• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejazdy tramwajowe przy Operze jak progi zwalniające

rb
24 maja 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.  Stan torowiska i przylegającej do niego jezdni przy Operze Bałtyckiej jest coraz gorszy. I choć z roku na rok jest coraz gorzej, to na wymianę torowiska nie ma środków.

Dziury i ubytki w jezdni, muldy, garby i strzelające spod kół kamienie - tak wygląda codzienna jazda samochodem przez skrzyżowanie al. Zwycięstwa z al. Hallera.Mapka Torowisko i jezdnia od lat jest tam w opłakanym stanie i z roku na rok się pogarsza. Spółka GAiT, która od jesieni 2019 r. odpowiada za remonty i utrzymanie torów, zapewnia, że jego naprawy prowadzone są na bieżąco.



Zdarzyło ci się uszkodzić auto przejeżdżając przez torowisko?

Wystarczy rzut oka na zdjęcia albo przejazd przez rozjazd przy Operze Bałtyckiej, by przekonać się, że stan torowiska i jezdni, w którą "wpuszczone" są szyny, jest bardzo zły.

Przy torach w wielu miejscach pojawiły się ubytki, a największe dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów. Spod kół strzelają kamienie, a przejazd po odkrytych główkach szyn przypomina jazdę po progach zwalniających. Codziennie o stan zawieszenia swoich pojazdów martwią się w tym miejscu tysiące kierowców.

Gdy cztery lata temu po raz pierwszy opisaliśmy postępującą degradację torowiska przy Operze Bałtyckiej i konieczność jej pilnego remontu, nawet urzędnicy przyznawali, że każda złotówka wydana na doraźny remont jest bezsensowna.

  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na zawieszenie swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.
  • Kierowcy przy Operze Bałtyckiej muszą uważać na stan zawieszenia swoich aut, bo niektóre dziury mają nawet po kilkanaście centymetrów głębokości.

- Może torowisko nie wygląda jeszcze tak, jak tory na moście Siennickim przed jego modernizacją, ale za dwa-trzy lata może tak być - przyznał wiosną 2016 r. Ryszard Szreiber, zastępca kierownika Działu Utrzymania Infrastruktury Tramwajowej i Autobusowej w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku [obecnie dział w GZDiZ już nie istnieje - dop. red.]. - Zdajemy sobie sprawę, że czas robi swoje i degradacja torowiska postępuje, ale do czasu rozstrzygnięcia, które inwestycje w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej w etapie IV będą realizowane w pierwszej kolejności i ile będzie na to pieniędzy, nie jesteśmy w stanie określić, kiedy taka przebudowa mogłaby ruszyć. Póki co robimy, co można, w ramach bieżącego utrzymania torów, ale też trzeba pamiętać, że torowisko w tej chwili nie nadaje się do naprawy, tylko do wymiany. Każda wydana złotówka na doraźny remont jest więc inwestycją, która nie ma sensu.
Od końca 2019 r. za naprawy, przeglądy, konserwację i bieżące remonty infrastruktury tramwajowej odpowiada spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Miejski przewoźnik na ten cel zamierza w tym roku przeznaczyć prawie 12 mln zł. Wcześniej przez dwa lata stan torowiska i sieci trakcyjnej był w gestii firmy Rajbud, która do pomocy najmowała podwykonawców.

Na wymianę torów na tym odcinku - ze względów finansowych - na razie nie ma szans. Anna Dobrowolska, rzecznik spółki GAiT, zapewnia jednak, że naprawa torów przy Operze Bałtyckiej jest prowadzona na bieżąco.

  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
  • GAiT zapewnia, że remonty torowiska prowadzone są i będą na bieżąco.
- Wymieniane są szyny, jednocześnie powadzona jest naprawa nawierzchni w miejscach, gdzie dopuszczony jest ruch kołowy po torowisku. Prace naprawcze torowiska i nawierzchni przy torowisku będą kontynuowane - zapowiada Dobrowolska.
rb

Miejsca

Opinie (252) 10 zablokowanych

  • (37)

    ciekawe, bo w Europie torowiska są bardzo często poprowadzone jezdnią po której też poruszają się autobusy i inni i jakoś takich problemów nie mają.

    • 205 9

    • (3)

      Tory tramwajowe na Emaus ułożono już w 2011 roku i są też wprowadzone w asfalt. Od tego czasu są w świetnej kondycji, więc albo słaba technologia wykonania albo słaby wykonawca.

      • 39 2

      • (2)

        Słabe miasto bo daje sobie wciskać buble.

        • 8 3

        • Kiedyś to Gdańsk budowano a teraz... (1)

          Układ jest układ ,swój musi wygrać przetarg.Jakość nie gra roli, czyli aby dobrze wyglądało przez pierwszy rok

          • 5 6

          • Ech, czytaj chociaż, na co odpowiadasz :D

            Czy może płacą za komentarz niezależnie od kontekstu?

            • 6 2

    • ale na tym skrzyżowaniu o którym piszą torowisko jest na jezdni (5)

      a co więc biega?

      • 8 5

      • bo się sypie, a u innych nie? (4)

        geniuszu

        • 14 5

        • Wynik tego, że najtańszy przetarg wygrywa. (1)

          • 15 3

          • OK a ile kosztuje emeryt budowlaniec - taki który zatrudniony byłby przez urząd do kontroli prac i odbioru

            z ekstra premią za wybitną upierdliwość i sumienność?

            • 1 1

        • geniuszu (1)

          wszędzie na rozjazdach się sypią, to nic nowego

          • 7 17

          • ale jednak można to dobrze zrobić - na lata

            wystarczy wąska kostka dylatacyjna pomiędzy szyną a jezdnią... i nic już nie pęka!

            • 1 2

    • nie mają (14)

      bo wymieniają rozjazdy co 5 lat a nie co 25....

      • 14 1

      • wymieniają bo są bogaci (13)

        i to jest cała tajemnica

        • 8 8

        • Mają władze miasta, które zajmują się rozwojem (12)

          Swojego miasta, w tym i remontami dróg, torowisk itp, a nie jak u nas polityką i walką z rządem.

          • 26 8

          • Pomyłkowy plus.

            • 3 11

          • Szkoda, że ten tzw rząd się nie zajmuje rozwojem kraju, tylko walką z mitycznym wrogiem, ktokolwiek nim jest w danej chwili. (5)

            • 16 12

            • (2)

              Kulą w płot, porównaj rozwój Polski z PO i PiS, niewidzący zobaczy różnicę.. Po drugie, to nie jest mój rząd, to rząd naszego kraju, Polski

              • 9 7

              • No widzę. (1)

                Zamiast sieci dróg szybkiego ruchu dostaliśmy sieć pomników Kaczyńskiego.

                • 7 4

              • Musisz umyć oczy, to może zobaczysz, i musisz się wyzbyć nienawiści lemingu

                • 3 2

            • ? przykład (1)

              Jakoś nie widziałem wielkich prywatyzacji przez grono cwaniaków ze znanego kręgu polskich "bysneessmanooow" z lat 90 w ciągu ostatnich lat, jakoś realizowane są projekty, które wcześniej się nie opłacały lub "były w Berlinie" i nam są zbędne....widzę natomiast kwik pseudo opozycji, która od przegranych wyborów wszędzie s*a do własnego gniazda. Kiedyś tacy ludzie byli traktowani jak zdrajcy

              • 3 2

              • i to jest cała prawda , to są zdrajcy , ich nie interesuje interes Polski

                tylko Niemiec , UE itp .

                • 2 2

          • (4)

            Dobrze,że takich jak w rządzie nie ma w UM,byłby wstyd w całej UE.

            • 5 4

            • Ha ha ha ha ha ha

              • 1 1

            • Wstyd był za PO , kiedy nie walczyli jak wszystkie kraje o swój interes tylko (2)

              o swoje stołki , stanowiska i kasę , tak jak D.T

              • 3 2

              • (1)

                Robili to za cenę zdrady interesów Polski, polskiej racji stanu

                • 2 1

              • poczytajcie jak to było z targowicą , teraz jest to samo , donoszenie na obce dwory na swój kraj , osłabianie własnego kraju , na to jest tylko jedna nazwa - zdrada .

                • 1 0

    • (2)

      Może rozjazd ma niedostaptecznie stabilne podłoże, jest płytko osadzony, słabo usztywniony, nieszczelnie pokryty asfaltem. Pozatym inne faktory to zużycie mechanizmów, podatność systemu na zmiany temperatur.
      Tu typuję na wiek i rodzaj podłoża.

      • 12 1

      • (1)

        Trochę dziwne, że niby brak pieniędzy na nowy rozjazd.
        Jakość dróg i chodników to wizerunek miasta.
        Mało prawdopodobne jest, że miasto będzie krytykowane za wysoką jakość i powalającą optykę dróg i chodników, znośne dla oka ale konkret oświetlenie i oznakowanie, które nie tworzy gąszczu.
        A prostota, niezawodność i czysty obraz przyciągają i motywują.

        Gdy widzę skrzyżowanie Morska Warszawska w Gdyni z tym namalowanym rowerkiem na dróżce rowerowej, tam gdzie ją zwężono i teraz część rowerka wystaje teraz poza tą bandę hokejową z pleksi, a słup trakcji czycha kilka metrów dalej na samej dróżce dla rowerów, to śmieję się jak dziecko.

        • 3 3

        • A ja się śmieję z Twojej ortografii.

          • 4 7

    • Tramwaj z wygluszeniem na jezdni (3)

      To jest normalne w cywilizowanym kraju. Miasta dużo biedniejsze od Gdanska stać na utrzymanie nawierzchni na idealnym poziomie, chodniki są proste a trawa koszona. Zadbane parki i siłownie zewn. W Gdańsku wybuduja, pani prezydent zrobi focie i za rok wygląda masakrycznie.

      • 21 3

      • Koszone trawniki to akurat teraz już nie. (1)

        Lepiej nie nosić, aby w naturalny sposób zatrzymywały wodę.

        • 2 0

        • I nosić kleszcze

          • 0 0

      • W Gdańsku się buduje a potem przez 20 lat nie konserwuje, nie remontuje.

        Kostka brukowa wypada po dwóch tygodniach od oddania inwestycji do użytku. Odbiera się drogi że źle pomalowanymi pasami, nowe chodniki po dwóch latach zarośnięte są trawą itd.

        • 1 2

    • Widziałem w Holandii jak warstwa końcowa asfaltu jest na grubość kostki brukowej (1)

      A podkład betonowy, to co się spodziewać jak u nas mtm z najtańszym przetargiem tego nie zrobi. Pozatym przy torach jest wszystko z betonu a nie asfaltu. To by może posłużyło z 10 lat bez remontu i torowisko wyżej jak jezdnia

      • 7 1

      • Akurat MTM chyba jako jedyna firma trzyma jakość na co najmniej dostatecznym poziomie.
        Generalnie w Gdańsku jest identycznie jak za Budynia, pieniądze idą tam , gzdie szły zawsze, ale doszły koszty genderów, tęczówek, poparcia dla wszystkich POwskich samorządów w Polsce i koszty nieustannej walki z tradycyjnym kościołem, PISem, rządem i prezydentem Dudą. Poza tym jest pięknie, czujemy się zadbani i zaopiekowani.
        Prawicowi heteroseksualni katolicy.

        • 1 1

    • Bo w Polsce jest schemat robimy na 4 lata i tak w kółko... remonciki i kasa z podatków jest " dobrze " gospodarowana

      • 3 1

    • Nieprawda jeszcze gorsze syruacja jest w Trondheim i w Oslo w Norwegii.

      • 1 1

    • priorytet ceny

      • 0 1

  • ekonomia zawsze na probsie (5)

    lepiej 20 razy łatać, zatrudniać ludzi do tego, utrudniać życie kierowcom i tramwajom niż zrobić raz a porządnie. jeszcze sobie nagrody rozdajcie. na wszystko kasa jest tylko nie na mądre decyzje i potrzebne rzeczy.

    • 235 5

    • chyba na propsie (1)

      jaki dzbanek :)

      • 4 8

      • Bez znaczenia, ale dobrze pisze

        • 13 3

    • Tramwajom to nie przeszkadza, a kierowców mam głęboko w dudzie.

      • 4 12

    • Spoko w państwowych projektach infromatycznych też tak jest.
      Najpierw wybrać jak najtańszą firmę i po wszelkich możliwych kosztach.
      A po roku oddać spaghetti kod pięciu innym firmom. Oczywiście z przetargami i ponownymi kosztami tworzenia biurokracji.

      • 13 0

    • Przeładowane ciężarówki?

      A to nie tak, ze za szybko rozpadające się fragmenty jezdni (głównie te mocno podatne na uszkodzenia jak właśnie przejazdy na torowiskach) odpowiedzialne są przeładowane ciężarówki? Taka osobówka raczej ma umiarkowany wplyw... wiec poniekąd sami sobie jesteśmy winni (a raczej te gnoje złotowy z branży transportowej)

      • 0 0

  • To nie torowisko wymaga wymiany tylko droga na torowisku. - proszę nie mylić pojęć i pamiętać o logice (11)

    • 147 12

    • Torowisko też (1)

      • 8 1

      • Tramwaje, pasażerowie, kierowcy.

        Wszystko do wymiany!

        • 11 1

    • nie ułożyli gumy (2)

      i jest problem

      • 11 1

      • Guma (1)

        pogarsza nawierzchnię, szczególnie po deszczu i zimą gdzie łatwo o poślizg (skrzyżowanie halera/kosciuszki i przy zieleniaku)...

        • 2 2

        • to nie jedz gosciu szybko to nie bedzie

          • 0 0

    • Czyli cała komunikacja w Gdańsku jest po prostu do D.

      • 5 5

    • I zarząd GAiT

      też wymaga wymiany

      • 11 0

    • A więc - Co składa się na nazwę "torowisko" ? (1)

      Nie mylić z torami :)

      • 0 0

      • Torowisko - górna powierzchnia podtorza.

        • 1 0

    • Tak samo jest na skrzyżowaniu Nowe Ogrody z 3 Maja przy Urzędzie Miasta

      Masakra tam skręcać w lewo z Nowych Ogrodów

      • 10 0

    • to wizytówka/duma Gdańska tzn drogi/koleiny/, zapadnięte studzienki i byle jakie chodniki

      ......

      • 1 0

  • (7)

    Myślałem, że to Gdynia ale tam są przecież trolejbusy...

    • 38 12

    • To są te słynne gdańskie drogi, o których się w Gdyni śmiejemy (6)

      • 5 4

      • W Polsce po prostu śmieją się z Gdyni. (5)

        • 6 6

        • (3)

          Widać w różnych polskach bywamy...

          • 5 5

          • Ja bywam w jednej, bo tylko jedna jest Polska. (2)

            Rozumiem, że u ciebie zależy to od stanu upojenia.

            • 6 5

            • (1)

              Oj ty internetowy kozaku

              • 3 1

              • mówi się: internetowy napinacz

                • 0 0

        • oczywiście, że się smieją

          nie ma porównania - Gdynia to inwestycyjna dziura - totalny upadek inwestycji, no ale dzięki odpowiedniemu PR i niezbyt rozgarniętym mieszkańcom, Gdynianie uważają, że wiadro białej farby to niesamowity projekt. Skoro tak im wygodniej, to niech tak zostanie

          • 2 3

  • tej, aktywiści, jesteście tutaj? (5)

    "jak progi zwalniające", to chyba dobrze? i tak można tamtędy trochę szybciej pojechać to akurat progi się przydadzą.

    • 50 12

    • To jest próg zwalniający ale dla tramwaju (3)

      One tam poruszają się coraz wolniej a ekipy od napraw widać tam co drugi dzień. Naprawią to porządnie jak znowu się coś wykolei.

      • 4 3

      • No to czekamy.

        W czym problem?

        • 3 0

      • (1)

        Przejazd jest najwyższą sztuką inżynierską i myśli technicznej,podobnie ( nie na wszystkich ) ulicach studzienki ( pokrywy) zapadające.Przepchnąć też trudno samochód.

        • 8 0

        • Dokładnie! A wczoraj znów coś odkryto o kwantach, które są odpowiedzialne za entropię. Więc nic się nie da. Pozatym ziemia nie jest całkiem płaska, a to trzeba mierzyć z kosmosu.

          • 1 1

    • dziury, progi, światła, szykany, blokady, deptaki

      ale jak pogotowie za późno przyjedzie, to pretensje mają...

      • 1 0

  • (3)

    Już to zauważyłem jakiś czas temu :) ja tam zwalniam dosłownie jak na progu. Tak samo, gdy przecinam Grunwaldzka od Dmowskiego

    • 34 7

    • (2)

      Ja tam wysiadam z auta i pcham auto. Podobnie jak na 90% dróg w Gdańsku które są w gorszym stanie niż na wsi na mazurach

      • 6 7

      • Dobrze.

        Dbaj o swojego Golfa.

        • 5 2

      • Myślę że powinieneś kupić wózki do kół.

        • 0 0

  • Będzie wpadek ,będą pieniądze. Co za kraj (1)

    • 56 6

    • Lepiej, bedzie wypadek, nic sie nie zmieni. To taki kraj, ten Twoj bylby lepszy.

      • 1 3

  • (8)

    Pani Prezydent zapraszamy do tablicy, prosimy o interwencję.

    • 107 9

    • Prezydentka cały czas zajęta...konstytucją (3)

      • 21 4

      • Nie ma czasu

        Bo się solidaryzuje

        • 19 4

      • (1)

        znowu wysyp pisowcow którym się wydaje że car, pierwszy sekretarz albo prezes jak dobry gospodarz przyjedzie i załatwi.

        • 8 20

        • A kto jest gospodarzem? i nie pis, ktoś ma wyprany mózg.

          • 13 3

    • Pani prezydent pol roku mowila ze drogi w Gd sa w swietnym stanie, wystarczy uzyc google

      • 15 2

    • ona jest zajeta

      Kampania czaskowskiego, nie ma czasu na pitoly - Gdansk ma w 4 literach

      • 17 4

    • Kacperku nie becz już jesteś ponoć gdańszczaninem idz do prezesa swojego po kasiore na szyny

      • 4 9

    • Jaka Prezydent? To Gdańsk ma Prezydenta?

      • 0 0

  • To mały pikuś. (1)

    Wobec planów zwężenia Grunwaldzkiej w centrum Wrzeszcza oraz mnożenia kolejnych progów i utrudnień dla kierowców najbezpieczniejszym pojazdem w Gdańsku staje się samochód terenowy. A i tak ruch ograniczy się do prędkości 5 km/h przez kolejne zwężenia, więc może nie warto nic z tym robić?

    • 83 21

    • Dziś samochód terenowy, ale pod koniec kadencji pani Dulskiej już tylko czołg.

      • 6 2

  • (4)

    Za budynia nie do pomyślenia.

    • 39 31

    • Niestety (1)

      Coraz mniej podoba mi się ta prezydentura.

      • 14 1

      • prezciez za budynia bylo to samo i koleiny nie powstaly w ciagu roku..

        • 16 5

    • Za budynia

      Za budynia "robak" by wykupił grunt postawił blok i by było po problemie, a nie wieczne biadolenie jak to mieszkańcom jest źle. Zawsze można jechać do Niemiec i wnuczkom przywieźć żeby w przyszłości żyło się lepiej

      • 9 2

    • Teraz rządzi gorsza ,feministyczna wersja budynia

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane