• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Wiczlińskiej potrwa jeszcze dwa lata

Patryk Szczerba
25 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Prace były prowadzone do końca zeszłego roku. Po raz kolejny robotnicy wejdą na drogę latem. Prace były prowadzone do końca zeszłego roku. Po raz kolejny robotnicy wejdą na drogę latem.

Na ul. Wiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni w zeszłym roku udało się zrealizować tylko część modernizacji. Na resztę, w tym najbardziej oczekiwaną, nie tylko przez mieszkańców, budowę chodnika od pętli autobusowej Wiczlino-Niemotowo zobacz na mapie Gdynido Szkoły Podstawowej nr 37 zobacz na mapie Gdyni zabrakło pieniędzy. Ma pojawić się w 2017 roku.



Czy remont Wiczlińskiej jest w tej chwili potrzebny?

O planach modernizacji ul. Wiczlińskiej pisaliśmy w zeszłym roku kilkukrotnie. Ulica, o której jeszcze kilka lat temu nikt nie wspominał w kontekście remontów, z powodu wzrastającej liczby mieszkańców w Chwarznie i Wiczlinie, zyskała na znaczeniu w oczach gdyńskich urzędników. W budżecie miasta udało się znaleźć pieniądze i rozpoczęto prace remontowe, zaplanowane ostatecznie na pięć etapów.

Jesienią rozpoczęli

Prace rozpoczęły się jednak dopiero jesienią ubiegłego roku, kiedy wykonano remont ponad 700-metrowego odcinka od ul. A. Pimpke zobacz na mapie Gdyni do ul. Kardynała Wyszyńskiego zobacz na mapie Gdyni, który kosztował nieco ponad 1 mln zł. Na odcinku od ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni do Szkoły Podstawowej nr 37 zobacz na mapie Gdyni o długości 730 metrów prace kosztowały ok. 1,2 mln zł.

Na więcej nie wystarczyło czasu i pieniędzy. Możliwość dalszych prac w kolejnych latach urzędnicy sugerowali co prawda w kwietniu, ale mieszkańcy i tak nie ukrywają rozczarowania zakresem wykonanych do tej pory prac. Sporo kontrowersji wywołał brak w projekcie zatok autobusowych poza pasem drogowym. Miasto odpowiadało, że to wymagałoby wykupu gruntów, ucinając tym samym dyskusję.

Jednym z rozczarowań pozostaje wciąż brak chodnika, prowadzącego od szkoły podstawowej nr 37 do pętli Wiczlino-Niemotowo.

- Obecnie przejście na tym odcinku ulicą jest wyjątkowo niebezpieczne ze względu na wymuszone poruszanie się pieszych po jezdni. Ta sama sytuacja dotyczy pasażerów komunikacji miejskiej - podkreślał w złożonej rok temu w interpelacji Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Latem będą kontynuowali

W odpowiedzi władze miasta zapewniały, że zaplanowane w ramach modernizacji Wiczlińskiej prace uwzględniają także budowę postulowanego chodnika. Daty jednak nie wskazano. Dziś wiadomo, że nastąpi to nie wcześniej niż w drugiej połowie 2017 roku.

- Chodnik został częściowo ujęty w dokumentacji V etapu modernizacji, którego realizacja jest ściśle uzależniona od wykonania kanalizacji wodociągowej przez Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Przestojów nie będzie jednak i w tym roku. Latem mają rozpocząć się kolejne etapy prac, na które w głównej mierze składają się budowa chodników i wzmocnienie nawierzchni. W tym roku do wydania będzie 1,7 mln zł.

Miejsca

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Dwa lata bez chodnika, ale za to lotnisko i szkoła filmowa jest ;) (7)

    • 122 14

    • (5)

      I kolejka wysokogórska. Gdynia to jedyne miasto na świecie, które ma port i kolej na szczyt górski.

      • 29 11

      • Zapomniałeś o..

        o Barcelonie, tylko tam przynajmniej kolejka bardziej atrakcyjna, bo szczyt dużo wyższy, kolejka jedzie tam prawie z portu ... :)

        • 17 2

      • wybierz się do Libanu (1)

        Bejrut

        • 6 1

        • wybierz się do Odessy

          tam jest wyciąg krzesełkowy na plażę

          • 1 0

      • Batumi, Gruzja

        • 0 0

      • Juneau - stolica Alaski, kabinowa kolejka linowa z nabrzeża portowego na Mount Roberts

        • 0 0

    • chodnika tam nigdy nie było, a teraz nagle problem

      jak jest w planach to będzie...nigdy żadnego chodnika nie było i jakoś ludzie dawali radę, a teraz PiS ma problem....

      • 1 14

  • (1)

    Dobrze, że budują, ale zamiast zrobić raz, a dobrze, to będą remontować w trupa. Wiczlińska zyska miano "drogi wiecznie w remoncie".

    • 42 2

    • za to beda sie mogli ciagle chwalic ze nieustannie cos remontuja

      • 1 0

  • 2 lata -akurat tyle żeby na zakończenie nie schodząc z placu budowy zacząć znów remont (2)

    • 40 1

    • dlatego wielu dzis sie nazywa ... brygady budowlano remontowe ..)) (1)

      nie po to buduja zeby to bylo trwale ) . Polak to ma łeb jak arbuz )

      • 12 2

      • To nie robotnik, ale księgowi.

        Koszta obcięte przez księgowych i zamiast 15 cm podsypki betonowej pod chodnik robi się 5 cm i po przejechaniu 15 rowerów jest okazja remontować.

        • 5 0

  • Wielkanoc nadchodzi ! piekny czas , wiosna, milosc !!! a tu klopoty z drogą ) (2)

    Myslmy pozytywnie ! Beda piekne drogi , chodniki gdzie dzieci pojda z swieconką w koszyczku z polskiej wikliny . Musimy zaczac pozytywnie myslec o Polsce , o nas . Gdziez sa na Wielkanoc lepsze jaja niz w Polsce ? nasze ekologiczne piekna jaja . Mamy tyle drog donikąd wiec dzis nadajmy im kierunek i bedzie pieknie . Kochajmy sie bo coz jest piekniejszego niz milosc na wiosne . Niech sie kazdemu darzy w milosci i szczeciu !.Niech milosc prowadzi nas ku słoncu !....Alleluja .

    • 8 12

    • ... (1)

      podaj namiary na lekarza... te chcę się dobrze bawić

      • 3 4

      • miłosc jest stanem nieuleczalnym wiec po co lekarz ?

        Do lekarzy chodza ci co nie znaja milosci. Badz zdrów a lica twe niech omiata milość wszelaka )

        • 5 0

  • Zatoki autobusowe (6)

    To jest szczyt debilizmu zeby podczas remontu nie zrobic zatok autobusowych.
    Autobus ktory staje na przystanku na pasie prowadzacym do osiedla Wiczlino-Ogrod paralizuje totalnie caly ruch na skrzyzowaniu Chwarznienskiej z Wiczlinska...Takie rozwiazanie komunikacyjne jest tylko mozliwe w tym miescie chyba...

    • 78 7

    • kiedys byly zatoki autobusowe to tam ludzie robili siku !

      zatokom mowimy stanowcze nie !

      • 8 14

    • (2)

      Dokładnie, jak źle trafisz, to kulasz się jak autobus od przystanku do przystanku na drodze Chwarzno - Wiczlino pętla. Jakby nie było terenów po bokach na zatoki autobusowe! A przy okazji, gdzie ta trasa Nowaka-Jeziorańskiego, co miała być już 5 lat temu?

      • 14 4

      • zatoki się leczy wieśniaku w Passacie TDI (1)

        • 5 5

        • wow, ale zabłysłeś tekstem. Chyba w autobusie się tak wyrobiłeś.

          • 4 2

    • znam to super rozwiązanie (1)

      tak samo jest na ul. Zielonej , dodatkowo w obrębie przystanku przejście dla pieszych i podwójna ciągła. Terem jest miejski nie trzeba wykupywać, ale wybudować. Autobus zatrzymując się na przystanku narusza przepisy ruchu drogowego ( staje przy linii ciągłej).

      • 2 7

      • nie narusza

        zatrzymanie wynika z oznakowania ;)

        • 9 0

  • a kiedy droga na Pogórze (3)

    remontu wymaga od lat i nikt nic nie robi-droga wąska, dziurawa-wstyd

    • 21 5

    • niech robią (1)

      ale najpierw centrum ul. Wiśniewskiego od dworca do pomnika grudnia 70

      • 5 1

      • 2 lata na jedną ulice?

        gdynia po prostu gdynia

        • 3 0

    • w tym tępie za 10 lat

      2 lata na budowe jedej ulicy w Gdańsku dzielnice zrewitalizowali w 2 lata

      • 5 0

  • strasznie mnie wkur..a i nie lubie takiego tumanienia !!! (3)

    panie Patryku Szczerba ! - czy to ciężko napisać prawde i nazwać rzeczy po imieniu ? ;- Wiczlino to priorytet i remont ul.Wiczlińskiej jest pilny i bezwzględnie najważniejszy z uwagi na zamieszkującego tam Prezydenta Miasta Gdyni !... T ak powinno wyglądać podawanie rzetelnych wiadomości !, a nie mącenie ,bicie piany i robienie z czytelników idiotów !!

    • 41 17

    • wejdz w czas wyciszenia duchowego ! Swieta idą .

      Musisz zaczac cwiczyc joge . Zrob kwiat lotosu a twe duchowe rozterki odplyna .

      • 8 5

    • Przecież prezydent juz nie mieszka na Wiczlinie

      • 6 1

    • człowieku nie byłeś chyba na Wiczlinie

      Prezydent nie mieszka w tej części , od SP 37 w kierunku Wiczlina Niemotowa. Za to mieszka tu sporo dzieci, które chodzą do szkoły w warunkach zagrażających ich bezpieczeństwu. A wszystkie instytucje mają to w nosie. Ruch jest tu bardzo duży, Śmieciarki z całego Trójmiasta przejeżdżają tędy do Eko Doliny, Ci co omijaja korki
      tędy jeżdżą no Rumi, Wejherowa itp. Wiem , bo tu mieszkam. Wszyscy przekraczają dozwoloną prędkośc. Chodnik prowizoryczny na szeokośc dwóch płyt chodnikowych, krzywy i wąski jest tylko do przystanku Kmicica , dalej tylko pobocze. Nie opowiadaj więc głupot.

      • 12 1

  • Rondo (4)

    Na skrzyzowaniu drog Wiczlinskiej I Chwarzniejskiej powinno byc rondo oraz za nim zatoczka dla autobusu. Widze ze przy nowo budowanym Lidlu raczej beda swiatla, mozliwe ze dla wyjezdzajacych ze sklepu, niestety to rozwiazanie zakorkuje skrzyzowanie w okresach swiatecznych, oraz gdy obwodnica staje. Ta droga wtedy staje sie altenarywa dla obwodnicy. Jezeli chodzi o grunty ktore nalezaloby wykupic, wystarczylo zmusic inwestora do tego.

    • 27 2

    • Gdynia się boi rond

      Jest kilka newralgicznych miejsc w Gdyni, gdzie prosi się o rondo zamiast pokręconych skrzyżowań. Może Szczurek nie umie poruszać się po rondach, stąd ta awersja do tego typu rozwiązań.

      • 7 3

    • niestety ronda tam nie będzie... (1)

      W projekcie przewidziany jest prawoskręt do Lidla ( od str. skrzyżowania), oraz na samym skrzyżowaniu pojawi się prawo i lewoskręt.
      Zdaniem wielu osób( ja również podzielam to zdanie) - w tym miejscu aż się prosi o rondo...no ale cóż ja "szarak" mogę wiedzieć...machina urzędnicza wie lepiej...

      • 10 0

      • Rondo przy nowej Biedronce jest, a na tak ważnym skrzyżowaniu aż się prosi. W pobliżu jest szkoła, więc to również zmusiłoby kierowców do zdjęcia nogi z gazu. Bezpieczeństwo i rozładowanie korków powinno być na pierwszym planie.

        • 1 0

    • Popieram i jestem za romdem

      • 1 0

  • Dwa lata..? (1)

    ze szwagrem bysmy to w 3 miesiace zrobili

    • 23 3

    • Pajac

      • 1 7

  • Skończcie z tym drylowaniem centrum miasta! (21)

    Po co powstają te wszystkie nowe dzielnice, skoro liczba mieszkańców maleje? Chcecie mieszkać na wsi, to mieszkajcie tak jak na wsi, a nie jeden z drugim pobuduje się na zad*piu i wymaga: nowe drogi, media, szkoły, komunikacja miejska. Wszystko to generuje koszty dla miasta, a w centrum pustostany.

    • 21 45

    • bzdety piszesz ... (5)

      Wieś to wieś, miasto to miasto... Może dawno nie byłeś na Chwarznie i Wiczlinie? Dla Twojej informacji - ten teren przynależy do miasta dokładnie tak samo jak Orłowo, śródmieście, i inne rejony. Po to żyję w mieście,płacę odpowiednio wyższe podatki, oraz ponoszę ogólnie wyższe koszty życia, zeby miasto jednak coś mi zapewniało. Droga dojazdowa, media, szkoły i komunikacja miejska to podstawy życia miasta, więc...zastanów się 2x zanim coś napiszesz...

      • 20 12

      • (1)

        Fakt, że to nie wieś. Gorzej: to antymiasto.

        • 8 10

        • Co ty bredzisz?

          • 1 2

      • Jaśnie Pan płaci i wymaga. (2)

        To że jakiś teren leży wg. mapy w obrębie miasta, to nie znaczy że nim jest. Uważasz że mieszkając na Wiczlinie mieszkasz w mieście i "Ci się należy", ale jak ktoś mieszkasz 3 kilometry dalej w Bojanie, to już wieś i tam niech będzie jak na wsi. Co do kosztów życia, to akurat strzał w stopę, bo poza podatkami, koszty życia w mieście są stosunkowo niższe. Na samych dojazdach oszczędzasz majątek. Moim zdaniem mieszkańcy osiedli powstających w szczerym polu, powinni podpisywać jakąś klauzulę że nie będą rościć praw do dróg, komunikacji etc. Gdynia czy Gdańsk to nie Warszawa, gdzie do nowych bloków, wprowadzają się nowi mieszkańcy, u nas to zazwyczaj migracja z centrów na obrzeża, ze względu na ceny, nie na potrzeby.

        • 8 13

        • że też się takie talenty rodzą, (1)

          chcesz mieszkać w centrum to mieszkaj, prestiż , oszczędność a na starość jak już będzie za późno na leczenie uzależnienia od hałasu etc dóbr wysokiej jakości cywilizacji, zatęsknisz za ,,wsią"

          • 1 0

          • brak windy miejsc parkingowych terenów rekreacyjnych, same dziadki i sr**ace mewy - centrum gdyni.. nie dziwie się że pustoszeje

            • 1 0

    • Przestańmy budować osiedla na peryferiach miasta (13)

      Najpierw pozwalamy budować osiedla na peryferiach, nie licząc się z tym ile będzie wszystkich mieszkańców Gdyni kosztowało ich utrzymanie. Budowa szkół, przedszkoli, dróg, dopłaty do komunikacji, oświetlenie itp.
      Gdynia to miasto. Starajmy się zagospodarować te osiedla, które istnieją. Wyjdzie taniej i z pożytkiem dla wszystkich.

      • 11 15

      • Wiczlino to dzielnica Gdyni ,a nie żadne peryferia !!! (6)

        Na Wiczlnie szkoła istnieje od przynajmniej 40 lat i to duża, a ostatnio po kompleksowej przebudowie i modernizacji, Wiczlino rozrastało się cały czas nieprzerwanie od wielu wielu lat, nie ma wolnych terenów w Gdyni na budowę nowych bloków , a i te na Wiczlinie za kilka lat się skończą ,gdzie ludzie maja mieszkać ??? każda para chce mieć swoje mieszkanie, a ci zamożniejsi domek z ogródkiem , gdzie chcesz budować ? w centrum ???

        • 11 7

        • PERYFERIA (5)

          1. (zwykle w liczbie mnogiej) zewnętrzna, oddalona od centrum część czegoś; obrzeże, kraniec; tyle słownik PWN. Teraz do konkretów, na prawdę nie rozumiesz że liczba mieszkańców Gdyni sukcesywnie spada? A Wiczlino się "rozrasta", jakie więc Twoim zdaniem są tego przyczyny? Nie jest to na pewno brak mieszkań i domów w centrum miasta, jedynym racjonalnym powodem są niskie ceny, ale owe niskie ceny są spowodowane tylko i wyłącznie takim faktem, że na Wiczlinie nie ma szkół, dróg itd. itp. Uważam że władze miasta powinny powstrzymać to sztuczne rozrastanie miasta, gdyż jest to marnotrawienie publicznych pieniędzy.

          • 8 9

          • Mieszkanie w wielkiej płycie !!! (4)

            Tragedia !!! wolisz stare zaśmiardłe mieszkanie z wielkiej płyty ? czy nowe, w dużo dużo wyższym standardzie ? wybór należy do ciebie , według ciebie to Orłowo ,Chylonia, lub Dąbrowa to też peryferia ? bo przecież tez są położone na obrzeżach Gdyni a w kilometrach do centrum odległości zbliżone .

            • 1 3

            • Niestety muszę Cię zasmucić.... (3)

              ale odległość z Orłowa do centrum jest ponad 2 razy mniejsza niż z Wiczlina. Co do standardu mieszkania, to ustalasz go sobie sam, pogadamy za 5-10 lat jak te Twoje nowe bloki "w wysokim standardzie" zaczną się sypać. Akurat w kwestii standardu wykonania to wiele bloków wybudowanych nawet za komuny jest wykonana solidniej niż te dzisiejsze. Poza tym na prawdę uważasz że w pozostałych dzielnicach Gdyni nie buduje się nic nowego? Buduję się i to dużo, tylko że w szczerym polu łatwiej takie inwestycje dostrzec. I tak, dziwi mnie postawa wielu ludzi, bo dla mnie zawsze najważniejsze była LOKALIZACJA. I wolę mieszkać w starszym ale z dostępem do wszystkiego co jest mi i mojej rodzinie potrzebne, a nie być zdanym na samochód i marnowanie czasu w korkach. Pieniądze zaoszczędzone na tańszym mieszkaniu, to tylko pozory. Wydasz je po prostu zupełnie gdzie indziej, ale niestety mało kto to dostrzega.

              • 5 1

              • Popatrz na mapę Gdyni (2)

                To się dowiesz że Chwarzno jest w centralnej części Gdyni .

                • 0 4

              • Ty tak na serio, czy żartujesz? (1)

                • 1 1

              • Mapa nie kłamie !!!

                Dobra lokalizacja ??? ile km do obwodnicy ??? dla mnie im bliżej, tym lepsza lokalizacja !!! każdy ma inne kryteria dobrej lokalizacji .

                • 1 2

      • bzdury piszesz (5)

        zagospodarować obecne osiedla - czyli między bloki wstawić kolejne bloki ? urbanista z ciebie od siedmiu boleści

        • 6 5

        • A między te, następne, i tak do oporu !!! (4)

          Kto by chciał mieszkać w takim zgęszczeniu ??? co z komunikacją ??? panie pseudo urbanisto , już teraz mamy korki !!! no ale kiedyś może stać się to koniecznością, na szczęście jeszcze nie teraz !!!

          • 1 2

          • (3)

            A słyszałeś kiedyś pojęcie "wyburzanie"? Zastanawiam się ile razy jeszcze będę musiał napisać to samo, ale ok. Liczba mieszkańców spada, budowa nowych domów jest więc zbędna, nie słyszałem nigdy głosów aby w Gdyni była niewystarczająca ilość mieszkań, skoro Gdynia się "rozrasta" a liczba mieszkańców spada, to spada również zagęszczenie tychże mieszkańców na terenie miasta, w związku z czym mniejsza ilość mieszkańców będzie musiała utrzymać większą powierzchnię miasta, a są to ogromne pieniądze, same utrzymanie dróg i latarni to majątek. Dlatego też, uważam że władze miasta Gdynia powinno się tym zjawiskiem zająć, zresztą zjawiskiem w Polsce bardzo powszechnym i wyjątkowo niekorzystnym. Na Wiczlinie nadal uprawia się rolę i hoduje zwierzynę (przynajmniej tak było do niedawna) Twoim zdaniem nadal jest to miasto?

            • 1 1

            • Wiczlino ... (1)

              Zdecyduj się !!! chcesz jak napisałeś wstawiać między istniejące bloki kolejne bloki ? czy jednak wyburzać ??? w Gdyni, ani też nigdzie w Polsce nie wyburza się bloków, ani tym bardziej wieżowców w dobrym stanie, ze względu na koszty, chcesz zawracać kijem Wisłę !!! na Wiczlinie jest zaledwie kilkunastu rolników i robią to co robią z pasji do roli ,i z dziada pradziada ,nikt tam nie zajmuję się produkcją rolną ,maja po kilka zwierząt na własny użytek ,i maleńkie poletka po kilka arów, produkują żywność na własne potrzeby, poza tym wszyscy są ze sobą spokrewnieni i wymieniają się plonami ,mało wiesz o starych mieszkańcach Wiczlina .

              • 1 2

              • Słucham?

                W którym miejscu napisałem, że trzeba wstawiać nowe bloki między istniejące? Chyba zaczynają Ci się komentarze mieszać. Wyburzenia wielkiej płyty to tylko kwestia czasu, większość z tych bloków była budowana na 50 lat, póki co mają się nieźle, ale długo taki stan nie potrwa, więc to żadne zawracanie kijem Wisły, a nieunikniona przyszłość. Ja kompletnie nie mam problemu z rolnikami na Wiczlinie, co więcej nawet im może zazdroszczę świeżych własnych produktów, ale chyba nie będziesz się spierał że spore tereny rolne, to jednak nie jest miasto. Z myślą również o tych rolnikach, uważam że budowa nowych osiedli i dróg im zaszkodzi, a gdyby nie wcielano ich na siłę do miasta, to mieliby np. prawo do dopłat do prowadzonej działalności rolnej.

                • 2 2

            • Prawie na każdej dzielnicy Gdyni jest kilku rolników

              Karwiny ,Mały Kack ,Wielki Kack, Dąbrowa ,Karwiny, Obłuże ,Oksywie , Pogórze dolne i górne, Chylonia, Pustki Cisowskie,Demptowo na wszystkich dzielnicach które wymieniłem są rolnicy, uprawiają poletka i hodują zwierzęta gospodarskie ,według ciebie prawie cała Gdynia to wieś !!!!

              • 1 1

    • Wiczlino jest dzielnicą Gdyni od 1973 roku, czyli 43 lata.

      Nie jest więc zbytkiem luksusu droga i chodnik.

      • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane