• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: potrzebne identyfikatory na Orłowskiej

Marek
6 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Koniec Orłowskiej zamknięty dla aut

Zakaz ruchu na końcu Orłowskiej w weekendy i święta obowiązuje przez całe lato. Mieszkańcy Kamiennej Góry chcą podobnych ograniczeń na swoich ulicach, proponując jednocześnie identyfikatory jako element potwierdzający możliwość wjazdu.



Czy identyfikatory wystarczyłyby do powstrzymania kierowców?

O zakazie parkowania przy ul. Orłowskiej pisaliśmy w zeszłym tygodniu. To pokłosie sytuacji z jednego z czerwcowych weekendów, opisanej na Trojmiasto.pl przez naszego czytelnika, pana Mariusza. Obrazek kierowców parkujących swoje auta gdzie popadnie i bezradnej straży miejskiej sprawił, że miasto postanowiło wprowadzić w tym miejscu stały zakaz ruchu.

Tyle że by go egzekwować potrzebna jest obecność strażników.

Nad tym, czy nie wystarczyłyby identyfikatory zastanawia się pan Marek.

Oto jego spostrzeżenia:

Ostatnio zaskoczyła nas, mieszkańców Gdyni, decyzja ZDiZ o wprowadzeniu zakazu ruchu na znacznym odcinku ulicy Orłowskiej. Oficjalne powody to zagrożenie dla pieszych, korki, brak poszanowania dla przepisów dotyczących postoju i problemy z egzekucją kodeksu przez służby. Takie same sytuacje na co dzień można dostrzec w sezonie letnim w okolicach Teatru Muzycznego.

Kto wie, czy na Kamiennej Górze te problemy nie są znacznie większe niż przy molo w Orłowie, które nie cieszy się aż tak dużą popularnością wśród mieszkańców i turystów, jak chociażby bulwar czy skwer Kościuszki. A do tego dochodzą przecież różnego rodzaju imprezy w centrum.

Ważnym następstwem decyzji ZDiZ jest zarządzenie komendanta Straży Miejskiej, który
zadecydował, że ul. Orłowska w trakcie obowiązywania zakazu będzie pilnowana przez zmotoryzowany patrol straży miejskiej. Decyzja straży miejskiej jest co najmniej dziwna, ponieważ doskonale wiemy o brakach kadrowych w tej formacji i długim oczekiwaniu na interwencję strażników.

Ludzie, którzy mogliby robić dużo bardziej pożyteczne rzeczy gdzie indziej, skupiają się tylko na siedzeniu w aucie i sprawdzaniu, czy aby na pewno każdy wjeżdżający to mieszkaniec.

I tutaj pojawia się kolejny problem. Polega on na sposobie i skuteczności identyfikowania mieszkańców. W dowodach osobistych adresu przecież już nie ma, auto możemy mieć np. w leasingu, a poza tym meldunek nie oznacza zamieszkania, zaś mieszkanie można wynająć nawet na kilka dni. W związku z tym praca strażników okazuje się bez sensu.

Straż miejska przepuszcza auta na Orłowskiej


Podobno są jakieś identyfikatory dla mieszkańców od ZDiZ. Pewne jest, że nie wszyscy je mają, więc od patrolu zależy, jak mocno danego dnia będą weryfikować wszystkich chętnych do wjazdu.

Czytaj również: ruch na Sienkiewicza w obydwu kierunkach

Do niedawna urzędnicy twierdzili, że weryfikacja mieszkańców jest wręcz niemożliwa, tymczasem słyszę od znajomych, że w Orłowie pojawiają się wcześniej wspomniane identyfikatory. Szkoda, że nie było ich tydzień temu podczas imprezy Cudawianki oraz wielu innych, organizowanych wcześniej. Niestety wtedy strażnicy nie byli w stanie i nie wiedzieli, jak to sprawdzać, co kończyło się tym, że wjeżdżał każdy, kto chciał.

Pomysł zamknięcia Orłowskiej nie jest zły, bo rozwiązuje problem bezpieczeństwa i korków w najbardziej newralgicznych miejscach i okresach. Do dopracowania jest tylko system weryfikacji mieszkańca. Jako mieszkańcy Kamiennej Góry też chcemy zwrócić się do urzędników z prośbą o ustawienie znaku zakazu ruchu, z wyłączeniem mieszkańców, służb miejskich i niepełnosprawnych latem w weekendy, święta i podczas imprez masowych.

Nie chcemy natomiast wykorzystywać strażników do pilnowania. Wystarczy znak oraz identyfikatory, a kierowcy na tej podstawie powinni być po prostu karani.

Sytuacja na Orłowskiej w czerwcową sobotę przed wprowadzeniem zakazu

Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (132) 1 zablokowana

  • do wpisu z godz. 7: 08

    bardzo dobra koncepcja !- jeszcze pogrodzić dzielnice ,tak jak to jest z nowymi dzielnicami ! Szlabany , bramy -a przy każdej wiezyczka a na niej wartownik z karabinem ! Wstęp za okazaniem identyfikatora specjalnej przepustki bądź - opłata tak jak przy wejściu na sopockie Molo ! . Jeżeli My mieszkańcy Gdyni, Gdańska płacimy za wejście na Molo to Sopocianie powinni płacić za wejście na Gdańską Starówke i na Gdyński Bulwar !

    • 12 3

  • Wprowadzić znak super hiper zakaz wjazdu :-) (1)

    Miejsca będzie z każdym rokiem coraz mniej. Władze są powołane do egzekwowania prawa i z tym sobie nie radzą. Jedyne rozwiązanie to koncesjonwane prywatne firmy zajmujących się odcholowywaniem źle zaparkowanych pojazdów.

    • 8 0

    • Widzę:-) ....odholowywaniem

      • 2 0

  • podrozujac często na ulicach miast widać slupki wpuszczane w ziemie, sa cale ulice tylko dla mieszkancow, zarówno w dużych jak i małych miastach turystycznych, jakos nie ma tam hejtu typu - mieszkasz w centrum to cierp, probuje się ulatwiac zycie mieszkańcom, a nie obrazac się na nich, ze istnieja

    • 5 3

  • Strefa Ograniczonej Dostępności na Głównym Mieście (1)

    tu doskonale widać, jak marną metodą ograniczenia ruchu jest znak Zakaz Ruchu. Kierowcy notorycznie ignorują ten znak. W efekcie na Głównym Mieście jest pełno aut bez wjazdówek. Zakaz Ruchu to fikcja. Chyba, że auta bez wjazdówek byłyby holowane i głośno by się na ten temat zrobiło. Zakaz Ruchu to fikcja.

    • 3 2

    • Za zakaz ruchu nie można holować

      Ja uważam że jeżeli jest zakaz ruchu to powinien obowiązywać wszystkich także gości hotelu Radisson !
      Dlaczego ja jako mieszkaniec mam rościć sobie większe prawo do zaparkowania niż inny kierowca ? Ograna została jakiś czas temu pozbawiona zakazu ruchu i jest uczciwie zrobić tak samo ze wszystkimi bocznymi od ul Długiej i Długiego Targu. Będzie uczciwie i skaczą się narzekania. Kto pierwszy ten lepszy.

      • 1 0

  • Może tatuaże na wygolonej lewej skroni

    Taki motyw 3na3 cm - jestem uprawniony do tu wjazdu .

    • 6 4

  • Mieszkańcy ulic Kapitańskiej i Beniowskiego

    też chcą zakazu ruchu tranzytowego na naszych ulicach!!!! Kapitańska i Beniowskiego tylko dla mieszkańców tych ulic !!!!
    Straż Miejska powinna chodzić patrolując miasto.

    • 6 3

  • Zamkac calkowicienOrlowska i Kamienna Gore dla ruchu kolowego lacznie z rowerami (1)

    bez żadnego wyjątku , czy to obcy czy mieszkaniec i będzie spokoj.

    • 9 1

    • dlaczego chcesz zakazu wjazdu rowerów?

      jeden wjazd rowerem na mieszkańca dziennie nie byłby nawet zauważony przez innych mieszkańców.

      Rower użytkowy przez 23 godziny stoi zaparkowany, tak jak samochód jest używany tylko przez nie więcej niż godzinę dziennie.

      Prywatny samochód przed 95% czasu eksploatacji po prostu zajmuje przestrzeń, która może służyć innym celom.

      Rower potrzebuje 10 razy mniej przestrzeni do funkcjonowania.

      • 0 2

  • Skoro mieszkańcy chcą identyfikatorów i publicznej drogi tylko dla siebie, to niech w pełni pokrywają koszty jej funkcjonowania.

    Wtedy szybko im się odechce identyfikatorów.

    • 15 2

  • Morska dla morsów , Kapitańska dla kapitanów -oczywiście ż.w. , Lotnikow dla pilotów itd. itd. (3)

    • 13 0

    • Kapitańska to była okolica Oficerów Marynarki Wojennej. (2)

      • 0 0

      • A buraczana? (1)

        • 4 0

        • ...dla buraków!!! Brawo!

          Lubię ludzi z poczuciem humoru.

          • 2 0

  • Identyfikatory niepotrzebne

    Zamiast identyfikatorów niech pan prezydent zacznie parkingi budować zamiast apartamentów ,pan szczurek tak źle zarządza Gdynią ze to jest strach,co będzie jego następca robić ,chyba naprawiać to co on sprzedał i rozwalił w Gdyni niby dla turystyki robi wszystko ,nic podobnego ,tam gdzie miał stać park bo chodziło o wybory stanie apartamentowiec tak pan Szczurek chce zakończyć kadencji sprzedając wszystko gdzie można było zrobić coś dla ludzi ,pisze to bo zamiast sprzedawać ziemie to mógł by zrobić choćby parking dla turystów i mieszkańców w orłowie poziomowy ,wiedząc że turystów przybywa . Codziennie czytam wypowiedzi ludzi którzy piszą prawdę ale nic z urzędem w Gdyni się nie robi powinni wziąć ich CBŚ po lupę jest tam tyle nieścisłości np.co do przetargów i sprzedawanych ziem miasta ,Olek

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane