stat

Promowali Trójmiasto i Pomorze w Kaliningradzie

29 września 2018 (artykuł sprzed 1 roku)
Maciej Korolczuk

W sobotę w Kaliningradzie odbyła się impreza promująca wśród mieszkańców obwodu Trójmiasto i Pomorze. - Mimo że mieszkamy tak blisko siebie, Rosjanie wciąż wiedzą o nas niewiele. Są zachwyceni Trójmiastem i naszym regionem. Podczas sobotniego festynu, na którym promowały nas organizacje, hotele, uczelnie i gastronomowie prawdziwą furorę zrobili Kaszubi i... bigos - opowiada organizator Artur Janiak, właściciel Centrum Aktywnej Informacji Maverik z Gdańska.



Impreza odbyła się pod hasłem "Другие берега, Польша" czyli Inne brzegi - Polska. Jej organizatorami były: Światowe Muzeum Oceanu w Kaliningradzie, Konsulat RP w Kaliningradzie oraz - ze strony polskiej - gdańska firma Centrum Aktywnej Informacji Maverik.

- Celem imprezy było przybliżenie mieszkańcom obwodu kaliningradzkiego wielu atrakcyjnych walorów turystycznych naszego regionu, możliwości trójmiejskich uczelni wyższych regionalnych kulinariów czy kultury kaszubskiej - opowiada Artur Janiak. - Mimo że mieszkamy tak blisko siebie, Rosjanie wciąż wiedzą o nas niewiele. Impreza okazała się strzałem w dziesiątkę. Mieszkańcy Kaliningradu są zachwyceni Trójmiastem i naszym regionem. Duże wrażenie zrobili na nich zwłaszcza Kaszubi i nasz bigos.
Przekonali się, że poza super atrakcyjnym Trójmiastem jest coś jeszcze, że warto wybrać się nieco dalej.

Podczas sobotniego festynu Rosjan do przyjazdu do Gdańska, Sopotu i Gdyni przekonywali m.in. pracownicy Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Miasta Gdynia, Szczytu Wieżyca (wraz z 40-osobowym zespołem kaszubskim) i Portu Lotniczego Gdańsk. Dotychczas na ruchu między Trójmiastem a Kaliningradem korzystało zwłaszcza to ostatnie - obwód kaliningradzki liczy blisko milion mieszkańców.

- Liczne atrakcje, bogaty kalendarz wydarzeń kulturalnych czy sportowych i przede wszystkim brak kompleksowej informacji na miejscu w Kaliningradzie spowodowała, że jako firma Maverik podjęliśmy się społecznej organizacji imprezy, aby w sposób bezpośredni dotrzeć do tysięcy mieszkańców. I szczerze powiem, że jestem zdumiony frekwencją, dopisała nam także pogoda. W przyszłości planujemy stworzyć profesjonalną informację turystyczną w centrum Kaliningradu, która będzie miała za zadanie promować nasz region - dodaje Janiak.
Podczas prezentacji nie zabrakło też stoisk wyższych uczelni m.in. UG, PG, AWFiS, Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa czy Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu, odbyły się także liczne konkursy z nagrodami.

- Festiwal okazał się świetną inicjatywą, został przygotowany bardzo profesjonalnie. To była dla nas - hotelarzy - nie tylko doskonała okazja do spotkania z naszymi potencjalnymi klientami ale także przełamanie lodów z miejscowymi organizacjami turystycznymi. Drzemie tu duży potencjał biznesowy i aż dziw bierze, że mimo jesteśmy tak blisko siebie to jednak wciąż tak daleko - przyznał Kamil Czajkowski, dyrektor generalny Hotelu Sopot, który także promował się podczas imprezy.
Czym powinno się promować Trójmiasto poza granicami kraju?
16%

ofertą kulturalną

18%

dziedzictwem historycznym

6%

sportem i rekreacją

12%

architekturą i muzeami

9%

dostępem do morza

33%

ofertą handlową i biznesową

6%

w inny sposób

zakończona

łącznie głosów: 525