- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (426 opinii)
- 2 Mała uliczka, duży problem (138 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (108 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (259 opinii)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (102 opinie)
Przebudują skrzyżowania na Dąbrowie
Urzędnicy wybrali wykonawcę nowych projektów skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową w Gdyni. Dzięki temu zmniejszyć się mają uciążliwości, których wszyscy spodziewają się po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.
Planowane zmiany na skrzyżowaniach:
- trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
- przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
- nowe oświetlenie,
- nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
- nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową,
- włączenie sygnalizacji w system Tristar.
- Bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Opinie (127) 3 zablokowane
-
2019-08-05 09:25
Opinia wyróżniona
Rdestowa tylko dla mieszkańców i autobusów! (15)
Codziennie mnóstwo kierowców skraca sobie drogę przejeżdżając przez Dąbrowę, powodując korki i niebezpieczne sytuacje. Co chwila potrącenia, zniszczone znaki, przejść przez przejście się nie da bo tak wszyscy się spieszą, a są 2 szkoły, przedszkola, żłobki, przychodnia, 2 przejazdy rowerowe... czy naprawdę ktoś musi zginąć zanim wladze pójdą po
Codziennie mnóstwo kierowców skraca sobie drogę przejeżdżając przez Dąbrowę, powodując korki i niebezpieczne sytuacje. Co chwila potrącenia, zniszczone znaki, przejść przez przejście się nie da bo tak wszyscy się spieszą, a są 2 szkoły, przedszkola, żłobki, przychodnia, 2 przejazdy rowerowe... czy naprawdę ktoś musi zginąć zanim wladze pójdą po rozum do głowy i coś z tym zrobią? Rdestowa to nie obwodnica! Gdzie są progi zwalniające, gdzie ograniczenie do 30, gdzie jest fotoradar, gdzie jest policja na odcinku od giełdy do szafranowej? Z budżetu obywatelskiego mam to wszystko zrobić?
- 72 41
-
2019-08-06 08:19
zaorać i puszczać tylko furmanki
- 1 0
-
2019-08-06 08:11
Rdestowa to jest główna droga w mieście.
Jeśli ci nie pasuje to wyprowadź się na wieś skąd pochodzisz
- 0 2
-
2019-08-05 17:45
Trasa Kaszubska
Zaraz Rdestową puszczą Ci cały ruch jak stworzą Trasę Kaszubską. I planistów nic to nie interesuje. To będzie horror.
- 2 0
-
2019-08-05 14:51
współczuje
bo z opisu wynika, rdestowa będzie obwodnica!
- 4 0
-
2019-08-05 14:50
Możecie się już pożegnać ze "swoją" Rdestową (1)
Dzięki "dalekowzroczności" planistów i włodarzy miasta poprzez zamknięcie dotychczasowego dojazdu do Chwaszczyna i zastąpienie go przedłużoną Rdestową, nastąpi rozjechanie Dąbrowy. Takie g*wniane planowanie występujące powszechnie - zróbmy główną arterię przez środek osiedla, najelpiej taką 70km/h z przejściami na wiaduktach albo podziemnymi. Tak
Dzięki "dalekowzroczności" planistów i włodarzy miasta poprzez zamknięcie dotychczasowego dojazdu do Chwaszczyna i zastąpienie go przedłużoną Rdestową, nastąpi rozjechanie Dąbrowy. Takie g*wniane planowanie występujące powszechnie - zróbmy główną arterię przez środek osiedla, najelpiej taką 70km/h z przejściami na wiaduktach albo podziemnymi. Tak się rozpieprza tkankę miasta. Zamiast robienia kilku alternatywnych tras przecinających tereny osiedli i jednoczesnego uspokojenia ruchu (w zamian za niestanie w korkach, jedź maks 50km/h) robi się jedną drogę - zabójcę pełną sfrustrowanych kierowców i przerażonych pieszych.
- 5 0
-
2019-08-05 22:52
Toć to pomysł GDDKiA
- 1 0
-
2019-08-05 13:43
no w sumie racja...centrum miasta tylko dla mieszkancow centrum i autobusow
- 6 1
-
2019-08-05 11:35
A ty kto ? (6)
Pewnie Janusz z ogrodzonego osiedla, żeby nie daj Boże somsiad z huśtawki na podwórku nie skorzystał
- 15 6
-
2019-08-05 12:08
(5)
Jak somsiad skorzysta tak, jak należy, to problemu nie widzę w skorzystaniu z huśtawki, nawet całego placu zabaw. Ale jak jeden z drugim biją rekordy prędkości a dzieci z przerażeniem w oczach czekają przy przejściach, to już jest problem. I nie ważne kto, czy kierowca nowej X5 za gotówkę, który mieszka zaraz obok czy przedstawiciel w fabii, który
Jak somsiad skorzysta tak, jak należy, to problemu nie widzę w skorzystaniu z huśtawki, nawet całego placu zabaw. Ale jak jeden z drugim biją rekordy prędkości a dzieci z przerażeniem w oczach czekają przy przejściach, to już jest problem. I nie ważne kto, czy kierowca nowej X5 za gotówkę, który mieszka zaraz obok czy przedstawiciel w fabii, który goni target. Więcej oleju w głowie i rozwagi, samochód nie czyni Cię kimś lepszym i szybszym i nie uprawnia Cię do do gnania lewym pasem i jego blokowania zamiast jak cywilizowany człowiek zjechać na prawy. Tak samo na Rdestowej jest 50, to jedz maks 50 a nie więcej i obserwuj otoczenie, bo są znaki świetlne ze jest droga dzieci do szkoły, są przejścia, gdzie powinieneś ustąpić jeżeli pieszy chce przejść, jeżeli zatrzymuje się kierowca jadący z drugiej strony to masz obowiązek się zatrzymać.
- 7 3
-
2019-08-05 12:37
(4)
Rozumiem, że o tych dwóch pasach to taka dygresja, no bo wiesz, że Rdestowa to jedna jezdnia po jednym pasie ruchu na kierunek, prawda?
- 2 2
-
2019-08-05 13:54
(1)
Tak to dygresja, miałem na myśli głównie nasza obwodnicę i zachowania kierowców. Dojazd do konca obwodnicy w Chyloni wiecznie lewy pas 1-2 km korka mimo tego ze do lewoskrętu są dwa pasy bo wszyscy się spiesza, bo może mnie nikt nie puści w druga stronę wjazd z morskiej to samo, dla odmiany prawy pas na 2 km odcinku stoi a lewy wolny bo każdy już
Tak to dygresja, miałem na myśli głównie nasza obwodnicę i zachowania kierowców. Dojazd do konca obwodnicy w Chyloni wiecznie lewy pas 1-2 km korka mimo tego ze do lewoskrętu są dwa pasy bo wszyscy się spiesza, bo może mnie nikt nie puści w druga stronę wjazd z morskiej to samo, dla odmiany prawy pas na 2 km odcinku stoi a lewy wolny bo każdy już musi odpowiednio wcześnie zjechać, po co tam też są 2 pasy do skrętu w prawo? Wszystko to potwierdza ze nie liczba pasów a mentalność ludzka jest kluczowa
- 3 0
-
2019-08-07 09:51
Żeby zrobić tak jak byście/byśmy chcieli
Toby trzeba z rdestowej deptak zrobić. Poza tym ja widzę codziennie swoich sąsiadów gnających grubo ponad przepisową prędkość nie tylko rdestową ale i osiedlowymi. Dlatego uważam, że to wcale nie przejezdni są tacy najgorsi, bo tubylcy nie są lepsi. Że o pierwszeństwie dla wyjeżdżających to już w ogóle nie słyszeli, byle ja pierwszy (Paprykowa, nagminnie...)
- 0 0
-
2019-08-05 13:29
(1)
I ma rację, bo jazda lewym pasem stała się już normą. Jak patrzę jak sznur samochodów ustawia się na lewym pasie, a prawy jest prawie całkowocie wolny, to nasuwa mi się jedno, że ludzie przestali myśleć, jak lemingi wykonują jakieś działania poparte brakiem logiki.
- 5 1
-
2019-08-05 13:59
Cóż...
A ja sobie na spokojnie jadę tym prawym pasem, 100km/h na obwodnicy, odstęp przede mną do kolejnego auta 80m i tylko widze jak na lewym jeden drugiemu siedzi na ogonie i potem cała kolumna jeden drugiemu wjeżdża w d.... a potem korki, każdy musi się zatrzymać, popatrzeć, z tylu karetka na sygnale to po co zjechać na boki i zrobić miejsce? Lepiej
A ja sobie na spokojnie jadę tym prawym pasem, 100km/h na obwodnicy, odstęp przede mną do kolejnego auta 80m i tylko widze jak na lewym jeden drugiemu siedzi na ogonie i potem cała kolumna jeden drugiemu wjeżdża w d.... a potem korki, każdy musi się zatrzymać, popatrzeć, z tylu karetka na sygnale to po co zjechać na boki i zrobić miejsce? Lepiej petka rzucić z okna, przecież i tak jest brudni albo ktoś sprzątnie... aha, nie zjadę na awaryjny żeby zrobić korytarz życia bo jakiś kretyn oczywiście uważa, ze to pas dla jazdy skuterem....
- 5 0
-
2019-08-05 10:56
Gdynia XXI w.
100 % racji.Tym z Ratusza tylko eventy w głowie.
- 3 7
-
2019-08-05 09:19
Opinia wyróżniona
znowu światła (14)
Nie widzę najmniejszego powodu, żeby instalować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Wiczlińskiej z Miętową i Koperkową. Owszem, jest tam bardzo duży ruch i samochody z Miętowej często stoją w dużym korku. Ale zwykle jest tak, że jadący Wiczlińską przepuszczają co drugi samochód z Miętowej. Ruch jest całkiem płynny. A wyobraźcie sobie, jak
Nie widzę najmniejszego powodu, żeby instalować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Wiczlińskiej z Miętową i Koperkową. Owszem, jest tam bardzo duży ruch i samochody z Miętowej często stoją w dużym korku. Ale zwykle jest tak, że jadący Wiczlińską przepuszczają co drugi samochód z Miętowej. Ruch jest całkiem płynny. A wyobraźcie sobie, jak spowolni się ruch z powodu tych świateł. Przecież za chwilę mamy światła na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową. Nie pakujmy świateł na każde skrzyżowanie - to nir usprawni ruchu, tylko spowolni.
- 70 9
-
2019-08-07 09:59
Popieram
Poza tym najlepiej byłoby zrobić rondo na skrzyżowaniu z rdestową, z pasem jazdy na wprost od strony Tesco do miętowej, oraz prawoskrętami. A skrzyżowanie na miętową proponuję przemianować na krzyżówkę dróg równorzędnych, czyli obowiązywałaby "reguła prawej ręki".
- 0 0
-
2019-08-06 13:49
Nie ma żadnego powodu by stawiać tam światła
Chyba że prezydent ze świtą znów chcą się nachapać na boku. I pewnie o to chodzi właśnie.
- 0 0
-
2019-08-06 08:36
Mieszkam na Miętowej. Często mam problem z wyjazdem z posesji, bo nikt wpuścić nie chce. Jak zamontuja światła to wcale nie wyjade, bo wszystkim będzie się spieszyć, będą się ciasno ustawiać i mogę sobie stać i czekac do....
- 0 0
-
2019-08-05 13:16
Super będzie bezpieczny wyjazd z Koperkowej!!!
Już dawno powinny być tu światła!
- 5 0
-
2019-08-05 11:15
Lepsze jest wielkie rondo (1)
Ale u nas ronda buduje się na tej samej powierzchni co skrzyżowania. Pryzkład Sopot - takie rondo, że aż dziw, że tam nikt nie zginął - domalowali linie, wstawili znak ronda i jazda... Wielkie rondo rozwiązuje problem korków
- 5 2
-
2019-08-05 11:32
Tia, zwłaszcza w Chwaszczynie i Żukowie
- 7 0
-
2019-08-05 10:38
Ze co? (7)
Jeszce nigdy żaden samochód mnie nie przepuścił na wyjeździe z Miętowej.
Poza tym nie chodzi tylko o korki, ale też o bezpieczeństwo. A to skrzyżowanie do bezpiecznych nie należy, bo wyjeżdżając z Miętowej, zwyczajnie nic nie widać, pomimo luster.- 5 5
-
2019-08-06 08:47
(1)
Przy wyjeździe z Mostowej nie ma luster . Są przy wyjeździe z Koperkowej
- 0 0
-
2019-08-06 08:49
Miętowej oczywiście. Pozdrawiam słownik
- 0 0
-
2019-08-06 08:51
(1)
Tak w kwestii formalnej. Wyjeżdżam codziennie z Miętowej i jeśli są korki, to kierowcy z Wiczlińskiej wpuszczają. Po drugie: przy Miętowej luster nie ma. Są przy wyjeździe z Koperkowej, po trzecie widoczność wyjazdu z Miętowej jest dobra. Gorzej z Koperkowa. Pozdrawiam
- 1 0
-
2019-09-12 23:19
Zasięgnijcie informacji nim napiszecie że światła na skrzyżowaniu z Koperkową są zbędne.
Czy ktoś z Was wie, że ulica Anyżowa będzie docelowo zamknięta i cały ruch będzie przeniesiony na Koperkową? Nadal uważacie, że światła są zbędne?
- 0 0
-
2019-08-06 08:42
Wyjeżdżając z Miętowej bardzo dobrze wszystko widać, tylko trzeba stanąć przy linii, a nie 5 metrów od niej. Gorzej z wyjazdem z Koperkowej.
- 0 0
-
2019-08-05 11:31
Bo nie umiesz jeździć (1)
- 3 8
-
2019-08-05 12:50
Uwielbiam takie komentarze..
Nic nie wnosi do dyskusji ale dosr..ć trzeba. Lepiej Ci?
- 7 0
Wszystkie opinie
-
2019-08-05 07:04
Lipa
Na nowowiczlinskiej trzeba dodać 2 pasy od skrzyżowania koło żagli, inaczej będzie lipa
- 58 5
-
2019-08-05 07:06
Dąbrowa (2)
będzie sparaliżowana. I przebudowa obu skrzyżowań niczego nie zmieni.
- 85 4
-
2019-08-05 07:30
(1)
To samo bredziliście o skrzyżowaniu przy dworcu (zjazd z morskiej) i te brednie mało się sprawdziły.
- 8 8
-
2019-08-05 09:09
Edzio tylko bredzi i jego wywodów nie należy brać poważnie
- 7 3
-
2019-08-05 07:06
Uciążliwości zaczną się z rozpoczęciem budowy (4)
A nie po jej zakończeniu.
- 47 0
-
2019-08-05 08:14
Jakie ekrany? (2)
Obwodnica jest w gestii gdaki. Po budowie kaszubskiej każdy będzie narzekał a po co tyle ekranów
- 2 3
-
2019-08-05 08:27
Guć 15 lat temu obiecał załatwić (1)
On jest władzą w Gdyni, która się tym w imieniu mieszkańców i dla mieszkańców zajmuje. A przynajmniej obiecywał... 15 lat minęło a ekranów nie ma.
- 4 3
-
2019-08-05 09:27
Proste
Za daleko mieszka od obwodnicy wiec jego problem nie dotyczy. Lepsze ekrany w szczerym polu, byle kasa się zgadzała, przecież nie liczy się dobro mieszkancow
- 4 2
-
2019-08-05 11:00
ten Guć to niezły typek;2 x chciał być radnym a po wyborach mandat przypadł jakiejś pośledniej osobie;no i dlaczego węzeł Rdestowa/Wiczlińska nie był zbudowany od razu jak robili sieć trolejbusową
- 3 1
-
2019-08-05 07:21
200 tysięcy na drogi dla mieszkańców a na pomniki i imprezki ciężkie miliony. (8)
Priorytety tej władzy nie wymagają komentarza.
- 67 9
-
2019-08-05 07:26
Logika (7)
Akurat częśc projektowa tej przebudowy kosztuje 200 tysięcy, wpołałbyś 4 mln żeby wydali na to ? :-) jak dodasz wszystkie inwestycje drogowe wyjdzie Tobie więcej niż na imprezki, masz od w budźecie podane. Więc nie troluj.
- 14 9
-
2019-08-05 07:32
Poprawili już treść artykułu, tak było wcześniej napisane. (6)
Ile więc to kosztuje i Kiedy rozpoczęcie prac a kiedy zakończenie??
- 3 7
-
2019-08-05 07:39
(3)
Co Ciebie to interesuje jak ty i tak nie wychodzisz ze swojej nory.
- 7 4
-
2019-08-05 07:50
Trollu, nie każdy żyje tak jak ty. (2)
- 0 8
-
2019-08-05 08:34
(1)
Masz omamy idź do specjalisty.
- 3 1
-
2019-08-05 09:12
Edek weź idź i nie wracaj. Ciągle tylko piszesz te bzdury.
- 1 3
-
2019-08-05 10:36
jeszcze nie wiadomo (1)
Dopiero zaczynają projektować. Zrobią inwentaryzację stanu obecnego, policzą przepustowości, etc. i zaprojektują nową trasę. Potem zrobią kosztorys inwestorski. Inaczej się nie da. Logiczne?
- 4 0
-
2019-08-05 14:35
Troll ze szwagrem w 2 dni zrobiłby projekt i wykonał przebudowę skrzyżowania no i oczywiście za psiąt groszy.
- 3 0
-
2019-08-05 07:23
Nic to nie da, Zobaczcie płk.Dabka (6)
10 miesięcy remontu i paraliżu a korki jak były tak są...teraz jeszcze gorsze.
Czy to poranek czy 11 godzina jak były korki rok temu tak są do dziś dnia...
A hasło przy krzyżówce na tablicy brzmi: Będzie szybciej i wygodniej...
Jest wolniej i beznadziejnie...- 63 3
-
2019-08-05 08:31
Na Dąbka musi być teraz ciasno (1)
Bo słoiki,turyści i betony sobie tanie wczasy w Rewie urządzają.Ty lepiej zobacz jak Kosakowo rozjeżdżają po godzinie 17 tłumy Januszy i Grażyn.
- 5 5
-
2019-08-05 12:03
hah
Gdzie masz tanio w Rewie??
- 1 0
-
2019-08-05 08:41
Remont PŁK.Dąbka to przykład bezmyślnego wydatkowania pieniędzy za to powinien ktoś być postawiony do pionu
Przebudowa prawie rok a efekt żaden cztery pasy w kierunku Szperka a po 200 m.zwężenie do 2 na wiadukcie ,ul od PŁK Dąbka .do estakady wygląda jak w Pcimie dojazd do starej remizy dziury,łaty,wyrąbane krawężniki -W S T Y D p.Szczurek
- 18 2
-
2019-08-05 08:58
Na Dąbka to jakaś kpina (1)
Byłam tam ostatnio, jechałam w stronę Szperka. Zjeżdżam ze skrzyżowania, piękne dwa pasy, a tu co? Pas się kończy, bo prowadzi do skrętu na lotnisko. Po cholerę jak lotnisko nigdy nie będzie czynne? W efekcie i tak za każdym razem trzeba ustawiać się na lewy pas czyli tylko jeden. Gratuluje projektantom głupoty.
- 14 1
-
2019-08-05 18:10
Poprawka
Jechałam dzisiaj ze Szperka w kierunku Estakady. To jest dopiero rewelacja. Dwa pasy z czego jeden to buspas. Jeśli chcę dostać się na ulicę Podgórską to muszę jechać lewym pasem, a na prawy mogę się włączyć dopiero za przystankiem przy stawku. Efekt był taki, że widziałam zieloną strzałkę w Podgórsķą, ale nie mogę zmienić pasa na prawy bo do przystanka jest buspas. Mogę na niego wjechać dopiero za przystankiem, ale przede mną stoją auta, które czekają na zielone żeby jechać prosto na Dąbka. W efekcie mamy cały pusty prawy pas, za mną korek, który ciągnie się do Szperka, ale nie możemy go rozluźnić wjeżdżając na prawy pas i opuszczajac to przeklęte skrzyżowanie, bo buspas. Urzędnicy chyba sobie z ludzi którzy tam mieszkają zwyczajnie kpią. W taki sposób nie zmusicie ludzi do jeżdżenia autobusami.
- 4 0
-
2019-08-05 09:13
To samo Edek pisałeś o skrzyżowaniu przy dworcu... I co teraz cichutko siedzisz
- 4 7
-
2019-08-05 07:24
Przecież to nic nie da. Kolejne "inwestycje " przy pomocy farby. (3)
Ciekawe czy nawet przy takim czymś będą opóźnienia
- 40 6
-
2019-08-05 07:30
Tak
Farba musi obeschnąć
- 3 2
-
2019-08-05 07:38
Farbę to masz w głowie. W sumie nie masz pusto, a i w uszach przyjemne chlupanie.
- 7 3
-
2019-08-05 23:10
Fanom lania asfaltu wszędzie, bo "będzie lepiej"
sugeruję zapoznać się z tzw. paradoksem Braess'a. Od 51 lat (!) wiadomo, że nie będzie. Ale co tam, miliardzik tu, miliardzik tam, postójmy w korku i ponarzekajmy na niego. Im więcej Gdańs ładował pieniędzy w wyjazdówki, tym szybciej spadała średnia prędkość poruszania się w mieście. Nie tędy droga.
- 0 0
-
2019-08-05 07:53
Problemy z Gdyni (17)
Cały kłopot polega na tym że w tym mieście zdecydowanie za późno wzięto się za organizację ruchu. Mało tego zrobiona to opierając się na fałszywych założeniach. Efekt jest taki że za kilka lat wszystko będzie stało Ale przecież masz wiceprezydent oraz niektórzy fantastyczni członkowie urzędu miasta powiedzą że powinniście się przesiąść na rowery! Jeździć kontr pasami biegnącymi środkiem drogi pomiędzy samochodami. Ewentualnie w deszczu i mrozie pedałować do pracy. Gdynia północ leży Gdynia zachód leży w Gdyni centrum upadek rodem z Detroit. gratulacje panie prezydencie wydaje mi się że zapomniał pan o tym że niestety wizualizacji i konsultacje nie zmieniają się magicznie w poprawę sytuacji...
- 63 9
-
2019-08-05 08:02
Bredzisz.. (7)
Idź napij się kawy czy coś. Może cię trochę odmuli i zaczniesz jaśniej myśleć.
- 5 20
-
2019-08-05 08:09
(6)
Jakieś kontrargumenty? Rozumiem że UM czuwa, ale na litość boską przynajmniej starajcie się konstruktywnie odpowiadać na krytykę...
- 16 4
-
2019-08-05 08:37
(3)
Ta krytyka trolli to śmiech na sali, szkoda czasu na dyskusję bo to jak gra w szachy z gołębiem, powywala figury nas. a na planszę i odleci z przekonaniem, że wygrał.
- 8 7
-
2019-08-05 09:02
(1)
Jak na razie to Twoje głupie komentarze wyglądają mi na trollowanie. Zgadzam się z tym co zostało napisane w pierwszym komentarzu. Dodam tylko że w centrum UM pewnie za chwilę zakaże już w ogóle wjazdu samochodom i tak sobie poradzą tu z korkami.
- 9 3
-
2019-08-05 09:20
Kupujcie więcej samochodów, bo przecież każdy musi mieć swój, a potem lament takiego typa jak Ty. Zacznij zmianę od siebie.
- 6 6
-
2019-08-05 09:15
Hahaha dobra odpowiedź dla edzia. Edzio od dzisiaj masz nową ksywkę... Gołąb
- 1 2
-
2019-08-05 14:53
ale kontrargumenty do czego, jak twój post nie zawiera żadnych konkretów?
fantazjujesz o tym co ci powie wiceprezydent, jak z tym dyskutować?
I uprzedzając twoje oburzenie - to nie tak, że wszystko jest super-hiper. Nie jest. Ale uprawianie takiej histerii jak ty totalnie niczemu nie służy.- 4 0
-
2019-08-05 19:50
właśnie podjąłem próbę konstruktywnej odpowiedzi - liczę na odpowiedź
- 2 0
-
2019-08-05 09:03
(5)
Po pierwsze, w Gdyni jest 600 pojazdów na tysiąc mieszkańców, prawie dwa razy tyle co wielkościowo odpowiadającej jej miastach na zachodzie. Więc polityka urbanistyczna powinna prowadzić do zmniejszania, a nie zwiększania liczby pojazdów. To nie wina miasta, że Janusz musi jeździć do piekarni na rogu po bułki, gdy przejście tego odcinka piechotą zajmuje mniej niż szukanie miejsca do parkowania.
Po drugie, rowery owszem, są jednym z narzędzi rozwiązywania problemów urbanistycznych (dalsza budowa dróg od pewnego momentu zamiast poprawiać sytuację ją pogarsza, nawet Amerykanie dekady temu się zorientowali i pozmieniali swoje założenia). U nas ich udział w ruchu jest porównawczo nieduży, więc będzie rósł. Warunek: zamiast skąpić tysiąc złotych na metrze mieszkania (taka była różnica kilka lat temu, jak kupowałem duże mieszkanie w centrum) i potem to oddać z nawiązką na samochód dla każdego członka rodziny i dojazdy z końca świata (o straconym czasie nie mówiąc), trzeba było po prostu kupić takie blisko SKM. Wtedy jeden samochód absolutnie wystarczy.
Po trzecie, kontrapas nie biegnie środkiem drogi. Człowiek z uprawnieniami powinien rozróżniać pas rowerowy (bo o tym przy UM piszesz) od kontrapasu. Rozwiązanie sprawdza się świetnie, narzekają na nie tylko trole, które tamtędy nie jeżdżą ani rowerem, ani samochodem.
Po czwarte, mrozu w Gdyni jest kilka dni w ciągu roku, więc są i rowerzyści całorocznie jeżdżacy. Nie dotyczy Bojan i Chwaszczyn, bo różnica między centrum Gdyni a Karwinami to jest w zimie 5 stopni, a wioski wokół Trójmiasta to kolejne 5. Mieszkańcy tych wiosek nic do gadania w sprawie polityki transportowej Trójmiasta nie mają.
Po piąte, Detroit jest świetnym przykładem miasta, które upadło przez samochód. I nie chodzi tylko o budowę dróg wszędzie (co doprowadziło do tego, że wszyscy pouciekali na przedmieścia i w mieście zabrakło podatników). Tu akurat główną przyczyną była monokultura przemysłu - konkretnie przemysłu samochodowego.- 7 10
-
2019-08-05 15:47
(4)
Właśnie przedstawiłeś argumenty, których troll wcześniej oczekiwał. Co dostajesz w zamian? Łapki w dół i 0 odpowiedzi. Tak jak pisałem wcześniej, dyskusja z trollami to jak gra w szachy z gołębiem. Janusz musi mieć 10 samochodów i koniec, a że to juz sie nie mieści w mieście to wina szczurka.
- 4 2
-
2019-08-05 20:26
Wg eurostatu niemcy posiadają średnio 610 aut na 1000 mieszkańców. (3)
Gołąb nie podał żadnych argumentów tylko rzucił wyssaną z palca liczbę i puszy pióra z samozadowolenia. Pamiętaj jeszcze że zachód ma o niebo lepszą infrastrukturę od naszej. U nich wydzielanie pasów dla rowerów to może być miły dodatek. U nas jest to kompletne pomieszanie priorytetów. Tam można dopingować chętnych do korzystania z alternatywnego transportu a tutaj masz wybór między telepaniem się passatem po dziurach, telepaniem się trajtkiem po dziurach, dostąpienie zaszczytu wynajęcia mevo i drałowania w krajobrazie w zasadzie górskim przy prawie połowie deszczowych dni w roku. polska nie powinna naśladować bogatych krajów zachodnich bo nie jest bogatym krajem zachodnim. Powinniśmy kopiować ich metody działania jak byli na naszym poziomie i się rozwijali.
- 0 4
-
2019-08-05 21:06
(1)
Ale do kogo te żale? Chcieliśmy komuchów po 89 roku to mamy co mamy i nadal to się ciągnie.Czyja to jest wina, że jest jak jest? Nie społeczeństwa czasem?
- 1 0
-
2019-08-05 21:34
człowieku ja komuchów nienawidzę i nie głosuje na nich
ani na czerwonych z pisu ani na czerwonych z po. A wina jest społeczeństwa. Zmotywowane korytem i głupimi obietnicami 15% bydła wybiera jedną z dwóch komuszych opcji a my bierna reszta potem płaczemy i płacimy. Nasza wina za brak zorganizowania i determinacji. Demokracja to też szambo. Dwie madki i dwóch tatełów przegłosują za tym żebyś ty i ja łożył na ich utrzymanie...
- 1 0
-
2019-08-05 22:57
To chyba masz jakiś prywatny eurostat
Bo właśnie czytam najnowszy raport Eurostatu i jak w mordę strzelił liczba pojazdów per capita w PL jest większa niż w Niemczech. I do tego u nich w aglomeracjach gwałtownie spada (statystyki nabija prowincja) a u nas odwrotnie. Do tego spośród wszystkich (!) krajów UE mamy najwyższy średni wiek pojazdu (35,2% ma więcej niż 20 lat, nikt inny nie dobija do 30%)
- 3 0
-
2019-08-05 09:33
Bredzisz (1)
Detroit to akurat ostatnio dobrze sobie radzi
- 2 2
-
2019-08-05 13:56
Ostatnio
Po radykalnych zmianach i kilkudziesięciu latach upadku..
- 1 1
-
2019-08-05 19:49
jakie założenia uważasz za fałszywe?
Dla mnie fałszywym założeniem jest np. teza, że liczba samochodów będzie tylko rosła. Drugie fałszywe założenie to teza, że mozna rozbudową układu drogowego przyczynić się do rozładowania korków w miescie. Trzecie fałszywe założenie to twierdzenie, że decydenci miejscy zakładają, że ludzie "powinni" się przesiąść na rowery, podczas gdy faktycznie warto myśleć, co zrobić, by więcej osób chciało się przesiąść na rowery z własnej woli: dzięki temu, że w mieście powstanie rzeczywiście dobra infrastruktura rowerowa (w tym między innymi pasy dla rowerów malowane na jezdni o dobrej nawierzchni). Best poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM w Gdyni niewiele się poprawi.
- 0 0
-
2019-08-05 07:56
Serio??
Znowu ktos kase przytulil chyba. Niedawno Nowowiczlinska z Rdestowa ulepszali lewoskret a teraz znowu beda cos robic??? Nie mogli od razu zrobic?? A nie co roku po metrze poszerzac?? Kpina i marnotrawstwo!!!
- 70 4
-
2019-08-05 08:05
Miętowa to pod dewelopera, nie ma potrzeby przebudowy tego skrzyzowania (5)
Są ważniejsze i b. uciążliwe skrzyżowania w Gdyni ale urzędasy już zmieniają plan zagospodarowania, żeby na skraju Trójmiejskiego Parku dać zgodę na kolejnego molocha handlowego.
- 29 7
-
2019-08-05 08:26
Pod jakiego dewelopera? (1)
- 3 2
-
2019-08-05 08:51
mieszkaniowego
- 1 3
-
2019-08-05 09:03
Ja (2)
Akurat się nie zgodzę. To skrzyżowanie jest dramatyczne. Wyjeżdżając z Miętowej nic nie widać, pomimo 2 luster i za każdym razem jest to z duszą na ramieniu..
Co nie zmienia faktu, że pewnie takich "cudownych" skrzyżowań w Gdyni jest więcej.- 3 2
-
2019-08-05 17:10
Słaby z ciebie kierowca. Ja codziennie wyjeżdzam z Miętowej i to w obu kierunkach. (1)
Nigdy w te miejskie lustra nie patrzę, bo nie wiem po co. Przez szyby widzę dokładnie oba kierunki.
- 3 2
-
2019-08-05 19:55
To się ciesz ale nie oceniaj mnie jako kierowcy bo gó..o wiesz
- 1 0
-
2019-08-05 08:07
(5)
Inwestycja za 200tyś? Drogowa? Żart.
- 28 7
-
2019-08-05 08:35
Proszę czytać ze zrozumieniem to kwota za sam tylko projekt, koszt samej inwestycji to już inna bajka
- 7 1
-
2019-08-05 08:49
Żartem to była Twoja edukacja (3)
Tyle lat płacenia przez podatnika, a wciąż brak podstawowych umiejętności analizy tekstu pisanego.
- 6 3
-
2019-08-05 09:18
(1)
ale ziejesz jadem, trolu
- 0 4
-
2019-08-05 10:28
Ma rację.
Trzeba napiętnować gamoni. Przez takie "czytanie" powstają legendy miejskie.
- 2 0
-
2019-08-05 17:25
Wiem, ile kosztuje projekt na znaczący zakres od solidnej firmy projektowej. Zapewniam, że nie 200tyś i to brutto. Dlatego podtrzymuję, że to żart, a nie inwestycja.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.