Przystanek SKM w Orłowie przejdzie gruntowny remont

29 sierpnia 2021, 15:00
Krzysztof Koprowski
Wizualizacja przystanku Gdynia Orłowo po przebudowie - wejście od strony Klifu oraz obecny stan. proj. Multiconsult Polska - Transprojekt Gdański/fot. K. Kop

Gdynia Leszczynki to nie jedyny przystanek kolejowy, który doczeka się niebawem modernizacji. SKM ogłosiła właśnie przetarg na przebudowę przystanku w OrłowieMapka. W ramach robót powstanie zupełnie nowy peron z zadaszeniem na niemal całej długości. Pojawi się też winda w przejściu od strony centrum handlowego.



Dwa tygodnie temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Leszczynki. Inwestycja ta jest na etapie oczekiwania na oferty potencjalnych wykonawców robót budowlanych w postępowaniu przetargowym.

Szybka Kolej Miejska nie zamierza jednak zwlekać z przebudową kolejnego peronu. Kolejowa spółka ogłosiła właśnie przetarg na kompleksową modernizację peronu podmiejskiego w Orłowie.

Obecnie w tym rejonie trwają prace torowe związane z budową rozjazdów, ale największe prace (i zarazem utrudnienia) czekają pasażerów za kilka tygodni.

Rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej


Wiata przystankowa na niemal całej długości peronu



W ramach robót budowlanych przewiduje się wybudowanie od podstaw zupełnie nowego peronu z wiatą na niemal całej długości - od przejścia podziemnego przy centrum handlowym Klif aż do kładki nad torami kolejowymi.

Bez zadaszenia pozostanie jedynie krótki odcinek przy kładce prowadzący do podnośnika-windy (docelowo ma być wymieniona na tradycyjną windę).

Czytaj też:

Windy, które nigdy nie działają, mogą utrudniać życie



Nowa winda w tunelu przy centrum handlowym



W przejściu pod torami od strony centrum handlowym zbudowana od podstaw zostanie winda, która zastąpi zdewastowany od wielu lat podnośnik. Dojście do niej wymusi jednocześnie przebudowę schodów w tej części peronu.

Co ważne, całe przejście pod torami doczeka się gruntownego remontu. Nie zostanie jednak przedłużone pod torami dalekobieżnymi w stronę ul. Inżynierskiej.

Wiatrołapy, mała architektura oraz system monitoringu



Na peronie poza standardowym dla SKM wyposażeniem typu ławki, śmietniki, ekrany informacji pasażerskiej, biletomaty itp., pojawią się dwa wiatrołapy - przestrzenie osłonięte przeszkleniami chroniącymi przed podmuchami wiatru.

W projekcie uwzględniono ponadto wykonanie instalacji na potrzeby systemu monitoringu.

11 miesięcy na wykonanie wszystkich prac budowlanych



O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (94 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (6 proc.). Na realizację wszystkich prac przewidziano 11 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Najlepsze dojście na przystanek kolejowy to:
65%

przejście podziemne

5%

kładka nad torami

11%

przejście w poziomie szyn

19%

każde rozwiązanie jest dobre

zakończona

łącznie głosów: 832

Opinie wybrane


wszystkie opinie (122)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.