Najnowszy artukuł na ten temat
Regulacja i stabilizacja torów tramwajowych to element bieżącego utrzymania torowisk będących w dobrym stanie technicznym. W dużym uproszczeniu polega ona na użyciu specjalnej maszyny (podbijarki), która poprzez uniesienie torów i zagęszczenie tłucznia (kruszywa pod torami) poprawia geometrię ułożenia szyn, co przekłada się na możliwość szybszej jazdy tramwajem i lepszy komfort podróży.
W ramach przetargu ogłoszonego właśnie przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje się dokonać regulacji aż ok. 34 km toru pojedynczego na odcinkach: Węzeł Groddecka - Chełm Witosa, Chełm Witosa - Łostowice Świętokrzyska, Hallera - Mickiewicza - Zaspa, Zaspa - Chłopska - Pomorska, Opera - Zamenhofa, Węzeł Piastowski - Kliniczna pętla, Hucisko - Węzeł Piastowski, Węzeł Unii Europejskiej - Hucisko oraz Kliniczna pętla - Plac Wolności.
- Regulacja torów będzie odbywała się w nocy. W zależności od postępu prac, na wybranych odcinkach czas trwania robót może zostać wydłużony do godzin dziennych w weekendy - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
W dokumentacji przetargowej wstępnie zakłada się, że na linii "chełmskiej" prace będą prowadzone w soboty i niedziele do godzin przedpołudniowych, zaś torowiska wzdłuż ul. Jana z Kolna
i Marynarki Polskiej
będą zamknięte nawet przez cały dzień.
- Kolejność i zakres prac, czyli terminy i długości zamkniętych odcinków, będą ustalane na bieżąco i pod wybrany wariant zostanie wdrożony projekt ewentualnej komunikacji zastępczej - dodaje Gołąb.
O wyborze wykonawcy w ogłoszonym właśnie przetargu zdecyduje w 100 proc. kryterium najniższej ceny.
Prace muszą być wykonane w terminie 15 tygodni od momentu zawarcia umowy. Gdański ZDiZ oczekuje na oferty w przetargu do 4 sierpnia.
Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu
Za kilka tygodni 30 proc. torowisk tramwajowych w Gdańsku doczeka się korekty geometrii ułożenia szyn. Prace będą prowadzone w nocy, ale niewykluczone są kilkugodzinne wstrzymania ruchu podczas weekendów.
Regulacja i stabilizacja torów tramwajowych to element bieżącego utrzymania torowisk będących w dobrym stanie technicznym. W dużym uproszczeniu polega ona na użyciu specjalnej maszyny (podbijarki), która poprzez uniesienie torów i zagęszczenie tłucznia (kruszywa pod torami) poprawia geometrię ułożenia szyn, co przekłada się na możliwość szybszej jazdy tramwajem i lepszy komfort podróży.
W ramach przetargu ogłoszonego właśnie przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje się dokonać regulacji aż ok. 34 km toru pojedynczego na odcinkach: Węzeł Groddecka - Chełm Witosa, Chełm Witosa - Łostowice Świętokrzyska, Hallera - Mickiewicza - Zaspa, Zaspa - Chłopska - Pomorska, Opera - Zamenhofa, Węzeł Piastowski - Kliniczna pętla, Hucisko - Węzeł Piastowski, Węzeł Unii Europejskiej - Hucisko oraz Kliniczna pętla - Plac Wolności.
- Regulacja torów będzie odbywała się w nocy. W zależności od postępu prac, na wybranych odcinkach czas trwania robót może zostać wydłużony do godzin dziennych w weekendy - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
W dokumentacji przetargowej wstępnie zakłada się, że na linii "chełmskiej" prace będą prowadzone w soboty i niedziele do godzin przedpołudniowych, zaś torowiska wzdłuż ul. Jana z Kolna


- Kolejność i zakres prac, czyli terminy i długości zamkniętych odcinków, będą ustalane na bieżąco i pod wybrany wariant zostanie wdrożony projekt ewentualnej komunikacji zastępczej - dodaje Gołąb.
O wyborze wykonawcy w ogłoszonym właśnie przetargu zdecyduje w 100 proc. kryterium najniższej ceny.
Prace muszą być wykonane w terminie 15 tygodni od momentu zawarcia umowy. Gdański ZDiZ oczekuje na oferty w przetargu do 4 sierpnia.
Podbijarka torowa na linii PKM
Materiał archiwalny z 2014 r.
Podbijarka torowa na trasie tramwajowej na Przeróbkę.
Materiał archiwalny z 2014 r.
- Zobacz opinie (140)