• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gruntowny remont chodników wzdłuż al. Grunwaldzkiej

Krzysztof Koprowski
26 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Na wysokości tzw. wysepki piesi wreszcie odzyskają pełną szerokość chodnika. Obecnie auta nie pozostawiają im przepisowego przejścia o szerokości 1,5 m. Na wysokości tzw. wysepki piesi wreszcie odzyskają pełną szerokość chodnika. Obecnie auta nie pozostawiają im przepisowego przejścia o szerokości 1,5 m.

Wymiana nawierzchni, poszerzenie chodnika i dopuszczenie ruchu rowerowego. Chodnik wzdłuż alei Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu przejdzie do końca lipca metamorfozę. Znikną też wąskie gardła, w których trzeba było przeciskać się pomiędzy zaparkowanymi samochodami.



Jak oceniasz pomysł wprowadzenia ruchu rowerowego na wspólny chodnik z pieszymi we Wrzeszczu?

Aleja Grunwaldzka we Wrzeszczu ma dwa oblicza - północną stronę zobacz na mapie Gdańska (po stronie torów kolejowych), gdzie kilka lat temu wyremontowano chodnik i wydzielono tuż obok drogę rowerową oraz południową zobacz na mapie Gdańska (po drugiej stronie) z chodnikami w różnym stanie technicznym i rowerzystami, którzy już teraz jeżdżą między pieszymi.

I to właśnie chodnik po południowej stronie doczeka się wkrótce kapitalnego remontu na odcinku od ul. Szymanowskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Do Studzienki zobacz na mapie Gdańska. Remontem pominięte zostaną odcinki m.in. w rejonie centrum handlowego Manhattan zobacz na mapie Gdańska czy odrestaurowanego budynku dawnych koszar zobacz na mapie Gdańska, czyli tam, gdzie już wcześniej wymieniono nawierzchnię.

Trzy metry dla pieszych i rowerzystów

Szerokość chodnika na całej długości będzie wynosiła co najmniej trzy metry i zostanie na nim dopuszczony w pełni ruch rowerowy w ramach tzw. ciągu pieszo-rowerowego.

Nie będzie to rewolucyjne rozwiązanie, ponieważ wspólny ruch pieszych i rowerzystów na chodnikach istnieje m.in. na świeżo wyremontowanym deptaku na Przymorzu zobacz na mapie Gdańska (inwestycja w ramach Budżetu Obywatelskiego), fragmencie chodnika przy City Forum zobacz na mapie Gdańska (mimo że pierwotnie wydzielono tutaj drogę rowerową) czy nawet na ul. Długiej zobacz na mapie Gdańska.

- Na chodniku alei Grunwaldzkiej nadal dominującym ruchem będzie ruch pieszy, a główny ruch rowerowy, w tym przejazd tranzytem przez Wrzeszcz, będzie odbywał się drugą stroną alei, gdzie istnieje wydzielona droga dla rowerów. Jeżeli ktoś ma jednak cel podróży po tej stronie [południowej - dop. red.], to już dzisiaj siłą rzeczy korzysta z tego chodnika - przekonuje Remigiusz Kitliński, kierownik Referatu Mobilności Aktywnej, gdański oficer rowerowy.
Przewężenie przy poczcie. Już teraz spotkać można tutaj rowerzystów. Przewężenie przy poczcie. Już teraz spotkać można tutaj rowerzystów.
Znikną "wąskie gardła" dla pieszych

Aby pozostawić co najmniej 3-metrową szerokość chodnika, niezbędna będzie likwidacja kilku miejsc parkingowych. Znikną uciążliwe dla pieszych przewężenia przy poczcie zobacz na mapie Gdańska, na wysokości tzw. wysepki zobacz na mapie Gdańska oraz dawnych koszar wojskowych zobacz na mapie Gdańska. W tym ostatnim przypadku miejsca zostaną "odtworzone" obok budynku al. Grunwaldzkiej 170 zobacz na mapie Gdańska. Trzeba też pamiętać, że miejsc parkingowych nie brakuje na terenie dawnych koszar.

Niemal na całej długości obowiązywać będzie parkowanie równoległe. Miejsca skośne pozostaną częściowo w pobliżu przystanku tramwajowego Klonowa zobacz na mapie Gdańska oraz obok poczty zobacz na mapie Gdańska. Tym samym piesi i rowerzyści będą musieli w tym rejonach poruszać się zygzakiem.

Remont chodnika na al. Grunwaldzkiej pozwoli także unormować parkowanie samochodów. Remont chodnika na al. Grunwaldzkiej pozwoli także unormować parkowanie samochodów.
Auta na chodnikach w innym kolorze

Nawierzchnia ciągu pieszo-rowerowego zostanie wykonana z płytek betonowych koloru jasnoszarego. Parkowanie będzie odbywało się na chodniku, ale na fragmencie z koloru grafitowego. Przestrzeń na postój aut będzie w newralgicznych miejscach odseparowana od części pieszo-rowerowej słupkami.

Czytaj też: Na remontach chodników korzystają głównie kierowcy aut

Wszystkie przejścia dla pieszych zostaną wzbogacone przejazdami rowerowymi i odpowiednimi sygnalizatorami. Obniżone zostaną też krawężniki, a na kilku skrzyżowaniach przejścia i przejazdy będą wyniesione do poziomu okalającego chodnika.

  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej pod estakadą.
  • Propozycja wyprostowania drogi rowerowej pod estakadą - stan istniejący.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej.
  • Utworzenie brakującego przejazdu przez al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej - stan istniejący.
Poprawka skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej w ramach BO

W ramach projektu planowana jest także poprawa organizacji ruchu rowerowego na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, czyli wdrożenia w życie zwycięskiego projektu z Budżetu Obywatelskiego. Wyprostowana zostanie droga rowerowa pod estakadą (o jej nieprzemyślanym przebiegu pisaliśmy już w 2012 r.) oraz będzie wykonany nowy przejazd po stronie dawnych koszar zobacz na mapie Gdańska.

W ramach dokończenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina powstanie dwukierunkowy przejazd przez al. Grunwaldzką. W ramach dokończenia drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina powstanie dwukierunkowy przejazd przez al. Grunwaldzką.
Przejazdy przez al. Grunwaldzką

Projekt przewiduje również wykonanie pasa rowerowego przez skrzyżowanie z al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska na przedłużeniu buspasa w ul. Dmowskiego (z dopuszczeniem rowerów).

Czytaj też: Artykuł z 2011 r.: Rowerem po buspasie we Wrzeszczu

- W tym miejscu będzie można przejechać tylko w jednym kierunku - w stronę Manhattanu. Ruch na sąsiednim przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska jest zbyt duży na utworzenie przejazdu rowerowego, a ponadto brakuje tutaj miejsca. Dwukierunkowy przejazd powstanie obok przejścia na wysokości ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja ta będzie realizowana jeszcze w tym roku [wraz z wykonaniem brakującego fragmentu drogi rowerowej - dop. red.] - wyjaśnia Kitliński.
Czytaj też: Czy droga rowerowa musi być wrogiem kiosku, stojącego od 45 lat?

Wymiana chodnika na al. Grunwaldzkiej wraz ze wszystkimi zmianami zasad ruchu, a także nowymi elementami małej architektury - w tym montażem stojaków rowerowych, powinna być wykonana do końca lipca br. O wyborze wykonawcy w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska zdecyduje w 90 proc. cena, a w 10 proc. długość okresu gwarancji.

Miejsca

Opinie (234) 3 zablokowane

  • W cywilizowanych krajach są pasy rowerowe przy krawężniku (26)

    To że rower nie ma silnika nie oznacza, że nie jest pojazdem. Dlaczego ma jeździć po chodniku?

    • 137 79

    • bo was na jezdni nie chcemy... (5)

      ...zawalidrogi na 2 kółkach

      • 20 63

      • Ciekawe czy każdy cyklista ma uprawnienia do poruszania się po drodze? (3)

        • 22 24

        • ciekawe czy każdy kierowca ma prawo jazdy?

          i czy umie obsługiwać to czym jeździ.

          • 34 20

        • nigdzie na świecie nie ma się żadnych dodatkowych uprawnien (1)

          • 16 5

          • Może w Korei Północnej? Kto wie?

            Ale serio, ja jestem zwolennikiem ruchu łączonego - tam gdzie nie ma zakazu jeżdżę rowerem drogą, ale - jak z badań wynika - w tych miastach, gdzie jest gęsta sieć wydzielonych dróg rowerowych kobiety chętniej przesiadają się na rowery. Biorąc pod uwagę, że mężczyźni częściej są użytkownikami samochodów w Polsce, lepszym (ale nie idealnym) rozwiązaniem jest oddzielanie ruchu rowerów od ruchu samochodowego.

            • 4 2

      • To my was nie chcemy zawalidrogi na czterech.

        • 12 4

    • ???

      A dlaczego blachosmrody mają na nim stać?

      • 38 14

    • (4)

      Nie wszędzie jezdnie są dość szerokie. W takim Berlinie ścieżki są malowane na jezdni, ale tam autobus bez problemu wyprzedzi wolno jadącego rowerzystę. W Gdańsku np. na Myśliwskiej nawet samochód osobowy bez zjechania na przeciwległy pas może rowerzysty nie wyprzedzić, zostawiając mu przepisowy 1 m szerokości.

      • 14 4

      • (3)

        Mam pewne doświadczenia z jazda po ulicy Myśliwskiej gdzie rowerzystów mimo istniejącej ścieżki rowerowej zmusza się do jazdy po ulicy. Próbowałem raz i zdecydowanie odradzam! Spowalniacze zainstalowane na drodze spowalniają osobówki, ale nie ciężarówki, których kierowcy chyba za cel stawiaj sobie przestraszenie rowerzystów tak aby ten narobił w portki.

        • 8 5

        • w przepisach ruchu drogowego nie ma czegos takiego jak ścieżka rowerowa... (2)

          jest droga rowerowa albo ciąg pieszo rowerowy. Na myśliwskiej jest 3 opcja "ciąg pieszy nie dotyczy rowerów" co to za twór nie wiem, ale nie ma tam przejazdów więc sens takiego rozwiązania jest żaden. ulicą jest tam bezpieczniej

          • 9 6

          • Nie do końca....

            Bo są przejazdy na tytym ciągu,choć słabo widoczne

            • 2 1

          • W przepisach jest "droga dla rowerów" oraz "pas ruchu dla rowerów". To tak aby sprostować Twoje sprostowanie.

            • 2 0

    • Dodać można że są z obu stron.

      droga rowerowa z jednej strony wzdłuż głównego ciągu komunikacyjnego jest co najmniej niepoważna.

      • 1 3

    • w przypadku dużego natężenia i prędkości ruchu na jezdni (2)

      droga rowerowa powinna prowadzić obok jezdni - oddzielona niewielkim pasem trawnika lub w inny przyjemny dla oka sposób.

      Tworzenie pasa rowerowego tuż obok gęsto jeżdżących samochodów nie zapewnia poczucia bezpieczeństwa osób nie mających doświadczenia w szosowej jeździe rowerem.

      • 10 1

      • (1)

        Doswiadczenie nic ci nie pomoze, gdy co 10 kierowca to psychol.

        • 12 2

        • na psychola to i nie pomoże oddalenie drogi rowerowej

          patrz śmiertelny wypadek po drugiej stronie Wysepki oraz kilka "wyskoków" przy ambasadzie chińskiej.

          • 8 0

    • dla twojego dobra, (1)

      niestety poziom kierowców samochodów jest denny. tak wynika z badań, jak jest oddzielony od ulicy to wypadków jest mniej. Poa tym popatrz naplus tego rozwiazania !!!! pozbedziemy sie parkingu na chodniku. Oczywiście stanei tam nie jeden samochodem ale tylko do pierwszego odcholowania.

      • 6 5

      • słownik!

        koniecznie
        bo bieda umysłowa aż piszczy

        • 6 4

    • ponieważ tak jest wydajniej i bezpieczniej (3)

      Prawdopodobieństwo zabicia pieszego przez rowerzystę jest drastycznie mniejsze od prawdopodobieństwa zabicia rowerzysty przez kierowcę samochodu osobowego.

      Różnica prędkości rowerzysty na chodniku i pieszego jest znacznie mniejsza niż różnica prędkości pojazdu silnikowego i roweru na drodze. Z tego też powodu rowerzyści na drodze mocno utrudniają ruch drogowy, a na chodniku, przy zachowaniu najprostszych zasad porządkowych, problemu nie ma. Dowodem są dekady wspólnego przemieszczania się rowerzystów i pieszych bez ścieżek rowerowych.

      • 7 7

      • (2)

        Z tym "a na chodniku (...) problemu nie ma" zgodzić się nie mogę. To działa tylko, gdy natężenie ruchu na chodniku jest nieduże, a rowerzyści znacznie zwalniają jazdę. Wystarczy że pojawi się jakiś młody, narwany wyścigowiec lub też Pan Slalom-Wśród-Ludzi, a problemy się zaczynają.

        Jestem zwolennikiem wyrzuceniem rowerzystów na wydzielony pas na jezdni; moje doświadczenia pokazują, że takie rozwiązanie jest wygodne i praktyczne. Ale to nie działa na takich ulicach, jak trzypasmowa Grunwaldzka.

        • 7 3

        • "To działa tylko wtedy gdy" (1)

          Napisałem o zachowaniu najprostszych zasad porządkowych, które są właśnie tym "to działa tylko wtedy gdy".

          W latach 90. było znacznie więcej młodych ludzi na chodnikach i mieliśmy znacznie mniej samochodów. Na pewno znajdywał się wtedy jakiś slalomista czy wyścigowiec, ale Armageddonu sobie z tego powodu nie przypominam.

          To samo warunkowanie można zastosować do asfaltowej drogi:
          - to działałoby tylko wtedy gdy żaden uczestnik ruchu nie popełniałby błędów,
          - to działałoby tylko wtedy gdy każdy rowerzysta i kierowca bez przerwy zapewnialiby sobie widok dookoła głowy.

          I tak dalej, z tą różnicą, że problemy rowerzystów z pojazdami na drodze częściej zakończą się zejściem śmiertelnym, niż rowerzysty i pieszego na chodniku.
          Do tego, utrudnienia w transporcie (w tym i pieszym) są mniejsze na chodniku między pieszym a rowerzystą, niż na drodze między rowerzystą a pojazdem silnikowym, nawet gdy nie występują żadne dodatkowe problemy.

          • 3 4

          • dlatego też warto promować programy uspokojenia ruchu na większości ulic w Gdańsku

            Na Grunwaldzkiej na odcinku od Słowackiego do Do Studzienki powinien obowiązywać limit 30 km/h - to paradoksalnie zwiększyłoby przepustowość tego odcinka najważniejszego korytarza ruchu kołowego w Gdańsku.

            • 0 0

    • Dlaczego (3)

      Nie płacisz OC?

      • 3 6

      • Nigdzie na świecie nie ma przymusowego OC na rower (2)

        ..bo i po co. Szkody wyrządzone przez rowerzystów są symboliczne

        • 7 7

        • masz rację, ale dla niektórych dwa tysiące to lakierowanie zderzaka (1)

          a dla innych wymiana całego wolksvagena

          • 4 4

          • "Wielki lans na całej wsi - stary golfik w TDI" ;)
            Prrrrrrrrrrrr! Chrrrrrrrrrrrr............... Żżżżżżżżżżżżżżżżżżżżż....

            • 1 0

  • Wujek Pawel niedawno nabyl tam przytulne mieszkanko (11)

    bylam na parapetowce w nowej garsonce i mokasynkach.

    • 66 43

    • chodnik (1)

      a co mnie obchodzi w co byłaś ubrana kobieto jeśli twój ubiór ma dużo do nowego chodnika to graty bo co kogo obchodzi w co się ubierasz na parapetówki bożeee jak mnie denerwują takie kuźwa Blondynki sama jestem kobietą ale nie piszę takich rzeczy na takich stronach a zwłaszcza nie na temat napisz jeszcze co miałaś pod tą garsonką jaką bieliznę i jak rozmiar stanika .. Kobieto Ogarnij się

      • 8 18

      • kobieto ogarnij sie

        To troll Tasia Kusk :)

        • 7 6

    • Strasznie żal Cie ściska! (5)

      Zazdrość to brzydka cecha. Dłuż trochę pieniędzy i kup sobie tą garsonkę i mokasyny. Rozumiem ,ze też chciałbyś być właścicielem paru mieszkań ja też! Ale czy to powód do zazdrości? Gdyby kupno tych mieszkań pochodziło z wałków już dawno cbś ,cba i inne by sie za niego wzięli .Tym bardziej, że teraz rządzi PIS, a im Gdańsk w oczy kole z powodu Adamowicza i reszty PO

      • 6 15

      • z 25 tyś. pensji nie można odłożyć na 12 mieszkań w najlepszych lokalizcjach (1)

        Qpa

        • 4 6

        • a dewidendy z tytułu zasiadania w radach nadzorczych ?

          • 3 3

      • Strasznie żal Cie ściska! (1)

        Wybacz ale nic mnie nie ściska bo tak się składa że tych garsonek mogła bym mieć z 20 na pstryknięcie nie interesuje mnie twoja sytuacja finansowa że musisz sobie odkładać bo ja nie muszę ;/ a po drugie w tych kamienicach nawet bym nie chciała mieszkać stać mnie na lepsze standardy :P

        • 0 5

        • bogaty maz?

          Marynarz ? ;)

          • 2 2

      • Jak mieli cos zrobic jak skorumpowani byli i POprawnym Politycznie nic nie robili

        • 0 3

    • (2)

      Parę dni temu na portalu wp ukazał się następujący wpis kogoś podpisanego "Tasia Kusk"- Piszę na umowę- zlecenie posty dla Komitetu Wykonawczego Prawa i Sprawiedliwości. Nie mamy problemu z funduszami ( gaże są zaje....ste), a jedynie z konkurencją - też działającą z tej samy strony frontu. Mamy trzech głównych konkurentów, ale jak na razie jesteśmy najlepsi, choć ludzie z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej z Torunia depczą nam po piętach! Pracuje u nas na dwie zmiany 175 osób i jedziemy na 27 terminalach wielomonitorowych. Samych "pisarzy" pracujących dla nas off-line mamy 47 (tworzą teksty i wrzucają je operatorom terminali, a ci z kolei ładują je jako posty w forum). Przyjdź do nas i nie pożałujesz pisać na mejla lokalnych struktur PiS. Fake? Może Ale równie możliwe, że taka jest prawda o aktywności PiSu w sieci

      • 14 12

      • Prosze o linka (1)

        Dziekuje.

        • 7 1

        • Linka nie ma

          kodowska sciema.

          • 9 5

  • (9)

    Nareszcie ! Pewnego dnia idąc chodnikiem na Grunwaldzkiej w szpilkach kostkę skręciłam. Szpilka złamana i obrzęk kostki.Masakra!

    • 44 19

    • Nie ma sie co cieszyc, skoro samochody nadal beda mogly parkowac na chodniku, to chodniki wroca do dewastacji w ciagu roku.

      • 23 3

    • agata vel szpilek? ;) (2)

      • 9 2

      • nie łudź się

        szpilka nic nie złamie
        karaluchy po bombie atomowej szlag trafi
        a on dalej będzie pieprzył głupoty

        • 18 1

      • Artysto kiedy wracasz do kryminalu?

        • 0 1

    • (3)

      a wiesz że miasto ma ubezpieczenie od takich rzeczy i mogłaś kasę wyciągnąć na nowe szpilki?

      • 11 1

      • (2)

        Ciekawe ja miałam to udowodnić?Ja nie znam prawa , teraz jak wychodzę na miasto to w butach na płaskiej podeszwie .

        • 2 0

        • (1)

          koniec języka za przewodnika dziecino teraz to już za późno
          ludzie udowadniają i dostają
          przykład sprzed kilku lat sasiadka dostała prawie 10 tysi za złamaną ręke w łokciu (szyne ma wstawioną )

          • 2 0

          • Ja trochę pulchna jestem więc przy upadku sadełko mi zamortyzuje upadek ,ale dziękuję za rade . Ale kostka bolała .

            • 2 0

    • Biedna Agata...

      • 0 0

  • (6)

    I znowu zabiera się przestrzeń dla rowerzystów. Pogonić ich z miasta!

    • 55 88

    • prowokacja? ironia? troll?

      kiedy ostatnio byłeś u swojego terapeuty?

      • 9 4

    • (1)

      powinienes całowac padały rowerzystom ,ze nie siedza w swoich samochodach :) doloz te pare tysiecy samochodow na ulicach do obecnych korków

      • 17 4

      • tych biedaków nie stać na auto+oc+benzynę, więc pedałują

        • 2 6

    • (2)

      Nikt niczego nie zabiera. Po prostu będzie tam wspólny ciąg pieszo-rowerowy służący głównie ruchowi lokalnemu. Będzie w końcu wreszcie można legalnie dojechać np. do sklepu rowerowego Wysepka , Czy z Wojska Polskiego przeskoczyć do Słowaka , choć ja jadę tam Reymonta i Szymanowskiego

      • 5 3

      • Usprawiedliwianie potrzeby budowy ścieżki rowerowej dla legalnego dojazdu do sklepu rowerowego to smród intelektualny godny przepoconych obcisłych koszulek rowerowych z lateksu. Fuj co za odór!!!!

        • 2 10

      • Czyli tresura pieszych

        Jak pod budynkiem Sądu w Gdańsku? Dziękuję za taki "ciąg". Straszny z Ciebie propagandowy ściemniacz, a potem piszesz, że jest źle. Będzie i będzie a potem "jest" do d....

        • 0 2

  • ja bym tam zastosował treblinkę, grubą 20-centymetrową kostkę (9)

    która wytrzyma wszystko, od pieszych czy rowerzystów, po samochody czy tiry. A nie te chińskie kostki brukowe, co po paru miesiącach wyglądają jak dziadowstwo.

    • 49 18

    • odp (2)

      Ty lepiej stosuj TRYLINKĘ, Treblinkę ostatnio stosowali Niemcy...

      • 45 3

      • ;)

        • 6 1

      • a skąd wiesz jakie myśli krążą Stefanowi po głowie

        na widok samochodów na chodniku?

        • 8 2

    • Treblinka to był obóz zagłady. Czy nie za radykalnie?

      • 8 0

    • Trylinka to jedna z największych pomyłek PRLu

      ani nie jest estetyczna ani wytrzymała. Do tego stosunkowo droga w produkcji (grube bloki)

      • 9 1

    • Heinrich to ty?

      • 9 1

    • koniecznie ne bentunie

      co za debil - układasz ją ne bentunie?

      • 1 0

    • Wystarczy, że nam już Niemcy zafundowali Treblinkę. Dziękuję, wolę równie wieśniacki Polbruk.

      • 2 1

    • trylinkę

      • 0 0

  • Bardzo się cieszę

    • 18 6

  • Hurrra, będą chodniki dla samochodów! Wreszcie nie będzie trzeba parkować na dziurach.

    • 41 10

  • (5)

    Dlaczego nadal bedzie mozna parkowac na chodniku? Szkoda remontowac a potem pozwalac na dewastacje przez samochody. To jest nielogiczne.

    Chodnik sluzy do chodzenia a nie do parkowania.

    A ten chodnik we Wrzeszczu przed dworcem to parking czy chodniki? A moze ulica? Tam co chwile ktos jezdzi po chodniku.

    • 85 15

    • dokładnie. tam już chyba jest jakaś ulica. (3)

      a policjnaty siedzą na kebabie i obserwują niczym występy taneczne.

      • 12 2

      • parkować gdzieś czeba (2)

        • 3 6

        • (1)

          parkuj na ulicy albo parkingu, tam jest miejsce samochodow.

          • 8 2

          • szkoda, że tam nie widać nigdzie parkingu, nie licząc CH Manhattan i GB.

            • 0 7

    • Chodnik sluzy do chodzenia a nie do parkowania. i jeżdżenia rowerem

      • 1 7

  • Wszystkie chodniki w Gdańsku do wymiany! (1)

    • 51 12

    • Od kilku lat wymieniają kilkadziesiąt kilometrów rocznie także tempo mają niezłe

      • 6 0

  • no nareszcie cos dla ludzi (10)

    Wiecej takich remontow chodnikow, przy okazji normuje sie parkowanie samochodow - bravo!
    I nalezy zachowywac widocznosc przy przejsciach dla pieszych - wywalic samochody i wprowadzic slupki na odcinku 10m od przejscia (zgodnie z Kodeksem Drogowym) - to co teraz sie dzieje to masakra: pieszych w ogole nie widac wychodzacych zza zaparkowanych samochodow...

    • 88 9

    • NIE dla parkowania na chodnikach! (5)

      • 25 9

      • ważne by pozostawiać przynajmniej 1,5 m (4)

        • 6 7

        • (3)

          najczesciej zostawiaja 5 cm. Dlatego nie powinno byc w ogole mozliwosci parkowania na chodniku.
          Zakaz calkowity i koniec.

          • 18 4

          • dlatego tu pomyśleli o słupkach (2)

            by odseparować parking od ciągu pieszo-rowerowego

            • 5 1

            • (1)

              tak, ale wciaz zabieraja przestrzen dla pieszych. Piesi straca, bo chodnik jest okrojony na parking i DDR.

              • 1 5

              • z 6 metrów można wydzielić 2 metry na parkowanie, byleby nie było możliwości parkowania w dwuszeregu

                • 1 2

    • cały chodnik ma być dla pieszych (3)

      a nie tylko skrawek. po co chodnik skoro tam i tak mają stać samochody? To może poszerzyć ulicę? Nie da się zrozumieć tych dziwnych urzędników.

      • 12 8

      • (1)

        Powinno sie pas drogowy przeznaczyc na parking.
        Chodnik powinien zostac calkowicie przeznaczony dla pieszych.

        • 12 3

        • ta i zwienkszyć korki

          • 1 8

      • zdecydowanie - trzeba rozsunąc budynki aby poszerzyc ulicę

        • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane