chinach nie 21 dni do pełnej wytrzymałości, jak na całym świecie... Tam nawet prawa fizyki i chemia inaczej działa.

      • 1 1

  • Zamiast ograniczać rozprzestrzenianie się smrodziarzy to tylko zachęcają kolejnych do smrodzenia. Szkoda lasu (40)

    Może by tak zaczęli jakieś podatki płacić.
    smrodzą
    hałasują
    powodują wypadki na masową skalę
    zajmują prawie całą przestrzeń miejską
    są głównymi beneficjentami budżetu miejskiego
    paraliżują miasto, komunikacje publiczną
    utrudniają przemieszczanie się innnym
    i to wszystko mają za darmochę.
    Tak nie może być

    • 77 198

    • tle ile zmotoryzowani płacą podatków to nie płaci nikt inny (28)

      • 28 20

      • ale ile się na nich wydaje lepiej sprawdź. (26)

        Łączny koszt wypadków drogowych w 2019r wyniósł 43,6 mld złotych i równał się wartości 2 proc. PKB. Z kolei łączny koszty wypadków i kolizji wynosił 58,2 mld złotych, czyli 3 proc. PKB. To koszt państwa. Czyli nas wszystkich.

        a gdzie jeszcze budowa infrastruktury? a gdzie utrzymanie tego? a gdzie inne koszty?

        • 22 15

        • Socjalisto nie będziesz ludziom ograniczał indywidualnego transportu i zmuszał (8)

          do innych form przemieszczania się nie ten ustrój

          • 28 20

          • Zaraz, socjalisto (6)

            Drogę to ma państwo zbudować?
            Czy tylko po prywatnych będziesz jeździł?
            Parkujesz na swoim parkingu, czy na państwowym?

            Jestem tutaj w 100% za wprowadzeniem kapitalizmu.

            • 18 9

            • a ja nie jeżdżą koleją to dlaczego mam na nią płacić? (2)

              co za brednie

              • 12 8

              • Bo Twój telewizor, przed którym spędzasz cały wolny czas, ma prąd z węgla dowożonego koleją.

                A jaka jest korzyść dla mnie z drogi do Twojego zad*pia i parkingu na jej końcu?

                • 10 5

              • A może koleją jeżdżą czyiś pracownicy ?

                Nie pomyślałeś o tym ?

                Transport to nie jest klasyczny produkt usługowy - cel sam w sobie, a służący do przewozu ludzi z domu do roboty i na odwrót.

                Miasta się rozrosly że średniowiecznych rozmiarów (max. 1 km na 1 km - jak np. gdańskie Główne Miasto), i powstał problem transportu ludzi do miejsc pracy i nauki.

                • 5 0

            • A Państwo za czyje buduje ? za swoje czy z podatków ? (1)

              jak za jazdę po ścieżkach będziesz płacił i posiadał nr rej oraz obowiązkowe oc a zbiorkom będzie kosztował tyle żeby się sfinansować a nie do niego dokładać to proszę bardzo. A tak na marginesie to po autostradach jeżdzę Państwowych i też płacę wiec nic odkrywczego.

              • 13 5

              • ale ściezki też są dla kierowców, nie dla rowerzystow. chodzi o to by wypchac rowery na chodniki zeby cała jezdnia była tylko dla kierowców. taka jest prawda.

                • 3 6

            • Dokładnie. W takiej Norwegii właściciele

              dróg mogą i pobierają myto za przejazd, bez konieczności zapewnienia wysokiej jakości nawierzchni drogi, która może być gruntowa.

              • 3 1

          • Koniec z lekceważeniem tego, co wydzielają

            silniki spalinowe.

            Kubatura sześcienna garażu jest ograniczona i truje się lub umiera się od siedzenia w nim zamknięty gdy jest w nim auto z załączonym silnikiem.

            Tak samo ograniczona jest atmosfera ziemska (nie sięga w nieskończoność w wszechświat) i ewentualnie 100 mld włączonych jednocześnie silników spalinowych nie wpłynie na jej jakość ?

            Więc nie widzę powodu, aby na pogarszanie jakości powietrza dawać zezwolenie na nieograniczony niczym transport indywidualny.

            • 4 10

        • Ty z tych dogodności nie kożystasz ?

          Wszędzie chodzisz pieszo przez tasy i po cudzych miedzach ?

          • 3 5

        • (8)

          Koszt wypadkow jest liczony z sufitu, z przyjeciem kosmicznych wartosci (2.4 mln dla smierci, 3.3 mln dla ciezkich obrazen) ktore wliczaja tak abstrakcyjne rzeczy jak koszty gospodarcze (ile ta osoba by wypracowala przez swoje zycie gdyby nie zginela), a wplywy podatkowe z samej sprzedazy paliw (~60 miliardow zlotych rocznie) to jednak twardy pieniadz ktory idzie prosto na rachunek skarbu panstwa.

          • 10 7

          • ~6 miliardów, nie ~60 miliardów.

            Mniej, niż wpływy z podatków od alkoholu.
            Czy to znaczy, że należy nam się infrastruktura do chlania za miliardy?

            • 5 3

          • sam jesteś z sufitu. (4)

            kolejny co myśli że jak publiczne to za darmo.
            Oczywiście renta dożywotnia to nie "twardy pieniądz", brak wpływów z PITów, CITów z pewnością mniejszy z Vatu to też nie "twardy pieniądz"........

            • 6 4

            • tacy jak ty niedługo opodatkują tych co za szybko umarli (2)

              i przez to państwo ma straty na VAT. Jak można liczyć, że Państwo ma większe wydatki bo ktoś umarł, a gdyby żył to by płacił VAT i państwo miałoby mniejsze straty??? To dopiero zaawansowana ekonomia.

              • 6 5

              • bo ma straty. to chyba oczywiste. z księżyca spadłeś? (1)

                • 2 3

              • Państwo może wydawać pieniądze które ma

                A nie które miałoby gdyby ktoś nie umarł i płacił VAT.

                • 4 0

            • jeszcze lepiej

              niech państwo zabroni mieć wypadki i umierać

              • 8 0

          • 60 mld zł ? To czemu dopiero za kasę z UE (1)

            zbudowano porządne drogi w PL ?

            • 2 1

            • bo 56mld idzie na wypadki

              • 2 1

        • koszt wypadków!? (6)

          Słyszałeś o opłatach OC (na pokrycie szkód materialnych) oraz ubezpieczeniu zdrowotnym i NNW (na pokrycie kosztów leczenia)? Połowa ceny paliwa to podatki. Co ty bredzisz synku.

          • 10 7

          • Nie kompromituj się. Te ubezpieczenia pokrywają niewielką część wszystkich kosztów związanych z wypadkiem. (5)

            Większość kosztów pokrywa państwo czyli wszyscy podatnicy.

            NNW to odszkodowanie na określoną kwotę, a nie żadne ubezpieczenie na pokrycie kosztów leczenia. Dostaje ją poszkodowany, a nie szpital czy NFZ.

            • 3 9

            • znalazł się ekspert (1)

              Doskonale o tym wiem co to jest NNW, ale to tylko jedno ze źródeł finansowania, za które poszkodowany możne się leczyć, więc te koszty nie obciążają podatników. Tak jak z AC może naprawić samochód chociaż z OC też dostanie. Za koszty leczenia płaci i tak każdy osobno i nie ważne czy spadnie z drzewa, potknie się na schodach, wypadnie z łodzi czy ma wypadek komunikacyjny.

              • 6 4

              • Nie obciążają? a jakie służby jeżdżą do wypadku?

                chcesz powiedzieć że to NNW opłaca? jaja sobie robisz? karetka przyjeżdża jedziesz do szpitala i za wszystko płaci NFZ czyli budżet państwa za straż policje paraliż drogowy również płaci "państwo" nie żadne nnw. To są realne straty policzalne. Z oc dostaniesz rentę? Państwo otrzyma należny podatek czy skladki gdyby ofiara była sprawna i pracowała?

                • 4 5

            • Pierwsze słyszę, że to Państwo naprawia samochody po wypadkach. (2)

              ale dzięki za info

              • 10 4

              • Nowy program PiS auto+

                Proponuję się zapoznać.

                • 2 3

              • Typowy kierofczyk

                urwie mu nogę będzie kaleką na całe życie ale ważny jest dalej tylko samochód ;)
                akurat naprawa tego samochodu to najtańsza rzecz w tym wszystkim tak dla twojej wiedzy.

                • 0 7

      • Szkodzą i tak 100 razy więcej.

        • 5 1

    • gon sie frajerze... (1)

      A ty co proponujesz? Rower, hulajnoge i co jeszcze? Jak cos nie pasuje to wypad.

      • 9 11

      • Nie musisz beneficjencie przychodni,

        szpitali i aptek jeździć na rowerze i mechanicznej hulajnodze.

        Jak lubisz w/w przybytki i kolejki w nich w doborowym towarzystwie podobnych ludzi (w tym prychających) to twoja sprawa.

        Tylko szkoda, że musi na to iść część moich podatków.

        • 3 1

    • (1)

      A co bida cię przycisnęła i nie stać cię na samochód?

      • 8 9

      • O następny co wpycha kogoś do auta,

        bez pytania czy się do tego nadaje i nie wjedzie pod prąd na autostradę, co można zobaczyć na youtube, na filmikach z kamer samochodowych.

        Jesteś zatem samobójcą, że tak głupio tu piszesz ?

        P.S. Na filmikach widać, że pod prąd autostradami "biedni" wyłącznie nie jeżdżą, ba stanowią mniejszość - 3/4 aut takich "miszczow kierownicy i prestiżu" to wypasione, nowe auta.

        • 2 5

    • Sam śmierdzisz potem po jeździe na rowerze (1)

      Idź się umyj!

      • 7 7

      • Mam dobre kosmetyki, ktore tanie nie są.

        Więc nie wiem kto bredzi i kto śmierdzi ?

        • 2 9

    • powiedział bym ci tak

      wujek Staszek - miszcz ciętej riposty ale mogłoby nie przejść

      • 3 0

    • Daj przykład innym (1)

      Chodź na piechotę

      • 0 3

      • chodzę.

        • 0 3

    • Stuknij się w ten pusty łeb

      Rozumiem że pieczywo sam pieczesz, robisz wędliny sery itp. Przecież jak mógłbyś kupić coś co przywiozły "blachosmrody". Ten własny chleb rozuniem że ręcznie zbierasz pszenicę i mlucisz cepem bo maszyny rolnicze też mają silniki.... Zastanów się bezmózgu zanim napiszesz kolejne bzdury. Jak się nie podoba to wypier... do lasu żyć bez spalin i transportu. Przemądrzały d**il - najgorszy typ człowieka.

      • 3 4

    • Doucz się i przestań głupoty wypisywać.

      Gdyby nie podatki w paliwie i inne obciążające właścicieli aut. Poczuł byś to wyraźnie w kieszeni. Bo ktoś te przychody do budżetu musi generować. Przestrzeń miejska zajmują sporą, owszem, ale to ludzie nimi jeżdżą. Ludzie którzy płacą podatki i mają do tego prawo. Można by pociągną. Dalej dyskusje na takim niskim poziomie i zaczać zadawać pytania, dlaczego buduje się ścieżki rowerowe, które zajmują tyle przestrzeni publicznej? Dlaczego wydaje siena to publiczne fundusze? Skoro korzysta z nich zaledwie garstka ludzi.

      • 3 0

  • (4)

    Dzielnicom obwodnice a Hutnicza w korku z opcją ominięcia przez szlaban

    • 46 13

    • nie wspominając o lotnisku tak się marnotrawi publiczne pieniądze

      • 10 2

    • masz rację

      powinni wybudować obwodnicę Hutniczej.

      • 3 4

    • PUCKA (1)

      to niech dołoży się rumia ,reda ,wejherowo,puck itd , to 90% kierowców i pasażerów autobusów jeżdżących hutniczą

      • 6 8

      • To dlaczego o godz 16 Hutnicza w kierunku Rumi zakorkowana jest do ul. Północnej ? Od Północnej do Rumi korka brak

        • 6 1

  • Z pieniędzy wydanych na projekty (2)

    Witomino by miało już trzy obwodnice

    • 126 21

    • Rozumiem że ty zaplanujesz to przy porannej kawie (1)

      Na serwetce. Szybki szkic by Janusz i można budować.

      • 10 13

      • On to jeden z tych, którzy wszystko wiedzą najlepiej. W każdej dziedzinie.

        • 7 8

  • obwodnica tego, obwodnica tamtego (2)

    Korki i tak będą. Czy nie widać że obecny transport jest dysfunkcyjny ?

    • 50 27

    • ja nie widzę (1)

      • 1 4

      • Podpisano: ślepy koń

        • 0 3

  • nie wierzę, że z obecnego prezydenta Gdyni obwodnica powstanie (5)

    • 103 13

    • Ale on ma w planach 5 reelekcji, więc jest szansa (1)

      • 13 0

      • No, z taką konkurencją, to i z 10...

        • 6 4

    • Poswatanie...

      On mieszka na Wiczlinie w nie swoim domu wg oświadczenia majątkowego i tą drogą jeździ sobie.

      • 7 0

    • (1)

      Horala wybuduje moment, tylko trza go wybrać.

      • 3 7

      • On nie rządzi, jest szczur

        • 2 0

  • teraz długie lata debat i analiz (4)

    • 84 9

    • (3)

      A kto bogatemu zabroni?

      • 2 1

      • Kto jest bogaty? (2)

        Zadłużenie ponad miliard złotych

        • 6 0

        • ponad tysiąc miliardów

          • 0 3

        • To był taki żarcik

          • 0 0

  • oni wybudują nową drogę?? (2)

    nie potrafią nawet naprawić mostu na Nałkowskiej i Wiśniewskiego.

    • 114 8

    • Ankieta powinna brzmieć:

      Prezydent wybuduje obwodnicę?:
      Tak
      Nie

      • 10 0

    • Nie wybudują, ale zaprojektują

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane