- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (56 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania
Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.
Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:
- Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
- Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
- Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
- Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
- Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
- Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.
Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.
Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.
O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-04 08:48
(66)
Ja mam pytanie ile parkingów przez ostatnie 3 lata wybudowało miasto a z ilu ulic zrobiło sobie poletko do zarabiania kasy w postaci zrobienia strefy parkowania, nie inwestując przy tym złamanego gorszą a jedynie co udało im się zrobić to pomalować farbą ulice i wstawić parkometr.
- 207 78
-
2021-10-04 23:04
Dokładnie
Chciałem dodać że sobie parking pod urzędem miasta zostawili darmowy, a reszta mieszkańców pod swoją pracą za parking codziennie musi płacić. Złodziejka w białych rękawiczkach i tyle!
- 1 0
-
2021-10-04 10:11
A co, gazet nie czytasz? To nie wiesz ile się tego buduje? (1)
Mamy ci teraz raport o budownictwie i finansach przygotowywać za darmo?
- 2 4
-
2021-10-04 10:33
haha dobre czopku czyli nie wiesz hah
- 1 3
-
2021-10-04 09:35
Miasto nie jest od budowania tobie parkingów (25)
prywatny samochód trzyma się na prywatnym miejscu.
- 21 21
-
2021-10-04 11:42
tak jak ty hulajnoge, ale spoko straz miejska juz lepi mandaty za szybka jazde hulajnogami tez:)
- 0 0
-
2021-10-04 10:34
(5)
Miasto nie buduje parkingów ze swoich pieniędzy tylko z podatków które płacą także kierowcy
- 7 8
-
2021-10-04 11:49
Prawda. Chodzi o to że kierowcy ciągną z budżetu najwięcej.
Nie może być tak że 90% przestrzeni i budżetu idzie dla kierowców.
Dla reszty pozostaje chodniczek współdzielony pieszo-uto-rowerowy o szerokości 2m, podczas gdy kierowcy mają dla siebie po 8 pasów każdy po 3m. Teraz rozumiesz?- 7 2
-
2021-10-04 10:57
Zacznijmy od tego, że to miasto niczego nie buduje, (1)
a najwyżej zwija parkingi i rozsprzedaje tereny. Gdzie ostatnio miasto wybudowało jakiś parking, bez partnerstwa publiczno-prywatnego, z którego zyski nie będą szły do prywatnej kieszeni?
Mokry sen włodarzy - opodatkować wszystko co się da, a wszystkie parkingi albo zlikwidować, zrobić płatne (oczywiście poza tymi pod urzędami; tam muszą być darmowe - dla urzędników).- 8 6
-
2021-10-04 11:51
Jeszcze raz!
Nie jest w interesie miasta budować parkingi!!
Parking równa się więcej samochodów większy ruch, niższa jakość życia, koszty, smród, hałas, paraliż.......zrozumcie to- 9 4
-
2021-10-04 10:54
(1)
no to chyba dobrze, jak buduje, co?
- 1 2
-
2021-10-04 11:33
nie wiem jeszcze żadnego nie widziałem
- 5 3
-
2021-10-04 10:32
(17)
Miasto nie jest też od budowania tobie prywatnych ścieżek rowerowych bo nie płacisz ani podatku drogowego a jak ci się chce to popalasz jeszcze chodnikiem.
- 12 14
-
2021-10-04 11:58
(3)
A czy któryś z rowerzystów potrzebuje tych ścieżek rowerowych. To jest uszczęśliwianie na siłe. Mam już prawie 50 lat i zawsze jeździłem normalnie rowerem po drogach z innymi pojazdami. a teraz wymyślają jakieś ścieżki DDR i inne. Po co to komu?
- 3 4
-
2021-10-04 16:18
żeby dotacje unijną dobrze wydać
- 0 0
-
2021-10-04 16:08
Farciarz z Ciebie (1)
Że jeszcze żyjesz :) W rosyjską ruletkę też czasem grywasz? :) I żeby nie było -mimo, iż jestem posiadaczem znienawidzonego "blachosmroda", to w pełni popieram budowę DDR. Kto ma czas, chęci, zdrowie i możliwości niech sobie pedałuje bezpiecznie. Tylko niech rowerzyści przestaną narzucać innym swoją jedynie słuszną wizję świata. Zrównoważony
Że jeszcze żyjesz :) W rosyjską ruletkę też czasem grywasz? :) I żeby nie było -mimo, iż jestem posiadaczem znienawidzonego "blachosmroda", to w pełni popieram budowę DDR. Kto ma czas, chęci, zdrowie i możliwości niech sobie pedałuje bezpiecznie. Tylko niech rowerzyści przestaną narzucać innym swoją jedynie słuszną wizję świata. Zrównoważony transport to współistnienie wszystkich opcji przemieszczania się, a receptą na rezygnację z samochodu są buspasy i sprawnie działający zbiorkom, a nie bezmyślna walka z "samochodozą".
- 1 2
-
2021-10-04 16:39
Co więcej nigdy nie miałem jakiejś szczególnie niebezpiecznej sytuacji na drodze. Noc nikomu nie narzucam. Sam też w zależności od ochoty jadę rowerem, motocyklem albo samochodem. W mieście tym ostatnim sporadycznie. Nie lubię marnować czasu na stanie w korkach albo szukanie miejsca do zaparkowania. Nie rozumiem czemu narzuca się rowerzystom
Co więcej nigdy nie miałem jakiejś szczególnie niebezpiecznej sytuacji na drodze. Noc nikomu nie narzucam. Sam też w zależności od ochoty jadę rowerem, motocyklem albo samochodem. W mieście tym ostatnim sporadycznie. Nie lubię marnować czasu na stanie w korkach albo szukanie miejsca do zaparkowania. Nie rozumiem czemu narzuca się rowerzystom korzystanie ze ścieżek rowerowych, na których można spotkać osoby z pieskami na smyczy, dzieci uczące się jeżdzić na rowerze, rolkach, hulajnogach itp. DDR nigdy nie prowadzą równolegle do drogi tylko kluczą karząc przejeżdżać z jednej strony ulicy na drugą. Często z premedytacją tak wybieram trasy aby nie było tam DDR. Najlepszym rozwiązaniem są wymalowane "sierżanty" rowerowe na jezdni.
- 1 1
-
2021-10-04 10:53
pierwsze słyszę o czymś takim jak prywatna ścieżka rowerowa :))))))) (12)
- 14 3
-
2021-10-04 11:43
wlacz myslenie - kierowcy placa podatek drogowy a rowerzysci na sciezkach rowerowych co placa??? (7)
- 6 10
-
2021-10-04 15:59
wyobraź sobie, że płacimy ten sam PIT (3)
ile ja za to dostaję dróg rowerowych, a ile ty ulic i parkingów - czas z tym skończyć
- 2 4
-
2021-10-04 16:24
(1)
to zróbmy tak niech kierowcy przestaną płacić podatek a swoje drogi rowerowe nie rowerzyści sami finansuja
- 1 1
-
2021-10-04 17:55
Do znudzenia
Drogi w obrębie miast są finansowane z udziału w PIT. Jeśli każdy miałby płacić za swoje, byłby potężny kwik kierowców. Może faktycznie czas tak zrobić.
- 3 2
-
2021-10-04 16:18
Jakie to ma znaczenie jestem w stanie się założyć że okazjonalnie więcej jeździsz samochodem niż ja rowerem.
- 3 0
-
2021-10-04 15:57
płacą PIT
i doucz się na co idzie podatek drogowy
- 3 3
-
2021-10-04 13:53
Podatek drogowy nie idzie na drogi miejskie
więc za te płacą tyle samo, co rowerzyści za swoje DDR-y. Z tą różnicą, że budowa kilometra drogi jest o dwa rzędy wielkości droższa niż budowa kilometra DDR, a wszyscy mieszkańcy (także niezmotoryzowani) zrzucają się solidarnie
- 5 3
-
2021-10-04 11:58
piesi też mają płacić podatek od poruszania się po chodniku?
chyba wystarcz, że nie trują, prowadzą zdrowszy tryb życia, mniej kosztują służbę zdrowia itp.
włączyłeś myślenie, że hej...- 7 5
-
2021-10-04 11:30
(3)
prywatna nie prywatna grunt że kase trzeba wypłacić. Na parking nie ma a na ścieżki są, żeby było jasne jestem za tym żeby je budować ale wypadła by chociaż zachować jakaś równą proporcję.
- 3 10
-
2021-10-04 11:44
(2)
ściezki pełnią funkcję transportową, a nie "magazynową" dla prywatnych rzeczy. kulą w płot porównanie. Jak tak to czemu kierowcy za jezdnie nie płacą idąc tym tokiem myślenia?!
może należy iść wzorem takich krajów jak Niemcy i wprowadzić podatek od samochodu?- 9 4
-
2021-10-04 16:23
a twoja funkcja transportowa rowerem jaka jest może nie prywatna?
- 2 1
-
2021-10-04 15:54
Niedługo przyjdzie zima
I wszyscy zobaczymy jak wiele osób pedałujących będzie korzystać z DDR. Obstawiam, że będzie na nich dziki tłok ;)
- 3 1
-
2021-10-04 08:50
(36)
Miasto nie zarabia na SPP i na nic nie wydaje takich srodków jak na infrastrukturę drogową.
- 19 12
-
2021-10-04 11:37
doksztalc sie! jak nie zarabia jak zarabia !!!!
- 1 0
-
2021-10-04 08:53
(34)
to gdzie trafiają pieniądze które płacą kierowcy? Gdzie są parkingi przy stacjach kolejowych które zachęciły by kierowców do zostawienia samochodu i przesiadki na skm? Jak no w prosty sposób> masz bilet miesięczny samochód zostawiasz na takim parkingu za free albo z jakimś dobrym rabatem.
- 23 14
-
2021-10-04 11:51
Przesiąć się na SKM lub wynajmij mieszkanie bliżej pracy (3)
Zaoszczędzisz czas i nerwy
- 7 3
-
2021-10-04 14:05
A może przestań ustawiać innym życie wujku dobra rada? (2)
Nie po to ktoś kupuje swoje mieszkanie, żeby teraz wynajmować inne.
Najpierw wyprowadź się od rodziców, to może wtedy coś zrozumiesz.- 5 4
-
2021-10-04 15:36
Niektórzy myślą przed kupnem mieszkania tam, gdzie asfalt na noc zwijają (1)
nie po
- 2 3
-
2021-10-04 16:15
no jak ktoś pracuje 20 lat w stoczni to może i tak. Poczekaj jeszcze trochę dziury są sukcesywnie zapychane przez dweloperkę żebyś się nie obudził że nagle stoisz w korku albo ściskasz w tramwaju.
- 0 2
-
2021-10-04 10:20
W Rębiechowie. W Brętowie. Na Jasieniu. We Wrzeszczu (7)
W Pruszczu. Mam ci wymienić wszystkie dworce kolejowe przy których są wielkie parkingi, czy sobie sam poszukasz?
- 8 8
-
2021-10-04 10:27
(6)
Wymień mi gdzie jest parking na Lipcach, Orunii czy Stoczni mistrzu
- 8 5
-
2021-10-04 13:21
Nie rozumiem zasadności robienia parkingu P+R w stoczni (1)
Tam mieszka jakoś duzo ludzi którzy mają za daleko na dworzec, że muszą jechać?
- 2 0
-
2021-10-04 16:14
jak by mistrzowie zrobili dobry zjazd Armii i 2 pasy ulicą 3 maja to był by dobry pomysł żeby omijać dworzec główny ale po co lepiej zrobić bus pas zabierając 1 ulicę.
- 2 0
-
2021-10-04 10:55
Albo największej sypialni Gdańska - Zaspie. (3)
- 8 2
-
2021-10-04 13:19
A po co ci tam parking, jeśli wszyscy mają do SKM dystans pieszy? (2)
- 4 4
-
2021-10-04 16:12
całe cześć Oruni, Maćków i Łostowice czy nawet Straszyna mogła by parkować i przesiadać się na skm/interegio no ale przecież pakowanie po krzakach to wina kierowców a nie że nie ma tam parkingów.
- 4 0
-
2021-10-04 13:58
Ale nie tylko z zaspy dojeżdżają na ten przystanek. Są też osiedla, które nie mają skm,
jak Brzeźno, Port, Letnica (zlikwidowany autobus 188). Dodaj do tego przyjezdnych z tunelu - to jest największy generator zakorkowania miasta i powód blokowania miejsc parkingowych. A Zaspa to najbliższy przystanek skm z tego kierunku.
- 1 2
-
2021-10-04 09:02
(21)
Janusz myśli, że jak wyda raz do roku 3 zł na parking, to z tej kasy zbudują podziemne i ogrzewane hale garażowe.
- 35 29
-
2021-10-04 11:38
cale zycie nie bedziesz jezdzil hulajnoga, kiedys tez bedziesz mial dzieci i rodzine wiec nie pluj na kierowcow (3)
- 12 5
-
2021-10-04 23:48
Pozwol każdemu zyc tak jak ma ochote i nie zmuszaj do zrzucania sie na twoje potrzeby
- 0 1
-
2021-10-04 11:40
(1)
Sprzeciw wobec parkowanie gdzie popadnie to plucie na kierowców? I co mają dzieci do tego?
- 8 8
-
2021-10-04 16:10
wnioskuj o nowe parkingi a nie sprzeciwiaj się parkowaniu
- 4 3
-
2021-10-04 10:24
Grażynko jeśli miasto na tym nie zarabia to znaczy że inwestycja przynosi straty
- 4 1
-
2021-10-04 10:06
(15)
Nie 3zł, a prawie 4. Zsumujmy do tego ilość samochodów (np. 30) to wychodzi na to, że jedna ulica potrafi zarobić na jednego pracownika sprawdzającego opłaty parkingowe. A teraz dodajmy do tego całą dzielnicę i nagle się okazuje, że jednak tej kasy trochę jest.
- 16 7
-
2021-10-04 10:51
Tak, wychodzi jakieś 1 mln zł rocznie (14)
czyli tyle co remont 100 metrowego odcinka jezdni po zimie. Masz jeszcze jakieś pytania?
- 17 17
-
2021-10-04 13:54
brednie.
Chyba z jednego, pojedynczego parkingu tyle wychodzi a nie z całej strefy!
- 2 2
-
2021-10-04 11:23
(11)
Taaa Wakacyjny dochód ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania wyniósł w Gdańsku 3,1 mln zł. Rocznie nowa - droższa - strefa w centrum miasta może dać więc ok. 18 mln zł.
- 8 2
-
2021-10-05 07:36
3 mln to zysk śmieszny - tyle idzie rocznie na sprzątanie tej okolicy
- 0 1
-
2021-10-04 11:55
najwyższy czas aby kierowcy zaczęli płacić za infrastrukturę z której korzystają (8)
- 6 9
-
2021-10-04 23:06
A ty za chodnik
Plac imbe..u!
- 1 1
-
2021-10-04 16:09
podobnie rowerzyści
- 1 2
-
2021-10-04 15:15
Kierowcy to jeszcze (1)
Kierowcy to jeszcze coś płacą za strefy parkowania podatki w paliwie autostrady. Trzeba się zająć rowerzystami bo korzystają a nie płacą nic. Może jakaś opłata na odcinek autostradowy ścieżki rowerowej przy zwycięstwa
- 7 4
-
2021-10-04 15:34
Nie rozumiesz problemu. Tam gdzie chętnych z rowerami jest więcej niż miejsca to rowerzyści też są odprawiani z kwitkiem albo muszą płacić. Opłaty za parkowanie nie mają nic wspólnego z używaniem dróg.
- 1 5
-
2021-10-04 15:08
(3)
Cały czas płacą zaczynając od opłat w paliwach a kończąc na podatku dochodowym
- 5 2
-
2021-10-04 23:47
Oplaty paliwowe nie ida na drogie miejskie (1)
- 1 1
-
2021-10-05 07:41
Subwencja wyrównawcza
- 0 0
-
2021-10-04 15:55
tak, 5% potrzeb
- 2 3
-
2021-10-04 11:39
wreszcie ktos sie zainteresowal i prawde napisal
- 2 1
-
2021-10-04 11:17
Zaorał jak pług wieloskibowy
Brawo XD
- 6 5
-
2021-10-04 08:00
Mało kto zdaje sobie sprawę, (19)
że w większości krajów UE parkowanie na chodniku jest całkowicie zabronione. W Polsce jest możliwe parkowanie kołami przedniej osi lub kołami z prawej lub lewej strony i tylko i wyłącznie mogą to robić pojazdy które w dowodzie rejestracyjnym mają wpisaną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mniejszą niż 2,5 tony (nie 3,5t jak niektórzy uważają, tylko
że w większości krajów UE parkowanie na chodniku jest całkowicie zabronione. W Polsce jest możliwe parkowanie kołami przedniej osi lub kołami z prawej lub lewej strony i tylko i wyłącznie mogą to robić pojazdy które w dowodzie rejestracyjnym mają wpisaną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mniejszą niż 2,5 tony (nie 3,5t jak niektórzy uważają, tylko 2,5t). To oznacza, że nie mogą parkować na chodniku żadne samochody dostawcze i niektóre cięższe osobówki (np SUV). Jazda po chodniku jest zabroniona i musi zostać 1,5 m wolnej przestrzeni
- 146 17
-
2021-10-04 18:53
Niedługo nie będzie samochodów w krajach unii, a miejsce na chodnikach zajmą piesi i kozy.
- 3 0
-
2021-10-04 13:48
Manipulujesz
dlaczego nie dodałeś, że w tej ,,większości,, stosuje się rozwiązania powiązane z ruchem jednokierunkowym. Oglądając świat w TV, w swojej wiejskiej chacie, nie dostrzegasz takich szczegółów.
- 2 4
-
2021-10-04 11:30
W cywilizacji zachodniej parkowanie w niedozwolonym miejscu przez 5 minut oznacza przyjazd lawety! (1)
Ale zxa to odpowiada nie rzad ale władze miasta!Gdańsk jest przykładem nieudolności władz podobnie jak całe trójmiasto!
- 10 3
-
2021-10-04 18:56
Zachód nie ma żadnej cywilizacji. Tylko się tak wam wydaje.
- 1 1
-
2021-10-04 10:15
To dlaczego SM ma głęboko samochody zaparkowane na Przymorzu 4 kołami na chodnikach przy parku Reagana. Jak zaświeci słońce to chodnik taje się tam parkingiem, także chodnik który nie graniczy bezpośrednio z ulicą
- 8 1
-
2021-10-04 10:10
Nie porównuj EU do Polski (5)
Bo jesteśmy 40 lat za UE,jej drogami i parkingami.
- 5 7
-
2021-10-04 18:54
To unia jest 50 lat za nami.
- 0 1
-
2021-10-04 13:58
Jesteśmy na 4 miejscu w UE pod względem długości zarówno dróg szybkiego ruchu, jak i ogólnej sieci drogowej (1)
a względem populacji jesteśmy na miejscu piątym, względem powierzchni jeszcze dalej...
- 1 1
-
2021-10-05 09:52
... a pod względem kultury na drodze jesteśmy na ostatnim miejscu
- 1 1
-
2021-10-04 11:28
To prawda, w takich Niderlandach już od 40 lat likwiduje się parkingi, buduje infrastrukturę rowerową, zwęża i uspokaja drogi. W przeciwieństwie do wcześniejszego eksperymentu z budowaniem autostrad w środku miasta - zdaje to egzamin
- 6 5
-
2021-10-04 10:56
i przede wszystkim ze swoją mentalnością i samochodozą
- 10 3
-
2021-10-04 10:08
w większości krajów UE jest tak dobra infrastruktura miejska, że kierowcy nie muszą parkować na chodnikach.
- 5 9
-
2021-10-04 09:57
mało tego. (1)
nawet na Ukrainie jest to zabronione.
- 11 1
-
2021-10-04 10:59
łał
- 0 2
-
2021-10-04 09:30
W większości to niedopowiedzenie
tylko w jednym jest dozwolone
- 3 0
-
2021-10-04 09:14
(2)
nie jest zabronione, tylko tam wszystkie miejsca parkingowe są oznaczone znakami i sposobem parkowania. Jak nie ma znaku parking to wtedy jest zabronione !
- 5 15
-
2021-10-04 10:20
Jest zabronione (1)
W cywilizowanych państwach jest to wyraźnie ujęte w ich kodeksach drogowych. Jeżeli gdzieś jest to dopuszczalne to na całkiem innej zasadzie niż w Polsce - u nas z zasady możesz parkować na chodniku o ile nie ma znaku zakazu, tam z zasady nie możesz chyba że jest znak to dopuszczający.
- 12 1
-
2021-10-04 10:21
To wypadałoby zmienić wreszcie. Oczywiście z vacatio legis typu 3 albo 5 lat...
- 2 4
-
2021-10-04 08:04
Parkowanie na chodnikach to domena krajów, które nie potrafią mądrze wydawać kasy publicznej. Już nawet na Ukrainie jest zakazane budowanie chodników pod parkowanie, zaś autem na chodnikach nie można parkować w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy czy Słowacja. Polska jest jednym z ostatnich postsowieckich republik, gdzie wciąż pieszy ma ustępować miejsca autom!
- 38 10
-
2021-10-04 07:57
(36)
Chodniki są do chodzenia. Tylko w Polsce ktoś mógł wpaść na pomysł, by zrobić z nich miejsca parkingowe! Czy piesi siedzą na ulicach? To dlaczego kierowcy mają parkować na chodnikach??
- 187 64
-
2021-10-04 10:37
ok (2)
a jezdnia jest od jeżdżenia, wobec tego albo tunele, albo przejścia nad ziemią, żadnych pasów
- 2 4
-
2021-10-04 11:03
no przecież jadę - hulajnogą :)
- 1 1
-
2021-10-04 10:48
Albo w miejscu przejść zrobić chodnik i żadnego przejazdu.
- 4 1
-
2021-10-04 10:09
(1)
A ulica jest od jeżdżenia, a jakoś często spotyka się pieszych na drodze.
- 0 4
-
2021-10-04 14:01
Poszukaj sobie definicji ulicy w PoRD i nie kompromituj się dalej
bo nie rozróżniasz ulicy, drogi, jezdni i pasa ruchu
- 3 0
-
2021-10-04 08:57
(8)
A jezdnia jest do jeżdżenia, usuńmy pasy dla pieszych!!!
- 10 18
-
2021-10-04 15:32
Przejścia dla pieszych, jak sama nazwa wskazuje, są akurat dla pieszych
tam samochód jest gościem, nie odwrotnie
- 2 0
-
2021-10-04 09:46
a pasy są dla pieszych (4)
niech kierowcy przeprowadzają przez nie samochody
- 13 4
-
2021-10-04 10:03
A gdzie znajdują się pasy dla pieszych? (3)
Na JEZdNI! A do czego służy jezdnia?
- 2 5
-
2021-10-04 11:01
a kto ma pierwszeństwo na pasach? (1)
tak więc grzeczniutko zatrzymujemy się i przepuszczamy - pamiętaj na pasy wyjeżdżasz warunkowo - jeśli akurat żaden pieszy nie ma zamiaru z nich skorzystać
- 4 1
-
2021-10-04 11:57
Bo pewnie pieszy nie ma żadnego obowiązku przed wejściem na PdP?
- 0 1
-
2021-10-04 10:19
Teraz już i tak nie macie tam pierwszeństwa, więc wszystkie zebry powinniśmy wymieniać na chodniki.
- 3 1
-
2021-10-04 09:22
Super pomysł! Zamienimy przejścia na chodniki. Kierowcy niech sobie radzą. (Oczywiście po chodniku nie można jeździć ;)
- 11 5
-
2021-10-04 09:16
tia, samochodoza, jak widać, przejawia się także w takich idi**tycznych formach.
- 11 6
-
2021-10-04 08:41
wylewasz żale bo nie stać Cię na samochód (5)
- 10 28
-
2021-10-04 14:18
To kierowczyków nie stać na rezygnację z samochodu.
- 3 1
-
2021-10-04 10:18
Tak tak, tylko tych lepszych wybrańców w tym kraju stać na auto :)
Już to na tym forum było przerabiane, wracaj odrabiać lekcje :)
- 3 3
-
2021-10-04 09:20
(2)
Chcę parkować helikopter pod domem, a miasto mi nie pozwala! Przeciwni są tylko Ci, których nie stać na helikopter!
- 20 6
-
2021-10-04 09:43
(1)
o ! jeszcze jeden który odleciał (ten helikopterem) i nie może wrócić na ziemię
- 6 9
-
2021-10-04 10:19
Kolejny biedak
Co go jednak nie stać na helikopter :) gorzej, że na parkowanie płatne pewnie tez go nie stać :)
- 6 0
-
2021-10-04 07:58
(15)
Ten konkretny chodnik jest już cały zniszczony i codziennie zastawiony do połowy szerokości. Piesi muszą ocierać się o krzaki, by się minąć.
- 28 4
-
2021-10-04 08:01
(14)
czyli ni9e da się pogodzić pieszych i kierowców
- 2 22
-
2021-10-04 09:25
kompromis: kierowcy parkują na chodniku jak chcą ale ja sobie przekraczam każdą ulicę gdzie chce (4)
a kierowcy natychmiast mi ustępują i nie zatrzymują się gdy idę a chodzę sobie po każdej jezdni jak chcę, to jest propozycja kompromisu, jeśli jednak wolicie żebym jako pieszy przekraczał jezdnię tylko na przejściach, nie spacerował po obwodnicy i nie robił pikniku na środku Grunwaldzkiej to wypad z chodników natychmiast
- 17 4
-
2021-10-04 09:42
w Strefach Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych likwiduje się przejścia dla pieszych (3)
a tym samym obowiązek szukania przez pieszych specjalnie dla nich przeznaczonych przejść: mogą bezpiecznie przechodzić w każdym miejscu, dzięki temu jezdnie przestają być barierami dzielącymi miasto na części.
- 7 3
-
2021-10-04 10:16
To jest akurat największy chyba absurd (2)
I piękne poletko do wymuszenia pierwszeństwa przez kierowców. Jak nie wierzysz to spróbuj parę razy przejść przez jezdnię w strefie 30 albo zamieszkania.
- 2 3
-
2021-10-04 11:40
W strefie 30 pieszy nie ma pierwszeństwa!
Co innego w strefie zmieszkania.
- 4 2
-
2021-10-04 10:58
wystawiasz rękę i wchodzisz
jak wszyscy będą tak robić to w końcu kierowczyki się nauczą zatrzymywać
- 2 4
-
2021-10-04 08:03
Ta sum ty chcesz kompromisu takiego że wszystko dla kierowców a piesi niech siedzą w domu jak mają problem (8)
- 20 11
-
2021-10-04 08:48
(4)
Szukam kompromisu bo to jedyny sposób na pogodzenie zwaśnionych . Kompromis to rozwiązanie w której każda ze stron powinna się cofnąć o krok by stworzyć warunki do życia bez konfliktu . Nie jest to idealne rozwiązanie ale jedyne w zatłoczonych miastach Jednego dnia jestem kierowcą innego pieszym a jeszcze innego rowerzystą i zawsze staram się
Szukam kompromisu bo to jedyny sposób na pogodzenie zwaśnionych . Kompromis to rozwiązanie w której każda ze stron powinna się cofnąć o krok by stworzyć warunki do życia bez konfliktu . Nie jest to idealne rozwiązanie ale jedyne w zatłoczonych miastach Jednego dnia jestem kierowcą innego pieszym a jeszcze innego rowerzystą i zawsze staram się wykazywać zrozumieniem dla innych uczestników dróg. Oczywiście są zachowania patologiczne wśród uczestników naszego życia ale czy to powód żeby skakać sobie do oczu? Od reagowania na takie zachowania są służby porządkowe.
- 7 10
-
2021-10-04 09:28
Piesi nie mogą się cofnąć o krok bo im już przestrzeni na ten krok nie zostało (3)
te 10 cm między samochodem a murem które często im zostaje do chodzenia to nie jest pole do dyskusji. Najpierw muszą się opanować kierowcy i przestać nagminnie łamać przepisy.
- 17 5
-
2021-10-04 09:41
(2)
rozumiem , nie da się
- 3 2
-
2021-10-04 10:14
No a co proponujesz? (1)
Jeden pieszy zajmuje max 0.5 m2 i nigdy nie zajmuje przez kilka godzin jezdni. Jeden samochód zajmuje 10m2 + 3m2przestrzeń do wyjazdu i godzinami stoi na chodniku. O czym tutaj rozmawiamy?
- 5 5
-
2021-10-04 12:34
fakt , samochód jest większy od pieszego i jak idę do pracy to samochód stoi minimum 8 godzin
- 2 0
-
2021-10-04 08:43
Skoro wy, piesi, dokładnie tego samego chcecie dla kierowców, (2)
to dziwisz się reakcji drugiej strony?
Podejście piechurczyka:
niech kierofczyk siedzi w domu i niech zezłomuje swojego blachosmroda! Chodniki, ulice, ścieżki rowerowe i tory kolejowe dla pieszych!- 7 27
-
2021-10-04 09:15
radnym Wrzeszcza chodzi po prostu o zmianę kierunku przesuwania granicy kompromisu (1)
dotychczas, mimo deklaracji wielu decydentów, granica kompromisu była przesuwana często w kierunku oczekiwanym przez mieszkańców, którzy mieli kłopoty z wyobraźnią: traktowali samochód za jedyny "naturalny" sposób poruszania się po mieście. Warto stworzyć spójną, radykalną wizję uwalniania kolejnych chodników i ulic od zbyt szybko jeżdżących i parkujących samochodów - tylko w ten sposób powstanie szansa na poprawę jakości życia wszystkich.
- 15 7
-
2021-10-04 11:28
No i widzisz,
tutaj jest to nie tyle co "naturalny" ale najbardziej racjonalny środek do poruszania się po mieście przy obecnie funkcjonującej, kulawej komunikacji miejskiej. To nie Warszawa, że odjazdy autobusów i tramwajów masz co 3-5 minut.
Warto stworzyć spójną wizję - z tym się zgodzę, ale nie radykalną. Należy stworzyć wizję współistnieniatutaj jest to nie tyle co "naturalny" ale najbardziej racjonalny środek do poruszania się po mieście przy obecnie funkcjonującej, kulawej komunikacji miejskiej. To nie Warszawa, że odjazdy autobusów i tramwajów masz co 3-5 minut.
Warto stworzyć spójną wizję - z tym się zgodzę, ale nie radykalną. Należy stworzyć wizję współistnienia wszystkich grup, a nie pozbywania się na siłę jednej i robienia dobrze drugiej.
"tylko w ten sposób powstanie szansa na poprawę jakości życia wszystkich." - tak, pod warunkiem, że ci "wszyscy" to będzie akurat ta grupa, której robi się dobrze. Bo druga, trzecia i każda kolejna grupa albo będzie niezadowolona, albo najzwyczajniej się stąd wyprowadzi.
Jak rozumiem, to właśnie chodzi o to, żeby z naszego wspólnego miasta stworzyć idylliczną wizję miasta bez samochodów, pasującego tylko tej jednej grupie. Miasta, w którym wszyscy będą szczęśliwi i zachwyceni w jakim cudownym miejscu żyją. A do pracy będą się przemieszczać jedyne 2 godzinny dziennie w jedną stronę. Uśmiechom i serdecznościom na ulicach, o pardon, chodnikach nie będzie końca.- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.