- 1 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (196 opinii)
- 2 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (62 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (161 opinii)
- 5 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (101 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (492 opinie)
Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku
Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy Wyżynnej. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały Jagiellońskie. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.
- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zyskają piesi, ale też kierowcy
To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.
- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.
Opinie wybrane
-
2021-03-01 10:49
Jeden z głupszych pomysłów (31)
Jeden, bo w ostatnim czasie jest ich co raz więcej. Jesteśmy niby eko, a wyhamowujemy ruch bez żadnego powodu, a budowanie przejścia nadziemnego przy podziemnym to już jest po prostu Miś.
- 420 122
-
2021-03-01 14:08
Ruszanie i stawanie i ruszanie i stawanie. (1)
To powoduje zużycie paliwa. Na trasie 100 km jadąc jak emeryt bez wyprzedzania max. 90 km/h spaliłem benzynowym Avensis 150 KM - pięć litrów. Słownie pięć na sto. W mieście w korku piło 10-11 l. Skrzynia manual.
- 7 1
-
2021-03-01 14:42
I dlatego trzeba promować elektryki i hybrydy.
Co stracisz przy hamowaniu, odzyskasz przy ruszaniu...
- 1 7
-
2021-03-01 13:15
Most jeszcze ma być
- 1 0
-
2021-03-01 12:00
Misiem, to jest autostrada w centrum przy dworcu.
- 3 5
-
2021-03-01 11:33
wyhamowujemy? (1)
Przecież tam jest ograniczenie do 50 a realnie jedzie się z 30 km/h. Dużo do hamowania nie ma
- 3 3
-
2021-03-01 11:58
Nie chodzi mi tylko ten fragment, tylko o to co się dzieje w całym mieście
tutaj masz 10000% racji.
- 0 3
-
2021-03-01 11:28
A od kiedy przyspieszanie ruchu zmniejsza ilość spalin? (16)
Można by tak gdybać, jeśli miszczowie kierownicy w końcu by zauważyli że płynność > prędkość.
A na razie 90% kierowców myśli, że wyższa chwilowa, to wyższa średnia, co ciekawe, tym bardziej, im bardziej uważają się za dobrych kierowców...- 9 16
-
2021-03-01 12:00
nikt takiej teorii nie wytowrzył (2)
Natomiast spowalnianie już zakorkowanych odcinków i owszem, zwiększa emisję spalin, jedne światła więcej na pewno tego ruchu nie upłynnią.
- 8 3
-
2021-03-01 12:36
W jakiż to sposób zwiększy się emisja spalin? (1)
Jak zostawisz 10m dziury w korku na pasy, wcale na następne światła nie dojedziesz później.
- 2 4
-
2021-03-01 15:23
Jestes zbyt ograniczony na te rozmowe. I to nie jest zadna zlosliwosc z mojej strony.
- 3 1
-
2021-03-01 11:43
(5)
Najwięcej spala się przy ruszaniu, więc jak nabździsz przejść ze światłami co chwilę, to miasto utonie w spalinach. Udawanie, że samochodów ubędzie, to naiwność. Ale, co tam, eko w modzie
- 16 6
-
2021-03-01 22:54
Hipokryzja
Lobbowanie za ruchem samochodowym w imię ekologii...
Przestańcie się kompromitować.- 1 0
-
2021-03-01 11:47
Wystarczy jechać tak, żeby nie musieć ruszać co światła. (3)
Niestety jak tylko spróbujesz powoli dojechać do czerwonego, zaraz 54 "rajdowców" wciśnie się przed Ciebie...
- 9 7
-
2021-03-01 18:50
Kiedyś tak było. Była tzw. żielona fala. Odkąd jest Tristar, nie ma reguły.
- 3 1
-
2021-03-01 12:05
Jak masz tak ruszać, skoro masz korki, które ograniczenia wprowadzane z każdej strony będą powiększać (1)
Co z tego, że masz zieloną falę jadać przepisowo, skoro nie jesteś w pewnych godzinach tego osiągnąć. Tam gdzie można jechać bezpiecznie np. aleja Zwycięstwa, większą prędkością powinno się dopuszczać, korki przez to tworzą się później. Tutaj mamy nowe wyhamowanie wzdłuż bardzo długiego odcinka i jeszcze światła dla dojeżdżających wcześniej. Same świetne zabiegi.
- 9 2
-
2021-03-01 12:35
Jak stoisz w korku, tak czy siak ruszasz i się zatrzymujesz co 5m, więc róznicy z pasami czy bez nie ma.
A jak korków nie ma, dodatkowe trucie jest spowodowane tylko i wyłącznie przez nieumiejących jeździć kierowców.
- 3 7
-
2021-03-01 11:41
(6)
do pewnej prędkości zmniejsza oczywiście jak ruch jest płynny. Auta najmniej palą przy jeździe ze stałą prędkością 90-100km/h. A najwięcej jak ruszają.
- 6 6
-
2021-03-01 11:48
Zrób test. (5)
Przejedź się za miastem 50km/h, potem 90km/h.
Sprawdź spalanie, zdziwisz się.- 7 5
-
2021-03-01 22:40
Zrób podony test
Przejedz ten sam odcinek że stałą prędkością. Potem ten sam odcinek przejedz zatrzymując się co jakiś czas i ruszając by jechać dalej...
- 2 2
-
2021-03-01 18:48
To teraz się przejedź z zatrzymywaniem co 200m.
Spalanie spadnie?
- 5 1
-
2021-03-01 11:57
jak masz 4 biegowe tico to masz absolutną rację (2)
- 5 4
-
2021-03-01 12:34
Jak masz 8 biegowe Lamborghini, nic to nie zmienia. (1)
Mniejsza różnica, ale dalej mniej spalisz przy 50.
Jak mówiłem sprawdź, bo gdybyś teorię był w stanie zrozumieć, nie pisałbyś czegoś takiego :)- 6 5
-
2021-03-01 22:43
To zalezy od biegu
Jeśli jedziesz na odpowiednim biegu to możesz mieć takie samo spalanie jadąc 50 i jadąc 90. Najwięcej spała się podczas rozpędzania samochodu, kropka.
- 4 2
-
2021-03-01 11:28
Brak kompetencji (3)
"Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo " - niby w jaki sposób przejście naziemne jest bezpieczniejsze od podziemnego? Ile dotychczas było śmiertelnych potrąceń przez samochód/tramwaj w tunelu? Chyba, że planują aby po kilku potrąceniach wprowadzić "tempo 30" w całym mieście. Dopiero co postanowili spowolnić główną arterię miasta z 70 do 50km/h i widocznie to za mało.
- 21 5
-
2021-03-01 11:31
A ile było wypadków, bo kierowcy rozpędzali się bardziej między przejściami? (2)
A potrąceń było całkiem sporo, bo ludzie biegli na tramwaj górą na przełaj, jak widzieli że nie zdążą tunelem.
- 4 6
-
2021-03-01 18:52
Sam się zaorałeś.
- 1 1
-
2021-03-01 15:56
no i co? Jak będzie przejście naziemne to nie będą biegli poza pasami? Jak będą mieli czerwone to i na pasach też. A ile było wypadków potrąceń pieszych w tunelu? Pewnie wg ciebie tysiące
- 7 1
-
2021-03-01 11:26
(3)
wracamy do normalności
- 15 23
-
2021-03-01 12:01
Nie ma nic w tym normalnego (2)
Gdy się robi wracającym z pracy na złość bez żadnego uzasadnionego powodu.
- 18 8
-
2021-03-01 13:06
(1)
Piesi tez wracaja z pracy
- 10 11
-
2021-03-01 15:54
I co dalej? Idą do autobusu albo tramwaju. I co dalej? Autobusy i tramwaje fruwają nad d**ilnymi przejściami nie stojąc na czerwonym?
- 15 2
-
2021-03-02 20:24
Chciałbym zobaczyć miny wszystkich pieszych
Po wyprowadzce wszystkich kierowców z miasta wraz z podatkami które łożą na infrastrukturę i nie tylko. Kierowca zrozumie kierowcę i pieszego bo sam nim jest na co dzień. Ale pieszy kierowcy nie zrozumie i to jest chore jak można być takim ignorantem.
- 3 1
-
2021-03-01 10:58
wiecie co patrząc na to co władze Gdańska od wielu lat praktykują
proponuję, aby oddać deweloperom ulice w zarządzanie. I tak już się nie da jeździć po mieście to chociaż będzie można pospacerować między betonem.
- 56 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.