• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Forum Gdańsk będzie gotowe wiosną

Maciej Korolczuk
13 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przesuń aby
porównać

Przejście dla pieszych przez Wały JagiellońskieMapka między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk ma być gotowe na przełomie marca i kwietnia. W miejscu, gdzie pojawi się nowa zebra, ułożono już gumowe podkłady przez torowisko tramwajowe. W trakcie przebudowy są perony, a po nowej nawierzchni jeżdżą już kierowcy w kierunku Chełmu.



Przejść dla pieszych w Trójmieście jest:

Pierwotnie przejście przy Bramie Wyżynnej miało być gotowe do końca 2021 r. Jesienią, w trakcie prac odkryto jednak pozostałości po dawnych fortyfikacjach (w miejscu, gdzie obecnie przebiega jezdnia znajdowała się fosa). Roboty trzeba było wstrzymać i przeprowadzić badania archeologiczne.

- Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to konieczność zmiany technologii robót, a co za tym idzie, opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami. Wspomniane okoliczności wpłynęły na zakładany w umowie harmonogram robót i uniemożliwiły działanie wykonawcy w obszarach odkrytych reliktów, które zgodnie z zaleceniami konserwatora zostały zinwentaryzowane i zasypane - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  • Inwestycja na Wałach Jagiellońskich zakończy się na przełomie marca i kwietnia 2022 r.
  • Przejście pozwoli osobom niepełnosprawnym w łatwiejszy sposób pokonać Wały Jagiellońskie. Nie będą już one musiały korzystać z tunelu podziemnego.
  • Tym chodnikiem będą poruszać się piesi korzystający z przejścia idący w kierunku przystanków tramwajowych.
  • Niemal gotowy jest już łącznik między powstającym przejściem a peronem przystankowym.
  • Na przejeździe tramwajowym pojawiły się już gumowe podkłady.
  • Piesi na peron przystankowy będą mogli wejść zarówno z tunelu, jak i nowego chodnika poprowadzonego wzdłuż jezdni.

Nowy termin zakończenia prac wyznaczono na przełom marca i kwietnia.

Jak plac budowy wygląda na dwa i pół miesiąca przed zakończeniem inwestycji?

Pierwsze zmiany odczuli już kierowcy, którzy jadąc od strony Huciska w kierunku Chełmu poruszają się po nowej nawierzchni. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej na odczuwalne skutki przebudowy Wałów Jagiellońskich między Okopową a Huciskiem muszą jeszcze poczekać.

Tak będzie wyglądać nowe przejście. Tak będzie wyglądać nowe przejście.
Pasażerowie autobusów nadal są zmuszeni do korzystania z tymczasowych przystanków zlokalizowanych wzdłuż murku z nasadzeniami przy Forum Gdańsk.

Z kolei pasażerowie korzystający z pary przystanków tramwajowych mogą śledzić postępy prac przy poszerzeniu peronów i budowie chodników prowadzących z nowego przejścia na przystanek (docelowo piesi będą poruszać się po nowym chodniku przebiegającym wzdłuż jezdni).

Budowę przejścia współfinansują kierowcy



Zmiany widać też na przejeździe przez torowisko tramwajowe, gdzie pojawiły się już gumowe podkłady. Nową nawierzchnię wkrótce ma zyskać też lewoskręt służący kierowcom do zawracania w kierunku Okopowej. Na razie jest wyłączony z ruchu.

Wykonawcą prac jest spółka Eurovia. Inwestycja pochłonie niespełna 6 mln zł.

Co ciekawe, część tej kwoty pokryją... sami kierowcy. Środki na sfinansowanie budowy przejścia pochodzą bowiem z wpływów za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Opłaty za parkowanie (łącznie 7,2 mln zł) pokryją też część kosztów budowy przejścia przy Uniwersytecie Medycznym na al. Zwycięstwa i nowej zebry w obrębie skrzyżowania Rzeczpospolitej, Hynka i Legionów.

  • Przejście ułatwi poruszanie się między Targiem Węglowym a Forum Gdańsk.
  • Obecnie pogoda pozwala na prowadzenie prac ziemnych.
  • Budowa przejścia pochłonie niespełna 6 mln zł.
  • Kierowcy jadący w kierunku Chełmu mogą korzystać już z nowej nawierzchni jezdni.
  • Na 10 tygodni przed końcem prac widać już zarys nowego przejścia dla pieszych.
  • Nowa zebra będzie prowadzić wprost na kładkę dla pieszych przy Forum Gdańsk.

Miejsca

Opinie (540) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (9)

    Bez sensu,zróbta tunel.A tak kolejne wieczne korki...

    • 131 34

    • masz obwodnice to sobie tam jezdzij (4)

      • 6 22

      • masz komunikację miejską więc (3)

        zjeżdżaj z chodnika ze swoim suvem z Ogranej i okolic i przejdź się z buta,

        • 3 4

        • (2)

          Masz rower to go nie pchaj do pojazdów komunikacji miejskiej ani skm tylko korzystaj ze ścieżek rowerowych.

          • 9 1

          • przy wielu ulicach nie ma dróg dla rowerów (1)

            rowerzysta ma tam prawo korzystać z jezdni w ruchu ogólnym

            • 0 4

            • na Obwodnicy również? Bo na Spacerowej nie mają obaw mimo podwyższonej prędkości dla samochodów

              • 1 0

    • Popieram. Zróbcie tunel dla samochodów. Powierzchnia powinna być dla pieszych.

      • 3 2

    • Tunel jest

      Ale piechurom ciężko zejść po schodach . Coś w stylu rządamy ruchomych chodników ( w stylu lotniskowych ciągów )a tak przynajmniej będzie gdzie za potrzeba iść - do tunelu marsz

      • 11 4

    • przecież tunel równoległy do Okopowej już jest

      • 6 0

    • A z sensem jest budowa ścieżki rowerowej?

      Za kilka milionów wzdłuż 3 Maja, by po kilku latach zwęzić obie jezdnie i domalować dwie dodatkowe ścieżki "żeby rowerzystom było bliżej" (!?). Zapamiętywać mordy tych, co podejmowali takie decyzje, przyjdzie czas to się odwdzięczymy.

      • 0 0

  • (6)

    To miasto to żart , ponury , ale żart . 100 m ulicy kilka przerabiają miesięcy

    • 170 22

    • (3)

      Jak wybieracie tak macie.

      • 20 6

      • to nie my ich wpisujemy na listy

        • 3 6

      • hau, hau, hau

        Kacperek

        • 2 10

      • Trolowski bełkot

        Konserwatora który wstrzymał prace nie wybieraliśmy

        • 4 3

    • wracaj do grajewa

      • 4 3

    • uwielbiam takich maruderów

      Załóż firmę i zrób szybciej. Jak szybciej to na pewno taniej. W przetargach organizowanych przez DRMG naprawdę nie ma wielkich wymagań. Można się powołać na doświadczenie "kolegi z wojska"

      • 3 4

  • Mon (8)

    Jak korki będą większe, to wszystko przez Panią pełną serdeczności. Brawo Ola.

    • 171 29

    • Cukiereczki i sympatie)

      • 13 1

    • zezłomuj gruchota to będą mniejsze (6)

      świat nie kręci się tylko wokół waszych samochodów. To miasto i ważniejsi powinni być w takich miejscach piesi

      • 5 28

      • Mon

        Ooo kolejny dyktator się znalazł, który chce rozkazywać innym jak mają żyć!
        Serdeczności Tobie!

        • 19 7

      • (1)

        Dobrze, pieczywa w twoim sklepie nie będzie i paru innych towarów również cwaniaczku w kalesonach.

        • 13 5

        • służby i zaopatrzenie to maks 2% ruchu

          im niepotrzebne jest kilka pasów w środku miasta.

          • 3 18

      • (2)

        Jak tylko przestaną rozbierać linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe to wtedy będzie mniej aut w miastach

        • 8 1

        • znowu ten bełkot cyklofoba (1)

          zmień płytę koleś i wysiądź z samochodu

          • 0 9

          • Bełkot wszystkoweru? Nie wszyscy mają ścieżkę rowerową podwózkę swego pojazdu komunikacją miejską i uwaga przyczepę do transportu. Wyobraź sobie że są miejsca wykluczone komunikacyjnie i nie ma innej możliwości jak skorzystać z auta

            • 5 0

  • Czemu piszecie przejście skoro tam przebudowano spory odcinek? (1)

    Tytuł powinien brzmieć "Jezdnia dla kierowców będzie gotowa wiosną".

    • 53 19

    • To byłby tytuł propagandowy

      Kierowcy nie chcieli remontu za cenę większych korków na stałe

      • 2 0

  • (44)

    Nadchodzące wakacje będą ciekawe w tym miejscu. I znów zakorkowany Gdańsk. Olcia by żyło Tobie lepiej niż mieszkańcom. Dziękujemy!

    • 78 33

    • Opinia wyróżniona

      (42)

      Do Śródmieścia nigdy nie jadę autem, wybieram rower albo zbiorkom. Malkontentom zżymajacym się na korki, też to polecam.

      • 181 244

      • (2)

        Zbiorkom to siedlisko wirusów i bakterii - dziękuję za POradę.

        • 34 26

        • (1)

          Tak z ciekawości - co chciałeś/aś osiągnąć pisząc POradę zamiast poradę? Zawsze mnie to zastanawia

          • 11 11

          • Jak to co? Pisiont groszy od batalionu trolli partii rządzącej.

            • 11 5

      • Dokładnie! Do wszystkich narzekających na korki - to wy jesteście korkiem

        • 25 21

      • skorzystam z rady , bardzo dobra (2)

        wezmę matkę staruszkę na bagażnik roweru a jej na szczęście składany balkonik w jedną rękę i jakoś dojedziemy , a malkontentom z żymajacym się na korki, też to polecam.

        • 40 12

        • (1)

          Och jej, więc każdy samochód w korku ma w środku matkę staruszkę z balkonikiem?

          • 13 7

          • Najlepsze są dziunie albo byczki w dobrych autach z kartą niepełnosprawnego za szybą.

            Jak to jest, że wielokrotnie widuję takich lorbasów parkujących na miejscach dla inwalidów, pomimo iż są sprawni (przynajmniej fizycznie) i nie przewożą żadnych pasażerów.

            • 7 2

      • Dzisiaj też rowerem ? (1)

        • 26 5

        • no pewnie, nic mi nie było

          • 6 8

      • Ja też (2)

        ale jak jest przejście podziemne, to po co hamować innych, zwłaszcza, że nie ma alternatywy dla aut, ja i tak będę chodzić tunelem, bo to jest dla mnie bezpieczniejsze

        • 17 6

        • dla aut jest wiele alternatyw

          tylko trzeba mieć odpowiednią wyobraźnię

          • 5 9

        • W jakim kierunku i zwrocie nie ma alternatywy dla aut?

          • 5 2

      • Wujek dobra rada (2)

        A co doradzisz tym którzy muszą jeździć tam tendy co dzienne i zimą, w deszczu, po lodzie Wuju?

        • 15 8

        • tamtędy wuju

          • 4 3

        • To proste

          Nagle się okaże, że nowe przejście ze światłami zsynchronizowanymi z tymi 200 m dalej i 200 m wcześniej, ma się nijak do zwiększania korków

          • 5 3

      • W cywilizowanych krajach najpierw się rozwija komunikację, a potem usuwa samochody z centrum- u Nas odwrotnie. (11)

        Co to jest ten "zbiorkom" wg autora? zapchane autobusy co jada 40 minut? Nie! to powinno być metro lub szybka kolej, kilka linii, odjazdy co 5 minut- z południa do gdańska max 10 minut itd, Wtedy i tylko wtedy można by ograniczyć liczbę aut do minimum. Jesteśmy z tą komunikacją w PRL, a od wielkich europejskich miast dzieli nas przepaść.

        • 23 7

        • (3)

          W PRL wszystko było przemyślane i zorganizowane , tylko teraz buduje się bez ładu i składu

          • 11 5

          • (2)

            było tak zorganizowane że PRL upadł bo to był prawie najgłupszy system na świecie, nie licząc reżimu Pol Pota czy Mao Zedonga

            • 6 8

            • Owszem (1)

              Ale planowanie infrastruktury i zabudowy, za komuny stało na znacznie wyższym poziomie niż obecnie. Ówcześni planiści mieli wyobraźnię, zaś obecni cierpią na jej deficyt.

              • 12 3

              • Planiści za komuny używali planów stworzonych przed wojną

                po sobie zostawili, to COŚ. Trzysta metrów na południe jest jedyne na świecie trójpoziomowe kolizyjne skrzyżowanie. Geniusze planowania z PRL!

                • 4 3

        • (2)

          Zaraz obok masz SKM czyli kolej.

          • 6 7

          • I dojadę nią na Chełm w 5 minut? (1)

            • 9 7

            • Tramwajem w 6 minut

              • 11 6

        • Bo u nas nie umią w komunikację

          Szczególnie w Gdańsku ,w Warszawie to lepiej wygląda

          • 2 6

        • nieprawda (1)

          W Ameryce koncerny samochodowe wykupiły firmy tramwajowe i zlikwidowały linie tramwajowe w wielu miastach (teraz się je tam odbudowuje). Po likwidacji linii tramwajowych Amerykanie tracą czas pieniądze i zdrowie tkwiąc w wielokilometrowych korkach.

          • 10 2

          • Tam nie tylko odbudowuje się linie tramwajowe

            Tam tworzy się toalety dla trzeciej płci oraz ruch wyznawców Floyda.

            • 0 0

        • Widać, że ten zbiorkom znasz tylko z opowieści.

          Autobusy co 40 min.? Skądżeś ty, łociec?

          • 3 1

      • korki (4)

        a Twoje dzieci z przedszkola odbierasz Ty, czy narzekającą Twoja żona Bo ty wybrałeś życie włóczykija

        • 6 3

        • Wnuczkę z przedszkola na Ogarnej odbieram 4 razy w tygodniu (2)

          pieszo i tramwajem na Migowo, bez problemu

          • 4 4

          • (1)

            Jak się ma czas to można jeździć ..

            • 3 4

            • A jak się nie ma czasu to się gna stówką po Grunwaldzkiej

              • 3 2

        • A to jest nakaz odbierania dzieci z przedszkola samochodem jadąc przez same centrum?

          • 6 2

      • (1)

        Do Śródmieścia nie tylko się jedzie ba browarka czy pogapić się w forum,ale także przejechać przez miasto bo nie ma innej drogi,ale przecież to takie modne spodnie rurki i szpan na hulajke,jeszcze żeby te eko przestrzegali przepisy na hulajkach i rowerach to by było cacy,ale są tzw eko to im wszystko można,sorki pseudo eko

        • 5 4

        • W jakim kierunku nie ma innej drogi?

          • 3 1

      • jak wreszcie dorośniesz i doczekasz się dzieci (2)

        to może się połapiesz że z nimi ciężko jest jeździć rowerem, szczególnie jak są małoletnie

        • 5 5

        • spróbuj rower cargo: dzieci to uwielbiają

          przewóz dzieci w foteliku na ramie także sprawia im wiele radości. Dowożenie dzieci do szkół samochodami rodziców to zabieranie im normalnego dzieciństwa: umiejętności spontanicznego nawiązywania relacji z rówieśnikami w czasie drogi do szkoły rowerem lub pieszo.

          • 6 6

        • mam małe dziekco, samochód zakurzony w garazu, jezdzimy komunikacja

          • 3 1

      • (1)

        Na spacer - OK ale w interesach - nie da się!

        • 1 6

        • ah ci biznesmeny z Oruni i Pruszcza, z waznymi biznesami w swoich 20 letnich brykach

          • 2 2

      • Wlasnie przepakowalem swoje auto sluzbowe

        Z żywnością do pobliskich sklepów w tramwaj. Jedzie paleta jogurtów, potem wrócę zbiorkomem lub rowerem po skrzynkę chleba.

        Dzięki za radę.

        • 1 3

      • Powodzenia życzę jechać 15 km rowerem w llistopadzie.

        • 1 1

      • Ale ja tamtędy tylko przejeżdżam.

        • 0 0

    • Nie ma sprawy

      Podziękujesz przy urnie wyborczej

      • 19 8

  • Będzie przejście obok tunelu? (6)

    • 118 7

    • (1)

      Za ponad 6 mln zł jedynie.

      • 31 3

      • Za 6 baniek to mogę ludzi na barana tunelem nosić

        • 19 1

    • Jeszcze do szczęścia kładki brakuje! (3)

      • 35 2

      • (2)

        I jeszcze wyciąg krzesełkowy i będzie się żyło lepiej. Każdy będzie miał do wyboru jak się przemieścić na drugą stronę ulicy :)

        • 28 2

        • Z tym wyciągiem to uważaj !

          Nie podsuwaj pomysłu, bo gotowi są to zrobić dla Galerii Forum. Od razu do galerii. Zwiększyłoby to znacznie ilość zakupowiczów. Byłby to kolejny ukłon ze strony magistratu. A uzasadniliby to zwiększeniem atrakcyjności.

          • 4 0

        • to by było dobre!

          Taki wyciąg krzesełkowy od forum, ponad całą starówką aż do motławy....no fajnie by było.

          • 1 0

  • Prawidłowo, miasto dla pieszych (8)

    • 67 176

    • I rowerzystow, teraz beda mogli szalec na calego, a kierowcykisic sie (3)

      Będą w korkach.

      • 13 12

      • Już nie dostaniesz na czas swojej zamówionej zabawki, kurierzy już dziękują :p

        • 12 10

      • niektórzy kierowcy mogą zmienić swoje preferencje komunikacyjne (1)

        do centrum jeździć inaczej niż samochodem

        • 2 13

        • Szczególnie z Wyspy Sobieszewskiej.

          UM zapomina o tym, że rozwijając Wyspę zwiększa natężenie ruchu do tej dzielnicy a co za tym idzie zwiększy się też ruch w tym miejscu. Słabo pomyślane. Ciekawe jak światła będą ustawione, komu się bardziej oberwie...

          • 2 0

    • a ci co autobusami komunikacji miejskiej dojeżdżają do pracy, niech sobie stoją w korku (i w autobusie) (1)

      • 31 5

      • a ci co autobusami komunikacji miejskiej dojeżdżają do pracy,

        Np. kierowcy autobusów.

        • 0 0

    • a potem płacz tępa ruro, że kurier Ci paczki nie doniesie tylko cyk awizo

      • 4 1

    • Zabronić wjazdu samochodom do miasta a bilety na tramwaj zdobi po 30zl

      W imię dobra klimatu hahaha

      Ideologia dojenia z kasy.
      Ludzie dla słowa bezpieczeństwo, klimat, natura pozbędą się rodzin, dobytku byleby spełnić rządzenia władzy ... jesteście pionkami

      • 4 1

  • (8)

    Jest tunel to zrobią przejście, a na skrzyżowaniu Okopowej z Toruńska było przejście to zrobili tunel. I zrozum o co to chodzi

    • 147 8

    • (1)

      Dziękujemy serdecznie Pani Olu. W końcu auta będą stały permanentnie w każdą stronę. Kiedy kolejne przejścia na Podwalu Przedmiejskim

      • 46 17

      • O;a będzie mogła jeździć swoim rowerkiem na 4 kółkach.

        • 14 3

    • No tam jak byś nie zauważył idzie się też na perony skm (2)

      • 5 8

      • Po przejściu przez jezdnie "na pasach", jest zejście do tunelu i przejście podziemne na perony

        aha... "jak byś nie zauważył"

        • 8 2

      • I co z tego że perony SKM? Ludzie to nie krety, więc powinni chodzić przez tory kolejowe, a nie tunelami

        • 6 2

    • Co znaczy było?

      Przecież przejście naziemne jest tam nadal, gdzie twój ból ?

      • 6 4

    • Tunel jest do SKM. A przejście też jest.

      • 3 3

    • Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ...

      A kto za to zaplaci ...

      • 2 0

  • Przecież te przejście jest nielegalne (14)

    niezgodne z rozporządzeniem ministra i nie może być uruchomione jest za mała odległość od przejścia na Hucisku

    • 128 39

    • Nalezy zglosic do płokułatuły. (2)

      • 27 3

      • Hej Marcin, co tam ? (1)

        • 1 7

        • A spk jeszcze trochę i jadę do Norwegii na stocznie

          A cb co słychać ?

          • 3 4

    • Czekam na odbiory

      I zgłaszam do GINB, Mistral Transportu oraz NIK.

      • 9 3

    • (1)

      Masz rację, to przejście jest bez sensu.
      Lepiej wyłączyć zupełnie ruch samochodów w mieście. Jedynie transport publiczny. Reszta powinna stać się zieloną strefą z deptakami.

      • 6 7

      • Życzę ci dobrego zdrowia, szczerze.

        Bacz tylko, że nie wszyscy go mają i muszą korzystać z samochodów. Pomijam służby, zaopatrzenie itp. Może czasem warto pomyśleć zanim się cokolwiek napisze?

        • 1 1

    • Przejscie

      Ale oni mają to gdzieś przecież nie oni będą stać w tych korkach ,

      • 3 0

    • Sam jesteś nielegalny (1)

      Skrzyżowanie pozwala na lokalizację przejścia

      • 0 5

      • Nie pozwala

        • 1 0

    • (4)

      Przywołaj konkretny przepis. Zainteresowani przeczytają i sami ocenią.

      • 0 0

      • § 127 Przejścia dla pieszych Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca (3)

        1. Wyróżnia się następujące przejścia dla pieszych:
        1) w poziomie jezdni, z sygnalizacją świetlną lub bez sygnalizacji;
        2) bezkolizyjne podziemne (tunel) lub nadziemne (kładka).
        2. Usytuowanie przejść dla pieszych ustala się w projekcie organizacji ruchu drogi z uwzględnieniem potrzeb pieszych. Przejście dla pieszych umieszcza się:
        1) w obrębie skrzyżowania;
        2) między skrzyżowaniami;
        3) w miejscu przecięcia samodzielnego ciągu pieszego z drogą.
        3. Na drodze klasy A lub S powinny być bezkolizyjne przejścia dla pieszych. Na drodze klasy S dopuszcza się przejścia dla pieszych w poziomie jezdni, jeżeli:
        1) droga jest budowana etapowo;
        2) na skrzyżowaniu jest sygnalizacja świetlna.
        4. Na ulicy klasy GP, G lub Z przejścia dla pieszych powinny być usytuowane w odległościach nie mniejszych niż 100 m, jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej.
        5. Odległość przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną od skrzyżowania lub sąsiedniego przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną nie powinna być mniejsza niż:
        a) na ulicy klasy GP - 600 m,
        b) na ulicy klasy G - 400 m,
        c) na ulicy klasy Z - 200 m.
        6. Przy przebudowie albo remoncie ulic klasy G i Z dopuszcza się w uzasadnionych wypadkach zmniejszenie odległości, o których mowa w ust. 5, do 50%.
        7. Na drodze klasy GP i drogach niższych klas, poza terenem zabudowy, przejścia dla pieszych powinny być usytuowane z uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu:
        1) w obrębie skrzyżowań;
        2) między skrzyżowaniami w ciągu pieszych, przy zapewnieniu widoczności przejścia z odległości nie mniejszej niż wymagana odległość widoczności na zatrzymanie.
        8. Szerokość przejścia dla pieszych w poziomie jezdni nie powinna być mniejsza niż 4,0 m.
        9. Na przejściu dla pieszych powinna być umieszczona wyspa dzieląca jezdnię ograniczona krawężnika

        • 3 0

        • 185m (2)

          geoportal mówi że jest 185m od skrzyżowania z Huciskiem

          • 3 0

          • (1)

            Jeśli to droga klasy Z to w świetle zapisu ust. 5 i 6 nawet 100m można obronić.

            • 1 0

            • Czytałeś:

              "Przy przebudowie albo remoncie ulic klasy G i Z"... Słowo klucz - przebudowa lub remont.

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane